Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lucifertje schreef:Boek wat ik hierboven aanraden voldoet aan je eisen. Voor je instellingen van je camera zou ik gewoon een keer je gebruiksaanwijzing doorlezen.
Neem ook een cursus. Ik heb in 6 weken meer geleerd over mijn instellingen, knopjes, compositie, belichting etc dan een boek je kan leren.
Iemand een idee waar je een workshop Photoshop Elements kan volgen? Heb al op google gezocht maar niet veel gevonden.
fetisje schreef:Helaas blijft er zo'n bepaalde waas over mijn lens. Je ziet er niets van op de foto's maar het lijkt zo'n beetje als iets vanop een glas dat net gewassen, zo wat blauwachtig. Kan ik dit eraf halen met een doekje uit de fotospeciaalzaak?
Femke schreef:fetisje schreef:Helaas blijft er zo'n bepaalde waas over mijn lens. Je ziet er niets van op de foto's maar het lijkt zo'n beetje als iets vanop een glas dat net gewassen, zo wat blauwachtig. Kan ik dit eraf halen met een doekje uit de fotospeciaalzaak?
Ik gok dat je daarmee de coating van de lens bedoelt.
Die doen ze er bij de fabriek zorgvuldig op om te zorgen dat t glas een zo correct mogelijke weergave van het licht door de lens laat met zo min mogelijk fouten.
Niet er af poetsen dus...
Je lens alleen met een droog lensdoekje voorzichtig schoonwrijven als er wat stof op zit. Verder niets.