Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Libiris schreef:even een vraagje... ik heb een oude Nikon D50 en daar zat deze kitlens bij: 18-55 mm 1:3.5-5.6 ED
en ik heb nu een Nikon D300 en daar werkt deze lens niet goed op en ik wil dus een nieuwe lens aanschaffen maar wil ook wat met portret gaan doen, weten jullie miss wat ik dan het beste kan gaan kopen? gewoon dezelfde of toch iets anders?
dus wil niet alleen portret doen, maar ook uhh... gewone foto's van dichtbij in huis ofzo...weet niet precies hoe ik het moet omschrijven
Libiris schreef:heb laatst studiofotografie gedaan en dan ga je dat niet redden met die 70-200mm lens, niet alles studios zijn groot...haha ik had toen nl de 50mm en lag/zat/hing al op de rand van een bankje...om bepaalde fotos te maken
maar in de grotere studio werkte het perfect
maar ik heb dus geen kitlens meer, en aangezien ik een klein huisje heb kan ik dus geen fotos maken van een verjaardag van kids in huis met die 70 200mm lens...
sigma tegenhanger?
showteam schreef:Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben in het bezit vn een canon 600d, de kitlens (18-55) en de tamron 70-300.
Nu ben ik voor beide eigen opzoek naar een vervanger.
Een gelijksoort lens als de tamron alleen dan betere kwaliteit, ik ben dat ding nu wel zat haha. Dus hogere lichtsterkte en snellere focus en tot graag tot minimaal 300mm.
En een portretlens, daar heb ik werkelijk geen idee van welke ik het beste kan nemen, het liefste niet met een vast brandpunt. Zoals ik hierboven lees zal de 50mm wellicht hiervoor geschikt zijn? Maar zijn er ook nog opties zonder vast brandpunt?
Mijn budget ligt ook zo rond de €400/500
Alvast bedankt
showteam schreef:Ik heb op dit moment €500 te besteden en een vervanging voor mijn tamron is wel mijn eerste prioriteit dus daar kan ik eventueel 500 aan besteden maar dan moet ik opnieuw sparen voor een portret lens
Ik mis vooral veel kwaliteit bij de tamron en ook snelheid. Ik fotografeer graag natuur en dieren (rennende honden en paarden bijv) de tamron is vrijwel vaak te traag met scherpstellen.
Vooral op de 300mm is de kwaliteit niet geweldig en vaak onscherp. Ook heeft de lens moeite met fotograferen van bewegende beelden bij slecht weer. Dus donker en grauw weer is een drama vind ik.
Eigenlijk werkt hij prima met helder weer en niet volledig ingezoomd, maar goed dat is niet altijd de mogelijkheid.
Jolandaa_ schreef:Hallo mensen,
ik ben in 't bezit van een nikon d60. met standaard 17-55 / 55-200 mm lenzen. inmiddels heb ik hem al 3,5 jaar en begin nu wat serieuzer te fotograferen. wel als hobby.
Nu zit ik in dubio een nieuwer model te kopen, of een betere zoom lens te kopen. Puur voor portret fotografie. Weliswaar voor mijn hobby, ik wil er geen (betaalde) shoots mee doen.
Voor m'n gevoel lukt het in deze combi niet die ik nu heb.
Iemand die mij advies kan geven? of zegt, 't moet wel lukken met de combi die je nu hebt.
Max 1000,-
Bagheera_206 schreef:showteam schreef:Ik heb op dit moment €500 te besteden en een vervanging voor mijn tamron is wel mijn eerste prioriteit dus daar kan ik eventueel 500 aan besteden maar dan moet ik opnieuw sparen voor een portret lens
Ik mis vooral veel kwaliteit bij de tamron en ook snelheid. Ik fotografeer graag natuur en dieren (rennende honden en paarden bijv) de tamron is vrijwel vaak te traag met scherpstellen.
Vooral op de 300mm is de kwaliteit niet geweldig en vaak onscherp. Ook heeft de lens moeite met fotograferen van bewegende beelden bij slecht weer. Dus donker en grauw weer is een drama vind ik.
Eigenlijk werkt hij prima met helder weer en niet volledig ingezoomd, maar goed dat is niet altijd de mogelijkheid.
Misschien eens kijken voor Canon EF 70-200mm f/4.0L USM of tweedehands Sigma 70-200mm f/2.8?
showteam schreef:Bagheera_206 schreef:
Misschien eens kijken voor Canon EF 70-200mm f/4.0L USM of tweedehands Sigma 70-200mm f/2.8?
De sigma zou mij dan meer aanspreken denk ik, maar is er ook een lens die ongeveer dezelfde kwaliteit levert maar tot 250/300mm gaat? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken iig!
RianneH schreef:Iemand ervaring met een Pallas Magenta 28mm f2.8 Groothoek M42 lens EF Canon EOS. Of iets anders van de Pallas Magenta 'serie'? Ik kwam een leuke op marktplaats tegen en moet mijn 18-55 kitlens vervangen dus vraag mij af of dit een optie is en het een beetje handig in gebruik is?