[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:17

Courses schreef:
Dan koop je die camera toch? :)
Dit is het DSLR topic, als je daar in een budget geeft word er natuurlijk aangenomen dat je opzoek bent naar een DSLR.
Als je dit advies niet aan wilt nemen, prima, maar probeer 't dan niet overal wel weer.
't Is niet zo dat ik maar iets verzin om je dwars te zitten.

Er zijn genoeg camera's die 'goede' foto's kunnen schieten, maar 't ligt alsnog voor 90% aan de fotograaf zelf.

Ik snap dat je me niet dwars wil zitten en dat bedoel ik ook niet, maar ik gaf in het topic al aan dat ik maar gewoon even gauw een topic gegokt hebt.:)
En voor de rest heb ik heel geen ervaringen met professionele camera's.
En met ''goede'' foto's bedoel ik een foto die niet wazig wordt;) 1 die gewoon mooi blijft.

Maar ik peer em! want ik hoop nu antwoord in het andere topic te krijgen. Xx
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 19-09-12 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:17

Oh trouwens, ik zag de 6D voorbij komen maar mwah, vind 't niet echt dat ik denk 'Yay, die ga ik kopen!'.
Ik zit er wel over te denken mijn 40D in te ruilen voor een 50D / 60D.
Maar er zit net een nieuwe grip op en eerst moet m'n 70-200 gerepareert worden.
Reden dat ik wil overstappen is echt de sensor / ruisreductie, gezien ik er echt gestoord van word op m'n 40D.
Maar de BG-E2 past wel op de 50D maar niet op de 60D toch als ik me niet vergis?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:34

Zou ik mijn vraag hier ook mogen stellen?

Inmiddels loop ik bijna 3 jaar rond met m'n 450d en begin nu toch wel te merken dat ie een beetje aan het op raken is.
Nu Ben ik rustig om zoek naar wat nieuws, maar heb geen idee waar ik kijken moet.

De punten waar ik toch wel graag op vooruit wil gaan:
Minder ruis bij hogere iso's. Nu is iso 400 nog wel te doen, maar 800 eigenlijk niet meer.
Meer scherpstelpunten.
En ik wil der oog graag mee kunnen filmen :)

Ik heb nog niet echt een budget in gedachte, maar ben ook niet van plan om er een paar duizend euro aan uit te geven.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:27

Courses schreef:
Oh trouwens, ik zag de 6D voorbij komen maar mwah, vind 't niet echt dat ik denk 'Yay, die ga ik kopen!'.
Ik zit er wel over te denken mijn 40D in te ruilen voor een 50D / 60D.
Maar er zit net een nieuwe grip op en eerst moet m'n 70-200 gerepareert worden.
Reden dat ik wil overstappen is echt de sensor / ruisreductie, gezien ik er echt gestoord van word op m'n 40D.
Maar de BG-E2 past wel op de 50D maar niet op de 60D toch als ik me niet vergis?

Volgens mij is de 6D meer op de markt gezet voor landschappen, portretten en dat soort dingen en niet voor sportfotografie. := De 60D heeft iig dezelfde sensor als 550D/600D/7D. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:29

Lauke schreef:
Zou ik mijn vraag hier ook mogen stellen?

Inmiddels loop ik bijna 3 jaar rond met m'n 450d en begin nu toch wel te merken dat ie een beetje aan het op raken is.
Nu Ben ik rustig om zoek naar wat nieuws, maar heb geen idee waar ik kijken moet.

De punten waar ik toch wel graag op vooruit wil gaan:
Minder ruis bij hogere iso's. Nu is iso 400 nog wel te doen, maar 800 eigenlijk niet meer.
Meer scherpstelpunten.
En ik wil der oog graag mee kunnen filmen :)

Ik heb nog niet echt een budget in gedachte, maar ben ook niet van plan om er een paar duizend euro aan uit te geven.

60D of 7D een optie? De 7D heeft iig meer af-punten, maar beide hebben dezelfde sensor dus ruis/detail zal ongeveer identiek zijn. Heb zelf een tweedehands 7D gekocht voor 850 euro oid. Ben er nog steeds erg blij mee. :)

_Daniquee

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:26

Ik zou graag advies van jullie willen hebben :) Sinds 2 jaar heb ik de Canon 1000D in bezit, en sinds meer als een jaar de zoomlens EF S 55-250 mm f4-5.6.

Nu zit ik te twijfelen om een nieuwe camera aan te schaffen of een nieuwe lens erbij, als ik een nieuwe camera ga aanschaffen wil ik er zoiezo mee kunnen filmen. Ik fotograaf vooral paarden en honden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:46

Wat mis je nu het meeste wat kom je te kort met je 1000D met 55-250mm?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:53

Toch wel de ISO mogelijkheden, doordat er met grijs achtig weer niet de mooiste foto's komen omdat het dan te donker word. Ook het filmen, de lens opzich vind ik wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:07

Bagheera_206 schreef:
Volgens mij is de 6D meer op de markt gezet voor landschappen, portretten en dat soort dingen en niet voor sportfotografie. :=

No oliebol, sherlock ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:10

Nouks schreef:
Bagheera_206 schreef:
Volgens mij is de 6D meer op de markt gezet voor landschappen, portretten en dat soort dingen en niet voor sportfotografie. :=

No oliebol, sherlock ;)

:=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:55

Pff, ik zie door het bomen het bos niet meer 8) Ik heb in dit topic al het e.e.a. gelezen, verder ook op andere sites (Canon, zoom), maar ik weet nog steeds niet goed waar ik voor moet gaan.

Nu hebben we een Canon 400D en daarom wil ik sowieso voor een Canon gaan, aangezien ik de lenzen niet weg wil gooien en ik Canon gewoon erg prettig vind in het gebruik. Maar nou is de vraag welke?
De duurste series vallen sowieso af, de 1100D ook, maar dan?

Is het verschil tussen de 600/650D en de 60D de moeite waard om het prijsverschil te overbruggen? En is de 650D echt beter dan de 600D (aangezien ook hier nog 100 euro tussen zitten)?

Wat fotografeer ik? Voornamelijk sport (paardensport, wielrennen, tennis) en wat vakantiekiekjes, maar dat kan zelfs mijn compact camera :D

Ik vind het schandalig dat ik als "ervaren" fotograaf gewoon geen keuze kan maken, maar ik hoop dat jullie er meer verstand van hebben dan ik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:59

De 650D is de opvolger van de 600D. De 650D heeft een touchscreen en heeft een gevoeliger autofocus systeem. De 650D is nog relatief nieuw dus er is nog kans aanwezig dat hij nog paar tientjes zal gaan zakken. :=

De 60D heeft ook een gevoeliger AF systeem tov de 600D, maar de 60D is een segment hoger dan de 550D/600D/650D. Voordeel oa is groter, zwaarder, schermpje bovenop, 2e scrollwiel, en kan beter tegen stof en spatje regen dan de 550D/600D/650D.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:01

Dat de 650 de opvolger is van de 600 en dat de 60D weer een segment hoger is wist ik al Richard. :D

Maar is het de moeite waard om het prijsverschil te overbruggen?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:04

Bagheera_206 schreef:
60D of 7D een optie? De 7D heeft iig meer af-punten, maar beide hebben dezelfde sensor dus ruis/detail zal ongeveer identiek zijn. Heb zelf een tweedehands 7D gekocht voor 850 euro oid. Ben er nog steeds erg blij mee. :)

Het prijsverschil tussen den 60D en 7D vind ik nogal fors. Wat zijn de belangrijkste verschillen?
2de hands zou een 7D nog wel een optie zijn namelijk :j

Ga ik der kwa ruis dan wel iets op vooruit ten opzichte van m'n 450dtje? Of bedoel je dat tussen de 7D en 60D geen verschil zit?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:09

Lauke schreef:
Bagheera_206 schreef:

Het prijsverschil tussen den 60D en 7D vind ik nogal fors. Wat zijn de belangrijkste verschillen?
2de hands zou een 7D nog wel een optie zijn namelijk :j

Ga ik der kwa ruis dan wel iets op vooruit ten opzichte van m'n 450dtje? Of bedoel je dat tussen de 7D en 60D geen verschil zit?

Tussen ruis/detail verhouding van 550D/600D/60D/7D zit erg weinig verschil. Wel tov van je 450D. ISO kan maximaal tot 12.800, maar ik vind hem iig goed bruikbaar t/m 1600. Maar sommige Bokkers zijn erg kritisch wat ruis betreft. := Bij een binnenbak wordt ruis iig al eerder geaccepteerd dan buitenfoto's.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:10

SplashIsLief schreef:
Dat de 650 de opvolger is van de 600 en dat de 60D weer een segment hoger is wist ik al Richard. :D

Maar is het de moeite waard om het prijsverschil te overbruggen?

Voor sportfotografie loont het wel de moeite om een AF te hebben met alleen maar kruisgevoelige punten ipv alleen de middelste zoals bij de 600D. := Uiteraard hangt dit ook van de lens af die op je body zit. ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:21

Okee, das in ieder geval fijn!
Zijn ook kleinere stapjes met isowaardes of niet? (Heb nu 100-200-400-800-1600

En verder verschillen van 60D ten opzichte van de 7D? Vraag me af of dat het waard is aangezien de prijs toch behoorlijk verschilt.

Wat weet jij trouwens ontzettend veel van camera :D :))

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:25

Bij 60D/7D kun je idd ISO instellen met 1/3e stops en bij 550D/600D maar alleen met hele stops, maar dat is toch niet zo heel erg als je met hele stops ISO kunt aanpassen?

7D is weer een segment hoger dan de 60D. De meerprijs betaal je met name voor de grotere/heldere zoeker, betere AF met meer punten, hogere burstsnelheid en de robuustheid. De vraag is hoeveel waarde je hieraan hecht om nog een segment hoger te gaan.

Ja, eigenlijk best slecht dat ik mij er zo erg in heb verdiept. :=

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:13

60D fijne camera :j
Ben ook van 450D naar 60D gegaan!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:31

Bagheera_206 schreef:
Nikon D600
[ Video ]

Hebbuhhh, maar liever de D800, wie betaald?
Sorry even ontopic, maar dat moest als Nikon fan *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:37

Ik weet dat je altijd positief moet blijven, maar ik heb sterk het vermoeden dat mijn camera mij gaat verlaten. Hij doet al een tijdje moeilijk met de accu en een nieuwe accu lost het probleem niet op kwam ik vandaag achter. Dus ik zal dinsdag direct met de camera naar MGM in Leeuwarden toe, maar gezien ik geen garantie meer heb weet ik niet wat er gaat gebeuren. -O-

In het ergste geval, zou iemand hier wellicht weten wat een mooie opvolger van de Sony Alpha 500 is? Volgens mij alleen spiegeloze reflexen toch?

-O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:49

Ik zit het halve topic door te lezen en heb al veel antwoorden op mijn vragen.

Ik fotografeer al jaren gewoon met compactcamera.. beviel me prima maar afgelopen weekend
toen we op Ameland op Robbentocht waren en dacht.. ohhh leuk de zeehondjes fotograferen kwam ik toch van een koude kermis thuis hahahaha

Maar goed, heb dus besloten om toch eindelijk na al die jaren een spiegelreflex aan te schaffen.

Ik vind het leuk om af en toe een leuke foto van mijn pown te maken of van de katten
en zie genoeg leuke dingen om me heen om te fotograferen.

Nu zie ik bij Bol de volgende camera staan

Canon EOS 1100D + 18-55mm II IS voor 379 euro.

Is dit een leuk model om mee te beginnen (en mezelf kennende mee te eindigen) _O-
of raden jullie me iets anders aan.
Ik heb niet echt een budget maar het moet ook geen 1000 euro worden.

Moet ik hier nog een lens bij aanschaffen ofzo.... of veraf wat dichter bij te halen.

Ik snap geen ene bal van al die termen dus wil ook wel een huis/tuin en keuken cursus gaan doen om te lezen wat al die instellingen nou betekenen.

Dus.. help!!!!!!!.. wie kan het me gewoon in abc taal uitleggen.
Of wie zegt van.. dat is een leuke set, moet je dat erbij kopen en ben je compleet en kan je leuke foto's maken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:04

Dat is een leuke set om aan te schaffen! :) Alleen als je het ook leuk vindt om paardjes te fotograferen, hoe kan het ook anders :) , dan is een telezoom erbij ook wel handig. De Canon EF-S 55-250mm IS II kost ongeveer 225 euro dacht ik. Die set die jij bedoelt kun je mss ook nog wel voor rond de 350 euro vinden, maar dan heb je wel en in 1x een veelzijdige set waar je veel dingen mee kunt fotograferen. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:54

Dank je wel voor je antwoord.
Dus de EF-S 55-250mm IS II is een lens begrijp ik uit je woorden.
Waar staat dan 55-250mm voor is dat de afstand ofzo....

Ik moet het dan zo zien... deze set zit een lens bij maar dan zou ik een extra lens moeten hebben en deze past daar op.

Dan zou ik klaar zijn voor een dagje dierentuin _O-...

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:12

Hoi allemaal, ik hoop dat jullie met me mee kunnen denken.
Ik heb momenteel een Nikon D60 body. Heel erg tevreden over eigenlijk, ligt lekker in mijn handen en is makkelijk in gebruik. Toch zou ik over willen stappen op een wat professionelere body van Nikon. Er wordt echter zoveel aangeboden, dat ik graag van jullie hoor wat jullie ervaring is met bepaalde body''s en wat jullie advies zou zijn.
Hoor het heel graag!

Groet Britt.