Femke schreef:Da's waar over objectieven, maar goed, daar is natuurlijk een financieel belang mee gemoeid.
Of er nou in de camera of in de pc geformatteerd wordt, maakt voor een fabrikant financieel gezien natuurlijk niets uit.
Wél als het gaat over garantie. De handleiding is er natuurlijk niet alleen om de gebruiker te helpen.

Femke schreef:Het is inderdaad wel zo dat een ándere camera eerst een nieuwe map aan wil maken om de foto's in op te slaan. Ik weet niet in hoeverre zo'n extra map zal conflicteren bij gebruik in meerdere camera's.
Interessant in ieder geval om over na te denken.
Mijn camera's maken niet op dezelfde manier mappen aan. Dat aanmaken gebeurt al als je het kaartje erin stopt, nog voordat je een foto gemaakt hebt. Als ik het kaartje in een camera stop, eruithaal en in een andere camera stop, dan staat er een (onnodige) map op.
Die zie ik overigens pas als ik de kaart in de kaartlezer stop. In de camera zie je die niet maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat fouten oplevert.
Ik ben in de loop van de jaren een heleboel mensen tegengekomen die stellig beweren dat de enige juiste manier om de te formatteren in de camera is, maar nog steeds niemand met overtuigende argumenten.
De meest gehoorde reactie is: 'omdat in de handleiding staat dat dat het beste is'.