[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:05

volg even zoiets zoek ik ook :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:07

Saar___ schreef:
Hallo!

Ik en mijn moeder ( :') ), willen graag een nieuwe camera.
We hebben nu de Canon PowerShot A540. Deze werkte opzich goed, maar helaas. Hij werkt op 2 batterijen, die binnen een kwartiertje weer op zijn.
Niet echt fijn dus.

Eisen voor de nieuwe camera:
- Niet al te duur (het liefst nog onder de 200)
- Bij voorkeur geen batterijen, maar een oplader

Zo.
Iemand misschien een tip?

wat voor soort camera zoek je? waar wil je het voor gebruiken? spiegelreflex of niet? 200 euro is niets, daar zal je bijna niets voor kunnen krijgen dat goede kwaliteit leverd

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:36

Die Powershots ken ik vaagjes - even terug naar de basis:

Wat voor batterijen gebruik je? Ik heb namelijk 5 setjes oplaadbare voor 2 flitsers. 2 van die setjes zijn wat ouder en lichter, vooral m'n zware flitser trekt - als ie even hard moet werken - die batterijen ook binnen halfuur compleet leeg. M'n krachtigste setje (2700 mAh) houdt het zomaar drie hele feestjes vol. Grappigste is dat die zwaarste batterijen ook het snelst opladen.

M.a.w.: Kijk eerst eens goed naar wat voor batterijen erin zitten! Ik heb oplaadbare AA's (van TopCraft) die ik ooit bij de Aldi gekocht heb voor 4 euri. 2300 mAh en ze presteren bijna net zo goed als de 2700s...

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:11

lifaya schreef:
Saar___ schreef:
Hallo!

Ik en mijn moeder ( :') ), willen graag een nieuwe camera.
We hebben nu de Canon PowerShot A540. Deze werkte opzich goed, maar helaas. Hij werkt op 2 batterijen, die binnen een kwartiertje weer op zijn.
Niet echt fijn dus.

Eisen voor de nieuwe camera:
- Niet al te duur (het liefst nog onder de 200)
- Bij voorkeur geen batterijen, maar een oplader

Zo.
Iemand misschien een tip?

wat voor soort camera zoek je? waar wil je het voor gebruiken? spiegelreflex of niet? 200 euro is niets, daar zal je bijna niets voor kunnen krijgen dat goede kwaliteit leverd

nee, spiegelreflex zit er waarschijnlijk niet in met ons budget.
Ik wil het gebruiken voor veelal gewoon leuke vakantiefoto's o.i.d.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:12

kakanox schreef:
Die Powershots ken ik vaagjes - even terug naar de basis:

Wat voor batterijen gebruik je? Ik heb namelijk 5 setjes oplaadbare voor 2 flitsers. 2 van die setjes zijn wat ouder en lichter, vooral m'n zware flitser trekt - als ie even hard moet werken - die batterijen ook binnen halfuur compleet leeg. M'n krachtigste setje (2700 mAh) houdt het zomaar drie hele feestjes vol. Grappigste is dat die zwaarste batterijen ook het snelst opladen.

M.a.w.: Kijk eerst eens goed naar wat voor batterijen erin zitten! Ik heb oplaadbare AA's (van TopCraft) die ik ooit bij de Aldi gekocht heb voor 4 euri. 2300 mAh en ze presteren bijna net zo goed als de 2700s...

Ik heb ze vaak van de IKEA, HEMA en dergelijke.
Wij hebben geen oplader, dus moeten we steeds batterijen kopen.
Vandaar dat we op zoek zijn naar een oplaadbare, nieuwe camera.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:13

een batterijlader is een goedkoper investering hoor ;)

Ik heb er één van GP, voor 4 batterijtjes. Dat heeft nog meer voordelen voor jullie camera (m'n flitsers slikken er 4 per stuk..)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:29

Sorry, maar wat bedoel je met GP?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:48

GP is het merk :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:05

Wie weet een goede spiegelreflex onder de 300 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:13

Geen idee of "Topcamera" ook in Nederland bestaat, hier (België) werkt de fotowinkel waar ik eigenlijk altijd naartoe ga ermee en ze hebben nu een actie die misschien het vermelden waard is.

Je kan nu een Canon Ixus 100 IS kopen voor € 185, met daarbij een pakket waarin een tasje zit, een extra batterij, een geheugenkaart van 4 GB, een nekriem & een mini-statief voor € 40 extra. De camera zelf is een supercompact, echt een prachtig klein, leuk ding :D

Ik zat er al een tijdje over te denken deze te kopen, was al eens naar de winkel geweest etc. en toen zag ik die actie en kon ik 'm niet meer laten liggen :+ Heb er tot nu toe nog niks mee gedaan (slecht weer) maar ik heb een oudere Ixus en dat is een prachtcamera. Heb laatst in mei een Canon Powershot SX200 IS gekocht, dat is echt een leuke camera en daar kunnen de Ixussen echt niet aan tippen, maar de lens is iets te gevoelig met paarden in de buurt (heb 'm na 2 maanden moeten binnendoen, toen heb ik een compleet nieuwe gehad die na 2 maanden ook een lensprobleem had := Nu durf ik 'm niet meer te gebruiken..) en ik gebruik de camera wanneer ik echt bij mijn paard ben (bv. terwijl ik grondwerk aan het doen ben of gewoon in de weide of onderweg tijdens een buitenrit of ..) en daarom leek die Ixus 100 mij zo leuk.

Zal wel weer wennen worden om weinig zelf te kunnen instellen (bij de Powershot kan je sluitertijd & diafragma e.d. gewoon zelf instellen) maar het is toch puur voor het plezier dus komt wel goed :) Wilde gewoon die actie even meegeven moesten er mensen zijn die op zoek zijn naar goedkope (goede) compactcamera's voor "gewoon leuke foto's" ;).

Edit: dit is de camera: http://www.letsgodigital.org/nl/news/ar ... 21478.html
Denk echter dat het alleen winkels in België zijn, maar misschien toch interessant voor mensen vlakbij de grens ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:15

kakanox schreef:
GP is het merk :)

oh, okee.
ik dacht dat het een afkorting van een merk was, maar dit is dus de volledige naam neem ik aan.
ik ga even googlen.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:12

minouesmee schreef:

Nieuw? Nou ik niet ... :P

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:21

Wij hebben gister de Canon EOS 1000D gekocht, zag deze er helaas niet tussen staan bij het rijtje in de begin post?!

Heb er al even wat plaatjes mee gemaakt, best goed gelukt moet ik zeggen. Voor de geinteresseerden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ROAOJR6U

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 00:19

fjordyloverr schreef:
minouesmee schreef:

Nieuw? Nou ik niet ... :P

Oh je hebt ze vast wel, oudere modelletjes. Maar dan heb je of alleen een body of een kit lensje erbij.
Wil je ook een beetje kunnen zoomen mag je wel meer rekenen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:40

Je zal ze wel hebben, ik zie dikwijls olympus camera's onder die prijs MAAR ik zou enkel voor dat merk gaan als je er niet je hobby van wil maken en meer en meer wil kopen :=

want olympus is een onwijs goed merk, goede kwaliteit, al heeft die met hoge ISO wel last van ruis. Maar het nadeel is is dat je weinig assecoires kan vinden van dit merk, alles is veel schaarser

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:55

Ziet er goed uit :j
Kan er niet meteen uit opmaken hoe groot (klein) die is, die Canon is echt supercompact, zelfs niet geschikt voor mensen met grote handen/dikke vingers denk ik :')

Ik ga wel mijn zoom missen, dat weet ik zeker.. De Powershot had 12x zoom, nu ga ik terug naar 3x ;( Maar ik zal er wel aan kunnen wennen, het is toch voor gewoon leuke foto's van mijn pony, waar ik meestal wel bij in de buurt ben :+ Als ik echt zoom moet hebben (als ik eens naar een wedstrijd ga kijken of dergelijke) dan pak ik gewoon onze 450D :Y)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:43

ik wil over een tijdje een nieuwe fotocamera kopen.
Ik ben een best fanatieke fotomaakmens

Nu weet ik niet zo goed wat eigelijk: Een compacte die je makkelijk overal mee naartoe neemt, of wat langer doorsparen voor een leuke spiegelreflex.
Ik heb echt geen idee meer, wat zouden jullie aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:00

Dat is een keuze die je echt zelf moet maken..

Ikzelf heb liever een compact, die je overal mee naartoe kan nemen en waar je gewoon leuke foto's mee maakt (de kerstpoon-foto's in mijn onderschrift zijn gisteren gemaakt, de eerste keer met mijn nieuwe camera in de sneeuw, wat ik ook nog nooit gedaan had, heb ook nog actiefoto's van andere paarden die ik eventueel wel kan laten zien) maar ik kan niet beslissen of dat voor jou ook zo is :+

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:23

Ga toch voor een spiegelreflex, maar welke ? :+

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:28

Ik heb een Nikon D60.. Maar ik denk niet dat ik jou die zou aanraden. Ik heb hem gekocht zonder dat ik er iets van wist, maar er zit geen scherpstel motor in deze camera waardoor je een enorme beperking heb in lenzen (je moet namelijk lenzen hebben met een scherpstelmotor erin). Misschien kan je eens bij dat topic kijken waar verschillende types camera's staan met voorbeeld foto's. En kijken op internet naar bepaalde ervaringen wat mensen met bepaalde camera's hebben.

Ik zeg absoluut niet dat de Nikon D60 niet goed is hoor, ben er super blij mee!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:32

Ik wil toch liever een Canon, of de nikon D50.

Wat zijn de verschillen tussen de Canon EOS-sen?

En tussen de Nikon D50 en D60?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:08

De D50 moet je überhaupt niet meer willen, die is antiek... Zwaar verouderd. Bovendien zelfde nadeel als met de D40, D60, D3000 etc.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:34

En van Canon?

Heel graag afvies :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:38

ik heb nog een hele mooie 30d te koop, heel fijn toestel!