Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Kijk op de lens of er CANON EF ..-...mm staat, de EF geeft dan aan dat deze ook op een digitale SLR past, geen autofocus.Ik begrijp er helemaal niks van, maar ik kijk wel gewoon
Nouks schreef:Sander: minder nut, niet géén nut... Zelfs met zeg maar 1/250 tot 1/500 is het mogelijk om bewegingsonscherpte te krijgen vanuit jezelf. Het heeft ook bij bijvoorbeeld paardensport zeker nut, maar inderdaad, het grote verschil zul je pas merken met langere sluitertijden.
Paoline schreef:
Elessar schreef:Paoline schreef:
Geen interesse, sorry, maar welke lens ga je nu aanschaffen Plien?
Sander_ schreef:Bedankt trouwens, ben er al helemaal gelukkig mee, wil niet meer zonder.
Sander_ schreef:Schieten jullie altijd met UV-filters op jullie objectief?
Ik heb nu sinds deze week mijn Canon 70-200 2.8 binnen, met zonnekap, maar vind het beestje toch wat te duur om zonder UV-filter mee in een paardenbak te staan.
Nu zeggen sommigen dat een zonnekap voldoende is. Echter heb ik wel zoiets van, er kan altijd wel vuil ronddwarrelen, en ik heb dan liever dat dat op de filter komt.
Nadeel van UV-filter lijkt me dat de kwaliteit van de foto achteruitgaat, of niet? Sowieso koop ik een duurdere kwaliteitsfilter, maar lijkt me dat een lens helemaal is afgesteld met duur glas, en dan zet je dan een 'goedkoop' glas/plastic plaatje ervoor...
Ik was aan het denken aan de B/W-lijn met MRC, kost 60€. Dit is wel een goede, toch?