[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:40

oeh spannend

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:40

Haha! Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:44

VOLGENDE DEEL! Haha!

Ik zat op het bed, zenuwachtig met mijn haar te friemelen toen Jack binnenkwam. Ik keek hem betrapt aan, en wendde toen mijn ogen weer af. Hij stond daar, me aan te kijken. Ik durfde niet meer terug te kijken, en zei zachtjes:`Sorry…` Het was even stil. Toen zei hij hard:`Sorry is not enough…` Ik merkte dat hij wel erg boos was, en er sprongen tranen in mijn ogen. `I promise I`ll never do something stupid like that again…` zei ik toen. Hij zuchtte en ijsbeerde door de kamer. `I almost lost you!` riep hij toen opeens. Ik kromp ineen. De tranen rolden nu over mijn wangen. Ik wist dat hij gelijk had. `I wanted to help!` zei ik huilend. `And that almost costed you your life!` schreeuwde Jack. Zijn stem sloeg over. Ik zat snikkend op het bed. Jack kalmeerde weer, en ging naast me zitten. Ik keek hem aan met rode ogen. `You are the best thing that ever happened to me` fluisterde hij. `If something happens to you, then…` Hij stopte midden in zijn zin. Ik keek hem aan. Zag ik nou tranen in zijn ogen? De stoere Captain Jack, onverslaanbaar? Ik pakte voorzichtig zijn hand. Toen sloeg hij zijn arm om mijn schouder en trok me tegen zich aan. `I am sorry` fluisterde ik. Het was even stil. `I am sorry too, for screaming at you..` Wat overigens volkomen terecht was, dacht ik. Hoe had ik ooit zo stom kunnen zijn? Onze eerste ruzie, en het kwam door mij! Hij is te goed voor mij, schoot het door me heen. Na een tijdje daar te hebben gezeten, zei ik:`I guess the men can use some breakfast…` Jack liet zijn grip verlslappen. `I guess so..` zei hij. `What`s the damage?` vroeg ik. Hij zuchtte, en streek met zijn hand over zijn voorhoofd. `Not very large, but we lost 17 men…` Ik schrok. `Seventeen…` herhaalde ik fluisterend. Jack stond op en liep naar de deur. Bij de deur draaide hij zich om. `By the way,..Glenn stood up for you this morning...` zei Jack. Ik keek hem verbaasd aan. `He said you saved his life!` vervolgde hij. Ik bloosde, en Jack gaf me een knipoog voordat hij vertrok. Ik zuchtte, en dacht: Misschien heeft deze eerste ruzie ons nog wel dichter tot elkaar gebracht!
Glimlachend stond ik op, en liep naar de keuken, om ontbijt te maken.

Kelly en Marieke waren al bezig. `En?` vroeg Kelly toen ik binnenkwam, en ze keken me allebei vragend aan. `Nou ja..hij was wel boos eerst, maar toen zei hij dat hij zo bezorgd was omdat ik alles voor hem was…` Marieke en Kelly keken me lachend aan. `Aaaaaahh!` zeiden ze. `Wat lief!` Ik glimlachte, en waste mijn handen. `En hoe ging jouw preek?` vroeg ik aan Kelly. Haar gezicht versomberde. `Ach,..hij zei gewoon:`Dat moet je niet meer doen, je moet voortaan naar de Captain luisteren!` Marieke en ik keken Kelly peilend aan. `Het gaat niet zo heel goed meer tussen jullie he?` vroeg ik voorzichtig. `Nee` zei Kelly, keerde me de rug toe en ging gauw verder met het ontbijt. Ik besloot maar niets meer te zeggen. Toen we allemaal aan de grote eettafel zaten, was het erg stil. Dat was ook niet gek, aangezien we die nacht 17 man hadden verloren! Na het eten stond Jack op en zei:`We will go to Barbados. We only have 12 men left, and that is not enough. Since we can`t go to Tortuga to get more men, we`ll have to go to Barbados.` Ik zag dat de mannen verbaasd keken. Wat is er mis met Barbados? vroeg ik me af. Ik kreeg al snel het antwoord. `Barbados?` hoorde ik iemand zeggen. `Pirates on Barbados?` Jack knikte. De mannen lachten. `The last guy we picked from Barbados oliebol his pants when he saw Davey Jones!` riep er een. Een luid gelach ging er op. Ik lachte mee, en Jack ook. `That was just one incident!` lachte Jack. `I heard there are very fine pirates on Barbados..` De mannen waren het ermee eens, en gingen allemaal van tafel, aan het werk.
Een week later kwamen we aan op Barbados. Marieke, Kelly en ik gingen meteen van het schip af, op zoek naar etenswaren die we konden inslaan. We gingen naar de markt, en kochten zoveel we nodig hadden. Gelukkig hoefden we niet alles mee te dragen, maar kon het ook bezorgd worden in de haven waar we aangelegd hadden, want 30 zakken meel was toch iets te veel voor ons. `Heerlijk om weer eens lekker op een markt rond te lopen!` zei Marieke. Kelly en ik knikten, en we snoven de geuren op die van de kraampjes kwamen. Groenten en fruit, vleeswaren en kruiden door elkaar. Toen we uitgewinkeld waren, gingen we richting the Pearl, en zagen dat ze zakken meel en de andere etenswaren die we besteld hadden, al bezorgd waren. De mannen die waren achtergebleven om op the Pearl te passen, droegen alles naar binnen, en zetten het in de voorraad. `Where are Jack, Will, John and the other guys?` vroeg ik aan Glenn, die net een zak meel oppakte. `They went to the bar in the village, looking for some pirates.` antwoordde Glenn. `What`s the name of that bar?` vroeg Marieke. Hij dacht na. `Polka!` zei hij opeens. We liepen weg. Op zoek naar een bar die Polka heette. We liepen een aantal straatjes door, maar zagen de bar niet. Eigenlijk waren we ook niet echt hard op zoek, we hadden gewoon geen zin om bij het schip te blijven en ons te vervelen… `Kijk!` riep Marieke opeens. Ze wees naar een gebouwtje, waar muziek vandaan kwam, en in grote letters: POLKA op een uithangbord stond. We liepen erheen, en gingen aarzelend naar binnen. Meteen vulden onze neusgaten zich met sigarettenrook en dranklucht, we hoorden muziek en gelach. Onzeker keken we in het rond, tot we opeens alledrie omsingeld waren door mannen. `What do we have here?` hoorden we. `Well, well, where do you nice ladies come from?` `I`d like a piece of that!` Ik probeerde zelfverzekerd te lijken. `I warn you, Jack Sparrow won`t be happy with this!` Een luid gelach ging door de kroeg. `Jack Sparrow hahahaa!` Ik keek boos de zaal in. `CAPTAIN Jack Sparrow!` riep ik boos. Toen zei een man:`Captain Jack Sparrow is dead girl! So make up an other story!` Ik wilde net wat zeggen, toen ik opeens Will`s stem hoorde. `I don`t think that`s nesicarry!` Opeens was het helemaal stil, zelfs de muziek stopte met spelen. Jack, Will en John stonden in de deuropening. De mannen stonden met grote ogen te kijken. Jack liep langzaam en heel patserig verder, en ik moest eigenlijk lachen. Iedereen ging voor hem aan de kant, en de mannen die om ons heen stonden weken snel achteruit. Marieke ging snel bij Will staan, en Kelly klemde zich vast aan John. Jack sloeg zijn arm om me heen en zei met een glimlach tegen de mannen:`I guess you were wrong.. Or do I look dead to you?` Een van de mannen dufde te zeggen:`Not more than always!` Iedereen lachte, maar op dat moment vloog er een mes rakelings voor de neus van de man langs, en bleef steken in de houten balk voor hem. De man slikte, en meteen stopte het gelach. Iedereen keek naar Will, waar het mes vandaan kwam. Hij stond triomfantelijk rond te kijken. Jack kuchte. `Yes, thank you` zei hij tegen Will. `Anyone else who would like to say something?` Iedereen die hij aankeek, sloeg zijn ogen neer, en ik voelde me trots. `Anyone in this room who would like to come with us?` vroeg hij. De mannen keken geinterresseerd op. `You work on my ship, under my command, and sail with us to the end of the world and beyond!` riep Jack. Hij maakte er zo`n mooi gebaar bij, en ik grinnikte in mezelf. Eigenlijk bedoelde hij gewoon dat de mannen zich rot moesten werken, in ruil voor kost en inwoning! Toch, nu ik er bij nadacht, had ik nooit iemand horen klagen! Ze gaven zelfs zonder moeite hun leven voor the Pearl en haar kapitein! Ik had geen tijd om hier verder over na te denken, want ik zag dat enkele mannen hun handen opstaken. Het werden er steeds meer! Ze kwamen allemaal naar Jack toe, die hun namen opschreef. Ze kregen tot vanavond de tijd om hun spullen te pakken en een voorlopig afscheid te nemen van hun famielie. We gingen weer weg, en ik voelde de ogen in mijn rug prikken tot de de hoek van de straat weer om waren.
Die avond kwamen alle mannen opdagen, niemand was teruggedeinsd. Alle etenswaren waren ingeladen, en we konden wel weer een maand of 4 onderweg. Alle namen werden genoemd, en iedereen stond op een rij en kreeg een zwaard in de handen gedrukt. Ik zat op de reling, en keek naar de rij nieuwe bemanning. Opeens bleven mijn ogen steken bij iemand. Het was een vrij tenger mannetje… Ik dacht na. Eigenlijk leek het wel een..vrouw! Maar nee..dat kon toch niet! Mijn ogen gleden verder over de groep, en toen ik de man/vrouw weer probeerde te vinden, zag ik die niet meer..
`Ik zal het me wel verbeeld hebben..dacht ik, en ging haalde de trossen naar binnen. Alles was klaar voor vertrek…

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:45

YEAAH! Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:45

YESYES YEEES

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:51

SUPER!!! GEWELDIG!!! Haha! Haha! Haha! je maakt het wel goed hoor!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:52

Oeeh dat word weer spannend Ja

`You are the best thing that ever happened to me` fluisterde hij. `If something happens to you, then…` Hij stopte midden in zijn zin. Ik keek hem aan. Zag ik nou tranen in zijn ogen? De stoere Captain Jack, onverslaanbaar? Ik pakte voorzichtig zijn hand. Toen sloeg hij zijn arm om mijn schouder en trok me tegen zich aan. `I am sorry` fluisterde ik. Het was even stil. `I am sorry too, for screaming at you..`
Real love Lovers

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:52

Onzeker keken we in het rond, tot we opeens alledrie omsingeld waren door mannen. `What do we have here?` hoorden we. `Well, well, where do you nice ladies come from?` `I`d like a piece of that!` Ik probeerde zelfverzekerd te lijken. `I warn you, Jack Sparrow won`t be happy with this!` Een luid gelach ging door de kroeg. `Jack Sparrow hahahaa!` Ik keek boos de zaal in. `CAPTAIN Jack Sparrow!` riep ik boos.
Super stuk! Haha! Haha!
GEWELDIG weer meid!:D Haha! Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:53

Mariekjee schreef:
Oeeh dat word weer spannend Ja

`You are the best thing that ever happened to me` fluisterde hij. `If something happens to you, then…` Hij stopte midden in zijn zin. Ik keek hem aan. Zag ik nou tranen in zijn ogen? De stoere Captain Jack, onverslaanbaar? Ik pakte voorzichtig zijn hand. Toen sloeg hij zijn arm om mijn schouder en trok me tegen zich aan. `I am sorry` fluisterde ik. Het was even stil. `I am sorry too, for screaming at you..`
Real love Lovers

Ja

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:53

Whaha dankjullie dankjullie! Haha!

*maakte een buiging* Bloos

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:54

*LOL*

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:56

Haahaaa, supersexy stuk Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:57

Maar schatties..nu moet ik gaan! Haha!
En vanavond moet ik opassen.. Boos!
Maar ik zal alvast denken over het volgende deel! Lachen

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:57

Doeegg! Lovers

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:57

Wow echt weer een super stukje Ja
helemaal kriebels in mijn buik Haha! wil nog een stukje Haha!
is erg benieuwd of ze het vervolg al een beetje weet Tong uitsteken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:58

Uh..nee! Clown

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:59

Maar nu ga ik echt! Ach gut

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:05

doei

Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:21

weer een super stuk martine veel plezier met oppassen ... !!

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:23

GREAAAAT Haha!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:41

super stukken
echte liefde.
helemaal geweldig.
hoe gata dit weer verder.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:45

Real Love! Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:46

dat word een happy ending Tong uitsteken (over een paar jaar Tong uitsteken)

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:47

aaah mooi mooooi mooi Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:48

nujaro schreef:
dat word een happy ending Tong uitsteken (over een paar jaar Tong uitsteken)

JAA! Pling