[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:15

Hallo, ik kom ook even in dit topic om te kijken hoeveel mijn tekeningen zouden kunnen opleveren.
Ik doe het nogal goedkoop geloof ik

Mijn laatste creatie, gister helemaal afgewerkt.
Afbeelding

Afbeelding
Schimmeltje in A3 met potlood ( 2H, HB en 2B)
* De foto's hebben de kwaliteit niet echt goed gedaan

Hij gaat geheel gratis weg .. het paardje is namelijk overleden en ik ken de eigenaresse ervan.

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:43

mooi gedaan hoor Niki... vind alleen de oortjes wat klein
eerste reactie: Verona! maar toch niet

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:51

Dankje Jeany, de oortjes lijken klein omdat de 2e foto een beetje schuin genomen is
Op de eerste foto zie je dat ze toch groter zijn

JoSav

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:39

Ik ga eens even tijdens mijn lunchpauze taxeren. Dat lijkt me een goed plan. =) Ik begin vanaf pagina 61.

Bianca: Je zou nog wat meer mogen letten op highlights en schaduwwerking zodat het geheel ietsje minder vlak is (ik vind hem al heel goed, begrijp me niet verkeerd). Voor dit formaat mag je 20 euro vragen, afhankelijk van de materiaalkosten. Nog even oefenen, het ziet er al goed uit.

@lessien_2810: je mag nog wat aan je verhoudingen werken maar ik vind hem erg netjes afgewerkt. Het crosshatching in de hals vind ik heel mooi. Je techniek is erg goed. Het wordt tijd dat je je gaat richten op de verhoudingen (meestal werken mensen andersom!). Ik ga er dus nog geen prijs op vastpinnen.

@MlieZ88: je mag wat meer 'onnatuurlijke' tinten gebruiken. Roodtinten, blauwtinten en dergelijke. Dat geeft een warmere, natuurlijkere (hoe vreemd dat ook klinkt) uitstraling. Ik denk dat je een euro of 20 mag vragen voor je schilderijtjes (in A3) inclusief de materiaalkosten (ik weet dat doeken vaak erg duur kunnen zijn, zeker linnen, dus pin me er niet op vast). Er straalt een grote onervarenheid uit zowel je schilderijen als je tekeningen, middels de kleurwerking en de verhoudingen. Maar het is helemaal geen verkeerd schilderij (of tekening). Je tekeningen vind ik nog wat rommeliger, daar zou ik nog niks voor vragen, hoewel de tekening van het veulen zeker al een stuk beter is (er zit dus vooruitgang in!). Verfijn je techniek en met name de verhoudingen.

Ik wil even reageren op de opmerkingen van Oneilltje79. Ik sluit me er helemaal bij aan dat veel goede teken en kunstschilders hier voor een veel te lage prijs werken (ik heb me er ook schuldig aan gemaakt, maar dat heeft meer te maken met een portfolio opbouwen dan wat anders). Ik vind het eigenlijk een beetje schandelijk dat mensen die zulke degelijke portretten maken (ik noem hier eens Oneilltje, Fnanne, Naomi21, Remy) zulke lage bedragen vragen voor hun werk. Ik kan er boos om worden. Het drukt de prijzen van andere portretteurs die hier hun broodwinning van proberen te maken en je duwt jezelf automatisch in een circuit van A) mensen die houden van goedkope dealtjes en B) tieners (zelfs al ben je er zelf een, no offence) die het vaak moeten hebben van zakgeld of een bijbaantje bij de appie. Ik vind het een schande dat een dergelijke technische vaardigheid wordt afgedaan met prijzen beneden de 100euro (voor A4, welteverstaan!). Nu hoef je voor mij niet meteen 300euro te vragen voor een portretje maar ik vraag me echt af of eenieder van jullie enig idee heeft wat de gangbare prijzen zijn voor goede, professionele (ogende) portretten? Ik noem eens drie jaar terug. Toen heb ik een portret gemaakt van een showpaard. De betreffende eigenaresse had al een portret laten maken van haar andere paard. Daar heeft ze ongeveer 3000euro voor betaald en de gelijkenis was ver te zoeken. Ik heb mijn portret aan haar gegeven voor 75euro per TWEE portretten. De mijne hangt in haar woonkamer. Het portret van 3000euro hangt in een achteraf halletje te verrotten (nou, zo erg is t ook weer niet, maar dan heb je een idee). Ze had er gerust ook 750euro voor betaald. Ik weet dat prijsafspraken verboden zijn maar denk er eens overna, waar je staat in de markt. Wil je jezelf echt verkopen voor 35euro?

Goed, terug naar de taxaties.

p.62

@babe: 100euro minimaal voor het gegeven formaat. Je onervarenheid valt er niet vanaf te lezen.

@Briennepien: exposities zeggen niet zoveel. Die trutten van 50 die uit verveling (of een scheiding) ook maar eens gaan schilderen hebben vaak ook zo een expositie te pakken in het buurthuis. Daarmee is hun werk echt niet ineens goed. 10euro.

@Cyntje: 15euro. Je kleurwerking is nog steeds heel vlak. Ik vind hem nog steeds niet subtiel in de overgangen.

@pollewopsie7: nog even oefenen. Je bent al goed op weg.

@appelflapje: leuk die structuur! Hij is wel iets te grof, waardoor de vacht uit heel lange haren lijkt te bestaan. Het oog mag een reflectie-puntje hebben zodat het wat levendiger lijkt en vergeet niet wat meer licht en schaduwwerking in het paard en het tuig te verwerken. De manen en voorlok mogen ook veel meer contrast. De verhoudingen zijn al erg goed. 15euro.

@Fenn: gedurfd! Zeker blijven oefenen. Het mag allemaal nog iets verfijnder. Ik ga me nog niet vastpinnen op een prijs hiervoor (dat wil niet zeggen dat t niets waard is hoor!).

@Mijntjuh: de verhoudingen laten hier en daar nog te wensen over. Je werkt met geduld, dat is lovenswaardig. Werk aan de verhoudingen.

@Lunas: verhoudingen zijn niet je sterkste punt. Structuur is wel al goed. Eerst aan de verhoudingen werken.

@sonnyke: je mag je werk best wat beter presenteren. Er zit al wat structuur in en de verhoudingen heb je ook al aardig onder de knie. Het wordt tijd voor de volgende stap: licht en schaduw. 15euro.

p.63 en verder.

@fantine: de structuur van het corset is echt super. Voor de rest vind ik hem nog niet heel bijzonder. Wel zit er zeker vooruitgang in je werk. 15euro.

@LauraMC: blijven oefenen met de verhoudingen. Hij ziet er al best goed uit.

@Fnanne: 70 euro voor A4. Punt. Ondanks enkele foutjes ogen ze professioneel en uitgesproken. Ik vind de andere taxaties van je werk echt pijnlijk laag. En om eerlijk te zijn mag je best 10euro vragen per uur.

@neillo: de verhoudingen zijn al redelijk goed. Toch zie ik geen enkele veerstructuur en dat is als ik ervoor zou moeten betalen toch wel een vereiste.

@Verona: de verhoudingen zijn erg goed, al vind ik de oren wat raar gedraaid. Verder vind ik hem alleen een schimmel omdat je het erbij vermeld hebt. Ik vind hem minder afgewerkt dan ik van je gewend ben maar ik vind het zo eigenlijk ook wel aansprekend. 35euro. Ben er nog niet helemaal over uit of dat dan voor A4 of A3 is... ik zou dan toch eerst weer even moeten blikken naar je andere werk.

Ai... een uur later.

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:43

@ Josav, dankje ik ben het helemaal met je eens over de tekening.
Ik zal binnenkort ook nog ander werk hierneerzetten

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:49

bedankt allemaal voor de taxaties

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:21

@Josav: ik geef je gelijk dat enkele mensen hier tegen zeer lage prijzen werken.
Maar toch denk ik dat jouw opmerking misschien een beetje moeilijk te plaatsen is voor de Bokkers die jij noemt.
Laat ik voor mezelf spreken ( ): ik ben een amateur (of hobbyist als je wilt) en geen professional. Daarnaast ben ik ook nog eens n student; het tekenen is voor mij geen broodwinning, dat zou qua tijd (en energie ) ook absoluut niet haalbaar zijn. Ik werk voornamelijk met opdrachtjes die ik ontvang vanaf Bokt. En voor de Bokkers heb ik t idee dat prijzen boven 20 euro al erg "hoog" zijn. Terecht of onterecht, als je nog opdrachten binnen wilt halen, moet je hier toch met kleinere prijsjes werken .
Zelf zou ik eigenlijk niet weten waar ik verder mijn tekeningen zou moeten plaatsen om "een ander publiek" te bereiken (tips? ), dus ik blijf een beetje hier hangen, en daarmee ook in de "boktprijzen". Misschien geldt dat ook wel voor de andere Bokkers?
Dat dan de amateurs t de professionals moeilijker maken, is idd waar. Maar hoe komen anders de amateurs aan hun "werk"? Iedereen moet toch ergens beginnen?
Meer vragen voor mijn tekeningen voelt voor mij nog n beetje als een onmogelijkheid zeg maar .

JoSav schreef:
maar ik vraag me echt af of eenieder van jullie enig idee heeft wat de gangbare prijzen zijn voor goede, professionele (ogende) portretten?

Nope, ik eigenlijk niet . Hoewel ik sinds t ontstaan van dit taxatietopic t idee krijg dat t veel hoger is dan ik ooit had gedacht .

Ik taxeer nog even de laatste werkjes bij :
LauraMC: al een erg knappe tekening! Hoewel t halsje er op n beetje vreemde positie onder lijkt te zitten? 10 euro?

Fnanne: jij blijft geweldige, levendige portretten maken, ik vind ze prachtig ! 70 euro zou ik er idd gerust aan uitgeven

neillo: hihi een hele mooie eend! Details als verenstructuur en pootjes zouden idd wat meer uitgewerkt mogen zijn, maar als geheel vind ik t al een erg mooie eend! 15 euro?

xXVeronaXx: ik ben verliefd op dat oogje . Met erg weinig heb je al een heel mooi paard gecreeerd. 20 euro?

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:15

@Naomi21: oei, vergis je daar niet in! Ik heb toch een heel aantal opdrachten boven de 100 en zelfs enkele boven de 300 via Bokt binnengehaald. Bokt heeft misschien een hoog 'huppel de huppel blablabla' gehalte maar vergis je niet in de smaak van Bokkers die best wel wat over hebben voor een mooi portret. Zeker wanneer de betreffende kunstenaar (of hobbyist, wat jij wil) zich niet alleen beperkt tot paarden.

Ik zal eens een gooi doen naar wat voor reguliere portretten van (niet bekende) professionals wordt gevraagd. Het is een breed gegeven omdat er niet heel veel dierenportretteurs zijn (die dus alleen uitgesproken dieren of paarden afbeelden) dus er is een fikse marge.

50 tot 70euro in potlood of houtskool (of grafiet) voor een A4 is een minimaal gangbare prijs MITS nagetekend van een foto. Portretten die hier niet aan voldoen vallen uiteraard in een andere prijscategorie.

100 tot 150 euro in pastel voor A4 formaat is de minimum gangbare prijs. Te weten dat het gros van deze prijzen gelden voor mensen voor wie het slechts bijverdienste is. En let wel dat deze prijzen voor A4 zijn van 1 hond, paard of kat (of welk dier) ZONDER achtergrond.

Goedkoper zijn ze wel degelijk te vinden buiten bokt (dan de prijs die ik net noemde) maar de gelijkenis is om eerlijk te zijn vrij ver te zoeken. Materialen als acryl of olieverf vallen tevens in een andere categorie. En, de prijzen die ik noemde zijn de algemene minimumprijzen.

Schilderijen zijn daarin weer heel anders. En het digitale is sterk in opkomst. De kwaliteit is te vergelijken met een schilderij en het heeft de uitstraling als bijvoorbeeld een kunstfoto. Maar we hebben het hier alleen even over simpele hoofd-statieportretten. Ik begrijp dat wanneer je 15 bent het anders ligt, en je huiverig bent meer te vragen voor je werk maar het is echt geen schande je te dragen als professional. Ik heb allerminst te klagen over klandizie, heb zelfs teveel werk op dit moment (ik zit vol tot het najaar) maar dat heeft zeker ook te maken met het feit dat ik de prijzen voor dit jaar bevroren heb en volgend jaar de laatste stap van professionalisering neem (met enkele exposities en KvK). Durf jezelf goed in te schatten. En het browsen op internet naar concurrentie wil ook wel eens helpen je ego op te krikken hoor.

edit: oei, spelfouten.

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:47

Ik geloof dat de mensen die via bokt in opdracht laten werken voor het `grotere`geld niet diezelfden zijn als die dagelijks in dit topic reageren. Vergeet niet dat het merendeel van de bezoekers alleen de topics leest en verder niet reageren of zelfs niet eens lid zijn van het forum. En als ze dan iets tegenkomen wat hen aanspreekt sturen ze een persoonlijke mail naar de maker ervan of klikken ze de link naar hun website aan.
Het merendeel van de dagelijkse bezoekers hier is echter op zoek naar tekeningen die bijna niks kosten of gratis zijn. Dat zijn tevens de bezoekers die de meeste reacties plaatsen.
Via de teller op mn site ben ik er achter gekomen dat honderden mensen mijn site bezoeken via bokt....
Verder denk ik dat de beste manier van adverteren is dat je je werk ergens weghangt, bijv. op een manege of een andere plaats waar veel mensen komen.
Binnenkort ga ik afreizen naar de expositie waar 4 van mn schilderijen hangen(zie onderschrift). Daar hangt nog werk van 25 andere paardentekenaars, goed vergelijkingsmateriaal dus.

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:28

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:37

oneilltje79 schreef:
Verder denk ik dat de beste manier van adverteren is dat je je werk ergens weghangt, bijv. op een manege of een andere plaats waar veel mensen komen.

Dit is een hele goeie
Vandaag, had ik dus de tekening (die bovenaan de pagina staat)
aan de mensen mee gegeven (op de manege dus) en iedereen was laaiend enthousiast,
EN ik heb een nieuwe opdracht
Dus rond eind Juli zal er een nieuwe tekening van me hier komen te staan

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:17

Even een reactie op het bedrag wat mensen voor hun tekening vragen.
Ik moet zeggen dat je ook regelmatig pbs krijgt of het gratis is.. sommige vragen hoe duur het is en rond de 20 euro haken mensen al snel af?.. Voor de uren werk die er dan gaan in zetten levert het me meer voldoening op als ik het dan voor een vriend/vriendin oid maak.. Of zelfs in mijn map laat zitten..

Hoe begin je om je hobby verder uit te breiden.. Of om zelfs maar een goed bedrag te vragen voor je tekeningen??

Ook hier in dit topic zit zoveel verschil in kwaliteit van de tekeningen, en dat terwijl de bedragen zo dicht bij elkaar liggen..

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:30

Rebeltje: Schaf om te beginnen de best mogelijke kwaliteit materiaal aan. Je kunt niet de verkoop in met werken waarin slecht materiaal/pigment verwerkt zit, ook al is een tekening technisch goed. Kruidvat en Blokker materiaal is heel leuk om te oefenen en om voor jezelf te bewaren of weg te geven, maar bij verkoop draait het ook om kwaliteit. En bedenk dat je materiaalkosten in de prijs inbegrepen zijn, dus dat je dat toch terugverdient.
En verder: De meeste beginnen met het kadogeven van een aantal werken aan vrienden. Daar hangt het aan de muur en wordt het weer gezien door bezoekers daar en van het een komt het ander.

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:10

Afbeelding

kwaliteit van de foto is achteruitgegaan! maar dat was wel te verwachten.

- gemaakt met aquarel verf
- 180 grams papier
- 5 a 6 uur aan gewerkt
- eerste aquarel verf werk van mij

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:38

oh vergeten : hij is 30 × 40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:46

JoSav; bedankt voor het taxeren

xXVeronaXx; Mooi, juist door de simpelheid spreekt het me aan. 10 euro Z'n (voor het paard) rechteroor lijkt wat raar zitten. Een beetje gedraaid.

Sonnyke; Leuk, maar meer ook niet. Hij spreekt me gewoon niet zo aan. Kan je helaas niet precies vertellen waarom wel/niet. Ik zou hier persoonlijk niets voor geven.

Mijntjuhh; Voor je eerste aquarel vind ik hem aardig gelukt. Toch mis ik iets wat het net niet afmaakt.. 5 euro van mij

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:41

Verona: lastig(voor mij althans), lijkt voor mij nog niet af, maar oogje en neus en lippen zijn super! ehm €10-15? (als ik de andere taxaties kijk klopt er dus niets van die van mij Bloos )

sonnyke:leuk Lachen verhouding lijkt me nog niet helemaal kloppend? €10?

Mijntjuhh:al heel leuk voor de eerste keer, maar zou nog even door oefenen

Afbeelding

A4, HB en 3B potlood, uren houd ik nooit meer in de gaten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:54

Binnenkort ook weer meer van mij, heb m'n nieuwe tekenmateriaal net binnen Knipoog Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:53

En ook zal ik eerst even taxeren.

Pagina 62:
Babe; 45 euro maar Tong uitsteken? Ik denk dat je er heel wat meer voor kunt vragen hoor. Maar kijk maar eens of het verkoopt. Ik vind het in ieder geval een schatje Haha!

Briennepien; leuk op weg! Ik denk ongeveer 10€ per stuk. Probeer meer op de verhoudingen en realiteit te letten. Het krijgt een beetje een stripachtige stijl (met name de poes). Vind de achtergrond van de 3e wel heel goed!

Cyntje; ik vind hem niet realistisch (ik weet niet of dat je bedoeling was?) en zo detailloos. Ik denk een eurootje of 15?

Pollewopsie7; lekker doortekenen Lachen Je bent op de goede weg, een eurootje of 5 voor de moeite nog!

Appelflapje; je bent goed op weg! Probeer goed op de uitdrukking te letten, en dan doel ik met name op de ogen. De ogen zijn het belangrijkste gedeelte van een tekening. Deze typeren een beest of mens, en laten de tekening 'tot leven' komen. Een eurootje of 5 nu.

Fenn; Tsjaa mensen blijven moeilijk. Een eurootje of 10-15 mochten de kinderen er op lijken Knipoog

Mijntjuh; eurootje of 5 voor de moeite. Ook hier, oefen lekker door. Dan komt het vanzelf! Voor Lunas geldt hetzelfde!

Sonnyke; 20€? Op A3 tekenen is niet het makkelijkst. De ogen zijn sprekend, tsjaa. Ik vind het wel wat Ja

Pagina 63:

Fantine; tsjaa het spreekt mij absoluut niet aan, maar dat heet smaak. Een beoordeling zal ik je hier niet voor geven, komt je denk ik niet ten goede haha.

LauraMC; een eurootje of 10€? De verhoudingen kloppen redelijk, fijn oogje erop. Alleen die nek zint me niet.

Fnanne; Tsjaa wat moet ik hiervan zeggen Haha! Ik vind het natuurlijk erg mooi. Alleen denk ik dat het net iets mooier zou zijn als je minder in harde lijnen tekent, en dan doel ik op de overgangen. De overgangen komen nu erg hard over, vooral in de 2e tekening. Verder ben ik spuugjaloers op jou hoofdstel en manen, hihi. Eurootje of 30-35 voor beiden?

Neillo; Veel dooroefenen, de verhoudingen kloppen al goed. Meer inkleuren, meer contrast, wordt ie meteen een stuk mooier van. 5€.

Pagina 64:

xXVeronaXx; jaa, ik vind hem zo saai en zo kaal eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet wat voor kaartje ik hieraan kan hangen, misschien 20€ mocht ie er sprekend op lijken. Ja ik hou meer van ingekleurde en afgewerkte werkstukken (ja ook als ze wit zijn Haha! )

Mijntjuh; ik mis een achtergrondje Nagelbijten / Gniffelen Inclusief achtergrond zou 15€ denk ik een leuk prijsje zijn?

Fantine; ik weet niet met wat voor potloden je tekent, maar ik zou eens een stuk zachtere potloden nemen. (edit: het staat er). Ja dan zou ik nog voor zachtere potloden gaan Haha! Meer contrast, wat zwart is ook zwart laten zijn. Probeer meer details erin te tekenen. Wat betreft de verhouding ben je goed op weg! 5€????

Ja ik heb zelf ook weer wat getekend. Hij is de 'winkel al uit'. Ik zal niet zeggen wat ik ervoor heb gevraagd haha. In ieder geval vond de opdrachtgeefster hem er aardig op lijken geloof ik zo Knipoog Haha. Naja, euhm a4, hoeveel uur weet ik inet. Eerste keer druk in de weer met vlekken, sodeju wat een gedoe!!!! Naja het is niet mijn beste werk...
[Edit: de scanner heeft het één en ander weggelaten (oa neusharen etc Nagelbijten / Gniffelen )]
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:08

Mik_: Denk zo´n 15 euro, vind de lijnen te scherp en het oog niet mooi en te scherp.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:06

Zo, tijd weer voor wat taxaties vanaf mijn laatste post:

@ Neillo: er klopt nog het een en ander niet aan je tekening voor mijn gevoel, details zouden nog verder uitgewerkt mogen worden. (licht/donker, structuur) Ik zou er nog geen geld voor vragen maar lekker verder tekenen. Lachen
@ Verona: een tekening met charme Ja oortjes kloppen niet helemaal maar dat stoort me eigenlijk niet zo. Ik vind het gewoon een aansprekend beeld: 25 euro voor A4.
@ JoSav: dank je voor je commentaar. Dank ook voor je prijs-indicatie commentaar. 10 euro per uur... Tja, ik kan me er wat bij voorstellen; er gaat veel tijd in zitten en als ik het op die manier omreken kom ik wel in de buurt van jouw taxaties. Toch merk ik ook dat veel mensen terugdeinzen als de bedragen hoger worden. Toch kan je voor mijn gevoel ook niet te laag gaan zitten, omdat je toch je eigen werk ook wel serieus wilt nemen.
@ Sonnyke: mijn eerste reactie: leuke tekening, maar een ik zou er zelf nog niet voor willen betalen. Het is voor mij een lief plaatje.
@ Mijntjuhh: een leuke opzet maar voor mijn gevoel kan het nog meer uitgewerkt worden?
@ Fantine: wat een moeilijke houding om te tekenen Nagelbijten / Gniffelen Ik ga met het commentaar van Mik_ mee.
@ Mik_: volgens mij heb ik beter van je gezien... euro of 10?

Weer eentje van mijn hand:

Afbeelding
Flash
Potlood op A4
Uurtje of 6 aan gewerkt...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:42

Erg mooi Fnanne! Denk toch wel 50 euro Ja

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:35

Ik heb bijna alle pagina's doorgekeken en er zitten ONWIJS mooie tussen, helaas te veel werk om te beoordelen, dus doe alleen de laatste pagina (63 geloof ik) Prijzen ben ik slecht in dus doe ik niet.

xxveronaxx : erg mooi, maar de oren klopen niet denk ik.
Mijntjuhh: erg mooi, is erg goed gelukt
Fantine: Ziet er leuk uit, verhoudingen kloppen niet maar hij toont veel uitstraling en dat is erg goed, somige mensen tekenen echt mooie dingen en daar zit totaal geen uitstraling in en dat maakt het dan weer 'lelijk'. Gewoon blijven oefenen en je komt er wel!
Franne: Erg mooi, de manen lijken alleen wel erg raar en de haarzakjes op z'n neus wel erg groot, kan ook aan mij liggen hoor! zit erg veel detail in de tekening en dat maakt hem extra mooi.

Verder ik ben ook eens begonnen met tekenen, zijn er veel sorry daarvoor en schiet maar los. (ik ben nog niet zo oud)
De maten zijn americaans (sommigen dan) en anders, maar komt bijna overeen met de nl. A4tje. Het gaat me niet echt om de prijzen van de tekeningen (alhoewel ik het leuk zou vinden waar jullie ze inschatten) het gaat mij eigenlijk meer om de tips! *LOL*
Sommige zijn carricatuur (een van die paarden en die ene 'hond' en een van die kangaroos)

vult iets meer dan de helft.
Citaat:

Ook iets meer dan de helft.
Citaat:

Deze is wel op nl. A4 en vult bijna helemaal.
Citaat:

Is ook op nl. A4 en vult iets over de helft heen.
Citaat:

Ook op een A4, vult ong. iets meer dan 1/3de van het papier.
Citaat:

Vullen samen een nl. A4tje.
Citaat:

Vult een compleet americaans velletje papier.
Citaat:

Vult ook een volledig americaans velletje papier.
Citaat:

Vult bijna een compleet americaans velletje papier.
Citaat:

Vult een compleet americaans velletje papier.
Citaat:

Vult 2/3de van een nl. A4tje.
Citaat:

Vullen samen een nl. A4tje.
Citaat:

Vult een compleet nl. A4tje.
Citaat:

Bedankt alvast! Lachen

Sorry ik krijg ze er niet anders op dan dit.. Huilen

Op me site kan je er op klikken en ze mischien een tikje groter laten worden; http://roos-drawings.blogspot.com/

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 23:31

Wederom een rondje van mij..

==> v.a. blz. 62

@babe: geweldig!! zo rond 50 euro...

@Briennepien: rond 15 a 20 euro

@Cyntje rond 15 euro, hij lijkt scheef te zijnen de ogen zijn wat te ver aan de voorkant geplaatst, de kleuren vind ik wel heel mooi en sprekend!

@pollewopsie7 ongeveer 7 euro,

@Appelflapje 5 euro, probeer wat gelijkmatiger in te kleuren, hij is nu wat streperig.

@Fenn ong. 15 euro knap hoor mensen....

@mijntjuhh de tekening is wat 'vlak, je zou een volgende keer kunnen proberen om wat gedurfder te kleuren verder ga je al de goede kant op. 5 euro.

@Lessien_2810 de vleugels lijken wat snel getekend te zijn, niet echt afgewerkt terwijl het figuurtje zelf juist wel in detail is afgewerkt. Vind dit soort werk wat moeilijk in te schatten ... als je de vleugels netter afwerkt 5 euro. (ook een keertje taxeren??)

@Lunas jammer van de neus, als die beter was afgewerkt zou ik hem op ongeveer 7 euro schatten.

@sonnyke mooi zacht portret... 10 euro

==> blz. 63

@Fantine netjes! mooi zoals je het 'mouwprobleem' hebt opgelost. 10 euro.

@LauraMc leuk portret, houding hals idd ziet er wat raar uit maar ook het rechter oog vind ik op de een of andere manier niet goed staan... misschien door schaduw? Staat voor mijn gevoel te ver naar voren...pfff lastig uitleggen. afijn ongeveer 5 euro

@Fnanne ... tja uurloon Haha! A3 min. 75 A4 50 Ja gewoon topwerk wat je levert!

@neillo mooie eend jammer van de poten... 8 euro

==> blz. 64

@xXVeronaXx 20 euro A4 mooi portret!

@sonnyke houtskool leuke tekening maar nog verkoopbaar zeg maar... de veren e.d. zouden m.i. meer uitgewerkt kunnen worden. wel heel leuk dit!! (meer werk van?)

@mijntjuhh vrij 'simpel' maar op de een of andere manier heeft hij wel wat... hmmmm moeilijk..
20 euro

@Fantine jammer van het achterbeen. Ik vind je schaduwgebruik met iedere tekening vooruit gaan, nu nog wat meer aan je verhoudingen werken 7 euro.

@Mik_ niet een van je beste maar dat zei je zelf ook al, ik schat zo'n 15 euro.

@ Fnanne *zucht* het wordt eentonig Haha! Haha! 70 euro

@RoOws tja... een hele berg tekeningen Knipoog ik vind ze wat eenvoudig maar wel grappig zou zo 123 niet weten wat ervoor gegeven zou worden... 5 euro??

binnenkort ook weer 1 van mij.....

Tja en dan de prijzendiscussie... Josav ik geef je gelijk maar... ook mijn ervaring is anders en niet alleen op Bokt. Het probleem is gewoon tenminste zo ervaar ik dat, als je meer vraagt haken veel mensen gelijk af en je wilt toch ook graag wat verkopen. Ik blijf het moeilijk vinden om jezelf onder de aandacht te brengen en te prolifereren op de markt en om een goede prijsstelling te hanteren. Het blijft 'klunen' Haha!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 06:31

jammer dat er niets meer gelpaatst word..