Ja de scherpte lijkt wat tegen te vallen. Ik denk dat het ook komt doordat de foto was genomen op een erg mistige dag, er zat al een beetje een fletse waas overheen. Maar het kan zijn dat ie net niet lekker had gefocust op het paard!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mariett schreef:Dankjewel Magda! De (on)scherpte komt omdat het een gigantische crop is. Ik zit middenin een toetsweek en ik heb eigenlijk geen tijd om een nieuwe foto te maken, dus ging ik een foto van een paar weken terug eens heel anders bewerken dan normaal, gewoon om uit te proberen en eens iets geks te doen! Dus heel erg bedankt voor je compliment daarover, dat was eigenlijk vooral waar het bij mij over ging. Nu ik weet dat dit leuk is op deze manier, kan ik namelijk portretfoto's gaan schieten waar ik makkelijker een dergelijk kader uit kan halen
En verder verklein ik via Photoshop. Vroeger had ik altijd Gimp, waar er weinig gebeurde bij het verkleinen. Maar bij Photoshop heb ik het gevoel alsof hij dan gigantisch verscherpt! Dus het komt niet zozeer door Flickr, maar meer doordat ik het verkleinen van Ps nog niet 100% onder de knie heb. Naderhand blurren is ook zo zonde!
En ik vond het juist wel (heel) tof hoor, hahaalleen ik kon mijn naam er even niet tussen vinden. Vandaar meer!
IsaCalixa schreef:Dankje magda!![]()
Ja de scherpte lijkt wat tegen te vallen. Ik denk dat het ook komt doordat de foto was genomen op een erg mistige dag, er zat al een beetje een fletse waas overheen. Maar het kan zijn dat ie net niet lekker had gefocust op het paard!