[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:26

weslyjune schreef:
Marit ; erg mooie foto, ik zie wel eens foto's waarbij de druppels nog meer lijken te schitteren, dat zou mooi zijn, (alleen geen idee hoe je dat zou moeten doen. Los van uren bewerken dan. Het gaat tenslotte om fotografie)

Klopt inderdaad! Ik denk zelf dat het komt doordat de zon nog niet scheen, de foto is in de schaduw gemaakt omdat de druppels anders smolten!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:57

quartel schreef:
GracezellaaWaar is dat? Doet mij sterk denken aan Turkije. Daar leven die mensen echt in dat soort grotten.

Haha je hebt gelijk! Het is in cappadocia. De meeste grotten zijn ondertussen verlaten, alleen veel hotels verbouwen grotten om tot kamers.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:58

Gracezellaa schreef:
quartel schreef:
GracezellaaWaar is dat? Doet mij sterk denken aan Turkije. Daar leven die mensen echt in dat soort grotten.

Haha je hebt gelijk! Het is in cappadocia. De meeste grotten zijn ondertussen verlaten, alleen veel hotels verbouwen grotten om tot kamers.

Hahah wat leuk dit!! Het eten daar vond ik beduidend minder maar de uitzichten waren waanzinnig <3
Dat daar sneeuw ligt....onvoorstelbaar.....

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:03

quartel schreef:
Hahah wat leuk dit!! Het eten daar vond ik beduidend minder maar de uitzichten waren waanzinnig <3
Dat daar sneeuw ligt....onvoorstelbaar.....

Haha het was er op den duur -15, inderdaad een heel verschil met de zomer met ruim 30 graden. Wanneer ben je hier geweest?

Qua eten: heb je cig kofte geproefd? Dat is wat mij betreft het lekkerste dat ik ooit gegeten heb!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 00:07

Nee, die heb ik niet geproeft. Wij kregen als ontbijt olijven en die lust ik echt niet.....en nog meer in olie grdrenkt spul wat ik ook niet lust dus ik kwam met honger terug hahaha.
Ik was de laatste keer in augustus geweest......40+ was het {:}
Wel kamelen gezien daar maar met hoogtevrees niet de ideale plek om heen te rijden in een bus :=

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:25

Hierbij even mijn feedback voor week 3 :) Ik kan maar weinig negatieve dingen opnoemen bij de meeste foto's, ze zijn gewoon te goed :P

Mariett Ik vind je foto heel leuk geworden, jammer dat er niet zo veel licht was.

Murthul Wat een verschil met de bewerking zeg!

WiancaR Gaaf sfeertje, best een geslaagde foto!

KimdeGroot94 Leuk, maar jammer dat de vogels er niet zo goed 'uit' komen.

taarss Ik vind hem toch best leuk geworden hoor, en ja een mens moet wat met het weer :P Ik vind alleen dat het beeldje een beetje te weinig belicht is ten opzichte van de achtergrond.

magda_90 Mooi hoor, hoe heb je met HDR toch het water zo helder gekregen? Wat voor programma gebruik je om je HDR foto's samen te voegen?

Revanches Ik vind hem heel leuk, het zwart-witte maakt je foto echt af!

_Elke Knap hoe je met die scherpte gespeeld hebt!

Manou_xxx Gaaf thema, best leuke foto ook.

glenstorm Leuk hoe je met de scherptediepte speelt, ik had alleen voor een iets minder uitgesproken donkere achtergrond gekozen :)

quartel Ik vind je foto heel mooi scherp geworden, maar hier vind ik het een beetje jammer dat je voor zwart-wit gekozen hebt.

Kanzi Wat een schattige foto :) Ik vind je bokeh ook heel goed gelukt!

Joysiee Ik vind het jammer dat het andere oog van het paard zo verdwijnt in het donkere.

femmelz Leuk die veer! Maar met iets meer tegenlicht had je hem misschien net wat meer doorzichtig kunnen laten lijken.

NESCAFE Heel gave foto, ik heb er echt niks op aan te merken. Met welke lens heb je deze gefotografeerd? Ik gebruik ook nog heel vaak mijn 27 jaar oude Canon lensje :=

laurajoy15 Ik vind hem best leuk, maar het lijkt alsof de eend niet helemaal scherp is.

verography Knap geschoten hoor! Niet echt iets op aan te merken :)

Marit Heel gaaf, die ogen komen er echt supermooi uit! Ik vind je bewerking best geslaagd ;)

Jespri Ik vind het concept heel leuk, maar ik had voor een andere achtergrond gekozen :)

Nefertarie Gaaf panorama! Maar ik heb de indruk dat er in het midden iets niet klopt in de wolken.

Asselruiter Ondanks dat je kat niet stilzit heb je haar wel heel mooi scherp op foto gekregen.

S_imonee Ik vind de compositie heel leuk maar vind hem iets te donker uitgevallen/te veel contrast

it_is_me Ik ben fan van de sfeer van jouw week 3, mooi vastgelegd :)

billionache Leuk concept, foto-technisch heb ik niet onmiddellijk opmerkingen :)

CrazyIris Ik vind je orchideeën heel leuk geworden! Je foto is mooi scherp en de kleuren worden goed weergegeven :)

Suuszels Ook al ben je zelf niet helemaal tevreden, ik vind hem best gaaf geworden hoor! Goeie timing en het geeft een leuk effect ;)

rosslover Jammer van de lensflare, ik vind ze vrij storend op je foto.

Sanne_com Leuk concept, netjes qua scherpte en belichting :)

MZorro Is dat hetzelfde model als van week 2? Ik vind deze foto beter gelukt qua compositie, en het zwart-witte staat ook niet verkeerd. Het kapsel van je model stoort trouwens helemaal niet :)

Mallow Welkom! Ik heb de indruk dat je foto niet helemaal scherp is, daar zal je nog wat moeten op oefenen :) Verder moet je in dit soort licht oppassen dat je kleuren niet vervagen en dat je onderwerp niet te donker uitvalt.

Killyen Ontzettend gave foto! Leuk sfeertje heb je weten vast te leggen :)

Racheel Ik zie veel oog-foto's voorbijkomen, maar deze vind ik wel geslaagd :) De foto is scherp en de kleuren zitten goed.

JewEmm Ik vind je foto wel geslaagd hoor, niks op aan te merken.

SternPhoto Gave hond! Leuke foto ook, het enige wat ik jammer vind is dat de bomen in de achtergrond wat wegvallen door de zon.

Gracezellaa Ik vind je foto goed gelukt qua scherpte, je tweede versie is beter qua kleuren. Je lepeltje had misschien beter aan de zijkant gezeten, maar als je dat zelf niet had gezegd was het me niet opgevallen ;)

calice Knap gedaan hoor, hier heb ik niks op aan te merken.

Bellatrix Knap hoe helder/scherp je foto is! Ik vind de kleuren wel iets te hard geworden.

XiiaaooNaa Schattig konijntje! Geen tijd gehad om nieuwe foto's te maken?

Heavenslove[/b Inderdaad jammer van het oog, maar verder vind ik je zwart-wit bewerking wel geslaagd. Met welk programma bewerk je? In sommige programma's heb je wel de mogelijkheid om delen van je foto wat op te lichten.

[b]EskeGirl
Het lijkt of de foto niet helemaal scherp is? Ik vind het jammer dat er in het hoofd van het konijntje weinig haren/details te zien zijn.

Sicayes Retegaaf effect! Ik heb nog nooit met double exposure gewerkt maar ik vind het in elk geval heel geslaagd :D

Kimmetjee04 Ik vind het idee en de compositie echt heel gaaf, maar het lijkt alsof hij niet helemaal scherp is?

Leonyr Leuke hond, ik heb eigenlijk niks op je foto aan te merken :)

Astor Wat een gave compositie! Alleen vind ik het een beetje jammer van de lensflare.

monbyou Ik had inderdaad ook meer ruimte rond de puppy gelaten, maar de ogen zijn wel mooi scherp. En ja, zo'n pup is niet het meest dankbare onderwerp :P

horserider22 Ik vind je foto best leuk, ik denk alleen dat ik de kleuren van de achtergrond wat meer naar voor had laten komen.

MarijeR Wat een ontzettend gave foto! :) Is de aap echt zo licht van kleur of komt dat door het nabewerken?

hilly200 Ik moest inderdaad even kijken, maar qua scherpte zit hij helemaal goed! Ook de nabewerking vind ik goed gelukt zo :)

GerdjeHoran Je nieuwe foto ziet er in elk geval al een stuk scherper uit dan de eerste ;) Hoe bevalt je nieuwe camera je?

jooproo Gaaf onderwerp, maar ik had persoonlijk wellicht voor iets meer contrast gekozen.

sorsie Je foto is heel mooi scherp geworden zeg! Maar ik zou iets langer belicht hebben denk ik :)

SuperLiesje Leuke foto, ik had alleen de kleren op de achtergrond even verwijderd :) Dan was het beeld echt heel mooi rustgevend geweest.

Sodeletuut Die is ook gaaf geworden zeg! Een beetje spijtig van de gebouwen op de voorgrond wel.

showteam het lijkt wel of je achtergrond te veel belicht is zodat het hondje wat wegvalt. Jammer want je hebt hem wel leuk vastgelegd.

manonfleur Jammer van het grauwe weer natuurlijk, verder geen foute foto hoor!

Crazymel Ik wou ook zeggen dat ik hem niet helemaal scherp vind, wat natuurlijk jammer is. Ik vind het ook moeilijk om feedback te geven als ik niet weet hoe het origineel eruit ziet. Misschien toch eens een flickr aanmaken? :)

Jessica1998 Volgens mij is hij helemaal niet te licht, ik vind de belichting net goed. Leuke compositie ook!

Hanna_94 Ongelofelijk hoe je de kracht van de leeuw hebt weten vast te leggen, ik heb hier helemaal geen opmerkingen over. Met welke lens heb je deze getrokken? Want ik kan me voorstellen dat je er toch een eindje van zat? :o

MarBri Ik vind hem toch leuk geworden, bijzonder sfeertje zo! Zelfportretten zijn inderdaad niet zo eenvoudig :=

MyHu In jouw foto mis ik inderdaad ook scherpte en vooral kleur. Maar dat gaf je zelf al aan :)

Marjoow Leuk! Het lijkt me best lastig zo'n panorama-foto. Ik vind de 2e versie trouwens ook beter geslaagd dan de eerste, die kwam niet zo natuurlijk over en de kleuren vielen wat weg.

Brechtjee Supergaaf! Heel mooi scherp ook, ik heb er niks op aan te merken :)

joeluna Het doet toch een beetje vreemd aan dat je scherpgesteld hebt op zijn poot en niet op zijn ogen.

Deetjeeuh Ik stoor me een beetje aan het feit dat de gebouwen scheef staan, wel een leuke locatie/compositie.

Dandy200 Leuk! Je krijgt natuurlijk niet elke dag de kans om olifanten te fotograferen :o

Robin_Rikkie Ik had iets minder ingezoomd/gecropt. Neus is niet helemaal scherp, maar daardoor wordt de aandacht net nog meer naar de ogen getrokken :)

wendy1987 Niet slecht voor een eerste blackfoto :) Maar ik vind het altijd jammer als er maar een half hoofd te zien is (kan persoonlijk zijn natuurlijk)

binky Wat een grappig dier, maar ik heb de indruk dat de foto niet helemaal scherp is?

RianC Gaaf hoor, hij staat er ook helemaal scherp op :) De achtergrond geeft een beetje een 'hier klopt iets niet' gevoel.

Irene96 Best knap voor een zelfportret, ook al is hij niet helemaal scherp en vallen de kleuren wat weg. Oeps, je bent blijkbaar nog veranderd van foto. Deze vind ik qua scherpte goed gelukt maar ik zou persoonlijk denk ik iets minder lang belicht hebben.

Ylvy Die is mooi scherp geworden :) En ja in de winter kan je ook niet zo veel leuke buitenfoto's maken natuurlijk.

Ingvild Met je diafragma zo wijd open is het ook helemaal niet eenvoudig om bewegende onderwerpen scherp te krijgen, misschien loont het de moeite om even te experimenteren met iets hogere ISO-waarden zodat je diafragma wat meer dicht kan?

IsaCalixa Jammer van de lensflare, want verder is het wel een leuke foto.

SharonPlugge Die is mooi geworden zeg, zowel de scherpte als de kleuren zit net goed :)

LOVESUSHI Ik vind hem toch niet helemaal scherp geworden, dat is jammer. Ik denk ook niet dat de keuze voor zwart-wit echt iets toevoegt aan je foto.

marijepagter Je foto is ook niet helemaal scherp, maar de kleuren zitten dan weer wel goed.

Ash_ Ik weet niet precies, maar ik mis wat kleur in de foto. Misschien was een iets meer contrasterende achtergrond wel beter geweest.

LinSa Je foto is nochtans best leuk hoor, alleen het lijkt of de lucht te donker is in verhouding tot de bomen die in de zon liggen. Komt dit door de bewerking of was het echt zo?

TeSsZz Gaaf hoor dat sfeertje, ik heb er echt niks op aan te merken eigenlijk :)

Jolijnn Ach je foto toont wel een heel pakkend verhaal, dat heb je leuk afgebeeld zo :)

crazy_horses Het is een leuke foto geworden, beetje moeilijk te zien wat het is maar de kleuren en de sfeer zitten goed :)

Iejoorr Wat heb je dat water er helder op gekregen zeg :) Leuk hoor!

Jacobeho De schaduwen zijn best leuk hoor. Maar als je vaker niet tevreden bent is het misschien tijd om eens echt uit je comfort zone te stappen en iets helemaal anders te gaan fotograferen? :o Zo werk ik soms met een vast objectief omdat ik mezelf zo kan dwingen om meer actief rond te lopen en verschillende composities te proberen.

Toydoll Gaaf zeg, die kleuren zijn heel mooi! Ben je gaan urbexen in die oude centrale of is die open voor publiek?

cathyenbeau Hij is inderdaad niet helemaal scherp, dat is jammer. Ik vind ook dat de achtergrond wat overheerst qua kleuren.

Gub Leuk zeg zo'n blackfoto! Hij is ook mooi scherp, niks op aan te merken.

caaramel Hij is toch heel gaaf hoor! Geeft je compactcamera nou zo'n mooie bokeh? :D

LauraBloem Het lijkt wel alsof je gras veel te felgroen uitgeslaan is op je foto, de hond verdrinkt er een beetje in.

Patriciaa_ Je foto lijkt wel niet helemaal scherp? Verder is hij wel leuk hoor!

Lipydo Heel vreemd dat vervagend effect, maar wel gaaf. Jammer inderdaad van het naverscherpen, leidt de aandacht wat af.

Mb_foto Wat schattig! Heel mooi scherp ook :)

tesseke Leuke foto, maar het lijkt wel alsof je groene kleuren wat te veel verzadigd zijn waardoor het gras er een beetje onrealistisch uit ziet.

wesleyjune Gaaf zeg :) Ik had hem alleen iets meer belicht denk ik.

Agossie Je foto is ook leuk geworden hoor, mooi scherpe ogen. Het lijkt alleen of de huid wat te roze is op de foto.

Niene87 Gaaf effect! Jammer dat het meisje bang was :objectief

jilinda Jouw foto is ook leuk geworden, het hartje lijkt echt uit mijn scherm te komen :)

ponyaddicted Ik moest 2x kijken voor ik zag wat er niet klopte aan de foto, maar het heeft in elk geval iets!

Bumblehorse Wat een origineel onderwerp! Ik zou zelf niet voor die bakstenen achtergrond gekozen hebben, maar verder vind ik je foto geslaagd :)

Carolaaxxx Je foto lijkt niet helemaal scherp, ik heb de indruk dat je scherpstelpunt te ver naar voren ligt. Het is natuurlijk moeilijk om zo'n actiefoto's scherp te krijgen, maar als er zoveel licht is als hier kan je volgens mij best je diafragma wat meer dicht zetten.

k_m Leuk zelfportret, ik zou alleen persoonlijk minder gecropt/ingezoomd hebben.

Fellow Heel knappe foto, niks op aan te merken :)

Rianne_ Leuk gedaan met je scherptediepte, maar voor kaarslicht kan je foto wel wat warmere kleuren gebruiken.

Bedankt voor de feedback op mijn foto! Scherpte valt idd tegen, ik heb deze in de schemering genomen met een statief maar er was iets te veel wind. De bokt-upload doet er ook geen goed aan natuurlijk :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:32

Ik zal vanmiddag nog even uitgebreid bijlezen en reageren, maar nog even over mijn HDR foto ( http://makwafotos.nl/blog/wp-content/ga ... 015/03.png) aangezien ik dezelfde vraag steeds krijg.

Vooraan de foto, waar dat drab ligt, dat ligt droog en is dus geen helder water. De waterlijn begint pas een stukje naar achteren, maar aangezien het daar zo zompig is, ben ik hier blijven staan.

Bij deze foto heeft mijn camera het werk gedaan, die heeft de 5 foto's samengesteld. Via Photoshop heb ik het later ook geprobeerd (is een tool voor) maar ik krijg nog niet hetzelfde resultaat eruit. _O-

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:44

Eline91 schreef:
Hierbij even mijn feedback voor week 3 :) Ik kan maar weinig negatieve dingen opnoemen bij de meeste foto's, ze zijn gewoon te goed :P

NESCAFE Met welke lens heb je deze gefotografeerd? Ik gebruik ook nog heel vaak mijn 27 jaar oude Canon lensje :=

Dank je wel voor je leuk fb :) Hij is genomen met de Vivitar Series I 70-200 lens.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:48

Dank je wel voor je feedback!!

Ik vond de kleuren wat vloeken bij elkaar en ben daarom voor het zwart wit gegaan.

Dit is hem in kleur.....

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:58

magda_90 Ik blijf hem retegaaf vinden :D Ik had inderdaad niet gezien dat het drab was, het lijkt of het water echt zo helder is :)

quartel Ik vind hem persoonlijk in kleur nog gaver dan in zwart-wit Die 'vloekende' kleuren vallen best mee, het heeft wel iets :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:49

Eline91 schreef:
Hanna_94 Ongelofelijk hoe je de kracht van de leeuw hebt weten vast te leggen, ik heb hier helemaal geen opmerkingen over. Met welke lens heb je deze getrokken? Want ik kan me voorstellen dat je er toch een eindje van zat? :o

Met een 50mm <<)
Haha, nee, had er de 70-200 opzitten icm 2x extender. Dus zat hier op 400mm :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:59

Hanna_94 schreef:
Met een 50mm <<)

:') _O-

de extenders gaan ook maar op mijn verlanglijstje van 'things to buy' := Ik hou geen geld meer over joh :+

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:14

Totaal niet herkenbaar hahaha. Wil ook graag extenders zodat ik een 400 mm lens heb zegmaar.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:25

Laat ik alvast beginnen aan de feedback voor week 4 :)

Murthul: Lieve foto zo, niks op aan te merken :) gewoon goed.

Marit: Wederom een heerlijk kijkplaatje. De druppels zijn prachtig!

taarss: Super mooie foto! De halsband past goed bij de algehele sfeer van de foto.

Mariett: Je verbeterde versie is heel mooi! Als je je lippen strakker had omlijnd en in de mondhoekjes meer had aangezet dan had hij perfect geweest. Maar ik vind het een erg leuk idee!

Gracezellaa: Ik vind ‚m wel gaaf met die donkere ramen zo. Had hem misschien iets minder ruimte onder gegeven of de sneeuw ‚doorgetrokken’ zodat je de weg niet zou zien.

GerdjeHoran: Lekker druilerig. Volgens mij ligt je scherpte net te laag (op de fietslamp?) Maar vind het wel een tonend beeld, je compositie is erg goed en de sfeer komt goed over.

Astor: Mooi sfeertje, ik verlang naar het warmere weer. Erg mooi :)

Binky: Het landschap is mooi, maar iets pakt me niet helemaal bij deze foto.. misschien dat de kleuren te eentonig zijn (lijkt allemaal een beetje gelig.) waardoor je de diepte mist.

magda_90: <3 Prachtige foto. Zulke mooie zachte kleuren.

Hanna_94: Mooie blik! Hij komt ook mooi los van de achtergrond en is lekker scherp.

——

Quartel: In kleur is het weer een hele andere sfeer, echt grappig!

Eline91 schreef:
Sicayes Retegaaf effect! Ik heb nog nooit met double exposure gewerkt maar ik vind het in elk geval heel geslaagd :D

Bedankt! Dit is wel met een digitale manier van double exposure gedaan, de officiële ‚in-camera’ manier vind ik nog behoorlijk moeilijk.

Pff ja en het lijstje wordt ook alsmaar groter :') Ik moet ook een andere tas, want mijn 70-200 past niet in mijn huidige cameratas en daar heb ik nu een apart tasje voor maar dat is irritant.. ik moet nog een goede filterset voor mijn 70-200 (die ik dan eventueel kan gebruiken op mijn andere lenzen met de set verklein ringen)..ik wil een nieuw statief want de ene die ik had is gesneuveld en was ook banketstaaf kwaliteit.. battery grip.. 17-55 lens.. extenders dus.. en er zal vast nog wel meer bij komen :') wanneer win ik die loterij nou eens.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:29

Enig idee welk merk die extenders zijn? Ik wil ze ook zo graag voor op safari etc!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:34

Volgens mij heeft elk merk voor zijn lens wel extenders te koop (Nikon, Sigma, Canon). Zo dus de Canon EF 1.4X III N of 2X extender. Het enige 'nadeel' van extender is, is dat je een aantal stops verliest en volgens mij is je AF ook niet zo snel meer als zonder extender.. maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dingen zijn helaas ook niet zo goedkoop :')

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:31

Bedankt allemaal voor de leuke feedback! :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:36

Eline91 schreef:
Heavenslove Inderdaad jammer van het oog, maar verder vind ik je zwart-wit bewerking wel geslaagd. Met welk programma bewerk je? In sommige programma's heb je wel de mogelijkheid om delen van je foto wat op te lichten.

met Photoshop en ik ken de tools wel van lokaal bewerken :) maar iets dat bijna praktisch zwart is, is zeeer moeilijk om nog detail uit te halen, ik zal even de 'originele' raw tonen en de bewerkte versie er naast zetten ;)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:37

Murthul: Vind het een mooie foto! De nagellak past mooi zo bij het shirt
Marit: wauw echt super mooi! Niet een heel interessant voorwerp maar jij weet er dan wel weer een hele interessante en prachtige foto van te maken! <3
Mariet: Vind het een hele mooie en interessante foto!
Gracezella: Kleuren zijn erg mooi in de foto zeg!
GerdjeHoran: Mooie foto! Echt een hollandse foto, zo met dat weer! Mooi op de foto gezet!
Astor: Vind het een hele fijne foto om naar te kijken, mooie dromerige sfeer!
Binky: Wauw mooie foto! Niks op aan te merken
Magda_90: Prachtige foto, mooie kleuren! Niks op aan te merken!
Hanna_94: Mooie scherpe foto! Erg goed gelukt!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:43

Week 4
Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:44

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:15

Bedankt voor de Feedback taarss, Jespri, quartel, Sicayes, Brechtjee!

magda_90 schreef:
Jacobeho
Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar. Desondanks vind ik hem zeker wel wat hebben. Goed voornemen toch die jezelf hebt gesteld?

Dankjewel! Het maken van goede voornemens lukt vaak wel, het uitvoeren is alleen een stuk lastiger helaas..

Eline91 schreef:
Jacobeho De schaduwen zijn best leuk hoor. Maar als je vaker niet tevreden bent is het misschien tijd om eens echt uit je comfort zone te stappen en iets helemaal anders te gaan fotograferen? :o Zo werk ik soms met een vast objectief omdat ik mezelf zo kan dwingen om meer actief rond te lopen en verschillende composities te proberen.

Dankjewel! Thuisthuis fotografeerde ik vaak onze eigen pony's, soms onze katten of iets dergelijks. Vooral paarden in actie vond ik erg leuk om te fotograferen en kon ik (al zeg ik het zelf) redelijk goed timen. Nu woon ik sinds een half jaartje op kamers en heb ik helaas geen fotomodellen meer in de wei staan. Het afgelopen half jaar heb ik dan ook nauwelijks gefotografeerd en probeer dat nu weer op te pakken, met dit topic als stok achter de deur. Alleen heb ik het idee dat ik me er een beetje makkelijk van af maak.. Even snel een foto maken en klaar maar weer. Dat is niet helemaal de bedoeling..
Ik probeer het fotograferen nu te combineren met het 'verkennen'/wandelen door de omgeving, maar dat valt me toch nog wat tegen. Met dit koude weer houd ik er wel van om lekker binnen te zitten, bij de kachel met een kopje thee en een fotografietijdschriften/mn laptop. Dan zie ik vaak de meest prachtige natuur en landschapsfoto's. Zelf moet ik op dat gebied nog een heleboel kilometers gaan maken..
Helaas heb ik alleen een 18-55 en 70-100mm lens. Mezelf beperken tot een vast brandpunt is dan iets lastiger, maar wel leuk om eens te proberen. De 50mm f1.8 staat nog steeds op mn verlanglijstje.. Maar misschien is het wel leuk indd om een bepaald thema of doel voor mezelf te stellen en me daar een poosje op te focussen/mee te oefenen. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:47

Mijn week #4
Voornamelijk een schattig plaatje, fototechnisch niet bijzonder ;)
Het eerste veulentje van dit jaar, hier nog geen 1,5 dag oud.

Afbeelding

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:13

Hanna_94; mooie kleuren, mooi scherp en leuk onderwerp. Ik vind het verenpakket li-onder in beeld moeilijk te plaatsen. Mijn hersenen snappen niet zo goed wat ze zien, daardoor kijkt het wat moeilijk.

quartel; wat een kleur explosie, die moet je niet in het zwart wit omzetten! De zwarte achtergrond maakt hem nog spectaculairder dan met een witte achtergrond. De roos vind ik wat geplet uitkomen tussen die andere 2 bloemen (ik neem dat dit zo is omdat hij anders omviel?). Wellicht zou het beeld zelfs heel mooi zijn met alleen de paarse plant. Mooi rustig

Sanne_com; ohhhhhh mooi!

MarijeR; schattig :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:27

weslyjune schreef:
quartel; wat een kleur explosie, die moet je niet in het zwart wit omzetten! De zwarte achtergrond maakt hem nog spectaculairder dan met een witte achtergrond. De roos vind ik wat geplet uitkomen tussen die andere 2 bloemen (ik neem dat dit zo is omdat hij anders omviel?). Wellicht zou het beeld zelfs heel mooi zijn met alleen de paarse plant. Mooi rustig

Ik vond de kleuren echt vloeken bij elkaar :')
De roos is misschien nog te vers geweest.
Mijn dochter kwam thuis uit school en had een boeket gemaakt waar de roos in zat. <3
De roos hing als het ware tussen wat takken aan de kop.
Ik heb de roos en de Gerbera in de Orchidee gehangen omdat die daar tussenin nogal kaal was.
Als achtergrond heb ik een multomap gebruikt....die was zwart :') De muur zelf was wit.
De randen heb ik later zwart geverft.