[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:16

Ben benieuwd! Komt vast en zeker nog wel een topic, Marlies? :D

Jups, wij hebben sneeuw, best een hoop ook nog <<)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:19

Nayomie schreef:
Jups, wij hebben sneeuw, best een hoop ook nog <<)

^) Kreng...

Grapje!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:22

Tuurlijk komt er een topic. :D

Sneeuw mogen jullie houden... :brr:

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:28

Ik had gister al sneeuw <<) Dus ik had lekker ook 1 van de eerste sneeuwtopics van dit jaar. En er ligt nu alweer sneeuw. *\%/*

En weer ontopic! :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:47

Mijn week 4.
Ik mis zelf heel veel scherpte jammer genoeg..

Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:02

Zal vanmiddag ook even een foto plaatsen, heb niet zo heel veel gefotografeerd deze week, oeps!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:04

Ik zal straks even weer feedbacks geven :D
Mijn sneeuwtopic is inmiddels gemaakt. En vanavond, nog meer sneeuw :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:05

Robin_Rikkie: ik vind het idee van de foto leuk. Is het een kaarsje? Zo ja, had ik wel liever de vlam ook gezien, het witte is nogal fel. Maar het idee is zeker leuk :)

Nayomie: je maakt me echt zoooo jaloers :P Stuur eens wat sneeuw naar België! :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:10

Ik kan je sneeuw sturen, op een foto ja :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:26

Mijn week #4
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:41

Ik wil ook sneeuw -O- Marina, leef met je mee....

Wat een mooie lieve foto hierboven! Fijn licht!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:43

Ahh Marije! Met je nieuwe pup!! Lief hoor

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:50

Ik kan zeker niet meer mee doen?
En mogen de foto's van elles zijn? Of echt over dieren ofzo?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:05

MarijeR, fijne foto, en sneeuw *\o/*

Het is inderdaad een.kaarsje, als ik het vlammetje erop kreeg zag je her sterretje niet meer.. Maar ik ben het wel met je eens Asselruiter!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:36

Nayomie schreef:
Ik kan je sneeuw sturen, op een foto ja :j

Pestkop! :=

Robin_Rikkie: Oh ja dan snap ik wel waarom je ervoor gekozen hebt de vlam er niet op te zetten :)

MarijeR: ik vind het een hele mooie foto, straalt rust en liefde uit +:)+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:42

Yes! Eindelijk een beetje tijd voor een foto en wat commentaar.
Mijn week 4:

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:55

Nayomi; Prachtig, ik ben niet weg van zwart/wit maar in sommige gevallen is het mooi en in jouw geval absoluut

Monbyou; Leuk idee! Enige wat me stoort is de streep in het plafond. Zijn neusje lijkt iets scherper dan zijn ogen?

Manonnevot; Je hond zit er leuk bij, ik had hem iets meer aan de rechterkant van het beeld geplaatst om de compositie interessant te houden. Bij dieren en mensen die naar de zijkant kijken, vind ik het mooi als er meer ruimte is aan de kant waar ze naar toe kijken. Maar das mijn mening :)

Gub; soft is ie zeker, mooi idee en mooie kleuren ook. Ik vind het jammer dat de knop van de bloem niet zo mooi uitkomt, ik denk dat de zijkant van de bloem misschien wat mooier was geweest.

naomi_g1998; Wat een schatje! Bij dierenfoto's is het altijd mooier om door je knieen te gaan en de foto op ooghoogte van het dier te nemen, dan begint hij nog meer te spreken!

showteam; heerlijk, aaibaar, knuffelig, liiieeeef! Kom die maar hier afleveren :j

Fenneeee; Prachtige lucht! Ik vind je foto verder wat saai, wat denk ik kom omdat je het onderwerp in het midden van de foto hebt geplaatst. Probeer een beetje te spelen met je compositie en de regel van derden.

laurajoy15; Mooi idee, maar naar mijn zin iets te veel nabewerkt. Ik ga me bijna afvragen of het een foto is of een tekening

Asselruiter; Geweldig, door je F-keuze lijkt het alsof dit speelgoed auto echt langs komt sjezen :) Top!

Nu wil vriendje aandacht helaas, later meer!

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:19

Babel schreef:
laurajoy15; Mooi idee, maar naar mijn zin iets te veel nabewerkt. Ik ga me bijna afvragen of het een foto is of een tekening

Dankjewel, is denk ik iets persoonlijks.. Je houdt ervan of je houdt er niet van :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:37

Mijn week #4

Afbeelding

Zelf ben ik niet zo tevreden over scherpte en compositie, maar heb geen tijd meer om nog een andere foto te maken. Dus ik hoop dat jullie veel leerzame tips voor me hebben :)

Ik ga zo even aan de slag met de foto's van week 4 waar ik nog geen feedback op gegeven heb.

Edit;

@manonnevot; leuke foto! Fijne sfeer
@Gub; ik vind het een hele mooie foto, de foto komt heel zacht en subtiel over!
@naomi_g1998; ach, wat een schatje! Misschien was hij nog leuker geweest als je de foto van een iets lager standpunt had genomen.
@showteam; kattenfoto’s vervelen niet! Zeker niet als je zo’n knapperd op de foto zet. Ik vind het een hele mooie foto met een fijne sfeer! Wat een prachtige oogjes!
@Fenneee; wauw, prachtige foto! Hij is hier ook wel heel erg rood. Jammer van die ene lantaarnpaal.
@laurajoy15; heerlijke foto! Ik krijg er een beetje en sprookjes gevoel bij.
@Fennee; sneeeeeeuw! Leuke foto, jammer van de achtergrond.
@Asselruiter; prachtige foto van zoiets ‘simpels’ wat normaal niet mijn aandacht trekt. Zeker als het specifiek voor dit autootje was, super mooi gedaan.
@Sanne_com; leuke en mooie foto :j Wat een leukerd!
@Revanches; een foto waar ik naar blijf kijken, heel mooi met die druppels!
@HeavensLove; mooie foto, het enige wat ik jammer vind is dat de eerste lamp niet net zo ‘spreid’ als de andere lampen.
@Lipydo; niks op aan te merken, wauw!
@jilinda; wat een leuke en spontane foto!
@JNSW; prachtig! Heel sprekend en pakkend.
@Ash_; weer zo’n mooie foto! Misschien had het midden van de Roos net iets scherper mogen zijn van mij.
2Robin_Rikkie; leuke foto! Jammer dat de ster weg zou vallen met het kaarsje, vind het idee erg leuk.
@MarijeR; wat een lieve foto.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:29

Dank je wel _Kiki_ en dank je wel Babel voor jullie feedback :D

Babel: Wat een schattig kindje! <3 Jammer van die hand die zo beweegt van de persoon erbij.

_Kiki_: ik vind het idee heel spannend en indrukwekkend, maar zoals je zelf al aangeeft: jammer van de scherpte. Moest de foto scherp geweest zijn op de ogen, zou het - voor mij toch - een wow-foto geweest zijn :o Het ene oogje is ook wat overbelicht. Heb je met flits gewerkt? Zo ja, probeer dit te vermijden (die tip heb ik in het begin gekregen :P )

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:30

Vanaf week 5 geef ik ook weer commentaar, had deze week toetsweek dus geen tijd :P

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:35

@Asselruiter; dankjewel! Ik heb niet met een flits gewerkt maar heb een felle lamp aangezet, wat je inderdaad in het oog terug ziet. Ik was bezig om alles goed te zetten want een van de katten lag zo lief in het mandje, toen ik eindelijk met mijn camera klaar zat ging de kat natuurlijk weg ;') Dus toen was het andere monster de klos, maar ook zij sprong de hele tijd weg. Dit was de best gelukte foto, en ik heb deze week veel studie drukte gehad waardoor ik geen poging 2 meer heb gewaagd.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:40

_Kiki_ schreef:
@Asselruiter; dankjewel! Ik heb niet met een flits gewerkt maar heb een felle lamp aangezet, wat je inderdaad in het oog terug ziet. Ik was bezig om alles goed te zetten want een van de katten lag zo lief in het mandje, toen ik eindelijk met mijn camera klaar zat ging de kat natuurlijk weg ;') Dus toen was het andere monster de klos, maar ook zij sprong de hele tijd weg. Dit was de best gelukte foto, en ik heb deze week veel studie drukte gehad waardoor ik geen poging 2 meer heb gewaagd.

Zoals gezegd: het idee is zeker leuk & iedereen heeft deze periode wel wat minder tijd, dus het is zowieso leuk dat je toch even tijd hebt gemaakt ;) Haha, ja zo zijn katten nu eenmaal, als je ze op foto wil blijven ze niet zitten en anders liggen ze daar altijd lui te liggen - tot je die camera bovenhaalt :+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:44

Asselruiter schreef:
_Kiki_ schreef:

Zoals gezegd: het idee is zeker leuk & iedereen heeft deze periode wel wat minder tijd, dus het is zowieso leuk dat je toch even tijd hebt gemaakt ;) Haha, ja zo zijn katten nu eenmaal, als je ze op foto wil blijven ze niet zitten en anders liggen ze daar altijd lui te liggen - tot je die camera bovenhaalt :+

Mijn kat lag op de bureaustoel toen ik vorige week dezelfde soort foto maakte. Ze bleef gewoon liggen toen ik de stoel wat meer in het licht reed :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:50

@Asselruiter; ik bedoelde het ook helemaal niet als 'ja-maar' hoor, ben juist echt super blij met je tips! En ik wilde gewoon even klagen over de katten, hihi!
@Tesseke; dat probeerde ik eerst ook met dat mandje, maar zodra ik dan klaar zit met m'n camera denkt de kat 'oeeeeh, gezellig, ik zit NU bij jou op schoot, leuk he!' :+

Ik heb trouwens op photobucket bij de 'beschrijving' van de foto's al het commentaar/tips bijgehouden wat ik van jullie allemaal heb gekregen. Dan kan ik makkelijk terug kijken waar ik wanneer op moet letten! :)