[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:13

capopjekop schreef:
Voor mijn werk moet ik regelmatig foto's maken voor bij een interview. Nu ben ik op zoek naar een lichtsterke lens waarmee ik makkelijk foto's van mensen kan maken. Ik heb verder een 50mm 1.8 lens, de kitlens en een 70-300 mm lens. Welke lens zou een aanrader zijn? Mijn body is overigens een Nikon D300.

Wat is jouw budget? Misschien die Tamron 24-70mm f/2.8 VC? Erg fijne lens voor foto/film als je budget niet toereikend is voor de Nikkor 24-70mm f/2.8. Anders zou je misschien ook nog naar de Sigma 17-50mm f/2.8 of Nikkor 17-55mm f/2.8 kunnen kijken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:24

maaikemuis schreef:
Ik wilde voorstellen om dat voor een 50mm 1.8 te gaan, maar die heb je al. Wat is het dat je mist? Wil je een prime, of een zoom. Heb je te weinig bereik? Kortom, waar loop je tegenaan?

Vooral de zoom ja. Nu moet ik zelf heen en weer lopen en soms is de ruimte klein en is het erg lastig.

Budget heb ik niet echt, maar zat zelf rond de 500 te denken en dan nog een goede flitser erbij te halen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:14

capopjekop

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:13

Daar had ik al naar zitten kijken, maar ik vind meer dan 1000 euro op dit moment iets te veel van het goede := Kitlens zou prima zijn, alleen die is niet echt scherp. 400 euro staat me meer aan, flitsertje erbij en dan kan ik prima aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:14

Op marktplaats zie ik in de buurt een Sigma 100-300 F4.0 te koop staan voor 600 euro. In nieuw staat.
Heeft iemand ervaring met deze lens en is deze prijs redelijk?

Ik lees op kieskeurig goede ervaringen....

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:40

Ik kom even binnenvallen, ik wil graag weer beginnen met fotograferen en kwam het volgende set tegen op marktplaats;
Canon 40D met canon 70-200 f4.0, bijna 50.000 clicks mee gemaakt. €600.

Is dit een goede deal of kan ik beter uitkijken naar iets anders?
(hiervoor gefotografeerd met een canon 400D met 18-200f4-5.6. Ik fotografeer voornamelijk overdag paarden)

Alvast bedankt!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:34

Spritz schreef:
Ik kom even binnenvallen, ik wil graag weer beginnen met fotograferen en kwam het volgende set tegen op marktplaats;
Canon 40D met canon 70-200 f4.0, bijna 50.000 clicks mee gemaakt. €600.

Is dit een goede deal of kan ik beter uitkijken naar iets anders?
(hiervoor gefotografeerd met een canon 400D met 18-200f4-5.6. Ik fotografeer voornamelijk overdag paarden)

Alvast bedankt!

Oeh, 50.000 klicks vind ik persoonlijk heel veel. Gemiddelde levensduur van een camera ligt tussen de 100.000 en 150.000 clicks (afhankelijk van hoe er verder mee omgegaan wordt en wat geluk danwel pech). Ik zou zoeken naar een wat minder gebruikt exemplaar.

Om je een idee te geven. Ik heb mijn Nikon D300S tweedehands gekocht met 18.000 clicks op de teller.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:05

Wie weet kun je de lens wel voor een leuke prijs overnemen? En doorzoeken naar een losse body.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:53

Bedankt voor jullie tips! Het aantal clicks twijfelde ik ookal over, leek mij al veel; en dat is het dus ook.
Hij verkoopt de lens niet los, maar dan ga ik gewoon opzoek naar een ander setje :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:39

Believe schreef:
Op marktplaats zie ik in de buurt een Sigma 100-300 F4.0 te koop staan voor 600 euro. In nieuw staat.
Heeft iemand ervaring met deze lens en is deze prijs redelijk?

Ik lees op kieskeurig goede ervaringen....

Even overlegd met diegene hij wil er 450 voor

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:20

Pleur ik mijn vraag hier ook maar even neer. zie nl door de bomen het bos niet meer :D

Heb een Canon EOS 60D. Standaard kit lenzen erbij, en nog een aantal van de voorganger 450D en een analoge EOS 1000 :D
Ben nu op zoek naar een wat lichtsterkere lens. ze zijn allemaal 4/5.6 en ik heb problemen indoor. Buiten zijn ze goed genoeg, maar indoor moet ik te snel omhoog in de ISO om nog iets van een foto te krijgen.

Heb al zitten zoeken, maar bij sommige is het verschil zo klein dat ik me blond voel :D
Vond een Tamron 70-200mm 2,8 Di LD IF MACRO op Ebay, maar hoe goed is die lens, en of is er een andere die meer aan te bevelen is??
Het gaat dus om af en toe indoor (in de bak dus) wedstrijden of les ed te fotograferen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:02

rina schreef:
Pleur ik mijn vraag hier ook maar even neer. zie nl door de bomen het bos niet meer :D

Heb een Canon EOS 60D. Standaard kit lenzen erbij, en nog een aantal van de voorganger 450D en een analoge EOS 1000 :D
Ben nu op zoek naar een wat lichtsterkere lens. ze zijn allemaal 4/5.6 en ik heb problemen indoor. Buiten zijn ze goed genoeg, maar indoor moet ik te snel omhoog in de ISO om nog iets van een foto te krijgen.

Heb al zitten zoeken, maar bij sommige is het verschil zo klein dat ik me blond voel :D
Vond een Tamron 70-200mm 2,8 Di LD IF MACRO op Ebay, maar hoe goed is die lens, en of is er een andere die meer aan te bevelen is??
Het gaat dus om af en toe indoor (in de bak dus) wedstrijden of les ed te fotograferen.

Even terugzoeken in het topic, daar wordt uitgelegd hoe Tamron werkt. Ze hebben namelijk verschillende series en je moet de professionele serie hebben. De rest is "wel aardig" maar je ziet de prijs terug in (het gebrek aan) kwaliteit.

Als de L-serie je te duur is (eventueel als occasion) heeft Tokina ook nog wel een alternatief in z'n AT-X serie. Ook Sigma heeft iets soortgelijks, zoek hier even terug; hij wordt besproken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:59

Dat Tamron niet de allerbeste is was ik al uit ervaring achter gekomen ;) Heb er 1 Tamronlens tussen zitten en ben er echt niet weg van. Maar is deze LD niet 1 uit die L serie dan?

En ik was al aan het zoeken geweest in dit topic maar kon het niet vinden ;) vandaar mijn vraag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:03

rina schreef:
Dat Tamron niet de allerbeste is was ik al uit ervaring achter gekomen ;) Heb er 1 Tamronlens tussen zitten en ben er echt niet weg van. Maar is deze LD niet 1 uit die L serie dan?

En ik was al aan het zoeken geweest in dit topic maar kon het niet vinden ;) vandaar mijn vraag.

De L-serie waar ik op doelde, is van Canon. Hoe de series van Tamron werken, weet ik niet maar ergens in dit topic staat een link waarin dat wordt uitgelegd. Die prof-serie van Tamron is wel goed en nog altijd betaalbaarder dan de merklenzen, dus wel de moeite waard om even uit te vlooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:08

Nu heb ik de Canon EF 200/2.8 L USM II gevonden op cameraland.nl en hij is 700 euro. Nu vind ik dat nog echt mijn maximum (nog wel even doorsparen), maar heeft iemand enig ervaring met deze lens, kan er in dit topic niks over vinden en op internet ook weinig.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:57

Ohjee..
mijn tante belde net.. of ik deze zomer foto's kan komen maken bij de jachttraining (honden).
dus ik zeg dat ik daar geen geschikte lenzen voor heb..
zegt ze: nou, kijk eens op internet dan of je nog wat leuks ziet wat je wilt hebben..vind ik wel een leuk cadeau om te geven voor je afstuderen en je verjaardag straks..

Vreselijk dit.. ik had me afgemeld voor dit topic zodat ik niet in de verleiding zou komen naar objectieven te zoeken (nadat ik nog krap 1.5 maand geleden een nieuwe body en lens gekocht heb)..
Toch maar weer even aangemeld nu haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:53

Zwitsal schreef:
Ohjee..
mijn tante belde net.. of ik deze zomer foto's kan komen maken bij de jachttraining (honden).
dus ik zeg dat ik daar geen geschikte lenzen voor heb..
zegt ze: nou, kijk eens op internet dan of je nog wat leuks ziet wat je wilt hebben..vind ik wel een leuk cadeau om te geven voor je afstuderen en je verjaardag straks..

Vreselijk dit.. ik had me afgemeld voor dit topic zodat ik niet in de verleiding zou komen naar objectieven te zoeken (nadat ik nog krap 1.5 maand geleden een nieuwe body en lens gekocht heb)..
Toch maar weer even aangemeld nu haha.

Maar met zo'n geldschieter kun je natuurlijk ook rustig op zoek naar een net lensje :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:29

Haha ja maar de lenzen waar ik dan naar ga kijken gaan richting de 700/800/900 eu. (Nouja eigenlijk zijn die droomlensjes natuurlijk het dubbele bedrag van dat maar dat zet ik sowieso al uit mn hoofd haha).
Dat gaat ze natuurlijk niet cadeau doen :p
Dan kan ik natuurlijk wel 50/50 doen maarja ik heb net allemaal nieuwe fotospullen gekocht, geld is wel een beetje op nu. :p

Maarja. Ik zal binnenkort mn speurtocht eens hervatten..

Iemand hier trouwens ervaring met het huren van een objectief voor 1 of meerdere dagen?
Want puur alleen voor een incidentele jachttraining ga ik geen tele objectief kopen die ik verder misschien niet gebruik (nouja als ik hem heb zal ik hem vast gebruiken haha maar ik denk dat ik het bereik van een 24-70 ong meer mis op dit moment).
Misschien is huren dan nog wel een optie, ook om uit te proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:42

Ik ben op zoek naar een mooie groothoeklens voor landschappen (voor een Canon camera). Tips? :) Mag best wat kosten.. :)

En ook nog op zoek naar een nieuwe telelens trouwens. 8-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:57

Wuis schreef:
Ik ben op zoek naar een mooie groothoeklens voor landschappen (voor een Canon camera). Tips? :) Mag best wat kosten.. :)

En ook nog op zoek naar een nieuwe telelens trouwens. 8-)

Voor op een cropje of een voelvreempje? De Canon EF 16-35mm f/4L IS USM is wel fijne groothoeklens op FF. De f/4.0L is goedkoper dan de f/2.8L en f/2.8 gebruik je wss toch minder bij landschappen. :=

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:34

Wuis schreef:

Zelfde vraag hier :)
heb zelf al gekeken en kwam toen bij de Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC en de Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM uit. Iemand enige ervaring hiermee?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:22

mandy_8 schreef:
Wuis schreef:

Zelfde vraag hier :)
heb zelf al gekeken en kwam toen bij de Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC en de Sigma 10-20mm f/4-5,6 EX DC HSM uit. Iemand enige ervaring hiermee?

Voor een cropje is de 15-85 die als kitlens op de 7D wordt (werd??) geleverd, helemaal niet fout.
Gisteren nog ongestraft vanuit de hand T1/8 met IS gefotografeerd; scherp! Je moet er wat lef voor hebben, maar met de ISO vast op 400 roste dat ding er toch scherpe foto's uit!
Je krijgt niet alle dagen de kans om een bruiloft in zo'n lastig hok vast te leggen.....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:40

Ik heb de sigma 10-20mm :)
Vind t een fijne lens! Heb er tot nu toen niets over te klagen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:49

Voor een cropje is de Tokina 11-16mm f/2.8 ook een hele fijne. :)

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:36

misschien domme vraag, maar kan je ook aan iets zien of de lens (groothoek) voor een crop of voor een fullframe is? :o