Bagheera_206 schreef:Ik dacht dat de 6D op de markt is gezet als instap voelvreempje. Net als Nikon de D610 op de markt heeft in dat segment.
Als alle geruchten kloppen komt er dit jaar een opvolger van de 7D uit. De 7D Mark II. De 7D2 wordt nu in de praktijk getest tijdens de Winterspelen. Als ik de geruchten mag geloven is er een dikke kans dat hij ongeveer in hetzelfde prijssegment zal gaan vallen als de 6D.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar wat wordt dan nog de toegevoegde waarde van de 7DmII? instap pro-camera? Als ik de huidige 7D naast de 70D zet, kan ik heel goed begrijpen waarom iemand voor de 70D kiest, boven de 7D. Voor de komst van de 70D (en de 6D) had de 7D een segment voor zichzelf met een fors pakket mogelijkheden tegen een betaalbare prijs (juist ja, waarom denk je dat ik een 7D heb), maar met de komst van de 70D is dat segement fors kleiner geworden. Met de 6D als redelijk betaalbare FF aan de andere kant, komt de 7D toch wel klem te zitten, voor mijn gevoel.
In hoeverre mensen tegen de beperktere instelmogelijkheden van de 70D aanlopen, kun je je afvragen.