[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:22

Dankje deetjeeuh, wel grappig is dat foto 2 en 6 de meest recente zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:39

Denise, dan ga je dus vooruit. Blijf zo doorgaan! :D

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:39

Ja precies, en zo leuk dat dat dan op deze manier ongedwongen word opgemerkt :D

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:32

Pag. 61

Love_Soraya: Je bent goed op weg maar zou er nu nog niks voor vragen, mis nog scherpte en let goed op de omgeving, bij de paardenfoto's is deze wat rommelig.
Fleurrr_: Leuke foto's, vind de laatste het mooiste, de harde schaduwen zijn jammer 10-15
Lau: 25-30 euro vind de eerste 2 het mooiste, goede kleuren en goed vooruit gegaan.
Louiisaa: zou er nog niks voor vragen, zijn nu nog meer kiekjes maar je bent goed op weg! Ik vind de achtergrond wat te druk, met meer scherpte diepte wordt dit al veel beter.
x Titanic: Mooie foto's en kleuren! 35-40 euro
Fading: Ook mooie foto's! 35-40

Pag. 62
Starwien:
Nog even dooroefenen. Vind de composities nog niet zo mooi maar je bent goed op weg
Joysieee: mooie kleuren en scherpte, zeker de eerste vind mooi! 30-35
billionache: 35-40 euro, mooie foto's, de hond vind ik wat minder omdat zijn houding wat raar gedraaid is, liever had ik 2 ogen gezien, paarden erg mooi!
xmiinh: Wow wat maak jij mooie foto's! Fijne sfeer en kleuren. rond de 60 euro

Pag. 63
Love_Mandy: Vind ze vrij donker en harde schaduwen verder wel mooi. 10
sanguine: de kleuren mogen van mij wat natuurlijker verder wel mooie foto's! 10-15
_Denise: eerste 2 wat donker van kleur maar wel mooi, zeker de 2de. Laatste is het mooiste, wat een mooie scherpte ook! 30-35
Deetjeeuh: Leuke foto's! Ik vind de hond alleen niet zo mooi omdat hij zijn ogen half dichtgeknepen heeft, hij kijkt beetje raar. Paarden erg mooi. rond de 30-35

Een paar foto's van de laatste meetings
De foto's zijn qua scherpte achteruitgegaan door het uploaden bij bokt, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:07

Pagina 62
Starwien; Nog niet heel bijzonder, maar je bent in ieder geval goed op weg :D Nog even dooroefenen, dan zou je daarna kunnen met een bedrag van rond de 5/15 euro voor de moeite.
Joysiee; Mooie foto's, composities zijn ook prima. Mag wat 'gewaagder', en de tweede lijkt op mijn Iphone niet helemaal scherp. 20/30 euro.
billionache; Netjes, de tweede vind ik niet zo mooi met de schaduwen en bij de laatste storen de huizen op de achtergrond me een beetje. 30 euro.
xMinhh; Waaauw :oo Bij de een na laatste had ik wat meer ingezoomt op het hoofd van het paard, maar verder echt helemaal niks op aan te merken! 60/70 euro.
Pagina 63
love_mandy; Mooi, mis hier en daar wat scherpte, maar je lens moet nig gekalibreerd worden toch? 20 euro. :)
Sanguine; Gaaaaf! Wel een beetje overbewerkt hier en daar, maar ik vind het niet heel erg storen hoor. 40/45 euro.
_Denise; Erg mooi. Ook mooi scherp, 40/50 euro.
Brenda_85; 15 euro.
Deetjeuuh; Gave foto's, de hond vind ik wat minder. Toch niet heel charmant met half dichgeknepen ogen :p

Binnekort zal ik ook eens wat foto's eeop zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:09

xFace, je bent vergeten een taxatie erbij te zetten. :=

En wat betreft de hond, tjah, het kan natuurlijk smaak zijn maar het is voor de eigenaren wel een hele 'belangrijke' foto zeg maar. Dus het heeft dan vooral emotionele waarde. :) En het is niet dichtgeknepen, meer gewoon rustig gesloten haha.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:13

xFace, het probleem is als het goed is opgelost nu. Mocht dat niet zo zijn dan ga ik inderdaad terug om hem te laten kalibreren, maar dat vond die man nu niet nodig. Morgen weer mee fotograferen, dus dan kan ik gelijk zien of het scherpte probleem nu is opgelost

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:14

Dankje voor jullie taxatie's! :)

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:26

Deetjeeuh, goeiemorgen :') Nouja inmiddels begint het al weer wat later te worden maargoed. Hierbij alsnog; 30/40 euro.
Mja heb je wel een punt, het heeft natuurlijk vooral voor de eigenaren veel waarde hun hond zo 'mooi ontspannen' op de foto te hebben. Maar als fotograaf zou ik bijvoorbeeld voor mijn portfolio eerder een alertere foto kiezen :)

Mandy, ben benieuwd hoe het gaat. Even uit interesse; hoe duur is het gemiddeld om een lens te laten kalibreren?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:29

Een lens kalibreer je niet, dat doe je met je laptop/computer ? :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:49

@Hamster, lenzen kan je kalibreren hoor, dat gaat via de computer, maar dat word gedaan op/met je lens (zoek maar op internet) :P
xFace, kosten zijn geloof ik 20-40. Dus het kost wel een beetje wat haha.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:55

He apart zeg.. Oke daar had ik nog nooit van gehoord :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:55

Love_Soraya: Let op bij de foto's dat je dingen er niet half opzet, bij de eerste foto mist het paard een stukje van zijn staart opzich nog niet heel erg maar bij de derde en vierde foto heb je een stukje van de krans afgesneden. Dat is echt zonde. Ik zou nog even niks vragen
Fleurrr_: Leuke foto's, maar qua kleuren komen ze hier op mijn scherm niet helemaal lekker uit. Ook stoor ik me een beetje aan de harde schaduwen. 10 euro
Lau: Ik zie maar 2 van je recente foto's en dat is foto 3 en foto 5. Foto 3 is een sterke foto maar foto 5 doet mij eigenlijk helemaal niks. Als de rest gelijk staat aan de kwaliteit van foto 3 dan 20 euro
Louiisaa: Leuke kiekjes maar ik zou kijken of je wat meer scherpte diepte in je foto's kan krijgen. Ik zou nog even niks vragen.
x Titanic: Mooie foto's maar de derde is echt overbelicht bij mij. 30 euro
Fading: Hele gave platen, ik weet wat je kan en zeg zeker 60 a 70 euro

Pag. 62
Starwien: Leuke kiekjes maar je moet zeker nog even door oefenen. Ik zou nog geen geld vragen.
Joysieee: Je foto's hebben mooie kleuren en scherpte maar als je zelf een zon toevoegt in photoshop moet je wel even goed opletten waar je hem in de foto moet zetten. 35 euro
billionache: Erg mooie foto's qua belichting en scherpte, de houding van de hond op foto 2 is niet helemaal fijn om naar te kijken. 35 a 40 euro.
xmiinh: Hele gave foto's helemaal mijn stijl! Zeker 75 euro!

Pag. 63
Love_Mandy: Je foto's zijn erg donker. Nog even door oefenen en goed kijken waar de zon staat als je fotografeert. Ik zou nog niks vragen.
sanguine: De foto's zijn erg mooi maar je moet een beetje opletten dat je niet doorslaat in het nabewerken(dat is mijn gevoel bij deze foto's) Anders zeker 25 euro.
_Denise: Mooie foto's, de eerste is wat donker. 45 euro.
Deetjeeuh: De paarden foto's zijn erg mooi, de honden foto is wat minder. Voor de paarden foto's 35 a 40 euro
Brenda_85: Ik krijg het idee dat je de achtergrond blurt, er zit een onnatuurlijke dof in voor mijn gevoel. Qua kleuren zijn ze wel mooi. 25 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Verkleint dus daarom wat onscherp(vooral aan het logo te zien)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i59.tinypic.com/lihyq.jpg

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:20

D_Desteny schreef:
Love_Soraya: Let op bij de foto's dat je dingen er niet half opzet, bij de eerste foto mist het paard een stukje van zijn staart opzich nog niet heel erg maar bij de derde en vierde foto heb je een stukje van de krans afgesneden. Dat is echt zonde. Ik zou nog even niks vragen
Fleurrr_: Leuke foto's, maar qua kleuren komen ze hier op mijn scherm niet helemaal lekker uit. Ook stoor ik me een beetje aan de harde schaduwen. 10 euro
Lau: Ik zie maar 2 van je recente foto's en dat is foto 3 en foto 5. Foto 3 is een sterke foto maar foto 5 doet mij eigenlijk helemaal niks. Als de rest gelijk staat aan de kwaliteit van foto 3 dan 20 euro
Louiisaa: Leuke kiekjes maar ik zou kijken of je wat meer scherpte diepte in je foto's kan krijgen. Ik zou nog even niks vragen.
x Titanic: Mooie foto's maar de derde is echt overbelicht bij mij. 30 euro
Fading: Hele gave platen, ik weet wat je kan en zeg zeker 60 a 70 euro

Pag. 62
Starwien: Leuke kiekjes maar je moet zeker nog even door oefenen. Ik zou nog geen geld vragen.
Joysieee: Je foto's hebben mooie kleuren en scherpte maar als je zelf een zon toevoegt in photoshop moet je wel even goed opletten waar je hem in de foto moet zetten. 35 euro
billionache: Erg mooie foto's qua belichting en scherpte, de houding van de hond op foto 2 is niet helemaal fijn om naar te kijken. 35 a 40 euro.
xmiinh: Hele gave foto's helemaal mijn stijl! Zeker 75 euro!

Pag. 63
Love_Mandy: Je foto's zijn erg donker. Nog even door oefenen en goed kijken waar de zon staat als je fotografeert. Ik zou nog niks vragen.
sanguine: De foto's zijn erg mooi maar je moet een beetje opletten dat je niet doorslaat in het nabewerken(dat is mijn gevoel bij deze foto's) Anders zeker 25 euro.
_Denise: Mooie foto's, de eerste is wat donker. 45 euro.
Deetjeeuh: De paarden foto's zijn erg mooi, de honden foto is wat minder. Voor de paarden foto's 35 a 40 euro
Brenda_85: Ik krijg het idee dat je de achtergrond blurt, er zit een onnatuurlijke dof in voor mijn gevoel. Qua kleuren zijn ze wel mooi. 25 euro.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Verkleint dus daarom wat onscherp(vooral aan het logo te zien)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

http://i59.tinypic.com/lihyq.jpg

Prachtige heldere fotos!! 70,-

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie advies :) . Momenteel werk ik met 3 pakketten en dat vind ik erg fijn, ik merk ook dat klanten dit fijn vinden.
Laatst bijgewerkt door Suus__ op 25-05-15 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:56

Is die pony op de eerste foto Spencer van Brechtje? :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:55

De regel is dat je altijd eerst wat mensen taxeert voordat je foto's plaatst :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:04

Brenda_85: Technisch zijn het prima platen! Ik lijk alleen wel scherpte te missen en vind met name de dierenfoto's nog een beetje te "safe". Oftewel "standaard". Als je foto's door het uploaden scherpte missen, upload ze dan ergens anders want dit is niet de beste manier om jezelf te laten taxeren :) Op basis van deze foto's zou ik zeggen dat je beter nog even je portfolio kan uitbreiden, uit de comfortzone stappen en wat meer ervaring opdoen, maar dat is puur op basis van deze foto's. De eerste foto is qua compo erg leuk, alleen de ruimte erboven vind ik nutteloos, de tweede foto heb je haar hoofd voor een deel afgehakt, wat slordig overkomt, de hondenfoto's zijn dus gewoon "standaard" hoofdfoto's.

D_Desteny: Erg nette platen! Ik weet niet wat je nu vraagt voor een reportage? Ik zou in elk geval rond de 60 a 70 euro gaan zitten :) Vind de kattenfoto erg leuk en ook de mini!

Suus__ : Nette platen hoor! Vooral de eerste! Ik weet niet wat jouw pakketten momenteel kosten, maar ik zou zeggen rond de 80 euro?

Ik ga mijzelf ook eff laten taxeren, ben benieuwd! :+ effe foto's zoeken :P

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:08

Starwien schreef:
De regel is dat je altijd eerst wat mensen taxeert voordat je foto's plaatst :)

Hierbij:

@ Denise, rond de €40 euro. Ik heb het idee dat je nog niet zo veel ervaring hebt klopt dat?

@ Desiree, ik vind je kleuren niet altijd kloppen, de eerste foto van de tinker is de tinker geel ipv zwart. Ook de laatste foto vind ik wat groenig. Ik zou zeggen rond de 50€

@ Danielle, tussen de 40-60 euro. Je foto's zijn kwalitatief prima maar ik mis nog wat kleur en ik vind ze ook erg standaard. Probeer eens wat creatiever te fotograferen :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:09

lifaya schreef:
Suus__ : Nette platen hoor! Vooral de eerste! Ik weet niet wat jouw pakketten momenteel kosten, maar ik zou zeggen rond de 80 euro?

Thanks Renee! Dit zijn mijn pakketten nu: (maar ik ben er totaal nog niet uit, vooral het prijsverschil tussen 1 en 3..)

Standaard*
- Een korte fotoreportage, alleen portretfoto’s
- 1 á 2 uur de tijd
- 15 – 25 foto’s op web-formaat
- 1 digitale foto op groot formaat
€50 per paard (per extra paard €35 euro)

Luxe*
- Een dagdeel de tijd om foto’s te maken (Ochtend of middag)
- Fotoreportage is in te vullen naar eigen keuze (portretfoto’s, rijfoto’s, actiefoto’s enzovoorts)
- 20 tot 40 foto’s op web-formaat
- 3 foto’s op groot formaat
- €20 tegoed voor het nabestellen van foto’s (ook geldig op digitale bestanden)
€75 per paard (per extra paard €50 euro)

Premium*
- Een hele dag de tijd om foto’s te maken
- Fotoreportage is in te vullen naar eigen keuze (portretfoto’s, rijfoto’s, actiefoto’s enzovoorts)
- 25 tot 40 foto’s op web-formaat
- 5 foto’s op groot formaat
- €35 tegoed voor het nabestellen van foto’s (ook geldig op digitale bestanden)
€175 per paard (per extra paard €135 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:12

Het wordt ook gewaardeerd om meer dan 3 mensen te taxeren..
Zo hoef je ook niet te verwachten dat andere mensen jou taxeren.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:23

Love__mandy: Soms niet helemaal scherp; 15 euro
Sanguine: Mooi scherp, mooie kleuren; 35 euro
_Denise: goede composities; 45 euro
Deetjeeuh: Mooie sfeer, mooi kleurgebruik. Op de 1e foto lijkt de horizon scheef; 45 euro
Brenda_85: Kleuren zijn niet super; 20 euro
D_Destany: Mooie kleuren ogen natuurlijk, de foto van de poes was erg leuk! :D ; 50 euro
Suus_ : Mooie heldere kleuren, goed scherp; 60 euro

Altijd weer een tijdje niet meer gefotografeerd, weer even wat foto's van mijn kant. Ik vraag op dit moment nog niks.

Grote foto's komen in linkjes.

Ik ben benieuwd :o

Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/2h67fvb/8

Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/1z3z23b/8

Afbeelding
http://nl.tinypic.com/r/2096jh4/8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:26

Suus, bedankt voor je taxatie. Maar ik denk dat dat aan je beeldscherm ligt. :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:52

Deetjeeeuh - Dat de horizon scheef is? Bij mij is hij ook scheef :)

Ik ga zo de rest van de mensen taxeren en ook binnenkort wat recente foto's showen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:54

hamsterfan schreef:
Deetjeeeuh - Dat de horizon scheef is? Bij mij is hij ook scheef :)

Nee. :+
Dat de kleuren geel/groenig uitvallen haha. Maar bij mij is de eerste horizon niet echt scheef... Ik vind het in ieder geval niet storend/opvallend.

Zoals je daar kan zien is het heuvelachtig en het hek loopt wel recht. :P