tesseke schreef:Mijn budget is 600 euro tot max 700 euro voor enkel de body.
Hoge iso gebruik ik niet, maar wel de 100, die je dus niet op de D80 hebt.
D7000 vind ik best al duur.
Ook moet de nieuwe compatibel zijn met mijn SB700 flitser.
Ik kom even binnenvallen.....
Je hebt het over een D90 gehad en nu over een D80. De D80 moet je sowieso laten liggen, want dat model is èn niet meer verkrijgbaar (voorloper van de D90), èn hopeloos verouderd. Hetzelfde geldt enigszins voor de D90, al weet ik niet of die nog te krijgen is (wss wel). Een trapje hoger dan de D90, is de D7000. Die D7000 is bijna niet te vergelijken met de D90, betere prestaties, kwalitatief betere body enz.
Wat betreft iso en de D90, lees dit eens goed:
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... nsumer/d90En dan m.n. dit:
Hoge lichtgevoeligheid (ISO 200-3200), uitbreidbaar tot maximaal ISO 6400 (equivalent) en minimaal ISO 100 (equivalent). Doordat u kortere sluitertijden kunt gebruiken, wordt de kans op onscherpte bij opnamen van snel bewegende onderwerpen of met weinig licht aanzienlijk verminderd.Het kan dus wel

Je flitser is compatibel met alle FX en DX camera's van Nikon.
Als je het er voor over hebt (want het is idd een hele smak geld), dan zou ik echt doorsparen voor een D7000. Daar zal je uiteindelijk veeeel meer plezier van hebben, dan van die D90. Wat overigens echt geen slechte camera is (ik heb ze beide), maar ze zitten beide toch in een iets ander segment, dat merk je als je met beide gewerkt hebt.