Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Manon_ schreef:Dan wordt het de 55-250. Ben nog maar beginnend en vind de andere lenzen echt te duur worden. Ga hem gebruiken als aanvulling op de 18-55 kitlens. Super bedankt voor je uitgebreide uitleg.
HLPhoto schreef:Jacobeho schreef:Welke lens voor een Sony a200 is het meest geschikt om foto's mee te maken op paardrij-evenementen?
Prijs liever niet duurder dan 250 à 300 euro. Kan ik hier een goede lens voor kopen, of is dat niet de moeite
waard om te doen? Bij de camera zelf zat deze lens: 3.5-5.6 / 18-70 (dit staat op de lens)
Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen verstand van lenzen,,dus hulp is welkom!
Dat is een moeilijke keus! Je zou eens kunnen kijken of je binnen dat budget al een tweedehandse Tamron of Sigma 70-200 2.8 kan vinden, die zijn zowel geschikt voor binnen als buiten en op een Sony heel prettig om mee te werken. Die dingen zijn echter wel zwaar en fors, héél anders dan je kitlensje. Ga je voor een compact objectief, dan kom je al gauw uit bij een wat goedkopere 70-300 4.5-5.6 oid. Die zijn echter niet zo lichtsterk, en hoge ISO's schieten op een Alpha 200 is echt taboe..
Een ander alternatief is de "Beercan", de oude Minolta 70-210 F4. Vooral voor het geld een robuust en prettig objectief om mee te werken.
Elessar schreef:Ligt eraan waar je 'm voor wil gaan gebruiken Cis. Het is een prime, dus eigenlijk geen vervanging voor de kitlens. Qua lichtsterkte is 'ie echt top. Fijne portretlens.
Hipar schreef:Passoa, die lijkt me ook super! Bijna jarig dus......
Maar ehm, heb je er rond de 200 voor betaald? Of heb je een duurdere lens?