in ieder geval bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elixir schreef:Hoe doen jullie het bij het nemen van foto's op springwedstrijd? Stellen jullie scherp op de hindernis? (maar dan veranderd hij vaak van scherpstelpunten), of proberen jullie mee te volgen met het paard (wat ik verschrikkelijk moeilijk vindt). Ik heb ook met diafragma breed open foto's genomen, maar dat zorgde ervoor dat mijn ruiter vaak onscherper was dan het paard en de hindernis. Wat ik dus niet van plan was.
Iemand tips om die springmomenten echt goed vast te leggen?
_Pansy_ schreef:Ik kom even dit topic binnenvallen, hoop echt dat jullie me kunnen helpen, maar ik ben bang van niet...
(even voor de info, ik heb een Canon 400D met 2 CF kaartjes, een Sandisk en een Kingston. Beide gebruik ik al jaren)
Gisteren zag ik dat er nog foto's op mijn ene CF-kaartje stonden (Dat zag ik op de camera, dus het kaartje deed het), en die wilde ik eraf halen, zoals altijd door het kaartje in de kaartlezer van de computer te stoppen. Deze keer deed de computer niks, dus ik heb het vaak geprobeerd en uiteindelijk mijn andere kaartje ook geprobeerd. Die deed het ook niet op de computer en toen dacht ik dat ik de foto's wel via de camera van mijn kaartje af kon halen, en toen hadden beide kaartjes een foutmelding.
Misschien zijn ze beschadigd ofzo, ik heb geen idee..
Ik heb ze al in een andere computer proberen te doen, maar ze doen het echt niet meer.
Hebben jullie misschien een oplossing? Misschien heeft iemand die eerder meegemaakt?
Ik baal er echt vreselijk van! En daarbij komt dat ik vandaag een shoot heb......
Femke schreef:En als aanvulling daarop: formatteren áltijd in de camera doen, nooit foto's via je pc van je kaartje verwijderen of formatteren.
Want dat kan ook voor leesfouten zorgen
JolandaS schreef:Femke schreef:En als aanvulling daarop: formatteren áltijd in de camera doen, nooit foto's via je pc van je kaartje verwijderen of formatteren.
Want dat kan ook voor leesfouten zorgen
Ik hoor verschillende mensen dat stellig beweren maar kan iemand mij dan uitleggen wat het verschil is tussen formatteren in de camera en in de PC?
Femke schreef:Maar toch doet de pc er iets op een andere manier mee dan de camera, waardoor er leesfouten kunnen optreden...
Dus de info is nog niet compleet.
Het is niet voor niets dat zowel fabrikant v/d kaartjes als van de camera de aanbeveling geeft om nooit in de pc te formatteren.