Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Had niemand tips voor mij?
Nouks schreef:Sheran schreef:Had niemand tips voor mij?
![]()
Ik reageer toch op jouw vraag bovenaan deze pagina?
Sheran schreef:Ik dacht dat dat bedoeld was voor buster4ever, aangezien die ook reageerde op jou
Evengoed bedankt, hahaha
smeetjoew schreef:Als je bewegingsfoto's wil maken, moet je toch echt je sluitertijd omhoog doen.Anders gaat het niet lukken.
Waarom koop je geen fotografieboek met alles basisbeginselen? Daar leer je veel meer van. Waarom wil je de sportstand niet gebruiken?
Heeft jouw sony een MASP (of SPAM oid) functie op je draaischijfje? Iets met die vier letters?
smeetjoew schreef:Als je zelf de sluitertijd wil bepalen, moet je 'm op de M zetten. Dan kun je dat zelf bepalen, maar dat is erg onhandig omdat je dan steeds testfoto's moet maken.
Nouks schreef:Ik kijk niet op m'n schermpje (althans, niet vaak), ik heb het over de lichtmeter. Naar je schermpje hoef je niet te kijken om je foto te beoordelen. Op Manual houd je gewoon de lichtmeter in de gaten, punt uit.
rijoyco schreef:Volgens mij mogen jullie blij zijn dat [***] nog alle vragen wil beantwoorden, want veel vragen zijn wel een beetje van het niveau ik wil wel alles weten-maar er vooral geen moeite voor doen.....en dat [***] de enige is die antwoord geeft..
tja, er zijn blijkbaar te weinig anderen die er of genoeg van weten-of zin hebben om antwoord te geven.
Citaat:Maar een histogram kan ook heel nuttig zijn om een foto te beoordelen, of kijk je daar (ook) nooit naar [***]?
Dan kan je eventueel nog iets over-of onderbelichten mocht dat nodig zijn.