[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:21

Sonnyke: streep is denk ik van 2 fotos? neus had wat meer contrast mogen hebben, 15 euro?

Afbeelding

A4, Hb, aantal uur; schat 10+ maar wil t niet eens meer weten

sonnyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:36

Fantine schreef:
Sonnyke: streep is denk ik van 2 fotos?

idd

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:53

@Sonnyke: Zo is je tekening nóg beter te beoordelen!!

Afbeelding

Is ie goed? Hij is nu beter in verhouding.

Mijn beoordeling van de laatste 3 pagina's komen er zo aan.

sonnyke

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:55

@ smeetjoew: 1000x thnx

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:13

Pag. 60.

Oneilltje79: Zeer mooi!!!! Ik vind het zo moeilijk jouw schilderijen te beoordelen. Zeker rond de 100 euris.

o0Bianca0o: Ik vind je eerste erg leuk. Ik vind het jammer dat ie nog een witte lijn om de paarden heeft. Dat maakt 'm wat nep. Verder jammer dat de achtergrond hetzelfde is als de kleur van de paarden, dat maakt 'm wat eentonig..
Je 2e is een erg moeilijk onderwerpp.. Maar zeker knap gedaan!!
Zo'n 7.50?

Jennietje: MOOI!! Goed schaduwgebruik en prima details! Neusgat mag iets groter. Zo'n 15 euro?

_Evelijn_: MOOI!! Ik herken Nikita er echt in! De uitstraling heb je goed te pakken!
7.50?

Jennietje: Dit materiaal vind ik minder. Verder weer erg mooi!! 15 euro.

Angelsditch: Leuk gemaakt, mag nog meer detail in komen. Vooral in de manen.
2.50-5 euro.

Mik_: Prachtig!!! Niks over te zeggen! zo'n 30 euro?

Pag. 61.

0oBiancao0: Zeer mooi!!! Als ie 4 keer zo groot was, was ie idd heel veel waard. Nu zo'n 30 euro. Heel mooi sprekend! Er zit veel energie en beweging in. Dat kunnen niet veel mensen! Knap!!

Lessien_2810: Ik vind'm nog zo plat.. Er mag meer diepte in komen. Je bent al op de goede weg!!
5 euro??

MlieZ88: Allemaal mooi gedaan!! Van je veulen ben ik minder weg. Vooral door de positie. Zo'n 25 euro voor de zonnebloemen, 12.50 voor je potlood veulen en 5 euro voor je schilderij veulen en 10 euro voor je potlood paard.

Pag. 62

Babe: WAUW!! Echt zo'n 50-60 euro!!

Brienniepien: Je hebt al mooie kleuren! Nu de verhoudingen en diepte nog!

Cyntje: Ook hier mis ik de diepte. De verhoudingen zijn zo goed, maar je diepte maakt het stripachtig. (klinkt bot, sorry!)
Ik zou hier zo'n 10 euro voor willen geven..

Pollewopsie7: Denk om je verhoudingen!!

Appelflapje: Op een of andere manier spreekt ie me aan. Er mag meer diepte in komen d.m.v. schaduwen en niet de manier waarop je de lijnen trekt. 10 euro?

Fenn: Hier ben ik enorm slecht in, dus, sorry, hier kan ik je niet mee helpen. Straks doe ik het helemaal verkeerd.
Er mag alleen wel veel meer kleur verschil in komen!!

Mijntjuhh: Mag meer diepte en detail in komen. Nog even dooroefenen.

Lunas: Jammer van de verhoudingen.. Dat 'verpest' 'm net een beetje..

Sonnyke: Graag gedaan. Ik zou hier zo'n 20 euro voor willen uitgeven. Knap gedaan!!

Fantine: Mooi gedaan! Uitstraling is zeer goed!! 15-20 euro?

Hehe, ik ben klaar.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:34

Hoihoi, volgens mij heb ik weer wat bij te taxeren

Jennietje: knappe tekening! Wat heb je die glans er mooi op zitten zeg . Rondom 20 euro?

AngelsDitch: al heel erg mooi, maar ik denk idd dat ie nóg mooier zou zijn als je meer uitwerkte (bv die manen) . Rondom 15?

Mik_: zucht, een prachtige sprekende stijl heb jij . Ik wil best 40-45 euro voor n tekening van jou geven .

o0Bianca0o: erg mooi, n wilde schilderij bijna! 25-30 euro?

Lessien_2810: mmh ik heb mooiere van jou gezien! Ik vind deze een beetje plat en her en der wat krasserig.. 5-10 euro?

MlieZ88: je potlood ogen ietsje slordig, ik denk omdat er wat krasserige stukjes inzitten. Daarvoor 10-15 euro?
En je schilderijen vind ik prachtig: levendig! 30-40?

joellover: foto doet t niet

babe: pffh, jij bent ook n schildertalentje hé? Gerust 100 euro!

Briennepien: bij de kat is t jammer dat die niet in t midden van t papier staat . Wel leuke schilderijtjes! Ong 10 euro?

Cyntje: hihi jij wist m al! Ik vind t jammer dat de oogjes wat scheef staan bij deze, hij valt wel lekker op met die mooie kleuren. 20 euro?

pollewopsie7: een heel zachte uitstraling heeft dit paardje... erg mooi! Wel jammer dat t hoofdstel zo hard is ivm t hoofdje . 10 euro?

Appelflapje: jammer van t streperige en dode oogje, hij is heeft wel een hele mooie diepte! 5-7,50 euro?

Fenn: ik vind dit een ontzettend knap werk van jou, t lijkt mij zo moeilijk om zo'n sprekend driedubbel mensportret te maken ! 20 euro?

mijntjuhh: hij is al erg mooi maar oogt nog n beetje simpeltjes. Ook heb ik t idee dat t oogje wel wat klein is? 7,50-10?

Lessien_2810: voor de engel. Ik vind deze erg knap getekend zeg... Is t formaat dan A4? Zo'n 20 euro?

Lunas: idd jammer dat het geheel n beetje uit verhouding is, met schaduw en structuur kun je wel al knap werken! 5 euro?

sonnyke: een erg mooie en sprekende tekening, hoewel ik nog steeds dat achterste stukje manenkam wat kaaltjes vind . Een goede 20 euro voor jou?

Fantine: een erg sprekend portret! Ik vind dit absoluut 1 van je topwerken, blijf zo subtiel werken met de schaduwen! 20 euro?

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:38

Naomi21 schreef:
sonnyke: een erg mooie en sprekende tekening, hoewel ik nog steeds dat achterste stukje manenkam wat kaaltjes vind . Een goede 20 euro voor jou?

VNDesigns

hier heb ik even de prijzen gezet.Zijn ze goed of teveel (of te weinig*)?

*niet dat ik dat verwacht hoor

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:43

sonnyke: ik vind dat prima prijsjes op jouw site hoor! Zou t gewoon even zo aankijken, dan merk je vanzelf of je genoeg opdrachtjes binnenkrijgt .

Hee, jij bent n naamgenootje!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:20

Iedereen heel erg bedankt voor de taxaties. Ik heb er echt heel veel werk in gestoken en ben blij met de positive reacties. Kleur verschil was best moeilijk. Het is een echte ouderwetse foto (lineushof toen ik een jaar of 4,5,6 ? was) en alle drie de meisjes zijn overbelicht (ik ook ). Voor de rest, ik ga de volgende keer gewoon meer kleurverschil aanbrengen

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:29

Bedankt voor de taxaties Binnenkort komt er van mij uit wel weer een nieuwe.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:51

Bedankt voor de taxaties..
Ik schrok wel een beetje.. 100 euro?!?

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:55

Afbeelding
Half A4-tje, 2H potlood, heb er een uur of 3 aan gewerkt.

[nek klopt niet helemaal maar ik heb geen foto van de bijgewerkte versie]

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:32

@ mijntjuhh, mooi! maar er zijn wat dingetjes die beter kunnen, zoals de ogen (lijken wat klein) en de oren. Neusgat is ook wat klein?
Zo'n 6 euro.
@ Lunas, jammer dat hij helemaal uit verhouding is.. Voor de rest heb je alles wel mooi getekend..
@ Sonnyke , Mooi! Hele zachte tekening! erg mooi. vooral de voorpluk is ook goed gelukt.
Zo'n 15 euro?
@ Fantine, ziet er goed uit! zo'n 10 euro?
@ Lauramc , mooi! zo'n 7,50?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:13

laten we weer sz bij het begin beginnen boivenaan 62!!

babe: ik vind hem alsnog geweldig je bent echt een natuurtalent en overtreft jezelf dagelijks wees er maar treots op!
Hier zou je zéker 100,- voor kunnen vragen!!

briennepien: 1)mooi, jammer dat hij niet in het middenstaat en de kat kijkt heel zielig/geschrokken(miss de foto?) 7,50
2) Heel lieve en rustige uitstraling, heel mooi gedetailleerd. leuk hoe je dat naa rachter hebt verwerkt. zo'n 15,-
3)enorm schattig hoe je het hebt gemaakt, vooral hoe je het hebt geeindigd, daar ben ik zeer gecharmeerd van. goede 25,-

Cyntje: Jammer dat het niet realistisch is(moest denk ik ook niet echt??) ik vind dit iets minder, zo'n 10,-?

pollewopsie7: ik vind hoe je hem getekent heb wel mooi, maar de foto zelf niet.. dat beeld je werk natuurlijk heel slecht en onverzorgd af! Hier zou ik persoonlijk geen geld voor geven, maar als hij lijkt 5,- voor de moeite!;)

Appelflapje: Tja.. door oefenen, vind he tnie techt realistisch

Fenn: Leuk gedaan, alleen vind ik de gezichten iets-wat krasserig!:) als je dat mooier uit had gewerkt had het heel anders ge-oogd.
Nu zo'n 10,-?

Mijntje: Leuk, alleen mocht je het oog iets meer accentueren, iets donkerder maken, en levendiger.
Iets meer spierschaduwen, en dat zal het afmaken, nu zo'n 10,-

Lunas: Leuk zo die haartjes, alleen kloppen de verhouding neus e.d. niet! zo'n 7,50 euro!:)

Sonneyke: Enorm mooi, heel levendig! ik denk dat je hier een goede 25,- voor zou kunnen vragen!\

fantine: mooi:) ik vind dit één van je beste. Denk 15,-?

laura_MC: Leuk gedaan, heel mooi, alleen in de nek mocht wel iets meer kleurverschil, mooi sprekend hoofdje, zeker 15,-

ook de ogen iets lager, en de manen iets echter:)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:19

Aan iedereen die voor mij getaxeerd heeft: Bedankt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:27

Tijd voor een kleine inhaalslag! Vanaf top 62...
*Veegt vast zweet van voorhoofd...*

@ Babe: hij is kjoet!!! Volgens mij zit je met je prijs heel aardig, waarom niet mooi rond getal er van maken: 50 euro?
@ Brennepien: heb je betere foto's van je werk? Ik kan er zo niet veel over zeggen...
@ Cyntje: er zou volgens mij nog wat meer detail in kunnen/ mogen zitten... 10/ 15 euro?
@ Pollewopsie7: ik zou nog even geen geld vragen denk ik, flink dooroefenen, je tekening bevat leuke details, maar het geheel ziet er nog wat onsamenhangend uit.
@ Appelflapje: iets minder streperig werken en het oog wat meer laten leven... 10 euro.
@ Fenn.: deze vind ik moeilijk... Durf het zo niet echt te zeggen. Verhoudingen en manier van tekenen zouden volgens mij nog wat beter mogen/ kunnen.
@ Mijntjuhh: volgens mij heb ik wel eens wat beters van je gezien, maar ik weet het niet zeker meer... Euro of 5?
@ Lunas: verhoudingen kloppen niet echt, het hoofdje lijk op het papier gepropt te zijn... Zou er geen geld voor vragen, vachtstructuur is wel mooi en het neusje heeft wat aaibaars, maar de anatomie, daar zou ik nog wel op gaan oefenen
@ Sonnyke: jammer van de streep, maar ik zag dat Smeetjoew daar al wat aan gedaan had. Mooie, gevoelige tekening. Als het mijn paardje was: 15 euro.
@ Fantine: Dat korset: helemaal geweldig!!! Portrettekenen... Het blijft een moeilijk iets. 10 euro?
@ LauraMc: lieve tekening, maar de verhoudingen zouden beter kunnen/ moeten. 5 euro.

Tijd voor twee van mijn creaties:

Afbeelding

Potlood op A3.
Ongeveer 10 uur werk...

Afbeelding
Ongeveer 9 uur werk...
Potlood op A4

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:34

wouw mooi hoor Fnanne ik zou er wel €20 voor vragen mooi gedaan hoor

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:54

bedankt allemaal voor het taxeren, had niet gedacht dat ie zo hoog zou zijn

Fnanne: 1e vink de hals wat raar, 25 euro? 2e 30 euro?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:00

Fnanne: Enorm mooi, jouw manier van tekenen staat me heel erg aan, zeker 50,- of hoger(wat ik wel denk)! Succes

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:03

@ Fnanne: De 2de vind ik de 50 euro wel waard !
Maar de eerste niet, de borstpartij geeft een vertekend beeld in het geheel, het hoofd alleen was meer waard geweest dan... 20 euro...

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:53

Na een hele lange tijd niet meer getekdn te hebben dan toch eindelijk weer een tekening gemaakt. Dit keer is het geen paard maar een eend. Ik zal vanavond even wat taxeren nu geen tijd voor.

Potlood iet groter dan A4 +/- 4 uur werk.

Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:27

@ fnanne, ik vind ze echt prachtig! Beide 50 euro ongeveer.
@ Neillo, tja, moeilijk hoor.. iets wat stripachtig nog.. maar denk wel 6 euro.

pollewopsie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:03

ik wou nog ff bedanken voor jullie taxaties
Ik heb er verder geen geld voor gevraagt hoor (was voor een vriendin)
maar vond het wel leuk om even te weten
bedankt ik zal nog ff door oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:33

Ik doe ook weer eventjes mee (dit is wat ik het persoonlijk waard vind!)
Vanaf blz... 62!! (ehm.. vorige pagina )

Babe; heel mooi! 45,- is een goede prijs denk ik. Misschien is het wel meer waard!

Briennepien; de kat - Het ziet er een beetje ehm.. uit verhouding uit. Z'n ogen kloppe niet helemaal denk ik.. 5 euro. Meer zou ik er denk ik niet voor durven geven

De hond - Ziet er beter uit. De neus lijkt een beetje een rare zwarte vlek, maar dit is denk ik 5-10 euro?

Paard - mooi! Leuk ook met die achtergrond er zo bij. 10-15 euro voor deze

Cyntje; Z'n voorpluk lijkt wat streperig, en ik vind wat weinig detail in z'n hoofd zitten. Z'n manen en hals vind ik daarentegen wel weer erg mooi. 15 euro krijg je van mij

Pollewopsie7; Of de foto is scheef, of je hebt hem wat scheef getekend . Ik vind z'n hals een beetje ielig lijken en het gedeelte van z'n aftekening lijkt wat stripachtig (er loopt een lijntje tussen de aftekening en de *gekleurde* vacht)
Ik geef je 5 euro

Appelflapje; Ziet er al aardig uit. Z'n vacht lijkt wel wat krasserig, en het is jammer dat het oog wat dood lijkt.. Ook was het misschien mooier geweest als je het hoofdstel wat donkerder had gemaakt.. 5 euro voor deze.

Fenn; Ik vind de gezichten persoonlijk wat krasserig lijken. Maar kan me voorstellen dat dit veel tijd heeft gekost. Weet ook uit ervaring dat mensen niet de makkelijksten zijn om te tekenen (tanden zijn echt superlastig ).
Maar dit is zeker 10 euro waard, misschien meer

Mijntjuh; Z'n manen lijken een beetje kaal, en ook had je z'n oog misschien wat donkerder kunnen maken. Alles wat meer in detail denk ik . Voor deze niet meer dan 5 euro.

Lessien_2810; mooi hoor. Ik vind dat je een hele mooie stijl hebt . 10 euro

Lunas; Z'n neusje ziet er wat raar uit, dit geld ook voor z'n nekje. 5 euro.

Sonnyke; mooi! 10-15 euro

Fantine; Moeilijk dit. Zeker 10-15 euro

LauraMc; Hele mooie uitdrukking heeft dit paardje. Ja, leuk >> 10 euro

Fnanne; Ook jij hebt een heel eigen stijl, maar dat spreekt me toch erg aan. Voor beiden minstens 30,-

Neillo; Leuk, eens een keer wat anders. 10 euro voor jou

En nu heb ik m'n taxatieronde gehad . *gaat ijsje halen *

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 00:09

neillo ik zou er niet te veel voor vragen ik vind zijn pootjes niet zo mooi en het hoofdje ook niet zo maar ik lees dast je al een tijdje niet hebt getekend dus het kan nog komen veel plezier ermee