[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:05

Hierbij toch nog mijn feedback op week 11, was een heel karwei alles intikken, en sorry als er type foutjes staan of namen verkeerd.

Peca - Leuk plaatje het softe maakt hem erg fluffy dat is mooi. Persoonlijk zou ik hem liever zien zonder het halstertouwtje.

S_imonee leuke compo, ik vind alleen het gezicht te wazig.

Joysieee - Heel mooi geworden met die zwarte achtergrond. Het zand geeft het juist iets extra's knap gedaan.

IsaCalixa - opzich weinig aan te merken, ik vind de de compositie minder, het halstertouw wordt zo strak vast gehouden en ik vind de foto wat ijzig.

Lynn85 - Mooi beeld zo

Murosch- Leuke plaat met goede belichting.

Lucky80 - Ik had liever de voet van de amazone nog helemaal gezien. En ik mis scherpte in haar gezicht.

Bellatrix - Mooi

Fem - leuk rustgevend plaatje

Kirsten - Ik mis scherpte, kleuren kloppen niet door verkeerde witbalans instellingen.

Deetjeeuh - Ik weet niet zo goed wat ik vind van deze, de sfeer vind ik wel erg mooi iig.

Marije - Had ik al laten weten.

Marjoow - Gave actieplaat, knap gedaan complimenten.

Neverland - Had ik al laten weten

Athelas - lieve kat, voor mij wat overbelicht aan de linkerkant.

Fristilover - Prachtig paard, mooie foto!

MarijeR - Mooi vogeltje, ik vind het wat druk om hem heen, maar dat is bij deze plaat niet echt goed te verhelpen, het vogeltje is ondanks de vele takken goed scherp en dat vind ik erg knap gedaan, dus ook mijn complimenten.

Jespri - Ik vind het een heel mooi beeld, heel puur gevoel krijg ik erbij, de stijl ook erg mooi.

Sanne_Com - Moest even goed kijken wat ik nou zag, wel leuk zo!

Xniieeenke- mooi scherp op het oogje, jammer van die donkere tak ervoor, maar die zit daar nou eenmaal.

Myxlea - Leuke die kangoeroe!

Caramel - sfeertje goed, compo ook, wat mis ik? Scherpte!

Lolleke - had ik al laten weten.

Joeluna - Goed vastgelegde actie!

Ingvild - Duister plaatje geworden!

Tivara - lastig deze beoordelen ik vind de foto in zijn geheel wat rommelig.

Horserider- Leuk plaatje!

Niobe - De sfeer vind ik vooral erg mooi.

Megane - gaaf met die spetters eromheen.

Ismy - Mooie scherpte en belichting, ook de compositie is goed gekozen.

Agossie - wat een knappe hond, Kwa foto is dit niet een beste ;) Mis scherpte , contrast, spannende compo etc , maar ik denk dat je hem vooral geplaatst hebt vanwege de hoogbejaarde leeftijd en dat is knap.

JewEmm - Leuk dat je deze fazanten zag, Ik vind de foto niet echt spannend!

Pradadaan - Mooie zwarte hond , in een mooie omgeving, leuke plaat.

Biebz - Mooie vastgelegd weer eens wat anders ook.

Sicayes - Ik begin met complimenten voor dit model en voor de outfit. Dan vind ik de foto mooi, composie ook. Jammer vind ik bij de foto van jou dat haar ogen net dicht zijn.

Gub - ook zo"n duister plaatje, wel erg mooi.

Horsesm - grappig plaatje.

GerdjeHoran - Mooi Model en compo mijn complimenten. Enige is dat ik vind dat het licht van links iets too much is, dat haalt de sfeer van het plaatje naar benden voor mij. Als dat net iets minder is zal denk ik een groot verschil maken.

Appelstroop- Altijd leuk bloemetjes

Shilo - Leuke beestjes blijven het. Volgens mij mis ik scherpte op het oogje, dat zit op de heup.

Revanches - Nouja wat een zoet, mooi plaatje, prachtig!

xMaxxiee - Deze foto is waarschijnlijk geplaatst om niet achter te komen met foto's plaatsen, de foto trekt mij niet aan.

Stumper - leuke kat, mooi op de oogjes scherp gesteld, verder wel drukke omgeving!

Hamsterfan - Ik vind deze erg mooi, zowel compo als belichting.

Jessicaaa - Geen scherpte.

CrazyIris - Lief!
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 22-03-16 10:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:08

Zou hem zelf ook zonder touw zien, maar beestje heeft onwijs veel kinharen, waardoor weg werken niet mooi was. :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:12

Anoniem schreef:
Zou hem zelf ook zonder touw zien, maar beestje heeft onwijs veel kinharen, waardoor weg werken niet mooi was. :)

Hij is zeker nog wel netjes weg te werken, maar zo is die nu eenmaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:20

waxmeltsenzo schreef:
[naam] schreef:

Hij is zeker nog wel netjes weg te werken, maar zo is die nu eenmaal ;)

Voor mij niet, die snorharen zitten zo op elkaar dat het gewoon niet leuk meer is :+
Heb het namelijk wel geprobeerd.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:38

Ik ga woest en lever deze in voor mijn week 12!
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:13

waxmeltsenzo schreef:
Sicayes - Ik begin met complimenten voor dit model en voor de outfit. Dan vind ik de foto mooi, composie ook. Jammer vind ik bij de foto van jou dat haar ogen net dicht zijn.

Hier heb ik wel expres voor gekozen :) of tenminste, ze kijkt schuin omlaag. Ik vond hierbij het gevoel van hooghartigheid en arrogantie goed overkomen.

IsaCalixa schreef:
Sicayes: Mooie sfeer heb je in de foto. Ik vind de horens aan de bovenkant wel wat donker aflopen, dat vind ik jammer, deze hadden meer mogen opvallen.

Dank je! Ze lopen inderdaad (van zichzelf) donkerder af, op mijn scherm(en) ervaar ik dit niet als storend maar het is goed om te weten hoe het overkomt op andere schermen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:42

Ja ik dacht wel dat je dat juist zo uitgekozen had. Ik vond hem daardoor minder prettig dan de andere foto's die ik van het zelfde model heb gezien.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:15

Mijn week 12.
Het was al flink aan het schemeren dus de belichting goed krijgen was lastig, maar vind het eigenlijk wel een vet schattig plaatje geworden. :)
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:30

Wat grappig hoe smaken verschillen! Ik vind de foto van Sicayes juist erg krachtig op deze manier. De aandacht gaat hierdoor heel erg naar haar gezicht! Mooie make-up en prachtig effect op de foto! Erg mooie sfeer :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:36

Mariett schreef:
Wat grappig hoe smaken verschillen! Ik vind de foto van Sicayes juist erg krachtig op deze manier. De aandacht gaat hierdoor heel erg naar haar gezicht! Mooie make-up en prachtig effect op de foto! Erg mooie sfeer :D

Maar dat maakt het juist leuk vind ik elkaars meningen lezen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:09

Was onderweg met bijlezen, maar doorat ik nu NOS in de gaten houdt ben ik er even niet bij. -O- Bijlees volgt dus nog, vanavond denk ik.

I.i.g. wel alvast week 12. Afgelopen weekend ben ik naar de boekenbeurs geweest en Danbo showt het resultaat.
Nikon D7100 - Vivitar 135 mm - f/2.8 - sluitertijd? - ISO 800

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:31

waxmeltsenzo, bedankt voor je feedback. Maar ik heb expres de kleuren zo gedaan.. Bewerkt met photoshop dus, om deze 'sfeer' te creëren..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:08

kirsten4 schreef:
waxmeltsenzo, bedankt voor je feedback. Maar ik heb expres de kleuren zo gedaan.. Bewerkt met photoshop dus, om deze 'sfeer' te creëren..

Dus mag er niet gezegd worden dat iemand anders het net too much vind?
Dat is mijn mening en dat wil niet zeggen dat de foto niet goed is. Ik kan ook overal op zeggen ja moooi. Maar dan hou ik liever mijn feedback voor me ;)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:18

waxmeltsenzo schreef:
kirsten4 schreef:

Dus mag er niet gezegd worden dat iemand anders het net too much vind?
Dat is mijn mening en dat wil niet zeggen dat de foto niet goed is. Ik kan ook overal op zeggen ja moooi. Maar dan hou ik liever mijn feedback voor me ;)

Neee zo bedoelde ik het zeker niet haha! :D Ben blij met alle feedback die ik krijg :j Maar qua instellingen op de camera is het goed, maar nabewerking etc. is inderdaad smaak. Ben zeker blij dat je de tijd neemt om feedback te geven, bedoelde het niet verkeerd ofzo :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:22

kirsten4 schreef:
kirsten4 schreef:

Neee zo bedoelde ik het zeker niet haha! :D Ben blij met alle feedback die ik krijg :j Maar qua instellingen op de camera is het goed, maar nabewerking etc. is inderdaad smaak. Ben zeker blij dat je de tijd neemt om feedback te geven, bedoelde het niet verkeerd ofzo :)

Het kwam een beetje zo over, maar het blijft een kwestie van smaak. Er zijn ook foto,s bij waarvan ik dacht nou moet ik daar wat over zeggen, en dit soort foto's als van jou zijn bijzonder om verder naar te kijken en zeker de moeite om te beoordelen. Maar wel van uit mijn eigen smaak dan want foto-technisch is er niks op aan te merken ;)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:26

waxmeltsenzo schreef:
Het kwam een beetje zo over, maar het blijft een kwestie van smaak. Er zijn ook foto,s bij waarvan ik dacht nou moet ik daar wat over zeggen, en dit soort foto's als van jou zijn bijzonder om verder naar te kijken en zeker de moeite om te beoordelen. Maar wel van uit mijn eigen smaak dan want foto-technisch is er niks op aan te merken ;)

Sorry dat het zo over kwam, zo bedoelde ik het namelijk totaal niet! :) Dankjewel!! :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:29

kirsten4 schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Sorry dat het zo over kwam, zo bedoelde ik het namelijk totaal niet! :) Dankjewel!! :D

A kan gebeuren, ik vind het ook lastig om die kritieken te geven. Het komt gewoon nogal bot over. Ik heb zelf liever dat iemand zegt wat iemand niet aanstaat, ipv foto staat me niet aan. Dan weet je niet waarom zeg maar. Maar het staat er snel gewoon heel bot en daar heb ik dus zelf ook last van maar iig fijn dat het zo uitgesproken is _/-\o_

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:39

waxmeltsenzo schreef:
A kan gebeuren, ik vind het ook lastig om die kritieken te geven. Het komt gewoon nogal bot over. Ik heb zelf liever dat iemand zegt wat iemand niet aanstaat, ipv foto staat me niet aan. Dan weet je niet waarom zeg maar. Maar het staat er snel gewoon heel bot en daar heb ik dus zelf ook last van maar iig fijn dat het zo uitgesproken is _/-\o_

En vooral vanaf het internet weet je ook niet hoé iemand dan iets zegt haha. :)

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:12

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:18

Afgelopen weekend een fotomeeting gehad (in de regen helaas), maar er zaten toch nog een paar leuke foto's bij!

Mijn POTW nummer 12:

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:13

Mariett schreef:

Ik vind het ook 'grappig' om te horen (grappig is niet het juiste woord, interessant misschien?). Het is wel iets om rekening mee te houden vind ik, dus als ik foto's zou aanleveren van dit model zou ik er ook eentje een moment eerder of later kiezen waarbij je haar ogen wel beter ziet.

Bedankt voor je compliment Mariett :D

Luckyy80: Wat een leuke foto! Ik vind hem ook schattig zo, jammer van de reflectie (maar dat is ook heel lastig). Heel nieuwsgierig komt het over zo.

Mooie zachte foto van Danbo, Magda :)

Hahaha, Lynn85 ik vind de blik van de voorste hond echt geniaal :') Fijne kleuren ook in je foto, jammer dat de tweede net verdwijnt achter die sprieten maar dat is wellicht wat mierenneuken van mijn kant :+

Murosch: Vind hem zo met het lage contrast wel mysterieus. :j Ben zelf altijd geneigd om er wat meer contrast in te gooien maar vind het wel kunnen zo eigenlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:51

Week 12 tot zover:

louiisaa
Beetje flets in kleur maar wel een leuk portret.

Balou
Jammer, maar begrijpelijk!

waxmeltsenzo
Leuk portret, leuke attente blik. :j

NESCAFE
Prachtige foto! <3 _O_

peca
Ondanks dat de ogen iets in het donker wegvallen, vind ik het toch een erg sfeervolle en sterke foto. :j

k_m
Leuk onderwerp en origineel uitgewerkt. Hopelijk haal je een voldoende hiermee!

Neverland
Mooi moment. :j

IsaCalixa
Heel mooi en sfeervol, prachtige kleuren, mooie DOF, achtergrond. Eigenlijk gewoon alles mooi. Als enige puntje, ik mis scherpte helaas.
Verder kan ie zo aan de muur!

lisaguus
Toch wel wat te donker naar mijn snaak en te ver naar rechts geplaatst. Let ook op de voorgrond, nu zit er een tak voor het oor namelijk. Verder staan beiden er attent op. :j

Sanne_com
Niets meer aan doen! Heel sfeervol en kleurrijk, gewoon prachtig! <3

Mariett
Mooi portret maar ik zie wel erg veel ruis en geen scherpte eigenlijk. Erg jammer want het is wel een sterke compositie icm die bewerking.

Luckyy80
Ik houd zelf eigenlijk niet van dergelijke composities ( :o ), technisch is hij goed. :)

Lynn85
Prachtige actiefoto, ik vind de kleuren en helderheid erg mooi. :j

Murosch
Ai, wat jammer van de regen! Desondanks wel een mooi portret, ik vind hem een zekere mate van kracht uitstralen.

Sicayes
Bedankt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:54

Mariett schreef:
Dankjewel Magda! Dat gekke verscherpt ogen klopt, vooral bij het oog, hè? Op groot formaat is het gelukkig minder. De hals snap ik ook. Was het opgelost als ik iets meer naar rechts had gekropt, zodat er iets meer schouder te zien was?
Ik moest even wennen aan 'Berber' genoemd worden, haha :) had er even overheen gekeken. Ik voelde me wel even herkent :o

Ik denk dat je eerder het hoofd meer naar beneden had kunnen vragen en zelf een stap naar rechts (op de foto rechts) had gezet. :j
Qua verscherpen, ik zie dat je Flickr gebruikt, ik ben daar vierkant klaar mee met hoe die de meeste foto's hier (en elders) verneukt door ze zo te verscherpen... :n

Als ik je liever Mariett moet noemen is dat ook goed hoor, maar diverse bokkers ken ik de naam en noem ik zo rechtstreeks, oeps. :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:11

Dankjewel Magda! De (on)scherpte komt omdat het een gigantische crop is. Ik zit middenin een toetsweek en ik heb eigenlijk geen tijd om een nieuwe foto te maken, dus ging ik een foto van een paar weken terug eens heel anders bewerken dan normaal, gewoon om uit te proberen en eens iets geks te doen! Dus heel erg bedankt voor je compliment daarover, dat was eigenlijk vooral waar het bij mij over ging. Nu ik weet dat dit leuk is op deze manier, kan ik namelijk portretfoto's gaan schieten waar ik makkelijker een dergelijk kader uit kan halen :)

En verder verklein ik via Photoshop. Vroeger had ik altijd Gimp, waar er weinig gebeurde bij het verkleinen. Maar bij Photoshop heb ik het gevoel alsof hij dan gigantisch verscherpt! Dus het komt niet zozeer door Flickr, maar meer doordat ik het verkleinen van Ps nog niet 100% onder de knie heb. Naderhand blurren is ook zo zonde!

En ik vond het juist wel (heel) tof hoor, haha :) alleen ik kon mijn naam er even niet tussen vinden. Vandaar meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:12

Dank je Magda! Over de ogen klopt, en inderdaad, vond dat er zeer goed bij passen :)