[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:37

liedje89 schreef:
Ik denk dat de 70D een hele mooie body is maar ik zou het wel alleen doen als je lenzen al een beetje in hetzelfde segment zitten. Voor iets meer dan 900 euro kan je bijv ook een 600D/650D met een canon 70-200 F4 kopen, als je nog geen dergelijke lens hebt (en je veel paarden fotografeert) zou ik dat liever hebben dan een 70D met een mindere lens.

ik heb al een lens van canon zelf erbij gekocht en daar ben ik zelf heel tevreden over

RF_Pictures

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:51

Ik had eigenlijk nog een vraagje ik wilde een body kopen van 70D en dan de kitlens van de 300d gebruiken maar is die kitlens dan slechter of zit daar geen verschil in? alvast bedankt! :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:01

RobinxD schreef:
Ik had eigenlijk nog een vraagje ik wilde een body kopen van 70D en dan de kitlens van de 300d gebruiken maar is die kitlens dan slechter of zit daar geen verschil in? alvast bedankt! :j

Goede keuze! Dat moet écht een sprong vooruit zijn. Ik heb de 350D gehad en bij de 40D ging al een wereld voor me open. Sinds september heb ik een 70D en toen ging er nog een keer een wereld voor me open. Voor jou zal het verschil dus echt gigantisch zijn.

De kitlens kun je gewoon gebruiken ja, maar je zal niet het maximale uit je 70D halen omdat de kitlens natuurlijk niet de huidige technologie heeft. Maar ik moet zeggen, ik gebruik nog steeds wel eens de kitlens van de 350D (zal redelijk vergelijkbaar zijn met die van jou) en voor zo erbij is dat prima :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:03

RobinxD schreef:

De lens is zo goed als dat jij 'm behandeld hebt. Die kitlensjes zijn natuurlijk geen top-of-the-list lenzen, maar ze voldoen uitstekend. Het grootste probleem waar je meestal tegenaan loopt is lichtsterkte.

Bekijk het zo: leer de body kennen met je kitlens, loop tegen alle beperkingen te hoop en bepaal dan wat de juiste lens is voor je eisen (bereik, lichtsterkte). In de tussentijd heb je de tijd om 'm bij elkaar te sparen.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:17

SSDesign schreef:
RobinxD schreef:

Goede keuze! Dat moet écht een sprong vooruit zijn. Ik heb de 350D gehad en bij de 40D ging al een wereld voor me open. Sinds september heb ik een 70D en toen ging er nog een keer een wereld voor me open. Voor jou zal het verschil dus echt gigantisch zijn.

De kitlens kun je gewoon gebruiken ja, maar je zal niet het maximale uit je 70D halen omdat de kitlens natuurlijk niet de huidige technologie heeft. Maar ik moet zeggen, ik gebruik nog steeds wel eens de kitlens van de 350D (zal redelijk vergelijkbaar zijn met die van jou) en voor zo erbij is dat prima :)

Als ik je zo hoor kan ik echt niet wachten tot ik hem heb, haha! <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:43

Ik heb een rijtje met camera's. Wat zijn de betere? Is voor een beginner:
Canon - EOS 1100D + 18-55 mm DC III digitale spiegelreflex camera
Nikon D3200 kit AF-S DX 18-55 II digitale spiegelreflexcamera
Canon - EOS 1100D + 18-55 mm IS II digitale spiegelreflex camera

Oja, en moet er een hele tijd mee vooruit kunnen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:57

Camera 1 en 2 zijn hetzelfde, alleen zit er een ander kitlensje op. Ene heeft beeldstabilisatie (degene waar IS achter staat), de andere niet. De Nikon die je noemt is de tegenhanger van de Canon. Deze is niet beter of slechter, maar wordt anders bediend.
Handig is om de winkel beide camera's vast te houden en te voelen welk merk je fijner vindt. Zie het als Audi/BMW, het is gewoon een voorkeur voor merk.

Wat je wel kunt overwegen in je keuze, is dat Canon een groter aanbod in telelenzen heeft in de vriendelijke prijscategorie. Deze lenzen zijn vooral bij de paardjes een goede uitkomst. Immers zijn de lenzen die momenteel bij bovengenoemde camera's zitten niet erg geschikt zijn voor dit doeleinde.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:01

Ik denk dat ik voor de eerste ga! Alleen ik vraag me af of hier dan gewoon een oplaadbare accu inzit die dus via het stopcontact kunt opladen? En kan iemand zien of ik hier een kaartje voor moet kopen en wat voor eentje?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:13

Nou ik heb hem! Ik heb deze: Canon - EOS 1100D + 18-55 mm DC III digitale spiegelreflex camera.

Heb een SDHC kaartje erin... Maar nu probeer ik gewoon via de automatische stand foto's maken, alleen het duuurt echt zolang voordat hij een foto maakt, hij staat dan op 'live'. Dan doe ik quickmodus, maar dan zet hij de foto's niet op het kaartje en zijn ze foetsie.

Ik heb de handleiding al zoveel gelezen, maar kom er gewoon niet meer uit :P

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:23

Live? Je bedoelt dat je op je schermpje ziet wat je camera ziet? Gewoon de liveview uitzetten en door de zoeker kijken :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:43

Ja inderdaad, dat bedoel ik! Ga het even gelijk proberen!

Edit: lukt nog niet, weet niet hoe ik live view uit moet zetten, maar als ik het op een stilzittend object richt dan doet hij het wel snel, maar al wil ik een foto maken van mn cavia's dan lukt het niet... En als ik dan quikview doe dan slaat die nog niet op het kaartje op!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:51

Live view zet je uit bij het knopje met het rode stipje naast je scherm. Zorg ervoor dat je dus geen live beelden op het schermpje ziet. Ik denk verder dat het gewoon te donker is voor een goede foto. Hij heeft of veel moeite met scherp stellen of de sluitertijd is heel lang.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:34

Maar je kunt dus geen fotos maken in het donker?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:36

RTFM........ }>

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:43

En dat is? :-P

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:47

:') :')

Maargoed, nee foto's in het donker kun je niet maken. Weet je hoe het werkt? Een foto maken. Heel snel gezegd: Er valt licht op een onderwerp en dat weerkaatst in je lens. Valt er geen licht op het onderwerp, kan je camera dus ook niks opvangen. Je kunt wel flitsen natuurlijk, maar dat geeft vaak geen gewenst effect.

Als ik jou was zou ik me even inlezen. Op internet is genoeg te vinden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:52

Ook met flits doet die het niet. En het was niet eens heel donker, je zag alles nog wel gewoon. Anders ga ik gewoon langs een winkel binnenkort even vragen

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:00

Welke instellingen geeft je camera weer als je je knopje half indruk?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:00

Ik zal vanmiddag even kijken als ik uit ben :-)
Ik heb nog een vraagje, ik zet de fotos erop dmv een usb kabel, maar dan kijk ik in het mapje van de camera en daar staan daar dan fotos van de camera en die sleep ik dan gewoon naar mijn afbeeldingen, maar gaat hiervan de kwaliteit achteruit en is een betere manier. Ik heb de software trouwens wel geïnstalleerd op mn laptop.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:11

Daar gaat de kwaliteit niet van achteruit. Je kunt ze gewoon sleuren en pleuren. Je kunt ook het geheugenkaartje in PC/laptop/geheugenkaart lezer stoppen.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:16

Hoi ik wil graag een spiegelreflex kopen.
Wat ik wil:
- ik wil er filmpjes mee kunnen maken voor mn blog kanaal
- er mooie foto's mee kunnen maken van mn paard ( ohz en los)
- en voorderest een veelZijdige camera

Let er wel op dat ik 13 ben en dus niet mega veel geld heb

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:20

Lynn_FDA schreef:
Wat ik wil:

Leuk! :)

Hoeveel is precies niet mega veel geld? Dan kunnen we kijken of je kunnen helpen met een richting op te sturen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:24

Lynn_FDA schreef:
Wat ik wil:

Even een gedachte-move: is, budgetair gezien, een systeemcamera wellicht een handigere oplossing, zeker een occassion; bijvoorbeeld: http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0010

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:34

Bagheera_206 schreef:
Daar gaat de kwaliteit niet van achteruit. Je kunt ze gewoon sleuren en pleuren. Je kunt ook het geheugenkaartje in PC/laptop/geheugenkaart lezer stoppen.

Oké, dankjewel. Wist namelijk niet zeker of dat goed was of niet.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:25

Hier nog iemand die de huidige 1000d (van een jaar of 5 ofzo oud?) Wil inruilen tegen waarschijnlijk een 70d :)
Als ik jullie hier zo hoor kan ik echt niet wachten :)
Ik lees nog even gezellig met jullie mee de komende tijd want ik mag van mezelf eigenlijk pas na mn afstuderen mn camera vervangen.. (Maar ik ben ongeduldig haha).