[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:22

Mijn inzending voor deze week, vind hem zelf wat te onscherp .... :)
Afbeelding

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:05

Monster-tos
Bedankt voor de tip. Ik ben het met je eens. Had beter de focus wat meer omhoog moeten leggen. Ga er op letten. Bedankt voor al het commentaar. Heb er echt wat aan!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:28

lovey_ou schreef:
XiiaaooNaa schreef:
Bedankt voor de leuke reactie!:D

Hier de foto van deze week van mijn kant...
Let niet op de tekst...het gaat om de foto!
Deze foto laat ik afdrukken voor mijn vriendinnen en 1x groot voor mijn ouders.
(ik heb 5 verschillende foto's gemaakt, deze vind ik wel het besten om hier te showen.)

[ Afbeelding ]

De foto is erg mooi lekker scherp maar toch trekt mijn oog naar de tekst waar staat fijne valentijnsdag maar dat in combie met een imo half dode roos doet het niet erg goed :')

Ja let niet op de tekst, alleen op de foto.....
En ik vond dat dode wel wat hebben, weer eens wat anders.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:45

Monster_tos , Bedankt voor je commentaar! Ik ga der aan werken :)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:07

Bedankt voor jullie commentaar, de achtergrond heb ik zeker wel aan gedacht, en ik heb heeel erg mijn best gedaan om de kussens te verplaatsen, enz. zodat de achtergrond niet zou storen. Helaas heb ik toch te veel foto's meteen verwijderd, en aangezien ik al laat was, had ik nog maar weinig tijd om de beste keuze tussen 2 foto's te maken :(
(Nadeel van een rommelige kamer , haha)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:13

Jeeeetje wat een werk zeg, dat valt me nog tegen. :')
Mooie foto's allemaal, ik hoop dat jullie iets aan mijn feedback hebben! *\o/*

Agossie: Nette scherpte, mooi hoe het lijf donker 'afloopt'. Ik had zelf liever wat meer ruimte aan de onderkant gezien en iets minder aan de bovenkant.
Ash: Mooie foto, maar ik vind hem persoonlijk iets te vee bewerkt, dus de blaadjes te veel ge'blurd' en de drup te veel verscherpt. Ik denk dat de foto 'puur' mooier is naar mijn smaak.
Blacky: Heel mooi scherp, ik vind alleen de compositie niet super, beetje veel ruimte aan de bovenkant. Verder had ik even het halster afgedaan. Maar complimenten voor de scherpte en het moment. Mooie kleuren ook!
Brandylove: Wat een schattige pony. Ik denk dat ik het mooier had gevonden als je de foto van iets meer afstand had genomen, en dan wat meer gezoomd, want je hebt nu een beetje een groothoekeffect naar mijn idee. Verder had je misschien het rode oogje even kunnen wegwerken. Verder leuke foto. Lekker door oefenen!
Calice: Wat een prachtig ventje, die ogen! Hele mooie scherpe foto en mooi met dat schaduw-effect vind ik. Misschien had je nog iets meer kunnen spelen met compositie, maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen want ik weet niet hoe de rest van de serie eruit ziet.
Chip: Wat een mooi dier zeg, je hebt de uitstraling mooi vastgelegd! Ik vind het wel jammer van het haartje voor het oog. Verder had ik hem misschien iets meer ruimte aan de onderkant gegeven. Verder, hele mooi plaat!
Cros95: Mooie bomen, netjes vastgelegd, maar de foto doet me op de een of andere manier niet heel veel. Misschien omdat ik iets te veel lucht zie, maar ik weet niet zeker of dat het is. MAar het is een nette foto. Misschien mist het wat creativiteit.
Faatxhorse: Mooie macro, die details zijn prachtig! Mooi die drupjes op het blad enzo. Ik had alleen zelf liever de scherpte op het koppie gezien, het ligt nu voor mijn smaak wat teveel naar achteren, dus bovenop de rug.
F_orumster: Interessante foto, trekt wel mijn aandacht! De fiets maakt het geheel wel heel mooi af! Ik vind hem alleen wel te groen, ik neem aan dat je dat zelf bewerkt hebt dus als dat jouw smaak is moet je dat vooral blijven doen, een eigen stijl is ook goed!
Fro: Agos! Wat een mooi moment heb je vastgelegd, wat een lekker snoetje! Misschien was hij nog mooier geweest als je de hond iets verder van de achtergrond had geplaatst, zodat de sprieten meer wazig zouden zijn, dat trekt nog meer de aandacht naar de hond. Maar leuke foto, goed moment!
Gianti: Ohh wat schattig! De foto houdt mijn aandacht erg vast, dat lijkt me een goed teken! Ook heel grappig dat de hond een beetje scheel kijkt, haha. De foto is wel erg gecentreerd, het stoort opzich niet, maar een foto kan wel nog interessanter gemaakt worden door een creatieve compositie.
Iejoorr: Wauw, wat een omgeving! Prachtig die wolken, en die mooie zee. Het lijkt wel een schilderij! Het enige wat ik een beetje jammer vind is het rommelige links, maar daar kan je natuurlijk niet zoveel aan doen.
ismy: Mooie foto, mooi model ook. Ik vind de pose, omgeving en compositie mooi bedacht, en haar blik vind ik ook mooi. Alleen denk ik dat ik zelf voor een iets hoger diafragmagetal had gekozen, zodat in ieder geval haar beide ogen scherp zouden zijn.
Jacobeho: Haarscherp, mooi zeg! Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, gewoon hele mooie kleuren, heel scherp en een prachtig dier ook! Goed gedaan!
Jespri: Wat een bijzondere foto, lijkt wel een groothoekeffect te hebben, klopt dat? Mooie kleuren en mooie scherpte-diepte. Alleen is hij hier op mijn scherm erg donker, ik had het liever iets lichter gezien bij het oog.
JNSW: Leuk, een zwartwitte foto. Mooi omzetting en ook wel eens wat anders dat de ruiter scherp is, en niet het paard. Ik vind hem geslaagd! Misschien had ik een iets meer 'open' blik van de ruiter, nog mooier gevonden.
joelleollie: Wel een leuke foto, zo'n speeltuin vind ik een mooi idee, maar omdat er zo'n drukke wijk als achtergrond bij zit, vind ik hem minder interessant. Het haalt de focus wat weg voor mij.
Jolijnn: Grappig, niet een foto die ik meteen zou verwachten, iets heel anders dan de rest. Ik vind de 'chaos' die er te zien is wel leuk, het is wel een foto die je helemaal van links naar rechts bekijkt. Het is voor mij niet meteen een standaard 'mooie foto' maar weer eens wat anders vind ik wel interessant!
KirstenVosje: Mooie foto, netjes scherp! Ook een mooie blauwe achtergrond staat er goed bij. Allen had ik die 'boog' rechtsonder wel even weggewerkt, trekt de aandacht wat. En ik weet niet hoe het komt, maar ik mis wat diepte bij de kaak, maar misschien komt dat door de kleur van de pony. Misschien zou dit met een andere houding van het paard minder zichtbaar zijn.
_l_amanda_l_: Wat een snoesje zeg, prachtige dromerige blik! Ook heel mooi met die sprieten, creeert diepte! Goed gedaan! Misschien is de foto wel een klein beetje groenig, maar dat kan ook aan mij liggen.
__Lauraa: Mooie serene foto, dat witte vind ik prachtig en heel mooi rustig. Ik denk dat ik hem met zachtere make-up nog mooier had gevonden, dat zwarte vind ik het zachte beeld nu een beetje 'hard' maken.
Leonyr: Prachtig! Mooie originele compositie en goede scherpte! Misschien kan je dat witte sprietje op het oor nog even wegwerken, maar dat stoort eigenlijk niet heel erg. Ik vind het gewoon een geweldige foto, echt heel interessant en helemaal mijn smaak! Top!
lifaya: Mooie zachte kleur van de lucht en leuke uitsnede. Jammer dat hij een beetje klein is. De voetstappen op het strand vind ik ook heel mooi!
Lipydo: Hele bijzondere foto, en heel erg mooi hoe de jurk bij de achtergrond past en hoe de kleuren ook bij het model passen. Alleen vind ik haar blik niet helemaal erbij passen, lijkt me niet helemaal 100% ontspannen ofzo, maar kan ook smaak zijn natuurlijk. Verder echt een top foto!
lovey_ou: Wat een prachtige dieren ook he! Mooie scherpte-diepte en leuk dat ook niet alle dieren helemaal op de foto staan, dat maakt hem wel interessant vind ik. Misschien hadden de kleuren nog wel wat intenser gekund.
Lunaeekie: Mooie blik van het meisje, en leuke bewerking van de kleur. Ik had even het haar voor het voorste oog gehaald, en een wat egalere achtergrond gekozen denk ik. Verder leuke foto!
magda_90: Heel mooi Magda! De kleuren zijn heel heftig en vol contrast, en dat vind ik heel erg mooi! Zo'n rustig onderwerp, maar toch zo'n interessante plaat, dat vind ik knap!
Monster_tos: Heel mooi. Technisch misschien niet de perfecte foto, maar de emotie die het overbrengt is wat mij betreft 100x belangrijker dan hoe perfect een foto technisch gezien is. De sneeuw maakt het helemaal af!
NatassJa: Mooi zeg, dat heb je echt knap gedaan! Waren die sterren echt zo helder of heb je daar iets aan gedaan? Ik vind de maan er ook echt prachtig op staan, echt zo'n droom-plaatje!
Nefertarie: Leuk idee, creatief bedacht hihi! Ik vind de uitwerking ook heel goed, mooie compositie en leuk dat het zwart-wit is met de kaarten in kleur. Ik mis wel iets scherpte op het model.
Nooor_: Leuke houding, en de warme kleuren maken het echt heel mooi, vooral bij de arm zie je dat heel goed. Ik vind het een creatieve foto, leuk! Alleen had ik zelf misschien toch een iets minder anonieme foto leuker gevonden, dus met wel een stukje 'persoonlijkheid', snap je?
_nvds: Hihi, ik vind dit soort foto's altijd erg leuk. En dan heeft dit paard ook nog een ontzettend aandoenlijk koppie! Alleen die heerlijke slijmdruppel aan de neus is dan weer een beetje jammer. Maar verder, hele aandoenlijke foto!
RobinBuck: Wow, het duurde eventjes voordat ik doorhad wat ik precies zag, de foto is erg licht. Ik vind het een leuke foto, netjes scherp, maar ik vind hem echt te licht. Te veel van een kleur wat het voor mij te onduidelijk maakt. Ik denk dat deze hond mooier staat op een iets andere achtergrond. Wel leuk met die sneeuwbal in de mond!
Sani: Mooie kat, ik vind de achtergrond ook totaal niet storend, juist wel leuk, en die kleur past goed bij de kat. Alleen stoort het mij erg dat de ogen onscherp zijn, want dat is toch hetgene waar ik als eerste naar kijk. Dus dat is denk ik wel een puntje om op te letten de volgende keer.
tesseke: wauw, goed gedaan zeg! Ik vind de diepte in de foto echt prachtig, en heel interessant! Zo veel verschillende punten om naar te kijken, gewoon een hele goede foto wat mij betreft!
Tinky12: mooie compositie, mooie kleuren en mooi vogeltje! Ik mis helaas toch wel iets te veel scherpte op het koppie, dat vind ik jammer. Anders was de foto echt ijzersterk geweest. Maar alsnog een mooi plaatje hoor!
wienkecarlo: Mooie foto, door de bewerking komende kleuren van de vlinder erg mooi naar voren, goed gedaan! Misschien had je het wel iets netter kunnen kleuren, want je ziet op sommige plekken nog wel groen (bv om de vleugels heen), of was dat de bedoeling?
XiiaaooNaa: Interessant! Wat een aparte hoek van waaruit de foto is gemaakt, en wat een mooie scherpte op precies de goede plek. Heel goed gedaan!
xliisaa: Mooie foto, de kleuren vind ik heel mooi vastgelegd. Ook de scherpte is goed! Ik vind alleen de blik niet geweldig, mocht van mij iets meer 'ontspannen' zijn ofzo. Maar dat is ook smaak natuurlijk.
xMayo: Wat een snoesje zeg! Mooie foto, goed scherp op het juiste punt! Ik heb je topic ook gezien en vind dit ook zeker de sterkste foto uit de serie, dus goed uitgekozen! Misschien was het met een meer rustige achtergrond nog mooier geweest.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:15

Wat grappig dat je die onscherpte opmerkt. :D

Het was met mijn nieuwe lens gemaakt ( 50mm 1.4 ) en ik merk dat ik daar idd moeite heb met het juist scherpstellen ( op de ogen idd )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:23

Ook alvast even reactie op de foto's die er nu al geplaatst zijn van deze week, scheelt wat werk in plaats van alles in 1x doen. :)

Wienkecarlo: Wat een prachtige foto zeg, die weerspiegeling is gewoon perfect! Ook de kleuren vind ik echt heel mooi! Ik had hem alleen boven en rechts denk ik net wat meer ruimte gegeven, daar is het nu een beetje krap afgesneden of valt een stukje weg.
__Lauraa: mooi moment, het juiste moment in de draf wat mij betreft, leuk setje heeft de pony op, is ook leuk voor een foto natuurlijk. Ik vind dat de foto alleen wat kleur en contrast mist, misschien kan je daar nog wat mee spelen met je bewerkprogramma? En als je dan toch bezig bent, kan je misschien het hek ook wegwerken? Maakt het beeld nog wat rustiger.
XiiaaooNaa: Mooie foto zeg! Die roze gloed over de achtergrond vind ik prachtig, en de bloem is haarscherp! Heb je er nou een effect overheen gegooid dat de bloem zo'n 'grof motief' oid heeft? Wel echt heel mooi, wat een scherpte zeg!!
jolleollie: Opzich niet een hele bijzondere foto, misschien door de wat onrustige omgeving. Wel een heel schattig konijntje en die sneeuwvlokjes op de rug vind ik wel heel grappig. Wat zijn die strepen die je ziet, bijvoorbeeld voor het oog? Leuk konijntje!

-------------------
Sani: Ah ja dat is dan inderdaad wel te zien, maar juist goed als je dan veel oefent! Het is ook lastig met zo'n diafragma-getal te werken! Ik vind dat al lastig als ik de 1.8 van mijn vriendin leen. Maar als je daar veel mee oefent kan je echt hele mooie foto's krijgen met zo'n lens. Hoe stel je scherp, dus doe je dat met de scherpstelpunten of doe je dat op een andere manier?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:31

Op het moment nog op de automatische piloot. := Vind het dusdanig lastig met die lens dat ik er nog even misbruik van maakte.
Ik moest overigens wel lachen. Had de hele tijd al achtervolgd met mijn camera klaar en ze ging ineens pontificaal zitten voor die kast voor zo'n vijf minuten en af en toe haar kopje bijdraaien als een waar fotomodel. :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:32

Sodeletuut
Heel erg bedankt voor je commentaar. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:37

Sani, ah ja oke! Nouja dan kan je lekker gaan oefenen toch? Ideaal zo'n kat die dan gewoon even heel goed meewerkt, hihi! :D

_nvds, heel graag gedaan! :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:43

Dank jullie wel voor de commentaren!

De sterren waren die nacht echt heel helder! Zijn met "bewerken" wel íets lichter geworden, maar heb er niet veel aan hoeven doen!

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:48

Laatst bijgewerkt door JNSW op 11-02-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:49

De site die vermeld staat op de foto is trouwens nog niet in de lucht.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:58

Weer ontzettend bedankt voor al jullie tips!
Om te voorkomen dat ik weer bijna te laat ben, hier alvast mijn inzending:
Afbeelding

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:53

Sodeletuut schreef:
jolleollie: Opzich niet een hele bijzondere foto, misschien door de wat onrustige omgeving. Wel een heel schattig konijntje en die sneeuwvlokjes op de rug vind ik wel heel grappig. Wat zijn die strepen die je ziet, bijvoorbeeld voor het oog? Leuk konijntje!

-------------------

Eerst sneeuwde het , maar het ging over in regen dus vandaag de strepen gelijk maar konijntje weer in het hok gezet :P

JNSW: Mooie foto, zelf vind ik de grijstint wat te overbelicht :)

Leonyr: Leuke foto ! jammer dat zijn snuitje wat te onscherp is ;)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:57

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:54

Sodeluut, heel erg bedankt voor je commentaar :) het meisje ben ik zelf, haha. En ik heb echt geen ervaring met zelfportretten, dus dat was echt uitproberen.
Achtergrond hebben jullie helemaal gelijk aan :j

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:45

Bedankt voor alle commetaar. Hier kan ik zeker wat mee. Vooral van jou Sodeluut.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:48

Ook van mij bedankt voor de tips en commentaar !

Ik lees steeds Sodejuu ipv Sodeluut :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:07

Graag gedaan. :D

Haha mijn naam wordt altijd creatief veranderd. :') EN je typt het alsnog fout de tweede keer chip, hahah! :')

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:08

Haha ik zie het nu :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:53

week 7:
__Lauraa: Ik vind de achtergrond (kleur) niet zo mooi, en de kont van de pony is ook een beetje overbelicht volgensmij. Wel op een mooi moment genomen.
XiiaaooNaa: Ik vind het een mooie foto, alleen ik vind ook een dode roos icm valentijnsdag niet zo mooi.
joelleollie: de foto doet me niet zo veel. Wel leuk konijn! maar er zitten (verticaal) strepen op, wat stoort. En de achtergrond is ook een beetje storend. De volgende keer zou ik bovenaan iets meer ruimte overlaten.
JNSW: gewoon een erg mooie foto :j horizon is wel wat scheef?
Leonyr: wat een lief koppie zeg. Mooie foto
Iejoorr: Ik vind het een erg creatieve foto, leuk bedacht

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:08

Ik ben best wel erg ziek... Dus ik hoop dat het me gaat lukken

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 18:09

Gezondheid gaat voor, _nvds! Als je zin hebt, is het natuurlijk super dat je mee kan en wil doen, maar als je echt ziek bent, moet je niet hemel en aarde bewegen om maar een foto te plaatsen hier.

Beterschap! En dat geldt voor iedereen die ziek is, want ik hoor het wel héél veel nu...