[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:47

joysie: mooie kleur en scherpe foto's dus 35
Als je nog iets meer een eigen stijl en sfeer creëert kan dat goed oplopen naar 50. :)
Billionanche: rond de 40 vind de laatste wel iets minder :)

Xmiinh: heel gaaf! Ik zou rond de 55 tot 65 hiervoor betalen, vind de sfeer op de plaatjes heel mooi!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:48

Starwien schreef:
Wow hele gave foto's maak je! Ik zag idd al dat je 45 euro vraagt, niet veel! Ga denk ik wel een keer een shoot bij je boeken :D

Snel doen voordat ik mijn prijzen verhoog whahaha ;D leuk! :D

Naooom_ dankjewel! :D horizon staat idd scheef, viel me niet eens op :)

louiisaa

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:19

wouw! super gaaf! idd lekker je prijs omhoog gooien :) met wat voor camera fotografeer je? ik ben echt benieuwd hoe je alles zo nabewerkt. Echt super hoor! :)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:53

louiisaa schreef:
wouw! super gaaf! idd lekker je prijs omhoog gooien :) met wat voor camera fotografeer je? ik ben echt benieuwd hoe je alles zo nabewerkt. Echt super hoor! :)

Ik fotografeer sinds februari met de Canon 6D met 70-200 f4 :) misschien maak ik van de zomer wel een filmpje hoe ik mijn fotos bewerk.. is daar meer interesse voor? :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:01

xMiinh schreef:
louiisaa schreef:

Ik fotografeer sinds februari met de Canon 6D met 70-200 f4 :) misschien maak ik van de zomer wel een filmpje hoe ik mijn fotos bewerk.. is daar meer interesse voor? :)

Jaaa!of een workshop :D ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:09

Ik vind dat hier bij goede kwaliteit wel heel laag getaxeerd word is mij opgevallen... Mink, ik vind je foto's minstens 70-80 euro waard.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:38

xMiinh schreef:
louiisaa schreef:

Daar is zeker interesse voor! ;)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:01

lifaya schreef:
Ik vind dat hier bij goede kwaliteit wel heel laag getaxeerd word is mij opgevallen... Mink, ik vind je foto's minstens 70-80 euro waard.

Ik vind juist dat mensen snel "overtaxeren", voor foto's waarvan ik denk "dat zijn nog kiekjes" geven mensen al 20/30 euro.
Maar eens dat die van Minh wel meer waard zijn. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:07

Naoom_ schreef:
lifaya schreef:

Ik vind juist dat mensen snel "overtaxeren", voor foto's waarvan ik denk "dat zijn nog kiekjes" geven mensen al 20/30 euro.
Maar eens dat die van Minh wel meer waard zijn. :)

Klopt, de beginners worden weer overgetaxeerd, maar ik heb het idee dat de wat ervarenere fotografen echt zwaar ondergetaxeerd worden. 55 euro voor een paar prachtige platen? Komop :') dan taxeer je naar je eigen portomonee

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:14

Ik denk dat het sowieso per persoon verschilt hoeveel je ervoor zou geven. Sommige zullen objectief en andere subjectief taxeren denk ik. En het is en blijft een mening vind ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:17

Maar je moet wel realistisch blijven. Eerste jaar heb ik ook niks gevraagd, ja 10 euro denk ik maar meer voor alle tijd die ik er in heb gestoken xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:17

Ik ben het helemaal met Renee eens! Als ik zo de foto's van Minh overal tegenkom in het fotografen topic oa dacht ik dat ze een proffesionele fotograaf was die minstens 80-90 vroeg. Maar dat valt dus mee haha. :+ Dus ik zou het zeker omhoog gooien Minh!! :D

En de kiekjes die hier soms geplaatst worden vind ik dat sommige er nog niet eens geld voor hoeven te vragen. :o

Minh, ik zou heel graag een keer een filmpje van je zien! :D Wilde het laatst al aan je vragen haha.

Binnenkort ga ik ook maar eens wat posten..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:33

De reden dat sommige kiekjes bijna even hoog getaxeerd werden als mijn prijs was voor mij de grootste aanleiding om mijn prijzen te verhogen :o maar ook gewoon de tijd die ik erin steek.
En nog blijf je klanten houden die je te duur vinden

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:12

Klanten die je te duur vinden heb je altijd.. Want als het gratis kaN.. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:14

puppy1128 schreef:
Klanten die je te duur vinden heb je altijd.. Want als het gratis kaN.. :')

Joh hoevaak ik niet de vraag krijg wat een fotoreportage kost en als het meer is dan dat ze kunnen veroorloven krijg ik niks meer terug :') dit jaar maar 1 shoot gehad. Ik stop er ook mee, met opdrachten. ik fotografeer liever voor mij zelf en mijn plezier :P Hooguit afscheidsreportages

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:21

Neeee Renee, je gaat toch niet stoppen? :oo
Ik weet niet hoeveel je kost maar ik zou het zonde vinden van je prachtige foto's... En dat is inderdaad wat ik moet leren, het niet erg vinden als mensen mij te duur vinden. :+

Wat vraag je Renee?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:48

Ik vind dat altijd idd ook wel lastig hoor Desirée.. Wil altijd korting geven dan :') maar dan belazer ik alleen mezelf. En dat doe ik toch al vaak genoeg :oo

Echt Renée? Wat zonde zeg! Vind je foto's echt wel heel gaaf!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:45

Ik had een keer iemand: ja maar bij diegene krijg ik voor zoveel geld 20 foto's!!
Ja succes, niet huilen als het geen mooie foto's zijn omdat diegene nooit dieren doet of wat dan ook en 'aan niks' geld heb besteed :')

In een restaurant ga je toch ook niet zeggen van: ja maar bij de buren kan ik voor 2 euro minder ook nog patat erbij krijgen? Wie weet is dat wel bagger eten.

Maar heb vaak ook mensen die vragen hoeveel het kost. En dan ineens reageren ze niet meer.
Maar ook zat mensen die mijn site lezen en kunnen bedenken hoeveel het ongeveer gaat kosten. Dat is namelijk ook zoiets.. Mensen die geen moeite nemen om te lezen of fotografen die de prijzen er niet op zetten. :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:10

Vanaf pagina 58 gedaan (wat een typwerk xD)

Pagina 58
IsaCalixa: Mensen foto vind ik zeker erg mooi! Paardenfoto vind ik ook wel wat hebben, maar de hondenfoto vind ik eigenlijk niet zo veel 10-15 euro.
horserider22: Natuurfoto’s zijn een beetje moeilijk te beoordelen, maar vind ze goed geslaagd! Hond vind ik dan weer wat minder 5-10 euro.
Joysieee: Mooi!! Alleen die laatste uitsnede is een beetje apart, maar dat is al vaker gezegd. 25-35 euro is het zeker waard!
Boomer123: Ik vind de paarden vrij donker, en de schaduw vallen ook een beetje raar over de paarden, ook de kleuren vind ik niet zo sprekend. Ik zou nog even dooroefenen!
karlli: Van blackphoto’s vind ik de eerste erg mooi! Rond de 20-25, voor de evenementen hetzelfde
louiisaa: Ik vind de foto’s vrij flets, verder super mooie foto’s alleen mag iets meer kleur in 10-15
Loiz: leuke foto’s mooie kleuren! 30-40
LisaxSilvano: Prachtige foto’s vooral de laatste vind ik erg mooi! 30-40

Pagina 59
JoviManoe: Ze zijn een beetje klein om te beoordelen, mooie kleuren en goede composities! 10-15
mariska_YeDo: Blackphoto spreekt me aan! De rest vind ik allemaal net niet. 10-15
pradadaan: Vind je foto’s zeer sprekend, mooie kleuren en mooie composties! 40-50
puppy1128: Leuke foto’s! 20-25
NaomixZanzi: Mooie foto’s vooral de blackphoto! 20-25

Pagina 60
Sunnybellami: Vind de eerste foto leuk, maar het hondje een stuk minder 10-15
bryce27: 2e foto vind ik erg mooi! 5-10
Believe: Vind de foto’s niet zo heel speciaal, zou nog even dooreofenen!
hamsterfan: Vind je foto’s erg mooi, mooie kleuren enlekker sprekend! 20-25
Strasshorse: Mooie foto’s, mooie kleuren ook! 15-20
boomer123: Ik had persoonlijk foto 2 in kleur gelaten. 10-15

Pagina 61
love_Soraya: Ik vind je foto’s vrij onscherp 5-10
Fleurrr_: Stand foto’s vind ik erg mooi, op basis daarvan zeker 25-30, de rijfoto spreekt mij niet zo aan.
Lau: Mooie kleuren en mooie sprekende foto’s! 40-50
louiisaa: Leuke foto’s ! 15-20
xTitanic: Mooie foto’s met prettige kleuren 20-25
Fading: Die eerste foto! Wauw, de rest ook erg mooi! 40-50

Pagina 62
Starwien: Vind de foto’s nog niet heel bijzonder, gewoon lekker dooroefenen!
Joysieee: Prachtige foto’s, alleen jammer van die netzon, zonder die net zon 40-50
billionache: Paarden foto’s vind ik erg mooi! 25-30
xMiinh: Prachtige sweer! Zeker 50-60 euro!

Pagina 63,
Tja hier was niks om te taxeren xD

Nu wat foto’s van mijn kant, geupload via bokt, dus kwaliteit is iets achteruit gegaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:00

xMiinh schreef:
louiisaa schreef:

JAAAAAAAAAAAAAA leuk leuk *\o/*

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:57

louiisaa schreef:
JAAAAAAAAAAAAAA leuk leuk *\o/*

Hahhahaha duidelijk! :D _O-

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:07

Ik vraag nu 15 euro. Ik lig momenteel een beetje stil met het fotograferen. Ben overgestapt van Canon naar Nikon, en ben de camera nog aan het onderzoeken. Ook moet ik een andere lens aanschaffen want van dat handmatig scherpstellen word ik knettergek. :+ Deze foto's zijn gemaakt met de Canon.

Ik ben me er van bewust dat ik een stuk moet minderen met nabewerken.
Oh ja, de foto's komen van Facebook. :=

Foto met de Nikon (meest recente foto dus)

Afbeelding

Foto's met de Canon (oudere foto's dus)

Afbeelding

Afbeelding

(te veel nabewerkt, overbelicht enzo)
Afbeelding

Starwien: mooie foto's, jammer van de scheve horizon. Ik denk 20 euro.
Joysieee: wauw, mooi! Ik denk 30-35 euro. :j
billionache: gave foto's, mooie neutrale kleuren. Tussen de 30 en 35 euro denk ik.
xMiinh: prachtig!! _/-\o_ Zeker tussen de 60 en de 70 euro.
love__mandy: ik denk zo'n 20 euro.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:59

Ik waag me hier ook eens een keertje aan :)

Pagina 60:

Sunnybellami: De eerste foto is oke, toch niet helemaal nog zoals ik het graag zou zien. Het hondje vind ik helemaal niets. De foto is overbelicht en het hondje is gek afgesneden. Ik zou hier (nog) niets voor geven.
bryce27: Als de eerste foto wat lichter was geweest dan was ie echt mooi want voor zover ik kan zien is hij mooi scherp. 2e foto had je misschien in een andere compositie kunnen zetten, maar zeker niet slecht. 5-10
Believe: Ik zie dit meer als huis, tuin en keuken kiekjes, ze zijn wel mooi scherp, behalve die van de oren. Zorg voor een mooie achtergrond als je foto's maakt.
hamsterfan: Mooie foto's! Ik zou bij de 1e misschien iets meer ruimte onderin willen zien. 25-30
Strasshorse: Mooie scherpe foto's en goede belichting, alleen denk ik dat je nog even moet oefenen met het goede moment in je 'actie' foto's. 10
boomer123: De eerste vind ik heel mooi, de tweede dan weer helemaal niet. 20 euro

Pagina 61
love_Soraya: Moeilijk beoordelen zo, ik vind dat je bij de eerste foto leuk speelt met de omgeving, let er wel op dat je het hele paard op de foto zet en niet de staart afhakt. En probeer op je scherpte te letten. Ik zou nog even door oefenen.
Fleurrr_: Jammer van de harde schaduwen in je foto's. 15 euro
Lau: Je bent lekker vooruit gegaan! Vooral lekker door gaan zo, 20 euro
louiisaa: Heel leuk! Wel moeilijk met die harde zon, jammer van de toegeknepen ogen. Misschien kan je een andere keer een stukje schaduw pakken. Ik vind ook je omgeving wat druk. 10 euro
xTitanic: Mooi! Weinig op aan te merken, technisch goede foto's. 40 euro
Fading: Ik vind sommige platen iets te flets en die harde schaduwen zijn dan zo jammer. Verder lekker scherp, mooie foto's! 35 euro

Pagina 62
Starwien: De ideeën zijn goed, de composities leuk, maar let even op een rechte horizon, scherpe foto en zorg dat je geen ledematen afhakt. Lekker blijven oefenen want zoals ik zei de ideeën zijn goed!
Joysieee: Mooi zonder nep zon, want waar jij een zonnetje maakt, daar komt ze zon helemaal niet vandaan. De zon daargelaten hele mooie foto's! Nette belichting en goed scherp! 40 euro
billionache: Mooie platen, alleen bij foto 1 vind ik de harde schaduw in het gezicht van de hond heel zonde en bij foto 2 was hij naar mijn mening mooier geweest als de hond deze kant op had gekeken. 30 euro
xMiinh: Wauw! 70 euro mag gewoon hoor. En dat filmpje daar hou k je aan! :P

Pagina 63,
love__mandy: Je bent goed op weg, de beweging is nog niet helemaal scherp. De harde schaduwen vind ik niet mooi, 10 euro.
sanguine: Mooi, behalve de laatste. 30 euro

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:19

lifaya schreef:
Maar je moet wel realistisch blijven. Eerste jaar heb ik ook niks gevraagd, ja 10 euro denk ik maar meer voor alle tijd die ik er in heb gestoken xD

Daar heb je ook gelijk in en is ook zeker waar. Het is soms zo lastig, omdat je op zich wel iets tastbaars hebt, maar aan de andere kant ook weer niet. En daarnaast gaat er gewoon heel veel tijd in schuil, wat veel mensen zich ook niet realiseren denk ik.

En xMiinh: je foto's zijn echt ge-wel-dig! Zeker je prijs verhogen en JA! zeker een filmpje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:30

love_Soraya, ik zou hier momenteel nog geen geld voor vragen en eerst even door oefenen! Mis in de foto’s nog wat scherpte, en zie dat je geen constante goede kwaliteit hebt. Dat moet je eigenlijk eerst hebben voordat je geld vraagt. Reiskostenvergoeding natuurlijk wel!

Fleurrr_, ook bij jou zou ik momenteel geen geld vragen behalve reiskosten. Ik zie nu veel dezelfde foto’s van waarschijnlijk dezelfde reportage. Dat betekent dus eerst nog even flink door oefenen en zorgen dat je constante kwaliteit hebt. Verder vind ik het wel een erg goed begin!

Lau, je zou een symbolisch bedrag van €15 kunnen vragen voor de moeite. Maar écht geld vragen zou ik niet doen, mis nog scherpte in je foto’s en vind de meeste composities niet zo erg mooi. Behalve die van Julot, maar daar mis ik wel echt iets wat de foto sterk maakt.

Louiisaa, jammer dat ik maar foto’s van één reportage zie. Daarop kan ik natuurlijk vrij weinig beoordelen over wat je als ‘geheel’ waard bent. Voor zover ik nu zie ben je op de goede weg maar zou ik nog flink door oefenen voordat je geld vraagt.

xTitanic, Nenah ik vind je foto’s prachtig! Regelmatig zie ik gave van je voorbij komen en weet dat je eigenlijk beter kan dan de foto’s die je hier hebt geplaatst. De eerste vind ik qua nabewerking wat minder. Toch zou je zeker tussen de 40 en 60 euro kunnen vragen!

Fading, ik zie regelmatig mooie foto’s van je voorbij komen maar soms ook wat mindere. Vooral qua afwerking. Daarom zou ik rond de 60/70 gaan zitten voor een all incl. reportage!

Starwien, ik vind de foto’s niet echt bijzonder. Meer wat huis tuin keuken kiekjes. Ik denk dat als je nog even door oefent je uiteindelijk wel iets kan gaan vragen, maar nu nog niet.

Joysieee, de kleuren vind ik erg mooi op je foto’s. Lekker helder! De composities etc. vind ik daarentegen wat minder. €20,-

Billionache, sommige foto’s van je vind ik echt mooi, anderen wat minder. Als je constante mooie kwaliteit hebt zou ik zeggen 40 a 50 euro. Voor nu rond de 20 a 30.

Miinh, jij weet natuurlijk al wat ik vind! Prachtige foto’s maak je altijd! Zeker 70 euro.

love__mandy, ik mis in je foto’s nog scherpheid, helderheid en soms wat kleur. Ook qua composities vind ik ze niet helemaal geweldig. Ik zou nog even door oefenen of voor een symbolisch bedrag van max 15 euro gaan.

Sanguine, tja, ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen haha. De kleuren op de eerste foto vindt ik prachtig, maar bij de kat heb je niet op de ogen scherpgesteld en dat is erg jammer. Omdat je ook nog oa aan je nabewerking moet werken zou ik voor max 20 a 25 euro gaan.

Denise, de tweede en laatste foto vind ik echt prachtig! Die andere en dan vooral de eerste vind ik daarentegen veel minder. Als je foto’s aflevert van het niveau van foto 2 en de laatste kan je zeker 40 a 50 euro vragen. Voor nu 25/30.

Zo, ik ben benieuwd! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding