[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 08:46

@ joellover nee hij is nog steeds niet te zien. Komt omdat de link aan het einde (de tekst) omgezet wordt in puntjes....

gr. Lon

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:05

Heeft iemand nog wat nieuws??

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:13

Briennepien

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:40

Mmmm wat een leuk topic! ik wil ook wel graag weten wat mijn "schilderij" waard is:P Ook al gaat hij al naar iemand toe, maar toch leuk om te weten

Eerste foto; op de liebele zomerweek gemaakt, even snel in een ruim uurtje tijd (normaal gesproken doe ik ongeveer 10 over 1 ding)
Afbeelding

tweede foto; Dit is een hond van een vriendin, helaas overleden...
Afbeelding

Derde foto staat ook in mijn profiel; Bolero een oud verzorgpaard van mij en k heb sinds kort weer contact met de eigenares, deze is voor haar.
Afbeelding

Ik ga binnekort naar oostenrijk op trainingsstal werken, maar die vrouw daar schildert ook veel en dit stelt haar werk ook wel is tentoon, dus mssn van de zomer voor het eerste tentoonstelling van mijn werk:D

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:08

*schopt topic omhoog met nieuwe creatie*

Afbeelding

A4 pastel, op Tiziano 160 gr. pastelpapier. In 1 avond gemaakt omdat ie vandaag af moest zijn!
Zo´n 4 a 5 uur over gedaan, wat kwaliteitsverlies door scanner...
Ik ben er zelf erg tevreden over

pollewopsie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:50

ik was benieuwd wat jullie voor mijn tekening schatten...
niet dat ik er geld voor hoef want hij is voor een vriendin van mij maar is wel leuk om te weten..

Afbeelding

Briennepien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:01

Cyntje schreef:
*schopt topic omhoog met nieuwe creatie*

Afbeelding

A4 pastel, op Tiziano 160 gr. pastelpapier. In 1 avond gemaakt omdat ie vandaag af moest zijn!
Zo´n 4 a 5 uur over gedaan, wat kwaliteitsverlies door scanner...
Ik ben er zelf erg tevreden over

Ik vind het moeilijk om een waarde te schatten, maar ik vind hem wel heel mooi gemaakt!:) Ik heb eigelijk geen commenaar verder

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:19

Bedankt dat je hem mooi vind

Maar liefst geen foto´s quoten...

gewoon @ Cyntje: ......

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:07

Gaat ook weer een poging wagen (zou leuk zijn als mensen een paar mensen boven zich taxeren als ze wat plaatsen(bedoel niet de mensen die af en toe een paar pagina's in een keer doen ))

Babe: heel mooi! schattig 50-60 euro?

Briennepien: de hond en paard vindt ik al goed gelukt, maar nog niet heel erg realistisch(misschien ook niet de bedoeling) maar al goed op weg! ehm 10-20 euro?

Cyntje: mooie Fjord! neus vink wat raar, misschien in verhouding tot de rest wat minder detail? kan niet precies zeggen waar t aan ligt.. ogen zijn ook wat apart, maar totaal is mooi 15-20 euro?

pollewopsie7: leuke haf(?), links onder het oog zou wat meer detail mogen, is nu meer gewoon een lichte vlek. oren, manen en voorpluk wat meer detail voor de afwerking. 5 euro?

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:54

Ik heb ook een nieuwe tekening, ben benieuwd..

Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:37

@ Briennepien, Ik vind ze mooi, maar ze kunnen nog wel wat realistischer. 20 euro voor elk?
@ Cyntje, mooie kleuren en overgangen, maar het paard vind ik nog niet echt kloppen. De hals vind ik wel erg mooi! 20 euro?
@ pollewopsie, mooi gedaan!, maar hier en daar nog wat meer details. En de hals lijkt wat dun. 7euro
@ appelflapje , ziet er erg goed uit! Het oog lijkt nog wat dood. En de manen kunnen nog wel wat voller. Probeer goed de stof uit te drukken. Het hoofdstel lijkt hier en daar nog wat te streperig. 10 euro?

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:45

en voor zoiets? A3, een vulpotloodjeB2 en H2 Veel werk, de tijd die ik er in heb gestoken heb ik niet echt geteld in uren.

Afbeelding

Brienepien ik denk dat het inderdaad nog wat meer realistischer kan 10, 15 euro?
cyntjeik vind de kleuren heel mooi, de maan echt geweldig, maar de neus wat minder. 20 euro
pollewopsie vind ik nog niet helemaal geweldig, beetje dunne hals en de manen kunnen netter afgewerkt worden, 5 euro.
appelflapje de neus is mooi! het oog vind ik wat doods en in de hals kunnen de schaduwen misschien wat mooier. tien euro.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:53

@ Fenn, knap hoor! Ik denk dat je hier wel 15 euro voor kunt vragen.

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:59

10 euro voor mijn tekening, Wauw
Nooit gedacht dat ik vooruit ging..
Fenn, mooi gedaan ik denk 10-15 euro, maar ik weet niet hoe erg de personen op de foto lijken, dus misschien meer!

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:19

Afbeelding

tsja.... wat vinden jullie hiervan? hmm vind hem zelf niet al te best, maar dat is mijn mening

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:47

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen? ben niet helemaal tevreden over de vleugels, en de mond zie je niet echt door de "Oh zo geweldige scan"

viewtopic.php?f=68&t=602457&hilit=

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:57

@ Fenn: ik vind het een beetje krasserig en de verhoudingen kloppen niet geheel...meer kleurverschillen zou ik gebruiken... 5,00/7,50 euro...

@Mijntjuhh: ik vind het mooi getekend, maar het paard komt te statisch over... 10/12,50 euro...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:27

Eerst maar eens wat taxeren vanaf blz. 60:

blz. 60:
Nevony: zeer mooi --> 20 euro
Oneiltje79: zeer mooi, aparte kleuren --> +40 euro
Bianca (en wat nullen): mooi, het haar van het hoofd is zeer mooi --> 15 euro
Jennietje: lijkt me bijna een echt paard --> 20 euro
Evelijn: wat meer afwerken en vloeiender tekenen --> 7 euro
Jeweltje: !! --> +40 euro
Angelsditch: mooi, manen! --> 10 euro
Mik_: de hond op een groffe maar mooie manier getekend, paard is zeer mooi, sprekend oog --> +35 euro

blz. 61:
Bianca: zeer mooi --> +25 euro
Lessien2810: leuk, maar lijkt me wat vlak getekend (schaduwen?) --> 8 euro
Mliez88: meer afwerken en de tinten vloeiender laten overgaan. Het veulen in potlood is zeker knap gedaan --> 15 euro
De bloemen zijn super --> +20 euro

blz. 62:
Babe: zeer mooi --> +30 euro
Briennepien: de kat heeft beetje rare, maar mooie ogen, vacht is leuk gedaan --> 8 euro
Voor de hond --> 6 euro
Het paard in de wei, het gras is nogal fel en daardoor onrealistisch, maar opzich goed gedaan --> 10 euro
Cyntje: mocht van mij meer detail in --> 15 euro
Pollewopsie7: is dit getekend of geverfd? Ik vind het wel leuk gedaan, het heeft iets --> 10 euro
Appelflapje: de strepen in de nek mogen niet en het oog is nogal dood --> 3 euro
Fenn: mooi gedaan, op sommige plaatsen lijkt het gezicht nogal vlak --> 5 euro
Mijntjuhh: meer details en het oog moet groter/sprekender --> 4 euro.

Voor zover mijn 'taxatie'.
En deze is van mij. Een veulen dat net wakker wordt en z'n hoofd omhoog steekt. Het hoofd alleen getekend.

Afbeelding

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:34

@ Lunas: De neus is uit verhouding en in de ogen vind ik weinig detail terug. 5 euro...

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:34

@ Lunas, verhoudingen met de neus en de mond klopt niet, beetje plat zo van dat je te weinig papier had ofzo... ogen zijn verschillend, als je bijv. 1 oog appart pakt kloppen de ogen zelf wel.. alleen de verhouding niet, want je ziet niet waar het veulen zegma naar kijkt. zou er 5,- voor vragen

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:50

is er ook een forum waar je echt tekeningen kunt kopen/verkopen?

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:38

buuterply14: pff goede vraag! ik heb geen idee volgensmij niet.

sonnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:14

m'n nieuwste:
Afbeelding
Afbeelding

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:00

Bedankt voor jullie reacties, ik snap dat veel mensen zeggen dat het nog wel realistischer kan. Ik vond eerst ook dat het niet echt mooi was, maar toen reageerde keer een beroepskunstenaar en hij zei dat je niet de foto exact na moet schilderen omdat het daardoor niet meer iets speciaals blijft (ofzo iets ) Dus ook een tip voor de rest, probeer de foto niet precies na te schilderen maar juist je eigen stijl te vinden

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:12

Appelflapje@: IK vind hem heeel goed gelukt (baal had een verhaal getype is het weg..:S) Denk iets 20 euro!
Fenn@: Ziet er goed uit, denk ook iets van 15 euro
Mijntjuhh@: Ik denk dat als je de schaduwen duidelijker maakt het paard iets meer gaat "leven" Het hoofstel vind ik bijzonder goed gelukt!
Lunas@: Ik vind het wel mooi getekent, maar denk dat je best een lastige foto had gekozen kwa compositie. Maar je teken stijl vind ik wel mooi! denk iets van 7,50 euro? (ben er echt niet goed in hoor:P)
Sonnyke@: Zonde dat er zo'n streep door je tekening zit.. Voor de rest vind ik hem goed gelukt, manen zijn erg mooi! 10 euro?