Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan kan je ook bij de tastharen of baardharen iets overlaten van het paard zelf.Mariett schreef:Ik had dat effect véél minder gedaan als ik jou was, White_FlameDan kan je ook bij de tastharen of baardharen iets overlaten van het paard zelf.
En als je het dan toch doet, doe het dan met 'kantelen en verschuiven', dan is de overgang scherp-onscherp beter gedaan dan als je gewoon de overgang laat bestaan uit dekking-minder dekking-geen dekking.
Ook ben je een stukje achter het paard vergeten te kleuren, zorg dat alle gelijke afstanden even onscherp zijn, anders ziet het er gek uit.
ik hoop dat je verder iets met mijn tips kan.
IMG_2332 by Claudia Schoo, on Flickr
Fijn licht ook!

Heel fijn scherp en mooie kleuren. Vind alleen de andere vogel op de voorgrond die onscherp is storen.
Jammer dat je zijn/haar oog niet ziet maar goed, daar kan jij niets aan doen. 
Wel fijne kleuren en scherpte.
Briljant!! Fijne kleuren en scherpte.Bellatrix schreef:Ok een rondje feedback van week 18.
LoveUggs: het eerste wat mij opvalt zijn de heldere blauwe ogen!Fijn licht ook!
Wat ik geleerd heb/weet is dat de de focus bij dit soort portretten juist op de ogen moet liggen. In dit geval heb ik ze uiteraard wel iets meer aanwezig gemaakt, maar hij had écht helder blauwe ogen. Echt prachtig om te zien!
ik ben het helemaal met je eens dat die lichter had gemogen 
IMG_2332-2 by Claudia Schoo, on Flickr