[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 07:44

magda_90 schreef:
ponyaddicted
Je hebt op je rug gelegen? Reflectie in stilstaand water? Ik probeer hem te volgen. :+
Prachtig in ieder geval! Je ziet steeds wat nieuws. :j

Danku! Het is geen van beide, gewoon staand gemaakt, maar de camera was wel in dezelfde positie dan wanneer ik had gelegen. Gewoon een flexibele rug denk ik :')

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:48

magda_90 schreef:
Kun jij niet je scherpstelpunt kiezen op je camera? Want dat maakt het werken met andere composities al weer gemakkelijker namelijk. Dan kun je bijvoorbeeld de druppel meer naar links plaatsen en daarop scherpstellen.
Als de takjes bewegen dan zou ik sowieso een hogere diafragmawaarde hebben gekozen, want bij f/2.8 vliegt je onderwerp zo weer uit je scherpstelveld namelijk. Bij f/6 (ik noem maar iets) is je gebied dat scherp is groter namelijk.

Daar ga ik naar kijken! Ik heb de camera nog niet zo lang, dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt :P Ik vond het juist mooi dat er zoveel onscherp is, maar ik ga er wat mee prutsen komende week :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:46

Ik dacht....ik ga even snel die FB doen.......sjemig wat een berg inzendingen :=
Heel mijn ochtendplanning maar om gooien dan :')
Ik heb het wat korter gehouden waardoor het misschien wat minder vriendelijk over kan komen.......maar dat is dan niet zo bedoeld.......is puur tijdgebrek.

Feedback week 3

MurthulJammer van dat stukje arm rechts onder, misschien is het ook mooi als je je schaduw er achter weg kan halen? Wat ik ook op vind vallen is het verschil van huidskleuk in het gezicht ten opzichte van de hals.
WiancaRMooie kleuren!! Ik vind persoonlijk de schoenen erg buiten de toon vallen maar de foto is mooi.
KimdeGroot94 Heerlijk stukje rust om naar te kijken.....mooie foto!!
taarssHad je deze bewust scheef gezet? Mooie kleuren, prima foto.
magda_905 foto`s in 1......ik doe het je niet na. Mooie weergave van het weer van deze week.
RevanchesLief koppie!! Persoonlijk had ik daar dan weer geen rand om gezet en meer contrast toegevoegd......maar dat is puur persoonlijke smaak. Mooie foto, mooi kereltje.
_ElkeIk moet eerlijk zeggen dat ik de snaren niet als bewegend zie maar ik vind het wel een erg mooie foto....goede uitsnede, mooi scherp, goed contrast.......mooie foto!
Manou_xxxMOOI!!!!
glenstormNICE!! Het F getal had iets hoger gemogen voor mij zodat het scherpte punt wat breder was geweest maar verder erg mooi!
KanziSuper cute!!! Het poppetje...koekje....melkje...achtergrond, het klopt allemaal. Knap bij elkaar verzonnen!!!
JoysieeeIk had de rechterkant graag wat lichter gezien, verder goede foto.
femmelzDeze had ik graag wat lichter gezien, ook zie ik iets op de achtergrond wat me af leid.
NESCAFEIk had er niet direxct een kat in terug gezien op de achtergrond.......ik mis ook een stukje nek/rug aan de rechterkant van het plaatje. Leuke kat!!
laurajoy15Misschien ietsje minder kleur? Misschien komt het door de upload maar ik lijk ook scherpte te missen (of ik ben nog niet wakker genoeg :') )
verographyNiks aan toe te voegen, gewoon mooi.
MaritMooi plaatje, de huidskleur is wel erg licht daar.
JespriTe lief!!!!
NefertariePersoonlijk heb ik niks met dat soort plaatjes maar wel mooi gedaan!
AsselruiterMooi die heldere oogjes!!! Al had ik wel een andere kleur op de achtergrond gekozen om het minder "bruin" te laten ogen.
S_imoneeDe dikke tak op de voorgrond stoort me een beetje en hij lijkt ook niet helemaal scherp. Verder wel een leuke compositie.
it_is_meLief moeder/kind moment, wel een beetje donker.
billionacheWat een leuk idee....en een goeie foto!!!
CrazyIrisPersoonlijk ben ik niet zo van dat softe maar mooi plaatje.
SuuszelsIk krijg er trek in koffie van........ik schenk mezelf er nog maar eentje in.
rosslover Het gras lijkt niet echt meer op gras....sorry.....ik vind hem niet zo mooi
Sanne_comNICE!! Ik had wel iets meer witte loper gezien misschien....
MZorroIk vin dhaar haren niet storend....wel haar oor. Mooi plaatje!!!
MallowGeweldige uitdrukking in het gezicht!! Beetje overbelicht misscien aan de achtergrond te zien bij het raam.
KillyennMooi winters beeld.....ik krijg de neiging mijn slobbertrui te pakken.......misschien ietsje minder contrast daar.
RacheelMooi!! Met zulke foto`s vind ik het altijd leuk te zien wat er in het oog weerspiegelt, is misschien een leuke andere uitdaging.
JewEmmErg leuk!! kan er niks aan vinden wat ik anders zou willen zien.
SternPhoto Leuke hond......de kleuren zijn naar mijn smaak iets te flauw.
GracezellaaIetsje lichter is hij inderdaad mooier.
caliceKnap hoor!!!
BellatrixIk zou hem even recht zetten.......groen is iets te groen voor mij.
XiiaaooNaaWaar is je foto gebleven??
HeavensLoveJe zegt het zelf al, misschien dat je dat oog in lightroom lichter kan krijgen. Verder echt een hele mooie compsitie en goed contrast!!
EskeGirlJammer dat de snorharen weg zijn gevallen in de bewerking maar verder prima foto.
SicayesLeuk idee.....alleen bij de haren komt het niet helemaal uit of zie ik dat verkeerd?
Kimmetjee04Altijd leuk als je iets uit probeerd en het lukt dan ook nog!!
LeonyrIk wil hem zo knuffelen.......aandoenlijk plaatje!!
AstorMooi, niks op aan te merken.
monbyou puppy`s......bijna onmogelijk om te schieten inderdaad dus goed gedaan hier!!!
horserider22Ik mis iets......ik weet niet wat precies....misschien een onderwerp.
MarijeRIk mis echt zijn neus....en er zitten nog wat vuiltjes bij de ogen....verder erg mooi om de ogen van zo dichtbij te zien.
hilly200Ik kan het inderdaad niet goed thuis brengen.....jammer
GerdjeHoranHet is niet echt mijn smaak......sorry
jooprooInderdaad een leuk effect.....misschien alleen even recht zetten.
sorsieMooie weergave van het weer van deze week.......misschien kan je deze nog een beetje croppen?
SuperLiesjeOp mijn gemak even zitten kijken wat er allemaal stond......ik word er nieuwsgierig van. Goeie foto!!
Babel mooi, niks op aan te merken.
SodeletuutMooi die belichting zo, ik had de lantaarnpaal er wel af gelaten.
showteamHet lijkt of hij zit te huilen aahhww......mooie kleuren combi!!!!
manonfleurHij lijkt wat scheef te staan. Ook de omgeving vind ik wat druk.
CrazymelJammer van de bokt upload......ook dat de benen niet helemaal lekker staan.
Jessica_1998Ik vind hem niet te licht.......er lief plaatje!!
Hanna_94Terecht trots, erg mooie foto!!
MarBriMooie warme foto!! Ik vind de kleuren bij deze belichting wel erg goed gekozen zo!!!
MyHuJe zegt het zelf al.....
BrechtjeeNiks op aan te merken....goede foto!
joelunaPersoonlijk had ik het mooier gevonden als het koppie ook scherp geweest was.
DeetjeeuhSorry, ik heb er niks mee.
Dandy200Dat moet wel een hele fijne vakantie geweest zijn!! Mooie compositie!
Robin_RikkieJammer van de neus inderdaad maar mooi plaatje hoor!!
wendy1987Inderdaad goed gelukt!! Ik zou wel of de hele neusriem er op of helemaal er af laten.
binky Jammer van de scherpte maar mooie kleuren.
RianCDat is wel het laatste wat je in een woonkamer verwacht hahaha.....ietsje meer ruimte rechts.
Irene96Jammer dat hij niet scherp is maar dat kan ook door facebook komen.
Ylvy Jammer van de ruis maar verder prima foto.
IngvildIk vind hem niet slecht hoor!! Zeker in een binnenbak.
Eline91Ik hou wel van die uitstraling....jammer dat hij wat scherpte mist.
ismyLeuk idee, jammer van de ruis.......hij mag van mij iets meer....."spooky"
IsaCalixaSpelen met zonlicht.....ik hou er van.
SharonPluggeSchitterende kleuren!!! Erg mooie foto!!!
Irene96 Ik vind hem iets te licht.......
LOVESUSHIIetsje te grijs naar mijn smaak.
marijepagterLief plaatje met die gevaarlijke honden :+
Ash_Hij lijkt wat overbelicht?? Ik zou hem zelf niet schuin zetten.
LinSa Mooie weerspiegeling ik vind alleen wel dat er hier te veel met de kleuren gedaan is. Dat maakt de kleuren een beetje nep lijken.
TeSzZzAan de ene kant mis ik een onderwerp....aan de andere kant heeft hij zo ook wat.....goeie foto!!!
JolijnnGENIAAL!! Het is gewoon zielig om te zien hahaha...erg leuk!!!
crazy_horsesMooie kleuren hoewel ik er meer van houd te kunnen zien waar ik naar kijk.
IejoorrIk vind deze niet echt iets bijzonders hebben.
JacobehoJe zegt het zelf al, misschien dat hij zonder de paaltjes net even anders oogt.
ToydollHoewel het plaatje mij niet echt weet te raken omdat ik niks met het onderwerp heb vind ik het technisch gezien gewoon een goede foto.
cathyenbeauKan heel goed door de upload komen.....verder vind ik het gras erg groen en de hond zelf wat flets.........en toch is hij erg leuk.
Gub Nice!! Lekker ondeugend bekkie.
romancehorse Van de baby vind ik de huidskleur echt te hard en de witte waas boven de wagen ook te sterk aanwezig. Bij het meisje zou ik nog even de schaduw weg halen.
caaramelJammer van de scherpte maar verder echt een super leuke foto!!!!
LauraBloemIets te veel bewerkt...jammer.
_PatriciaaGoeie foto!!
GerdjeHoranAH....dat is beter ja.....hij had nog ietsje donkerder gemogen van mij.
LipydoMooi maar toch iets te wazig naar mijn smaak
Mb_fotoSchattig!!!
tessekeMet iets minder felle kleuren een mooie foto!
weslyjuneMisschien iets meer croppen zodat je die twee die wel scherp zijn er meer op hebt staan.
AgossieMooi!! Zit alleen nog een wit pluisje op de trui....
Niene87Het ziet er uit of ze lol hebben....erg leuk......ik had alleen ook wat meer motor aan de linkerkant willen zien.
jilindaNo comment....erg mooi.
ponyaddictedStaat die nou ondersteboven? Of zit ik gewoon te lang achter de pc nu? haha
BumblehorseGoeie foto maar geen soep voor mij deze ronde hahaha.
CarolaaxxxxLeuk schietmoment!! En de rest zeg je zelf al.
k_mGoeie pose, goeie compositie, goeie kleuren.
FellowLeuke jongen en mooie omgeving........toch mis ik iets.....
Rianne_Nice!! Kan het kloppen dat er wat scherpte mist?

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:25

Ik vind het super goed dat er zoveel feedback wordt gegeven! Maar mij gaat het echt niet lukken.. Vorige keer zaten we op t eind met zo'n 50 mensen en feedback geven kostte me toen al een uur ongeveer. Dat zou betekenen dat ik er nu 2 uur mee bezig ben, en die tijd heb ik gewoon niet zomaar over.. Ik probeer wel hier en daar losse feedback te geven op de foto's!

Week 4 (gisteren in de voortuin):

Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:41

2,5 uur Marit :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:43

Oh god :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:46

Ik had ook al bij mijn paard willen zijn ...... maar zit nog in pyama zelfs :')
Maar goed, anders komt het er niet meer van en het is toch wel iets wat ik wil blijven doen.
Er zijn nog niet zo veel af vallers he? :')

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:48

Ik probeer de meesten te antwoorden, maar sla ook wel eens over om het wat te versnellen. Kan nooit zijn dat iedereen dezelfde mensen overslaan dus daar heb ik wel vertrouwen in.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:50

Ik ga vanaf deze week ook proberen feedback te geven. Hoe ik dat ga doen, is nog de vraag hihi. Er doen zeker veel mensen mee. Wel heel leuk!! :D

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:52

Ik sla de feedbackronde van week 3 even over, het komt zo uit dat ik deze week 6 dagen op het werk ben. :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:15

Mijn week 4:

Afbeelding

Gister genomen met de mist in het bos, ben er zelf wel tevreden over :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:20

En verder met het laatste stukje feedback van week 3. Pff wat een inzendingen zeg!
Iedereen is lekker enthousiast!

crazy_horses: Interessante beweging in je foto. Weer een ander soort bokeh. Ik vind hem prima gelukt :)

Iejoorr: Ik vind hem heel minimalistisch en dat bedoel ik positief! Ik moest gelijk denken aan dit liedje op de een of andere manier, de sfeer van dit nummer vind ik passen bij het plaatje:
https://www.youtube.com/watch?v=hJb3hPk7qyE

Jacobeho: Inderdaad een interessant lijnenspel en de zon breekt mooi door de bomen.

Toydoll: Door de verschillende lijnen in de foto vind ik dit een erg leuk iets om naar te kijken. Misschien als hij recht van voor had genomen en je de buiging van het gebouw aan weerszijden had dat het dan nog beter tot zijn recht had gekomen.

cathyenbeau: Vanuit een lager standpunt had ik deze foto denk ik pakkender gevonden. De hond heeft wel een lieve zachte uitstraling.

Gub: Leuke foto, de hond staat er goed op. Ik had zelf misschien de belichting nog ietsje omhoog gegooid zodat de hond er iets meer uit zou springen.

caaramel: De bokeh komt hier echt ontzettend mooi tot zijn recht zeg.

LauraBloem: Ik vind hem wel mooi scherp :) Zie alleen wat ruis op de achtergrond. Verder een leuk spontaan moment, vanuit een lager standpunt had het wat beter uitgekomen.

_Patriciaa: Lief, mooie foto en fijne compositie. :) niks op aan te merken.

GerdjeHoran: Nu kan ik het beter zien! Leuke foto met een fijne compositie. Mis inderdaad een beetje scherpte zoals je zelf aan aangaf.

Lipydo: Beide portretten zijn prachtig <3 Hoe doe je het toch. Je makeup is ook geweldig.

Mb_foto: Teder moment tussen de ‚oudste’ en de jongste om het zo maar te zeggen ;) En inderdaad, helpt al die boze verhalen een beetje de wereld uit.

tesseke: Wat een leuke ouderwets-ogende foto. Ik zit te bedenken of ik hem misschien met iets minder ruimte aan de onderzijde beter had gevonden..maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Weslyjune: Jammer dat hij zo klein is! Wel een bijzondere foto, wat zijn het? Soort waterkevertjes? Het water zelf lijkt wel fluweelzacht, dat vind ik erg mooi aan de foto.

Agossie: Knappe dame! Mooi shot, niets aan toe te voegen :)

Niene87: Gave plaat! Jammer dat de dame het wat eng vond maar het is alsnog wel een coole foto. Jammer dat de jongen haar ook niet aankijkt nu.

Jilinda Mooie kleuren, fijne foto ondanks het expres scheve perspectief.

Ponyaddicted: Is dit reflectie of ondersteboven genomen? Ik vind hem wel een grappig zoekplaatje zo!

Bumblehorse: Foto voelt een beetje vlak, met iets meer contrast misschien wat pakkender.

Carolaaxxxx: Wat een lieverd! En een leuk moment zo springend door het gras. Geslaagde foto!

K_m joepie, nog meer zelfportretjes! De achtergrond had ik denk ik liever wat rustiger gehad, maar verder vind ik hem heel leuk.

Fellow: Wat leuk!! Super gave foto. Ik kan er niets anders van zeggen :D

Rianne_: Zoals Magda ook al aangaf mis ik wat warmte van de kaarsjes maar je hebt mooi gespeeld met de diepte dus al met al een fijne foto.

——

Carolaaxxxx schreef:
Wil even apart zeggen tegen Sicayes dat ik de foto van week 3 onwijs gaaf vind!
j

Dank je wel! :D leuk om te horen!

Gub schreef:
Sicayes
Dat is toch helemaal geen slecht begin voor een zelfportret ;) Super leuk gedaan!
Ik kwam het idee ook al tegen op pinterest, heel leuk. Je hebt het netjes uitgewerkt.

Bedankt! Ik vond het echt behoorlijk spannend om zoiets te maken. :o

quartel schreef:
SicayesLeuk idee.....alleen bij de haren komt het niet helemaal uit of zie ik dat verkeerd?

Bedoel je bij m’n voorhoofd zeg maar? Daar was inderdaad wel lucht en boom maar dat heb ik met nabewerken daar weggehaald zodat er wat meer rust in het gezicht (eh, mijn gezicht :+ ) zou komen. Maar snap wat je bedoeld, misschien volgende keer gewoon laten.

--

Idee voor week 4 heb ik, kan deze alleen pas aankomend weekend maken. Het moet wel snel lichter gaan worden hoor s'avonds! Super irritant dat ik in het donker van huis naar m'n werk ga en ook in het donker weer richting huis moet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:33

Hele gave foto Marit! :D

quartel, kan je ook vertellen waarom je er niets mee hebt? Daar kan ik ook wat mee. ;)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:34

magda_90 schreef:
Maar als Flicker ze zo naverscherpt, kun je ze dan niet minder naverscherpen voordat je ze upload? Want dit leidt wel af namelijk (en niet alleen bij jou hoor := ).
Desondanks twee prachtige zelfportretten weer! _O_

Het stomme is, is dat ze op Flickr zelf wel gewoon mooi weergegeven worden (zoals hij moet zijn), maar de verkleinde link wordt zo naverscherpt -O- Als ik de foto verkleind upload wordt hij juist weer minder scherp. Misschien moet ik nog een tussenweg vinden wat betreft juiste formaat voor hier op Bokt.
Dankje!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:39

Ja inderdaad, op Flickr zelf zien ze er echt perfect uit! Blijft zo snert al dat uploaden overal..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:59

Deetjeeuh schreef:
Hele gave foto Marit! :D

quartel, kan je ook vertellen waarom je er niets mee hebt? Daar kan ik ook wat mee. ;)

Het zijn denk ik de gebouwen.....ik heb daar een beetje een afkeer tegen.....is dus persoonlijk.
Alles staat ook scheef....kan zijn dat dat daar zo is maar voor op een foto vind ik het niet echt wat.
Als ik zelf een gebouw op de foto moet zetten vind ik het ook nooit wat :')
Noem me een zeikerd....ben ik misschien ook wel maar ik ga ook geen dingen zeggen die ik niet meen want daar heeft niemand wat aan.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:19

Heel erg bedankt voor jullie kritiek/tips!

Mijn week 4:
Afbeelding
Een zelfportretje, was helaas wat donker maar ik vond het wel grappig om te doen!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:35

Gave foto mariett!

Week 4
Deze heb ik vorige week gemaakt. Helaas heb ik niet veel tijd gehad deze foto te bewerken en komende week gaat dit ook niet meer lukken. Ik ben zelf erg tevreden met deze foto. Hij straat veel rust uit. Het enige punt is dat het op dat moment sneeuwde, wat dus vooral op de donkere vlakken (ramen) opvalt.

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:11

mijn foto van week 4!
ik heb hem deze zaterdag gemaakt toen het zo lekker regende...

Afbeelding

is 500px geschikt om te verzamelen?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:20

Week 4.

Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:28

Astor heb je die vandaag gemaakt of al eerder? Hier bloeit het nog niet geloof ik!
Mooie sfeer zit erin.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:43

Er komen erg mooie foto's voorbij. Alvast wat fb van mijn kant:

Murthul Mooi belicht, mooie kleuren en mooie vastlegging van de sfeer. De scherptediepte vind ik wel prettig en de houding van haar handen is mooi. Het enige wat ik er aan op zou kunnen merken is dat haar houding er op een of andere manier een beetje oncomfortabel uitziet.
Marit Mooie foto.
Taarss Mooie lichaamshouding en blik bij de hond. De kleuren vind ik wat aan de gelige kant en het "zonnetje" staat niet op een geloofwaardige plek.
Mariet Gave foto!. Ik zou alleen de lippenstift iets netter opgebracht willen zien.
Gracezellaa Mooie foto.
GerdjeHordan Wat een geweldig gevoel voor compositie heb jij zeg. Ik vond het paard uit week 3 ook erg mooi, ik vond hem niet onscherp maar juist mooi met structuur erin. Ook deze foto geeft perfect de sfeer weer en is goed in verhouding.
Astor Die is inderdaad vast niet vandaag gemaakt :) lekker zo dat zonnige weer. Ik vind het contrast hier voor het mooie iets te laag, verdere een nette foto.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:55

Week 4 : Nog een foto uit het prachtige Egypte
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:21

@nescafe bedankt voor je positieve fb! echt heel fijn om die feedback te krijgen :) ik ben nog niet heel ervaren met fotografie namelijk dus ik hoop hier echt dingen te kunnen leren :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:28