Tja, ik hou er persoonlijk niet zo van maar het ziet er goed uit
Herlinde98
Geplaatst: 05-02-15 23:02
Leuk topic ! Ik heb sinds een half jaar een spiegelreflex camera en ben ook serieuser bezig gegaan met fotograferenen de bewerking natuurlijk. Mijn doel is om fotos te kunnen maken en bewerken die voor een zacht prijsje te verkopen zijn, in principe gewoon beter worden in het vak. Ik oefen steeds meer thuis en met de paarden en honden van vriendinnen. Ik zou graag ervaring op doen dmv fotomeetings, waar is wel is aan mee doe met mijn paard maar nooit met mijn camera. Maar ik voel me nog niet echt 'fotomeeting waardig' dus tips, tricks en andere opmerkingen voor de foto's en bewerking zijn van harte welkom.
Hier een recente voor en na van een pup. Ik heb via tutorials en allerlei andere informatie geprobeert een beetje retro look in de foto te creeëren:
voor
na
Simoonzel
Geplaatst: 06-02-15 12:28
Bedankt! Het is voor mij ook nieuw. Ik wil graag beter worden in montages, dus daar ben ik mee aan het oefenen. Hier nog eentje die ik laatst als oefening heb gedaan.
Dit zijn de gebruikte afbeeldingen (klik om te vergroten)
Ik vind die van jou leuk geworden, Herlinde! Als je het vintage effect er nog wat harder doorheen wil drukken kun je er een hele sterke kleurzweem in aanbrengen zoals hier of bijvoorbeeld lichtvlekken erin doen zoals hier.
Dankjewel! Zo leuk dat je dr continu mee door kan oefenen dat vind ik echt gaaf!
DeniiSee
Geplaatst: 15-03-15 23:11
Ik heb gister Lightroom alvast voor m'n verjaardag gekregen! Ik deed altijd alles nog in het oude Paint shop pro 9
Vanavond even mee aan de slag geweest kijken wat er allemaal qua opties zijn, heb toen een foto uit een binnenbak gepakt wilde kijken wat ik kon doen om de foto toch écht weer mooi te krijgen.
Naar mijn inzien aardig gelukt, misschien ook een deel smaak? Ik ben benieuwd wat jullie vinden en eventueel tips
Goed gelukt! Pas wel op met de hooglichten naar beneden halen in Lightroom. Soms kan dat heel goed, maar ik had ze hier wel iets meer laten zien, komt wat natuurlijker over en maakt je foto toch iets lichter!
ittheclown
Geplaatst: 16-03-15 10:14
Wow van hierboven vind ik de lichtinval echt super mooi geworden in het bewerkte plaatje. Alleen jammer dat ik het op een of andere manier er wat pixelig uit vind zien bij je rug
Dankjulliewel voor de tips! Ik ga denk ik vanavond weer een fotootje erbij pakken
DeniiSee
Geplaatst: 20-03-15 23:22
Ik ben weer even bezig geweest. Nu met een foto die ik in eerste instantie niet zo vond.. instellingen waren niet goed ingesteld op dat punt waardoor schaduwen in de weg zaten. Toch in Lightroom erbij gepakt want rijtechnisch is het een fijne foto.
Door een computercrash ben ik mijn versie van Photoshop Elements helaas kwijt. Voor de Basisbasisbasis bewerkingen (rechttrekken, bijsnijden, contrastwijziging) heb ik een programmaatje in m'n office-pakket zitten MAAR ik moet nu een datum of een tekst wegwerken op foto's en dat kan daar niet mee ...
Kennen jullie een gratis beschikbaar programma waar dat wel mee mogelijk is?