Ik had 'm voor iets meer dan de helft als occasion

http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0008
Voor de liefhebbers van grote gaten. Bankrekening moet wel enige ruimte bieden........
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hinkewal schreef:Hallo Allemaal,
Sorry dat ik het topic zomaar kom binnenvallen. Ik heb net mijn Canon 1000d met kitlens en Tamron 70-300 lens verkocht omdat ik onder andere in mijn foto's (vooral de zoom foto's) de scherpte miste. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe camera, maar vooral naar nieuwe objectieven. Ik wil graag paardenfotografie doen, maar ook trouwerijen en newborn fotografie vind ik erg leuk. Ik heb al een poos rondgekeken naar welke objectieven nou geschikt zijn maar kom er niet uit. Welke objectieven raden jullie mij aan voor de verschillende onderwerpen?
Budget is in totaal €600.- voor de objectieven. Een objectief 2ehands is geen probleem.
Ik ben er nog niet uit of het een Nikon of een Canon wordt, dus tips voor beide zijn welkom!
Samblabla schreef:Ik heb de 70-200 4.0 non is en hij is echt gewedig. Bij mediamarkt kun je die nog bestellen alhoewel ik wel 1 van de laatste had die ze in europa deden verkopen. Maar als je de kans krijgt, kopen!
Samblabla schreef:Nou ik heb in kijn omgeving elke foto zaak, mediamarkt, bcc, saturn afgebeld maar nergens te koop. Ik heb de mijne extra moeten bestellen.
Maar de 2.8 is ook een stuk duurder en €663 voor een lens vond ik meer dan genoeg.
ikke schreef:Samblabla schreef:Nou ik heb in kijn omgeving elke foto zaak, mediamarkt, bcc, saturn afgebeld maar nergens te koop. Ik heb de mijne extra moeten bestellen.
Maar de 2.8 is ook een stuk duurder en €663 voor een lens vond ik meer dan genoeg.
Je moet ook bij de fotozaken zijn, niet bij de elektronica-kruideniers........
AvWShots schreef:ikke schreef:Je moet ook bij de fotozaken zijn, niet bij de elektronica-kruideniers........
663 voor de 70-200 4.0 non IS vind ik toch knap veel... Ik heb er ruim 100 euro minder voor betaald bij camera expres. Online besteld en volgende dag in huis. Als je weet wat je zoekt heeft het imo niet echt meerwaarde om bij een speciaalzaak te kopen. Garantie heb je sowieso en als je hem zelf stuk maakt is er geen enkele zaak die dat binnen de garantie laat vallen.
Ghostattack schreef:Ik kom even binnenvallen hierIk heb sinds een paar maanden een Canon EOS 1100D met 18-55mm IS, prima lens maar ik voel me erg 'beperkt'. Nu zit ik te kijken naar deze:
http://www.bol.com/nl/p/canon-ef-s-55-2 ... 011803597/
Mijn budget is niet erg groot, dus dit leek mij een prima objectief als 'opvolger'. Ik ben een beginnend fotograaf, dus wil liever geen honderden euro's uitgeven aan objectievenIs dit objectief een slimme keuze? Ik fotografeer voornamelijk bewegende dingen (paarden)
ikke schreef:Ghostattack schreef:Ik kom even binnenvallen hierIk heb sinds een paar maanden een Canon EOS 1100D met 18-55mm IS, prima lens maar ik voel me erg 'beperkt'. Nu zit ik te kijken naar deze:
http://www.bol.com/nl/p/canon-ef-s-55-2 ... 011803597/
Mijn budget is niet erg groot, dus dit leek mij een prima objectief als 'opvolger'. Ik ben een beginnend fotograaf, dus wil liever geen honderden euro's uitgeven aan objectievenIs dit objectief een slimme keuze? Ik fotografeer voornamelijk bewegende dingen (paarden)
Mag ik een adder onder het gras voorzien? Ik vind de prijs een tikke TE laag, om eerlijk te zijn, tenzij het geen nieuwe lens is........