[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:28

Prachtig inderdaad!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:29

Bedankt allebei! :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:48

Ik ben ook weer eens laat -__-
een zelfportretje maar:
Afbeelding

edit: verkeerde foto toegevoegd, nu wel de goede

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:12

Aangezien ik van dit projectje ben afgestapt een paar weken terug, maar ik nog wel mee lees, doe ik even commentaar geven :) Komen zeer mooie foto's voorbij!

@Ash; het lijkt mij alsof je de foto enorm verscherpt hebt, te scherp imo. Wel een mooie focus! Maar verder niet heel bijzonder.
@Lipydo; tsja Wendy, wat moet ik hier op zeggen. Ontzettend gaaf!! Perfecte belichting, de kleuren van haar jurk en de achtergrond zijn precies goed! En wat een mooi model! :)
@Magda; Mooie plaat, maar ik vind hem niet zo bijzonder, ik heb betere foto's van je gezien :j Wel een mooie sfeer vastgelegd! en een goede z/w omzetting.
@xMayo; Jammer dat de ogen van de shet niet scherp zijn, probeer hier op te letten, dan spreekt je foto veel meer! Ook de achtergrond is te druk imo.
@Gianti; Mooi! Flatcoated? Goeie scherptediepte heb je gebruikt, laat de hond er goed uitspatten.
@Leonyr; Mooie z/w omzetting ook, irriteer mij persoonlijk aan het witte haartje op het oor.
Verder een fijne uitsnede! Mooie logo heb je ook :j
@Lunaeekie; Probeer te letten op je achtergronden, een verwarming en kussen/bank is niet mooi, en je aandacht wordt van het onderwerp weggetrokken, dat is zonde van je foto.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:13

dankje! en idd flacoated!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 00:42

Dames, hierbij de definitieve lijst voor week 6:

Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
Blacky
brandylove2 verzamelt hier
calice
chip
CRos95 verzamelt hier
faatxhorse
F_Orumster
fro
Gianti verzamelt hier
Iejoorr verzamelt hier
ismy verzamelt hier
Jacobeho
Jespri
JNSW
joelleollie verzamelt hier
Jolijnn verzamelt hier
KirstenVosje verzamelt hier
_l_amanda_l_ verzamelt hier
__Lauraa verzamelt hier
Leonyr
lifaya
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie
magda_90 verzamelt hier
Monster_tos verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
Nefertarie verzamelt hier
Nooor_
_nvds verzamelt hier
RobinBuck verzamelt hier
Sani
Sodeletuut
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
wienkecarlo
XiiaaooNaa verzamelt hier
xliisaa verzamelt hier
xMayo

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:12

Mooi zeg! Die weerspiegeling in het water.

Hoe heb je dit gedaan? Gewoon in een bak met tuin rozen?

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:14

Heel mooi !

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:01

Ik hoop vandaag even feedback te geven.

Hazir. Heb enkel de kleuren wat warmer gemaakt in mijn foto. Verder niks nabewerkt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:03

Even een vraag mogelijk weten jullie dat. Wanneer ik foto's bewerk in mijn foto programma ben ik vaak te vrede dan sla ik ze op. Vervolgens kijk ik de foto's terug met een ander programma en dan zijn ze heel anders als dat ik hem bekijk in mijn bewerkprogramma. Waar kan dit aan liggen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 12:19

Ik heb dat ook... Als ik in PSE bewerk is de foto scherp, maar als ik dan in Windows Photo viewer kijk lijkt hij minder scherp. Echter, als ik hem dan hier zie, is hij weer wèl scherp. Ik houd me dus aan PSE, die is volgens mij het meest accuraat...

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:30

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:45

Jeej de lijst is er. Aan de slag dan maar :D

Agossie: Mooie foto, niks op aan te merken!
Ash_ :Opzich leuke foto, maar hij trekt me niet.
Blacky: Jammer dat hij zoveel op je vorige foto lijkt, vind deze beter dan die van vorige week! Netjes scherp!
Brandylove: Ik vind dit geen mooie foto, sorry. Rode ogen, storende achtergrond.
calice: Had al een topic van hem gezien, wat heb je toch een pracht kereltje! Top foto!
chip: Mooie kat! Vind de foto ook mooi, maar net iets te donker. Lijkt wat scherpte te missen bij de ogen.
CRos95: Leuke foto, maar trekt me niet.
faatxhorse: Nette foto! Wel lijkt het lieveheersbeestje niet helemaal scherp te zijn ?
F_Orumster: Gave foto!
fro: Leuke foto, net of hij lacht haha!
Gianti: Nette plaat, mooie ogen heeft die hond zeg!
Iejoorr: Oh help, nu heb ik me toch zin in zomer... Nette foto! Had van mij iets lichter gemogen.
ismy: Mooie foto!
Jacobeho: Leuke foto!
Jespri: Je wist het al, maar deze foto vind ik echt héél gaaf!
JNSW: Leuke foto!
joelleollie: Grappig idee! Mist wel wat scherpte maar stoort me niet echt.
Jolijnn: Sorry, ik vind de foto niks, geen boeiend onderwerp voor mij, kanon voor het hoofd van die man stoort me vooral.
KirstenVosje: Leuk paard, leuke foto!
_l_amanda_l_ : Wat een schatje! Leuke foto.
__Laura: Wauw, hele mooie foto!
Leonyr: Wat een gave foto zeg! Heel mooi!
lifaya: Apart, anders dan ik van je gewend ben, maar wel mooi!
Lipydo: Heel gaaf!!
lovey_ou: Opzich leuke foto, had mooier geweest als hij op ooghoogte gemaakt was.
lunaeekie: Vind de foto niet zo, komt vooral door de storende achtergrond.
magda_90: Leuke foto! Liet me even kijken om te bedenken of hij nu in zwart wit was of niet!
Monster_tos: Mooie foto met emotie erin!
NatassJa: Wauw onwijs gaaf! Die sterretjes, geweldig!
Nefertarie: Haha aparte foto, wel leuk, gezicht van het model past er goed bij!
Nooor_ : Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Hij trekt me niet zo, maar aan de andere kant heeft hij wel weer iets!
_nvds: Sorry ik vind de foto niet mooi. Hij is niet scherp en vanuit een rare hoek genomen.
RobinBuck: Leuke foto, had misschien leuker geweest wanneer je nog iets meer gebukt was bij het maken van de foto en hem iets meer van voor had genomen.
Sani: Leuke foto, mooie kat!
Sodeletuut: Hele nette plaat, niets op aan te merken.
tesseke: Vind de foto niet interessant, wel nette scherpte!
Tinky12: Gaaf!
wienkecarlo: Vind de donkere randen van de foto niet zo heel mooi, maar de foto zelf wel, al zijn de blaadjes wel een tikje overbelicht.
XiiaaooNaa: Mooie foto!
xliisaa: Nette foto, mooie ogen!

En nu hoop ik het voor komende week al tussendoor wat bij te gaan houden, is toch een stukje makkelijker denk ik dan allemaal in een keer haha! :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:02

Mijn picture of week 7:
Afbeelding

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:04

Ik denk dat ik gewoon in de race blijf! Al is het wel druk je leert er wel veel van. Mijn excuus dat ik me eerst afmeldde.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:26

hazira schreef:
@Leonyr; Mooie z/w omzetting ook, irriteer mij persoonlijk aan het witte haartje op het oor.
Verder een fijne uitsnede! Mooie logo heb je ook :j

Nu je het zegt, daar had ik inderdaad even op moeten letten. :)
Bedankt!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:26

Jongens ik heb mijn geheugenkaartje terug! *\o/* Ik beloof jullie hierbij plechtig dat ik de komende 3 weken nieuwe foto's instuur _O-

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:56

Ben gister laat thuisgekomen van weekend weg, dus heb geen foto kunnen plaatsen.
Ik denk dat het te verwarrend word als ik nu nog foto's ga izenden van vorige week

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:02

Agossie Mooie foto, ik had zelf een wat lagere uitsnede gedaan, nu is er veel ruimte aan de bovenkant. verder qua kleur en scherpte erg goed gelukt! Wel valt het lichaam wat weg.
Ash_ Ik vind de foto qua scherpte niet echt mooi, het kijkt niet lekker. Sorry.
Blacky De foto lager nemen en ik had persoonlijk de uitsnede wat anders gezien.
brandylove2 Storende achtergrond en het rode oog is niet mooi. Verder zit je te dicht bij, de verhoudingen kloppen niet helemaal.
calice Mooie kleuren :j , wel wat jammer van de schaduw rechts aan Jesse's hoofd en dat hij zo moeilijk kijkt, maarja dat kan ook niet anders als je tegen de zon in moet kijken :+
chip Van een lagere positie had ik de foto mooier gevonden.
CRos95 Ik vind het niet echt een interessante foto.
faatxhorse WAUW! Prachtig! Super scherpgesteld, prachtige plaat!
F_Orumster Mooie foto, ik vind alleen de kleuren niet heel erg mooi.
fro Leuke foto, lagere positie was mooier geweest.
Gianti Mooie foto! Goede kleuren!
Iejoorr Mooie foto!
ismy Goede scherptediepte, voor haar links, had haar gezicht iets scherper gemogen.
Jacobeho Mooie foto, jammer van het gras ertussendoor, ik vind het groene er niet mooi bij.
Jespri Het oog is prachtig, ik stoor me wel aan het donkere aan de linkerkant.
JNSW Mooie foto al had ik voor een andere uitsnede gekozen.
joelleollie Deze foto spreekt mij niet echt aan, veel te donker en het is niet echt 'spannend'.
Jolijnn Je kunt niet zien wat het is, ik vind het niet echt een goede foto.
KirstenVosje Mooie foto! Goede scherpte en het grijze van Amigo past super bij de blauwe lucht! Mooie kleuren.
_l_amanda_l_ Mooie kleuren en scherpte, al had de hond van mij wat vrolijker kunnen zitten, nu kijkt hij erg zielig.
Leonyr Mooie foto!
lifaya WAUW! Prachtige foto! Mooie kleuren, mooie glans!
Lipydo Mooie foto! Knap gedaan het blauwe van de jurk toch super goed erop te krijgen tegen de blauwe achtergrond!
lovey_ou Mooie foto, al had ik de foto wat lager genomen.
Lunaeekie Storende achtergrond, ik vind het geen geweldige foto.
magda_90 Mooie winterse plaat! Ik stoor me wel aan het ander soort wit tussen de gaten van het hek.
Monster_tos Geen geweldig technische foto maar ik vind de emotie die te zien is wel súper goed vastgelegd!
NatassJa WAUW! De sterren maken het ook helemaal af! Super mooie foto!
Nefertarie Leuk idee! Ik mis wel scherpte.
Nooor_ Leuk idee, jammer van de overbelichte lucht en de vlek op het rokje.
_nvds Ik stoor me aan de kwijl uit de mond en ik vind het geen mooie compositie, het paard is helemaal uit verhouding. Probeer veel verder weg te gaan staan en in te zoomen, dan komen de verhoudingen veel beter uit.
RobinBuck Leuke foto, jammer van de overbelichte sneeuw en dat ie van zo hoog is genomen.
Sani Mooie foto, de ogen komen goed uit, de achtergrond vind ik wat minder.
Sodeletuut Erg mooie foto! Mooie scherpte, goed vastgelegd!
tesseke Leuke foto, ik vind het geen geweldige foto.
Tinky12 Erg mooie foto! Mooie kleuren en goede scherpte!
wienkecarlo Ik mis scherpte en ik vind em niet zo mooi bewerkt.
XiiaaooNaa Mooie foto, maar ik had em liever andersom gezien, dus dat de snaren naar boven gaan, nu gaan ze naar beneden.
xliisaa Mooie foto maar ik mis scherpte bij de mond, de ogen zijn wel erg mooi qua kleur.
xMayo Leuke foto, jammer van het huis links.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:22

Citaat:
_nvds Ik stoor me aan de kwijl uit de mond en ik vind het geen mooie compositie, het paard is helemaal uit verhouding. Probeer veel verder weg te gaan staan en in te zoomen, dan komen de verhoudingen veel beter uit.

Bedankt voor je commentaar. Ik zelf stoor me niet aan zijn kwijl vind dat zelfs mooi. Zie je hoe hard die gewerkt heeft.
Dat zal ik doen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:55

Bedankt voor de leuke reactie!:D

Hier de foto van deze week van mijn kant...
Let niet op de tekst...het gaat om de foto!
Deze foto laat ik afdrukken voor mijn vriendinnen en 1x groot voor mijn ouders.
(ik heb 5 verschillende foto's gemaakt, deze vind ik wel het besten om hier te showen.)

Afbeelding

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:37

XiiaaooNaa: Mooie foto, leuke positie.

De mijne moet ik nog maken dus die stuur ik in zodra ik mijn foto heb (waar ik tevreden over ben.)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:17

Zo hierbij mijn commentaar voor week 6

Agossie
Mooi scherp en mooie kleuren. Maar had mij iets dichterbij gemogen. Vind de uitsnede erg ruim, en daardoor valt hij een beetje weg.

Ash_
Vind het idee leuk, alleen hoe je scherp hebt gesteld vind ik niet geslaagd. Ik had het grote middelste blad waar die druppel aan hangt scherp gesteld ipv het voorste blad.

Blacky
Jammer dat het bijna dezelfde foto is. Commentaar is eigenlijk ook gelijk aan de vorige. Foto is wat te hoog genomen.

brandylove2
Sorry vind dit geen mooie foto. Volgende keer lekker naar buiten gaan, dan heb je de flitser ook niet nodig en heb je geen last van rode ogen. Daarnaast is de achtergrond ook veel mooier .

calice
Mooi plaatje, vind alleen de schaduw aan de rechterkant iets te veel over het gezichtje vallen. En vind de gezichtsuidrukking niet zo mooi, maar das lastig met die kleintjes!

chip
Mooi! Had het iets mooier gevonden als we wat meer oog hadden gezien. Vooral om ie echt prachtige ogen heeft!!

CRos95
Niet zo veel over te zeggen. Vind de foto nogal saai. Probeer als je weer een foto als deze wil maken met het licht te spelen. Zon die door de takken schijnt bijvoorbeeld.

faatxhorse
Prachtig!! Echt onwijs mooi!! Met wat voor lens heb je deze gemaakt? En waar heb je dit lieveheersbeestje gevonden?? Hier nog niet gespot, en vind ze zo leuk voor op foto's!

F_Orumster
Mooi sfeer plaatje! Jammer dat die auto daar net op het einde rijd, daar word mijn aandacht toch iets te veel naar toe getrokken.

fro
Leuke lach van je hond, maar vind de foto niet zo geslaagd. Hij oogt niet helemaal scherp, en is nogal grauw. Wel goed nagedacht over de locatie en achtergrond!

Gianti
Erg mooi! Vind het bij deze foto ook erg mooie keuze om hem juist precies in het midden te zetten. Vaak is dat wat saai, maar hierbij erg mooi!

Iejoorr
Jaloersmakende plaatje, wat een prachtig strand! Vind het een mooie foto, maar mis een beetje het wow effect. Maar blijft een mooie foto!

ismy
Mooie foto. Tikkeltje saai, maar wel een fijn plaatje om na te kijken. Misschien kun je volgende keer iets beter letten op hoe de kleding valt? Zitten wat kreukels bij haar borst, en bij haar arm steek iets uit.

Jacobeho
Mooi plaatje, jammer dat er al weer gras doorheen kwam.

Jespri
Al hoewel de oog foto's zo bijna mn keel uitkomen vind ik dit wel een mooie. Het oog heeft een fijne kleur, en het donkere maakt hem mysterieus!

JNSW
Mooie omzetting na zwart wit! Had het denk ik mooier gevonden als je meer ruimte links had gelaten ipv rechts, omdat het paard ook links gebogen is. En had de kont er ook nog bij opgezet. Nu snijd ie wat lelijk af vind ik persoonlijk.

joelleollie
Volgens mij had ik hier al commentaar op gegeven. Vind hem persoonlijk wat te druk.

Jolijnn
Vind dit geen mooie foto. Het onderwerp van de wagen komt totaal niet naar voren.

KirstenVosje
Mooi! Hele fijne kleuren :) Jammer van het witte elastiekje ;)

_l_amanda_l_
Fijne foto! Erger me iets aan die lange stengen rechts, maar verder erg mooi!

__Lauraa
Hele fijne sfeer! Iets overbelicht, maar niet heel storend.

Leonyr
Hele mooie plaat! Geen commentaar :)

lifaya
Prachtige lucht! Mooi dat er op het einde nog mensen lopen, dat geeft de foto net dat tikkeltje meer!

Lipydo
Hele mooie foto! Verder niks op aan te merken.

lovey_ou
Leuk!! Misschien mooier geweest als je zelf iets lager had gezeten.

Lunaeekie
Vind dit niet een mooie foto. De achtergrond is niet over nagedacht. En het oogt wat saai.

magda_90
Mooi plaatje! Niet heel spannend, maar wel fijn om na te kijken.

NatassJa
Heel gaaf!! Met wat voor lens maak je nou zulke foto's?

Nefertarie
Grappig plaatje, jammer dat de gooiende hand niet scherp is en 1 van de kaarten gedeeltelijk buiten de foto valt.

Nooor_
Vind dit niet zo bijzonder. Erg jammer dat je het gezicht niet ziet. En vind het bolletje geen toevoeging aan de foto geven.

_nvds
Grappig koppie, maar niet een top foto. Hij is wat donker, en de compositie is net niet spannend genoeg.

RobinBuck
Jammer dat de horizon scheef is. En hij had van een wat lagere postitie genomen mogen worden. Je zit nog net wat te hoog voor het mooie.

Sani
Mooie statige foto! Niet bijzonder of spannend, maar wel een duidelijk beeld wat hoe een kat is. Een echt statig dier :)

Sodeletuut
Leuk idee! Ben er alleen zelf niet zo fan van, had het persoonlijk mooier gevonden als je de kont niet zag. Vind de kleur van de hals en het oog wel erg mooi!

tesseke
Grappige compositie, mis alleen het wow effect. Weet alleen zelf ook niet hoe je die had kunnen toevoegen :P

Tinky12
Prachtig moment! Heb alleen het idee dat het vogeltje niet helemaal scherp is.

wienkecarlo
Mooi hoe de vlinder er uitspringt. Maar vind het persoonlijk niet mooi dat een deel zwart wit is, en een deel in kleur. Vind de foto dan te bewerkt overkomen.

XiiaaooNaa
Mooi!! Niks over te zeggen verder :)

xliisaa
Opzich leuk. Jammer dat er een stuk van haar hoofd afgesneden is. En vind de compositie niet erg spannend.

xMayo
Hele leuke foto! Het witte in de vacht komt prachtig naar voren door de sneeuw.

Zoo dat was het weer! Wat een klus..
Ik weet dat niet iedereen blij zal zijn met het commentaar, maar ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn zodat iedereen er iets mee kan.
Dit is dus niet persoonlijk en hoop dat iedereen het goed oppakt :)

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:22

Iedereen bedankt voor de commentaar en tips! Zal zelf zo ook even aan het lijstje beginnen :)

Monster_tos, bedankt voor je tip! Snap helemaal wat je bedoelt alleen kan het niet veranderen haha. De foto is echt zo geschoten, dus dan moet ik er de volgende keer even op gaan letten dat ik links wat meer ruimte houd :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:15

XiiaaooNaa schreef:
Bedankt voor de leuke reactie!:D

Hier de foto van deze week van mijn kant...
Let niet op de tekst...het gaat om de foto!
Deze foto laat ik afdrukken voor mijn vriendinnen en 1x groot voor mijn ouders.
(ik heb 5 verschillende foto's gemaakt, deze vind ik wel het besten om hier te showen.)

[ Afbeelding ]

De foto is erg mooi lekker scherp maar toch trekt mijn oog naar de tekst waar staat fijne valentijnsdag maar dat in combie met een imo half dode roos doet het niet erg goed :')