[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:14

Mariek3: snap wat je bedoeld, nu moet ik zeggen dat als ik zelf rijd ook altijd onwijs serieus kijk haha. Wat de bruine welsh betreft ik vind de kleur ook niet super maar kreeg hem niet veel beter. Op mijn laptop is hij wel oke maar als ik dan via mijn telefoon kijk denk ik hmm

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:32

Bladzijde 59:
Jovimanoe: Rond de 25 euro, zijn wat wazig maar wel goeie compositie!
mariska_YeDo: 20/30 euro, zijn mooi scherp!
pradadaan: Ik vind die van jou heel gaaf! toch wel rond de 50 euro ofzo, vind vooral die oogfoto mooi
puppy1128: rond de 30 euro

Bladzijde 60
sunnybellami: 15, vind die 2 e foto schattig!
bryce77 10, vind de kleuren wat dof
hamsterfan rond de 25/30
believe 15/20 euro, vind vooral de foto van de hond erg mooi
strasshorse gaaf! zeker wel rond de 30 euro
boomer123 eerste foto is mooi, rond de 15

Bladzijde 61
love_soraya Ik vind de eerste rijfoto het best, rond de 15 euro
fleurr_ rond de 45 euro! vind vooral de eerste foto's erg mooi
Lau Je bent zeker erg vooruit gegaan, rond de 40 euro
louiisaa zeker wel rond de 25 euro!
Fading Prachtig , wel rond de 55 euro
xTitanic Heel mooi! Zeker wel rond de 40 euro

Zo ik heb voor de eerste keer in mn leven wat getaxeerd :') Ik fotografeer een paar maandjes en vraag helemaal niks ervoor haha. Ben nog compleet beginner en heb dr niet zoveel verstand van :o Dus ben benieuwd naar tips. Ik fotografeer met canon eos 1100D + 50 mm en 55-250 mm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:06

Dit zijn de taxaties vanaf mijn vorige bericht, bladzijde 58 was dat geloof ik!

Boomer123: Ze missen vaak wat scherpte en het licht ligt bij alle foto’s niet zo lekker. De kleuren vind ik ook wat grauw. Als laatste vind de laatste foto wat raar uitgesneden. Fotografeer eens met het licht mee en blijf nog even lekker dooroefenen!

Karliii: de eerste blackfoto vind ik echt heel mooi! Mooie kleuren ook. De tweede vind ik daarentegen een beetje rare kleuren hebben, het klopt niet helemaal, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. De 3e vind ik wel weer mooi! Voor de blackfoto’s zou ik op basis van de 1e en 3e €25 vragen.
Bij de evenementenfoto’s weet ik dat de 1e een bepaald soort foto’s is om de snelheid vast te leggen, maar ik vind het toch storend, dat wazige. De tweede vind ik wel weer mooi, en de 3e is wel mooi scherp, maar de kleuren vind ik het net niet, maarja dat is ook smaak. €15 voor de evenementenfoto’s.

Louiisaa: Je hebt goed op de achtergrond gelet dit keer! De kleuren mogen echter wel wat spetterender en ze kunnen ook wel wat scherper. Verder ben je wel erg vooruit gegaan! €15

Loiz: Fijne kleuren en lekker scherp, mooi! €40

LisaxSilvano: Ik ben echt fan van jou foto’s! :D Heerlijke kleuren en mooie compositie’s! €50

JoviManoe: Er zitten mooie tussen, maar andere vind ik wat minder. Op scherpte kan ik niet zo goed beoordelen omdat ze zo klein zijn, maar het ziet er iig goed uit. Rond de €25

mariska_YeDo: Ik vind ze een beetje donker of niet kleurig genoeg als je me snapt, ook stoort de achtergrond me op sommige foto’s. Ik zeg rond de €15 euro!

Pradaan: Prachtig, wauw! €50!

Puppy1128: Lekker sfeertje. Vind de paardenfoto’s wel mooier dan die van de honden, rond de €30!

NaomixZanzi: Ik vind dat je erg vooruit bent gegaan! Ze zouden af en toe wel wat kleuriger mogen, maar dan heb ik het niet over foto 2 en 3, die vind ik heel mooi qua kleur! €25

Sunnybellami: de kleuren zijn mooi, maar er mist iets, wat weet ik alleen niet. Zou voor nu ongeveer €15/€20 vragen. De tweede foto kan ik trouwens niet zien..

Bryce27: Nog even dooroefenen! Ze zijn te donker en de composities zijn ook niet zo onwijs.
Believe: De rijfoto’s vind ik niet heel bijzonder, op de oortjesfoto had ik liever de oortjes scherp gezien, maar verder wel mooi. €10/€15.

Hamsterfan: Leuk! Vind alleen je logo wat storend, daar zou je natuurlijk wat aan kunnen veranderen!  €25
Strasshorse: Mooi! De kleuren vind ik soms wel een beetje raar, bijvoorbeeld bij de bruine staande pony. Verder wel mooie composities en netjes scherp. €25/€30

Boomer123: De eerste is heel mooi! Hoewel hij volgensmij wel wat scherpte mist, maar ik weet niet of dat door het uploaden komt. De tweede vind ik weer minder, het onderwerp springt er niet zo uit. €10

Love_soraya: De eerste vind ik wel mooi, maar de rest vind ik nog niet zo geld waardig, of ze missen scherpte, of ze zijn scherpgesteld op het verkeerde punt. Zou nu enkel reiskosten vragen.

Fleur: Wat een onwijs mooie kleuren zeg! Fijne sfeer en mooi scherp. €50!

Lau_: Wat een verschil! Je bent heel erg verbeterd. €50.

Louiisaa: De kleuren vind ik nu iets te rood, heb je dat toevallig met kleurbalans gedaan? Verder mooi scherp en goed gelet op de achtergrond! €20

xTitanic: Wauw, wauw, wauw! :D Zo mooi! Zeker €50/€55 euro!

Fading: Zoals altijd weer heel mooi! €55

Starwien: Ik vind ze nog niet zo bijzonder, ik zou nog even lekker dooroefenen!

Ik taxeer trouwens op wat ik zelf zegmaar zou kunnen betalen voor een fotoshoot als scholier, daarom taxeer ik ook niet zo barhoog haha.

En nu weer wat van mij, sinds kort heb ik mijn nieuwe camera en dit waren mijn eerste paardenshoots ermee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:48

@Believe: qua momenten en kleur vind ik ze fijn, maar niet erg bijzonder. Derde foto had ik graag het scherpstelpunt op de oren gehad. €10-€15
@hamsterfan: mooie momenten, netjes scherp. Ik vind je logo alleen wat storend. €15
@Strasshorse: knappe foto’s! Ik denk dat ze met nét ietsje meer contrast en kleur evt nog dat beetje extra krijgen. €35
@boomer123: eerste vind ik mooi, tweede niet zo. Op basis hiervan zeg ik €15-€20
@Love_Soraya: nette momenten, alleen mis ik wat scherpte en vind ik ze nogal ‘vlak’. €15
@Fleurrr_: knappe foto’s, mooi kleur en contrast en wat een prachtige paarden ook! €40
@Lau: mooie foto’s, maar ze lijken wat scherpte te missen en de paarden vind ik persoonlijk een stuk minder. €20 voor de mensen, paarden €10
@louiisaa: ik vind de achtergrond nog steeds overheersen, niet omdat het rommelig is maar door de grote scherptediepte (hoog diafragmagetal wellicht), waardoor het duo wat wegvalt. €15-€20
@xTitanic: ik ben een groot fan van jouw gebruik van kleur en contrast en de scherpte/kwaliteit van jouw foto’s, maar vaak vind ik je composities wat minder. Tweede en laatste foto vind ik het paard niet erg charmant uitkomen. €30
@Fading: Erg mooie foto’s, ben vooral fan van de eerste 2! €55
@Starwien: ik vind ze niet heel bijzonder, eerder kiekjes doordat ze zo vlak zijn. Ik zou nog even dooroefenen, of een tientje geven voor de reiskosten.
@Joysieee: qua sfeer en kleuren vind ik ze echt fijn! Waar je wel moet op letten is de positionering van de zon als je die toevoegt via Photoshop. Voornamelijk bij de eerste en laatste staat deze aan de kant van de schaduw. Als je dit nog verandert zou ik je gerust €35-€40 taxeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:21

Bedankt voor de tips. De welsh geef ik gelijk in. Ben ook niet blij met de kleur, verder geeft mijn laptop de kleuren heel anders weer dan bv mijn telefoon. Als ik ze op de laptop goed vind zijn ze op mijn telefoon vaak minder. Teveel contrast en belichting

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:37

Joysieee - Ja zoals er bij staat ben ik bezig met een logo :) !
Billionache - Wat zou ik nog kunnen verbeteren volgens jou? (gezien de 15euro) Logo ben ik mee bezig.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:44

hamsterfan schreef:
Joysieee - Ja zoals er bij staat ben ik bezig met een logo :) !
Billionache - Wat zou ik nog kunnen verbeteren volgens jou? (gezien de 15euro) Logo ben ik mee bezig.

Eerste vind ik te druk ogen, waardoor meisje en paard er niet uitspringen en lijkt bovendien wat verscherpt achteraf? Tweede vind ik geen lekkere pose van het paard en wat krap uitgesneden. Laatste foto heb ik niets op aan te merken, behalve dat ik het meisje een vrij onnatuurlijke houding vind hebben, te geposeerd zegmaar :-)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:49

Ik heb ze geupload bij flickr, dat zal denk ik het verscherpen verklaren (die verscherpen de foto's erg na). De tweede heb ik ook ruimer geschoten, maar stoorde me er niet heel erg aan.
De laatste is inderdaad geposeerd, daar kan ik in komen :)

Even nieuwsgierig, had je de linkjes ook bekeken?

Ik vind jou kleurgebruik en scherpte erg fijn. Composities kunnen naar mijn idee nog iets beter maar zeker 30 euro :) (en ik vind je logo erg tof haha)

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:15

Strasshorse schreef:
Bedankt voor de tips. De welsh geef ik gelijk in. Ben ook niet blij met de kleur, verder geeft mijn laptop de kleuren heel anders weer dan bv mijn telefoon. Als ik ze op de laptop goed vind zijn ze op mijn telefoon vaak minder. Teveel contrast en belichting

Is bij mij idd ook altijd! op mn telefoon hebben ze ook veel teveel contrast ja

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:35

NaomixZanzi schreef:
Strasshorse schreef:

Is bij mij idd ook altijd! op mn telefoon hebben ze ook veel teveel contrast ja

Ja en dan vraag ik me af is hij dan zoals op mijn telefoon qua kleur of zoals mijn laptop :p

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:51

@strasshorse jaa heel herkenbaar, op mn telefoon vind ik ze dan juist niet mooi 8)7

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:16

NaomixZanzi schreef:
@strasshorse jaa heel herkenbaar, op mn telefoon vind ik ze dan juist niet mooi 8)7

Zelfde hier en op mijn laptop wel, vaak pas ik ze dan weer aan zodat ze op mijn telefoon ook goed zijn maar dna zijn de kleuren ind wat flets

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:42

Dat heb ik ook idd, zo zonde want daardoor lijken veel foto's snel overbewerkt...

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:50

Hebben jullie een gekalibreerd beeldscherm?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:04

hamsterfan schreef:
Hebben jullie een gekalibreerd beeldscherm?

Nee helaas niet, maar dat ik mijn laptop net nieuw had had ik het ook al

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:17

Ik heb zo ook iets speciaal met mijn foto's als ik ze op Flickr zet. Zonder watermerk zien de kleuren er niet uit op mijn gsm. Als ik er wel een watermerk het opgezet (bordermaker) dan krijg ik wél hetzelfde te zien op mijn gsm as op mijn laptop, echt bizar!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:26

Ik had dat ook met mijn laptop, kleuren klopte totaal niet in vergelijking op een tablet oid, nadat ik hem gekalibreerd had komen mijn foto's overal goed overeen qua kleuren :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:50

Welke software heb je hiervoor gebruikt? :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:00

Ik had het laten doen door Richard (Bagheera_206 op bokt hier) die heeft er z'n apparaatje voor :)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:05

love_Soraya. Fotos zijn nog wat onscherp en flets van kleur. Nog even door oefenen! :)
Fleurrr_. Mooi met de bloemen gespeeld! Alleen jammer van de harde schaduwen! 10,-
Lau. Paardenfoto oogt heel onscherp. Kleuren wat flets en gewoontjes. 10,-
louiisaa. Vind de foto's wat gewoontjes. Maar je bent goed opweg! 10,-
xTitanic. Je weet dat ik helemaal fan ben van jouw style! 70,-
Fading. Prachtige scherpte heb je altijd in je foto's! Vind alleen de kleuren afentoe wat minder. 60,-
Starwien. Wel leuke platen, maar nog te veel 'kiekjes'. Nog even door oefenen! :)
Joysieee. Wat een scherpte zeg! 40,-
billionache. Vind ze erg mooi! 30,-

Ben benieuwd! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:13

Wauw xMiihn! Wat een onwijs gave style heb jij! :D €60 euro zou ik hier zeker voor over hebben. Heb je toevallig een website? <<)

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:38

Joysieee schreef:
Wauw xMiihn! Wat een onwijs gave style heb jij! :D €60 euro zou ik hier zeker voor over hebben. Heb je toevallig een website? <<)

Wat een lief compliment! Dankjewel :D ik vraag op het moment 45,- was idd al van plan om mijn prijs te verhogen. Website is in de maak :) maar je kan me gewoon een pb sturen voor info etc :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:40

Wow hele gave foto's maak je! Ik zag idd al dat je 45 euro vraagt, niet veel! Ga denk ik wel een keer een shoot bij je boeken :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:41

xMiinh schreef:
love_Soraya. Fotos zijn nog wat onscherp en flets van kleur. Nog even door oefenen! :)
Fleurrr_. Mooi met de bloemen gespeeld! Alleen jammer van de harde schaduwen! 10,-
Lau. Paardenfoto oogt heel onscherp. Kleuren wat flets en gewoontjes. 10,-
louiisaa. Vind de foto's wat gewoontjes. Maar je bent goed opweg! 10,-
xTitanic. Je weet dat ik helemaal fan ben van jouw style! 70,-
Fading. Prachtige scherpte heb je altijd in je foto's! Vind alleen de kleuren afentoe wat minder. 60,-
Starwien. Wel leuke platen, maar nog te veel 'kiekjes'. Nog even door oefenen! :)
Joysieee. Wat een scherpte zeg! 40,-
billionache. Vind ze erg mooi! 30,-

Ben benieuwd! :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

I luuuv je style!! <3 Zeker €60,-
Alleen jammer dat de horizon scheef is bij het totaalplaatje van de arabier en het meisje. Dat is het enige minpuntje.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:45

Even een stipje van de week even commentaar en foto's zetten