HorseyDude schreef:Maar Goof, waarom geef je nou altijd zulke aanvallend commentaar naar mij toe? (althans, zo komt het echt bij mij over.) Ik doe toch duidelijk mijn best om zo GOED en zo KWAAD mogelijk foto's te maken, maar bij mij kom je over als iemand die gewoon de platen afkraakt. Iedereen met een dikke dure camera die platen schiet doet het wel goed in je ogen, maar iemand met een compactcamera zoals ik doet duidelijk alles verkeerd? Nee sorry hoor... Kan er ook niks van maken dat ik maar een simpele compact heb, ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ja toch? (sorry sorry maar het moest mij nu éven van het hart, maar ik ben echt niet boos op je!)
Nou is dit niet de juiste plek voor een uitgebreide discussie, maar hier wil ik wel even op ingaan...
Wat betreft het dikgedrukte stuk; je kan zelf wel begrijpen dat dit geen geldig argument is neem ik aan? Ik heb geen idee wie wel en niet met een compact- of digitale spiegelreflexcamera schiet, dus dat is me echt om het even.
Zoals al vaak zat gezegd is kan men ook prachtige platen schieten met een compactcamera.
Maar..... je blijft platen plaatsen die flets zijn, die niet scherp zijn en die niet fijn kijken. Het onderwerp valt ovet te discussieren, ieder vindt iets anders interessant, maar kwaliteit is heel simpel wel of niet in orde. En in jouw geval is dat dus vaak niet zo (lee'; vaak, dus soms ook zeker wel).
Ik zie niet in waarom ik dat lief en zoetsappig moet gaan verpakken, je bent geen 10-jarige die nog extreem gevoelig is voor de manier waarop commentaar wordt gegeven, maar een volwassen vent. Neem je commentaar en bovenal; doe er iets mee!
En met iets doen bedoel ik; plaats niet iedere dag foto's om het plaatsen, want je plaatst nu ook gewoon 'slechte' foto's. Geen foto's uit de oude doos meer. Ga nieuwe foto's maken, doe iets met ons commentaar, ga nieuwe onderwerpen zoeken en als je ECHT tevreden bent en ECHT trots bent op je (rete-scherpe en niet-fletse) foto, plaats hem dan pas. Dan pas ga je je eigen progressie zien.