[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:36

Een kennis van mij kwam vandaag ook op het idee om door mij macros te laten doen... maarja, als ze steeds mislukken (vage foto's of verkeerde automatische scherpstelling - handmatig gaat bij mij niet...) dan moet ik hem toch teleurstellen. Wel heerlijke plaat van Saskiaa_, zou bij zo aan de muur ingelijst en al hangen. Maar Goof, waarom geef je nou altijd zulke aanvallend commentaar naar mij toe? (althans, zo komt het echt bij mij over.) Ik doe toch duidelijk mijn best om zo GOED en zo KWAAD mogelijk foto's te maken, maar bij mij kom je over als iemand die gewoon de platen afkraakt. Iedereen met een dikke dure camera die platen schiet doet het wel goed in je ogen, maar iemand met een compactcamera zoals ik doet duidelijk alles verkeerd? Nee sorry hoor... Kan er ook niks van maken dat ik maar een simpele compact heb, ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ja toch? (sorry sorry maar het moest mij nu éven van het hart, maar ik ben echt niet boos op je!)

En dat van die leguaan: Als hij in het zand ligt dan is natuurlijk de hele foto zandkleurig... toch? :)

Afbeelding
Afijn, hier is nummer 2 vandaag. Even geschoten tijdens mijn werk. Paardje stond zó eenzaam en alleen naar buiten te kijken... Imo heeft de foto wel wat zieligs. De rest van de paarden stonden op het weiland en hij(!) was een van de enigste paarden die nog binnen stonden... Hij wilde zó graag ook op de wei staan...

Iljavdm

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:38

Volg stiekem al een tijdje maar wat een prachtige foto's komen hier voorbij !
Ik ga van een vriendin van mijn zus haar camara overkopen een fujifilm finepix s1800 volgensmij dus misschien plaats ik hier dat ook wel eens wat, ga het gewoon voor de lol doen hoor :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:59

tja ik kan me wel in het comentaar van goofie vinden HD is maar net hoe je het opvat. Soms plaats je echt aardige fotos of goede fotos en dan af en toe zit er wat tussen dat ik denk van waarom plaats je het? Vraag me overgens wel af of je het commentaar wel leest want ik zie je ook nooit een bijlees post maken ik ondervind namelijk dat je ook kan leren door het commentaar leveren op anderen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:01

lovey_ou schreef:
tja ik kan me wel in het comentaar van goofie vinden HD is maar net hoe je het opvat. Soms plaats je echt aardige fotos of goede fotos en dan af en toe zit er wat tussen dat ik denk van waarom plaats je het? Vraag me overgens wel af of je het commentaar wel leest want ik zie je ook nooit een bijlees post maken ik ondervind namelijk dat je ook kan leren door het commentaar leveren op anderen.

Maar ik lees het ook altijd wat jullie schrijven. Maar soms dringt het echt niet tot mij door en denk ik aan de andere kant van ja, laat ook maar zitten. Ik moet toch echt eens GOED en DUIDELIJK de tijd nemen om mezelf eens te overdenken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:06

Ook met een simpele compact kan je ontzettend mooie plaatjes schieten :)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7109_n.jpg

En zulk vervelend commentaar geeft Goof niet, ze is gewoon straight to the point..
Je geeft verder zelf al aan dat ons commentaar niet tot je door dringt. Waarom niet? wil je niet leren? Je hebt namelijk altijd wel ontzettend veel commentaar op andermans foto's die dan wel echt kwalitatief goed zijn!

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:15

Afbeelding

wat vinden jullie hiervan? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:16

HorseyDude schreef:
Maar Goof, waarom geef je nou altijd zulke aanvallend commentaar naar mij toe? (althans, zo komt het echt bij mij over.) Ik doe toch duidelijk mijn best om zo GOED en zo KWAAD mogelijk foto's te maken, maar bij mij kom je over als iemand die gewoon de platen afkraakt. Iedereen met een dikke dure camera die platen schiet doet het wel goed in je ogen, maar iemand met een compactcamera zoals ik doet duidelijk alles verkeerd? Nee sorry hoor... Kan er ook niks van maken dat ik maar een simpele compact heb, ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ja toch? (sorry sorry maar het moest mij nu éven van het hart, maar ik ben echt niet boos op je!)

Nou is dit niet de juiste plek voor een uitgebreide discussie, maar hier wil ik wel even op ingaan...
Wat betreft het dikgedrukte stuk; je kan zelf wel begrijpen dat dit geen geldig argument is neem ik aan? Ik heb geen idee wie wel en niet met een compact- of digitale spiegelreflexcamera schiet, dus dat is me echt om het even.
Zoals al vaak zat gezegd is kan men ook prachtige platen schieten met een compactcamera.
Maar..... je blijft platen plaatsen die flets zijn, die niet scherp zijn en die niet fijn kijken. Het onderwerp valt ovet te discussieren, ieder vindt iets anders interessant, maar kwaliteit is heel simpel wel of niet in orde. En in jouw geval is dat dus vaak niet zo (lee'; vaak, dus soms ook zeker wel).
Ik zie niet in waarom ik dat lief en zoetsappig moet gaan verpakken, je bent geen 10-jarige die nog extreem gevoelig is voor de manier waarop commentaar wordt gegeven, maar een volwassen vent. Neem je commentaar en bovenal; doe er iets mee!

En met iets doen bedoel ik; plaats niet iedere dag foto's om het plaatsen, want je plaatst nu ook gewoon 'slechte' foto's. Geen foto's uit de oude doos meer. Ga nieuwe foto's maken, doe iets met ons commentaar, ga nieuwe onderwerpen zoeken en als je ECHT tevreden bent en ECHT trots bent op je (rete-scherpe en niet-fletse) foto, plaats hem dan pas. Dan pas ga je je eigen progressie zien.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:18

_/-\o_

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:19

Goed verwoord goof!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:51

Ik moet eerlijk zijn mensen :') ik + een compactcamera = geen goede combinatie :')
Ik maak daar echt baggerfoto's mee :))

Ooit eens een geweldige quote gelezen, een bekende fotografe; Life is looking trough a camera (of iets in die richting). Het kwam er op neer dat alles wat je opneemt aan beeld in je hooft als fotograaf, dat je automatisch al een foto maakt in je hooft hoe je het wilt hebben. Ik heb overal waar ik ben dat ik door een camera kijk bij wijze van spreken, erg grappig om over na te denken :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:56

Maar er kunnen wel kwalitatief goede foto's gemaakt worden met een compact, dus dat is geen excuus :)

En ik maak ook overal waar ik ben een foto in m,n hoofd :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:59

Hahahaa dat is waar. Ik heb alleen geen goede compact camera :') maar ooit hebben we wel heel toffe foto's in egypte gemaakt met een compact alleen heb ik die nu niet bij de hand :P

stoer he :P Zag in NL, paar maanden terug, een aalsgolver op een paal zitten met zonsondergang met vleugels gespreid... wat een foto was dat geweest zeg :P zat helaas in de trein

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:08

Jaa dat heb ik ook renee dat je denkt oliebol had ik me camera maar bij me of dan heb je hem net in je tas zitten :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:12

Sommige mensen snappen echt niet dat ik altijd denk aan foto's maken, maar hallo, dat is gewoon mijn passie en vind het jammer dat mensen dat niet even kunnen bedenken. Als ik naar een dierentuin ga, ga ik om foto's te maken, ik ga overal heen om foto's te maken, hoe lomp het ook klinkt :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:14

Ik ga indd ook naar de dierentuin om foto's te maken :') En heel vaak momenten oliebol had ik m,n camera maar mee.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:26

ik heb dat ook supervaak dat ik denk van damn had ik nu maar mijn fototoestel bij! helaas kan ik m niet overal meenemen, dat zou echt te veel risicos nemen zijn :P (school, bus, fiets,...)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:05

Met de discussie kan ik niet meedoen, lees pas 1 dag mee. Vind jullie commentaar wel interessant om iets van te leren.

Mossel wauw wat een mooie foto met een compact camera!! Respect :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:53

Ik fotografeerde ook 2 jaar met een compact camera, en dat ging behoorlijk goed moet ik zeggen, natuurlijk zijn mijn foto's nu beter, omdat je met een spiegelreflex meer kan, je kan met de scherpte en kwaliteit spelen en nog vele andere mogelijkheden. :)

Ik heb een vraag, ik zat laatst in de instellingen van mijn camera, en ik zag dat je de kwaliteit kon veranderen, ik heb hem niet op de hoogste aangezien je dan maar een paar foto's kan maken, maar waar hebben jullie hem op staan? en welke vinden jullie het handigst?
( ik heb hem op 12M staan (dat 3 kwart rondje met een L erachter)) ik fotografeer met een Canon EOS.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:56

Goof schreef:
HorseyDude schreef:
Maar Goof, waarom geef je nou altijd zulke aanvallend commentaar naar mij toe? (althans, zo komt het echt bij mij over.) Ik doe toch duidelijk mijn best om zo GOED en zo KWAAD mogelijk foto's te maken, maar bij mij kom je over als iemand die gewoon de platen afkraakt. Iedereen met een dikke dure camera die platen schiet doet het wel goed in je ogen, maar iemand met een compactcamera zoals ik doet duidelijk alles verkeerd? Nee sorry hoor... Kan er ook niks van maken dat ik maar een simpele compact heb, ik moet ook maar roeien met de riemen die ik heb. Ja toch? (sorry sorry maar het moest mij nu éven van het hart, maar ik ben echt niet boos op je!)

Nou is dit niet de juiste plek voor een uitgebreide discussie, maar hier wil ik wel even op ingaan...
Wat betreft het dikgedrukte stuk; je kan zelf wel begrijpen dat dit geen geldig argument is neem ik aan? Ik heb geen idee wie wel en niet met een compact- of digitale spiegelreflexcamera schiet, dus dat is me echt om het even.
Zoals al vaak zat gezegd is kan men ook prachtige platen schieten met een compactcamera.
Maar..... je blijft platen plaatsen die flets zijn, die niet scherp zijn en die niet fijn kijken. Het onderwerp valt ovet te discussieren, ieder vindt iets anders interessant, maar kwaliteit is heel simpel wel of niet in orde. En in jouw geval is dat dus vaak niet zo (lee'; vaak, dus soms ook zeker wel).
Ik zie niet in waarom ik dat lief en zoetsappig moet gaan verpakken, je bent geen 10-jarige die nog extreem gevoelig is voor de manier waarop commentaar wordt gegeven, maar een volwassen vent. Neem je commentaar en bovenal; doe er iets mee!

En met iets doen bedoel ik; plaats niet iedere dag foto's om het plaatsen, want je plaatst nu ook gewoon 'slechte' foto's. Geen foto's uit de oude doos meer. Ga nieuwe foto's maken, doe iets met ons commentaar, ga nieuwe onderwerpen zoeken en als je ECHT tevreden bent en ECHT trots bent op je (rete-scherpe en niet-fletse) foto, plaats hem dan pas. Dan pas ga je je eigen progressie zien.

hum ja... waarom kijk je niet even op http://solariswoof.deviantart.com/gallery/35032143 en zeg me welke je de beste vindt...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:00

Nee, want nu leg je jouw 'probleem' bij mij neer :+

Zoals ik zei; ga NIEUWE foto's maken, gebruik geen oude foto's meer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:02

Goof schreef:
Nee, want nu leg je jouw 'probleem' bij mij neer :+

Zoals ik zei; ga NIEUWE foto's maken, gebruik geen oude foto's meer.

Hmmm... dat wordt dan batterijen opladen... :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:10

Mag ik alsjeblieft antwoord op mijn vraag :o

En hier dan gelijk ook maar een foto, hij staat even in link omdat ik zo snel niet kan verkleinen.

Klik

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:14

Fair schreef:

En hier dan gelijk ook maar een foto, hij staat even in link omdat ik zo snel niet kan verkleinen.

Klik

Blijkbaar slaapt iedereen nog (het is immers zondag!) maar ik denk dat de meeste mensen hier op M hebben staan... manual dus... (ik probeer je alleen maar te helpen terwijl ik eigenlijk de ballen verstand van heb) :o BTW: ik watch je op deviantart, mooie foto's!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:21

HorseyDude schreef:
Fair schreef:

Klik

Blijkbaar slaapt iedereen nog (het is immers zondag!) maar ik denk dat de meeste mensen hier op M hebben staan... manual dus... (ik probeer je alleen maar te helpen terwijl ik eigenlijk de ballen verstand van heb) :o BTW: ik watch je op deviantart, mooie foto's!

Ik ben zelf een vroege vogel, dus moet daar even aan wennen :') Ik zag het dankjewel. :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:31

die foto met de compact, weet niet meer van wie m is, maar respect!!! _/-\o_