lifaya schreef:jamag iets zijn als een analoog dingetje, bijv een tokina 24mm f2.8
die is maar 25 euro!
Waarvoor wil je die dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lott schreef:heb vandaag al een paar foto's gemaakt en die waren haarscherp
trouwens hlphoto- waarom is de tamron beter dan de sigma ?
_Lott schreef:waar ik de tamron lens van overgekocht heb, vond de tamron persoonlijk beter dan de canon. in ieder geval van die soort![]()
zelf had hij verder alleen maar canon, maar die 24-70 vond hij niet scherp genoeg ofzo
elmiran schreef:Heeft iemand ervaring met de Canon EF 24-70 mm f/2.8 L?
Ik ga m'n lenzen verkopen, en wil er een EF 70-200 mm f/2.8 L voor terug kopen. Daarna door sparen voor de 24-70 voor erbij. Mijn huidige lenzen overlappen teveel, vandaar dat ik liever 2 goeie lenzen heb waar ik ook mee kan fotograferen met wat minder licht.
JAZZ4ff schreef:Toen ik de Canon 5D (in middels vervangen door de 5DmkII) kocht, kwam ik achter dat mijn tamron 28-75 f2.8 duidelijk onscherpte vertoont in de hoeken, heb het vervangen voor de canon 24-70mm f/2.8, heb het 3x moeten ruilen voordat ik een goeide excemplaar had.
De huidige serie die je nu kan kopen schijn van beter qualiteit te zijn.
Bij de meeste winkels zijn ze trouwens niet meer op voorraad, teken dat de canon EF 24-70 mm f/2.8 IS misschien in aantocht is.
Canon EF 24-70 mm f/2.8 IS ( met beeld stabilitatie) wordt dit jaar verwacht, kans dat de oude type in prijs daalt.
Testen laten zien dat de Tamron ( op een crop camera)niet onder doet voor de Canon EF 24-70 mm f/2.8 (kan zelf op mijn foto's geen verschil zien).
Bij de Canon moet je zelf goed opletten dat je een goede versie te pakken krijg.
Mijne is op 24mm f2.8 aan softe kant, deze brandpunt afstand probeer ik dus te mijden, wat niet moeillijk is want op mijn 2de camera staat de 16-35mm f/2.8 geschroefd.
De Canon is spat/stof dicht, maar loei zwaar
Auto focus is ietsie sneller op de canon, maar dat kan ook komen omdat ik de Tamron alleen op een Canon 300D gebruikt heb.
Nu ik de Canon7D ook heb, vind ik het jammer dat ik de Tamron 28-75 f2.8 niet meer heb, altijd mooi plaatjes mee gemaakt.
canon 300D en 20D met de Tamron 28-75 f2.8
http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 350IMG.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 351IMG.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v64/n ... 352IMG.jpg
Als ik op de centjes moet letten zal ik voor de Tamron gaan, ga je voor de Canon dan zal ik wachten tot het einde van dit jaar (lagere prijs).
JAZZ4ff schreef:Als ik op de centjes moet letten zal ik voor de Tamron gaan, ga je voor de Canon dan zal ik wachten tot het einde van dit jaar (lagere prijs).
manzano schreef:Grappig........ dat verhaal lees ik op andere fora juíst over de Tamron. Daar zitten énorm veel niet-scherpe exemplaren tussen.
edit: had een keer iemand die dezelfde workshop deed als ik die al aan de 4e Tamron zat.
Kortom........ denk dat geen enkele lens heilig is.
yvonnepuntnl schreef:Klopt!
Ik vind het bereik van de 24-70 mm voor mij te kort.