Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Het enige wat wel kan met sommige lenzen. Is dat ze op AF staan en door een slinger aan de focusring je toch de scherpstelling van de camera kan overrulen. Maar let op, als je dit doet met lenzen die dit niet hebben schijnen ze je niet lief te vinden...
Elixir schreef:Nouks schreef:Hint: de handleidingBest nuttig soms...
Mijn excuses dan... Geen vragen meer stellen blijkbaar. Ook goed.
Nouks schreef:Niet zo negatief opvatten... Maar dit zijn vragen waar je simpelweg veeeel gemakkelijker antwoord op kunt krijgen door even je handleiding open te slaan! Je handleiding vertelt je niet hoe bijvoorbeeld diafragma werkt of hoe je beweging fotografeert, dat zijn typische vragen waarvoor dit topic erg nuttig is. Maar zodra je vragen hebt over het functioneren van de camera is de handleiding echt veel handiger, sneller, duidelijker.
Alwiene schreef:In de online handleiding die ik zo snel vind staat het op bladzijde 58, en heet het selectie van een scherpstelpunt
mandy358 schreef:Oke dankjewel
hoe kun je eigenlijk je punt bepalen waar
je op scherp wilt stellen dat staat
niet in mijn handleiding
Nils_010 schreef:mandy358 schreef:Oke dankjewel
hoe kun je eigenlijk je punt bepalen waar
je op scherp wilt stellen dat staat
niet in mijn handleiding
weet niet wat voor camera je hebt maar ik weet 100% zeker dat als je een spiegelreflex hebt het wel in de gebruiksaanwijzing staat. Bij de meeste compact camera's weet ik niet zo snel of je daar echt zelf kan kiezen of dat de camera altijd kiest.