Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Arielle_ schreef:Ik ben op zoek naar iets leukere lens dan mijn gewone kitlensje 18-55, en ben op marktplaats voor 100,- een 75-300 mm tegengekomen, is dat iets ofniet?
Zoek je een vervanger voor je kitlens omdat die niet voldoet aan je eisen, of zoek je een lens erbij?
Nouks schreef:Hmmm moet ik je helaas een precies antwoord schuldig blijven; opnieuw op dat gebied geen ervaring met Nikon.
Wel zou ik je aanraden een handmatig in te stellen reportageflitser te kiezen. Zelf alles in kunnen stellen aan je flitser ga je echt mitsen als je voor een simpelere automatische gaat.
En ik waarschuw je vast: flitsen is absoluut niet gemakkelijk en er zijn maar weinig mensen die het goed kunnen, maar als je het eenmaal een beetje door hebt wil je er geheid direct 2 of 3
rijoyco schreef:Nouks, ik ben even in de war, voor de fvs moest ik volgens mij een aansluiting hebben voor een losse flitser, maar daarvoor had ik dat blokje nodig (ben de naam zo ff kwijt...).
Arielle_ schreef:Ik ben op zoek naar iets leukere lens dan mijn gewone kitlensje 18-55, en ben op marktplaats voor 100,- een 75-300 mm tegengekomen, is dat iets ofniet?
Nouks schreef:24-70 is een zeer leuk bereik ja, je kan dan alleen wel enige groothoek gaan missen.
Maar klinkt inderdaad alsof je het liefst alles wel wil, dan kun je het best eerst een leuk standaardbereik dekken. Op het moment dat je beter weet welke kant je uit wil, loop je vanzelf tegen bepaalde limits van je apparatuur aan en kun je op zoek naar een lens oid die je helpt om je doel (beter) te bereiken.
Arielle_ schreef:Arielle_ schreef:Ik ben op zoek naar iets leukere lens dan mijn gewone kitlensje 18-55, en ben op marktplaats voor 100,- een 75-300 mm tegengekomen, is dat iets ofniet?
Heeft niemand een antwoord voor me?
Het belangrijkste is dat ik een lens wil die verder kan inzoomen dan die ik nu heb, en ik zal 'm vooral gaan gebruiken voor paardenfotografie!
Dyonne schreef:Heb je meer info?
Zelf vind ik 75 wel ver weg.
Ik heb een 55-200 en vind dat ik al weleens erg dichtop sta.
_Tessaa schreef:Iemand hier ervaring met converters (groothoek, tele) op een DSLR-like camera, of met een macro-voorzetlens?