[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:43

Week 3

Afbeelding

jooproo

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:48

Bedankt voor de fb allen! foto is inderdaad niet helemaal recht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:08

Mijn week 3.
Oude foto helaas. Afstudeerjaar, dus onwijs druk en door het slechte weer mn vrije tijd niet kunnen benutten.
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:11

Na een uur niet op bokt geraakt te zijn eindelijk mijn week 3.

Een oud zelfsportret maar wel opnieuw bewerkt

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:20

magda_90 Met 'vreemd' onderwerp bedoelde ik niks verkeerd hoor, eerder gewoon dat ik er zelf nooit zou op komen om zoiets te fotograferen :)
Bedankt voor de feedback trouwens!

hilly200 Ook bedankt voor de feedback! Ik weet ook niet goed wat het precies is, maar de foto is genomen met statief bij veel wind en ik heb de indruk dat de beweging van de wind voor dat rare 3D-effect gezorgd heeft.

Feedback voor week 3 doe ik een andere keer, heb vandaag al volledig week 2 gedaan :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:24

Agossie
Een heel mooi portret. Mooi scherp. :j Waarom alleen de zwarte achtergrond? Die vind ik zo zonde bij haar.

Niene87
Prachtig, heel leuk gedaan en sfeervol, vind hem zeker wat hebben. :j

jilinda
Mooi concept, mooi van kleur en compositie. Jammer dat hij niet scherp is.

ponyaddicted
Je hebt op je rug gelegen? Reflectie in stilstaand water? Ik probeer hem te volgen. :+
Prachtig in ieder geval! Je ziet steeds wat nieuws. :j

Bumblehorse
De scherpte, DOF en kleuren vind ik prachtig, dito met het onderwerp. Een rustig foto met betekenis.

Carolaaxxxx
Succes met afstuderen! Wat een leuk poesje zo, leuke foto!

k_m
Wat een leuke spontane foto. Wellicht zou de achtergrond nog wat lichter mogen, maar verder niets op aan te merken.

Eline91
Aah zo, dank u. Soms heb je van die dingen waar je dan de foto in ziet. :)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-01-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:25

Week 3, nog 1 keertje een foto van december. :D

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:26

Wat een leuk spontaan portret Kirsten, niets op aan te merken!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:27

Ik denk dat de lijst terug behoorlijk lang gaat zijn voor week 3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:29

104 inzendingen...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:36

Helaas een foto uit de oude doos door omstandigheden -O-
Deze week wel een afscheidsshoot gedaan maar daar staat de eigenaresse vh paard op dus die vind ik niet zo geschikt op een openbaar topic.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:37

Mooie foto, mooi gedaan met die diepte. Al mis ik wel wat warmte van de kaarsjes. Verder niets op aan te merken.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:39

magda_90 schreef:
LauraBloem schreef:
Jespri, magda. Ik heb hem niet verscherpt ofzo, hij bevat inderdaad wel ruis,de iso stond op 1600 dus misschien daarom. Riempje wegshoppen ga ik proberen als ik meer tijd heb. heb dat namelijk nog nooit gedaan haha. Als iemand tips heeft?
Dat oogje is staar, het is een heel oud hondje dus vandaar. Bedankt voor de feedback :)

Waarom de ISO op 1600 als ik mag vragen?
Qua wegwerken, er zijn turtorials beschikbaar en voor de rest proberen en oefenen. Ik dacht al dat het staar was inderdaad. :j

_Patriciaa
Dat vind ik een mooie foto, niets op aan te merken.

Het was een hele grauwe dag dus ik had de iso wat hoger gezet, iets te hoog bij nader inzien :o

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:51

Hier mijn feedback voor de eerste foto's van week 3.
Ik heb het een beetje bijgehouden op de laptop, maar er komen nu zoveel foto's bij ;) Ik zal proberen om er binnenkort nog even weer voor te gaan zitten, maar weet niet of het nog lukt. Mocht je heel graag mijn neming over je foto willen horen kan je me altijd een pb sturen.

Mariett
Wat verdrietig voor je opa en oma. Sterkte!
Ik vind dat je de foto netjes hebt genomen, scherpte is goed, mooi laag standpunt. Ruimte om de hond heen.
De onderkant eindigd wel wat abrubt, ik had graag nog iets meer van de hond gezien (borst, poten) en het einde van de takken bijvoorbeeld. Zodat je een iets completer plaatje krijgt.
En heb je een bewerkingsprogramma? Probeer de foto dan eens wat lichter te maken, dan valt de hond wat meer op, en wordt de foto wat sprekender.

Murthul
Leuk zelfportret heb je gemaakt! Wat kan je veel met photoshop hè.
Ik mis wel wat scherpte in je foto. Je gezicht is wat wazig, en je ogen ook. Probeer bij een portretfoto de scherpte op de ogen, te leggen. Dat is met zelfportretten soms best even oefenen.
Voor een volgende keer kan je ook eens proberen om wat meer afstand te nemen van de achtergrond, dan heb je minder last van de schaduw achter je.

WiancaR
Gefeliciteerd met je huis 
Heerlijk zo’n mooie zomerse foto tijdens deze regenachtige dagen. Heel mooi gedaan!

KimdeGroot94
Ik moest even zoeken wat je wou laten zien met deze foto, en toen zag ik opeens de reiger zitten. Mooi beeld!
De reiger is niet helemaal scherp, dat is jammer.
Een paar aandachtspuntjes, probeer je onderwerp scherp te krijgen. En voor wat diepte in je natuurfoto kan je iets op de voorgrond zetten. Hier staat daar een duidelijke uitleg over. http://vinkacademy.nl/fotografietips/cr ... voorgrond/
Mocht je de mogelijkheid hebben om een foto te bewerken, kijk dan goed of de horizon recht is. Deze is nu een klein beetje scheef.

taarss
Ik vind het een beetje een saaie foto.... de foto is scheef, dat kan smaak zijn. Ik hou van recht ;)
Het beeldje is aardig in het midden geplaats, om het geheel wat aantrekkerlijker te maken zou je het beeldje wat meer naar rechts kunnen plaatsen zodat er richting de kijkrichting van het beeldje wat meer ruimte is. De diepte van de foto is wel mooi. Een onscherpe voorgrond en scherpte op het beeldje.

magda_90
Fijn, een foto met een rechte horizon! Dat kijkt in iedergeval al lekker weg 
Mooi gedaan, leuk met die beweging in de bomen en door de HDR overal de juiste kleur.
Alleen de voorgrond vind ik wat fel overkomen. Het kleine laagje water spiegelt heel erg, dat vind ik wel wat jammer. Met een polorisatiefilter kun je dat voorkomen, maar die moet je natuurlijk maar net hebben ;)

Revanches
Mooi! Geen op of aanmerkingen verder.

_Elke
Ondanks dat je zegt nog niet goed te weten hoe alles werkt, vind ik dat je hier een nette foto hebt neergezet. Je hebt over de scherpte nagedacht, en dat leuk weergegeven!
De ISO is inderdaad erg hoog, maar ik vind het in deze foto niet storend.
Een stukje duidelijke uitleg over ISO kan je hier vinden, http://vinkacademy.nl/fotografietips/ba ... -over-iso/ En verder kan ik je vooral als tip meegeven... doen, doen doen! ;) Ik vond het zelf instellen eerst ook zo lastig, maar door te doen, en fouten tegen te komen leer je snel!

Manou_xxx
Leuke foto! Hond en model kijken dezelfde kant op, daardoor raak ik benieuwd wat daar zou kunnen zijn, en dat maakt een foto boeiend. Een klein vignet om de foto heen zou misschien een klein beetje diepte kunnen geven aan de foto. En probeer de foto zo volledig mogelijk te maken als je een bewerking toepast, ik mis een vlammetje in het kaarsje. En haar rechterhand schijnt wat geel op door het licht, maar haar linkerhand en gezicht lijken juist iets blauwig.

glenstorm
Mooie scherpte diepte. Ik vind de foto wel een beetje donker, en de compositie wat gewoontjes.
Ik zie een klein randje met noten scherp, maar kan er niet uit opmaken wat je ermee wil laten zien.
Misschien een idee om de scherpte eens op de titel van het muziekstuk te leggen, en het blad iets schuin te leggen zodat je wat meer diepte in de foto krijgt.

quartel
Nette foto, mooie compositie. Het geheel oogt rustig. Het heeft wel wat 

Kanzi
Hier wordt ik blij van! Een foto waar over nagedacht is. Naar mijn idee klopt de hele foto, super!

Joysieee
Ik vind het gedeelte waar het licht op het paard valt erg mooi. Verder vind ik de foto wel heel donker.
Omdat het je vooral om licht en donker ging, denk ik dat dat beter tot z’n recht was gekomen als je de foto in portretstand had genomen/gecropt, zodat je het licht van de oor tot de neus ziet, en dan de helft van het hoofd erop zodat je niet zo’n onderbelichte kant krijgt aan de rechterkant.
Snap je wat ik bedoel? Het is een beetje lastig uit te leggen via tekst ;)
Probeer van te voren goed te bedenken hoe je de foto wil hebben, zodat je uiteindelijk zo weinig mogelijk hoeft te croppen, want dat kost je schepte.

femmelz
Fijne kleuren heb je op deze foto! De donkere delen zijn wel erg donker, misschien een beetje té. Ik mis wat details. Het veertje is ook niet helemaal scherp, ik had het mooi gevonden als die uitstekende puntjes van het veertje echt helemaal scherp waren, zodat je bijna kan voelen hoe zacht het is. Snap je?
De compostitie vind ik leuk gedaan, niet zo standaard. Het kijkt lekker weg.

NESCAFE
Mooie foto! Het enige ‘minpuntje’ wat ik kan benoemen is het oog een donkder vlak is, en dat daar wat scherpte mist, dat vind ik jammer. Maar verder fijne foto om naar te kijken!

laurajoy15
Wat een schattige foto! Mooie onscherpe achtergrond, en fijne kleuren.
Ik had het leuk gevonden de eend nog van iets dichterbij te kunnen zien, maar kan me voorstellen dat dat misschien niet mogelijk was. Om je foto iets spannender te maken kan je het onderwerp wat uit het midden plaatsen. In jou geval had ik iets van het gras aan de linkerkant weggecropt.

verography
Mooie scherpe foto, met mooie kleuren.
Naar mijn mening zit aan de linkerkant iets teveel zwart, en aan de rechterkant is het net wat te krap bij het bloemblaadje.

Marit
Super foto weer!
Het licht boven het hoofd van het model is wel erg fel. Daar wordt mijn oog meer naartoe getrokken dan naar het gezicht van het model. Dat stoort een klein beetje, vind ik.

Jespri
De foto is mooi scherp. Het lichtje wat net tussen het oortje en hoofd van de knuffel schijnt lijkt erg leuk! De uitsnede had ik wel wat anders willen zien, misschien in portretstand?
Nu zit er aan de bovenkant en zijkant best wel veel ruimte terwijl er net een puntje oor aan de onderkant mist, dat is jammer.
Doordat de foto iets van de zijkant is genomen is er een oogje net niet te zien, probeer daar ook op te letten de volgende keer.

Nefertarie
Prachtige omgeving. Mooi panorama heb je ervan gemaakt.

Asselruiter
Ik mis een paar pootjes op de foto ;) Maar verder een hele mooie scherpe foto!! Ik vind de achtergrond wel iets hebben.. de kleur en strepen passen wel bij de kat.

S_imonee
Leuk idee om het paard zo eens te fotograferen, zo krijg je net even een andere foto.
De foto is wel wat donker, vooral bij de donkere delen. Dat is jammer.
Ik mis ook wel wat scherpte, probeer daar aan het werken. Ik kan niet zo goed vinden waar het onscherpe aan licht, misschien door het uploaden of door een te lange sluitertijd.

it_is_me
Wat een liefdevolle foto, prachtig moment heb je vastgelegd.
Het zwart heeft op sommige plekken geen details meer, dat is jammer. Je zou als het zo donker is ook eens probreren je sluitertijd nog iets langer te maken zodat je iets meer licht in je foto krijgt.
Want als de details eenmaal uit de donkere delen zijn kan je die ook met een bewerkingsprogramma niet meer terug krijgen. Verder een

Billionache
Leuk gedaan. Ik vind de foto wel een beetje kaal verder. Misschien was het leuk geweest om ook aan de onderkant een randje van het papier te kunnen zien.

CrazyIris
Mooie foto! Fijne kleuren, en een leuk/interessant beeld om naar te kijken.

Suuszels
Leuk he, om eens te oefenen met druppels. Het ziet er goed uit, mooi scherp!
Jammer dat er wel wat ruis in de foto zit, maar kan me voorstellen dat je iso 800 wel nodig had.

rosslover
Wat een schattig pony’tje! Ik kan nog wel een beetje zien waar je de plas weggewerkt hebt. Als je iets wegwerkt probeer het dan zo te doen dat het niet te zien is, en laat het anders zoals het is. Dat voorkomt dat je foto er raar of rommelig uit komt te zien.
Probeer de volgende keer zelf eens met je rug naar de zon te staan als je een foto maakt. Dan heb je geen last van overbelichte plassen, en is de pony ook beter te zien.
Doordat je nu tegen de zon in fotografeerd heb je met fel zonlicht in je camera te maken, en staat de pony in zijn eigen schaduw waardoor de pony minder duidelijk te zien is.

Sanne_com
Ik kan zien dat je hebt nagedacht over het maken van de foto. Je kleuren zijn goed, de achtergrond is fijn. En ondanks dat je onderwerp ‘saai’ is, is de foto niet saai om naar te kijken door de manier waarop je het gefotografeerd hebt. Goed gedaan!

MZorro
Haar haar is inderdaad wel iets wild, in haar gezicht een beetje té vind ik. En haar linker been valt wat weg in het zwart. Maar verder een mooie foto!
Best lastig he, alles om op alle details te letten tijdens het fotograferen. Ik betrap me zelf er ook nog wel eens op dat ik wat vergeet, en er thuis pas achter kom als ik de foto’s op de laptop bekijk, en dan is het te laat ;) Maar een goed leerpunt voor jezelf als je het zelf ontdekt!

Mallow
Lieve foto!
De foto lijkt bij de handjes scherper dan bij de ogen. Een portretfoto ‘moet’ eigenlijk altijd scherp zijn op de ogen, probeer daar op te letten. Een hele leerzame site voor beginnend fotografen is http://www.vinkacademy.nl, daar staan heel veel tips op!

Killyenn
Een heerlijke sfeerfoto, super gaaf!

Racheel
Oogfoto’s zijn vaak zo verprutst, maar deze vind ik mooi!
Scherp, fijne achtergond, en geen storende delen te zien. Goed gedaan!

JewEmm
Wat een schattig pony’tje! Leuke foto heb je ervan gemaakt. Fijne scherpte diepte, mooie kleuren.
Enige minpuntje is dat ik een beentje mis ;)
Probeer daar op te letten.

SternPhoto
Mooie foto.

Gracezellaa
Ik denk ook dat het lepeltje mooier aan de zijkant had gestaan, maar het stoort me niet heel erg.
De foto is iets donker. En ik vind het een fijn sfeerplaatje, maar kan er niet aan zien dat het om turkse thee gaat. Als dat je bedoeling is om te laten zien, zou ik iets meer van de rest laten zien, van de theepot, de theekruiden bijvoorbeeld. Maar als het om het sfeertje gaat vind ik de foto geslaagd.

calice
Prachtig vogeltje is het! Je hebt er ook een mooie foto van gemaakt.
Duidelijk, scherp, mooie compositie. Ik word er blij van 
Het enige minpuntje wat ik kan noemen is de ruis, dat is jammer.

Bellatrix
Lekkere drukke foto. Mooie kleuren, ik hou ervan! Je wordt de foto ingetrokken doordat je meekijkt met de sloot.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de foto niet helemaal recht is, probeer daar op te letten. Dat maakt je foto toch wel helemaal af.

XiiaaooNaa
Een hele schattige foto. Jammer dat het oortje er net niet helemaal op staat.

HeavensLove
Inderdaar jammer van het oog. Ook zonder zon kan je een reflectiescherm gebruiken. Zolang er licht is (dat kan gewoon daglicht zijn, hoeft geen zonlicht te zijn) kan je licht reflecteren. Maar als het een grauwe dag is zal er veel minder gereflecteerd worden dan wanneer er een felle zon schijnt.
Ik vind je compofitie wel leuk gekozen, en het zwart wit past ook mooi bij de foto vind ik.
EskeGirl
Ik vind het een beetje een aparte foto om naar te kijken. Ik denk dat het komt doordat de achtergrond wel erg zwart is. Ik mis daar iets details.

Sicayes
Dat is toch helemaal geen slecht begin voor een zelfportret ;) Super leuk gedaan!
Ik kwam het idee ook al tegen op pinterest, heel leuk. Je hebt het netjes uitgewerkt.

Kimmetjee04
Ik vind dat je best tevreden mag zijn, erg leuk gedaan hoor! Heb er weinig op aan te merken. Vind het goed. Goede foto’s, fijn kleurgebruik.

Leonyr
Prachtige kleuren, leuk hoe het licht in het ene oog schijnt. Jammer dat het andere oog net in de schaduw valt. De foto is mooi scherp, prettig om naar te kijken.

Astor
Super foto, leuk gedaan! Mooi zwart, en fijne kleuren op de achtergrond.

monbyou
Wat een schatje!! Verder weinig op aan te merken. Leuke foto.

horserider22
Ik vind het leuk hoe je de lucht door de bomen heen ziet, maar de bomen vind ik wel wat te donker. Dit zou je met een bewerkingsprogramma misschien iets Lichter kunnen maken. Maar verder blijft het lastig om iets wat donker is te fotograferen tegen een lichte lucht. Dan heb je dit doort ‘problemen’ al snel.

MarijeR
Gaaf!

hilly200
Het is inderdaad lastig om te zien hoe het plaatje nu precies ziet. Ik zou graag iets meer op de foto willen zien zodat ik kan zien waar ik naar kijk.

jooproo
Super, mooie foto! Leuk gevonden.

sorsie
Deze foto had ik graag wat lichter gezien.
Ik denk dat de foto wat spannender zou zijn geweest wanneer je onderwerp, in dit geval de druppel iets duidelijker te zien zou zijn.

SuperLiesje
Mooi sfeerplaatje! Fijne kleuren, veel te zien.
Babel
Een foto met bijzondere kleuren. Leuk om naar te kijken.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:00

magda_90 schreef:
Wat een leuk spontaan portret Kirsten, niets op aan te merken!

Dankjewel :D

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:03

Thanks voor je fb gub. Ik heb later de foto nog opgelicht, die staat ook in dit topic. Wbt theekruiden, deze thee wordt ook gewoon met een zakje gezet, denk niet dat een zakje iets toevoegt ;-)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:18

Citaat:
_Elke
Ondanks dat je zegt nog niet goed te weten hoe alles werkt, vind ik dat je hier een nette foto hebt neergezet. Je hebt over de scherpte nagedacht, en dat leuk weergegeven!
De ISO is inderdaad erg hoog, maar ik vind het in deze foto niet storend.
Een stukje duidelijke uitleg over ISO kan je hier vinden, http://vinkacademy.nl/fotografietips/ba ... -over-iso/ En verder kan ik je vooral als tip meegeven... doen, doen doen! ;) Ik vond het zelf instellen eerst ook zo lastig, maar door te doen, en fouten tegen te komen leer je snel!

Super bedankt Gup! Duidelijke site, klein stukje gelezen en nu al super handig!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 23:20

De samenvatting van week 3 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor
Babel verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
calice
cathyenbeau
Carolaaxxxx verzamelt hier
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Crazymel
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91
_Elke
EskeGirl
Fellow
femmelz
GerdjeHoran
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
Irene96 verzamelt hier
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolijnn
jooproo
Joysieee
Juliaka haar camera is kapot en doet helaas even niet mee.
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ is met vakantie, maar verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
laurajoy15
Leonyr
Lipydo
LinSa
LOVESUSHI verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Mallow
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Niene87 verzamelt hier
_Patriciaa verzamelt hier
ponyaddicted
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
RianC
Rianne_
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
sorsie
SternPhoto
SuperLiesje verzamelt hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Toydoll
verography verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
weslyjune
WiancaR verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:27

Oef wat een lange lijst ... Maar dat idee van Gub is wel goed, om het gewoon een weekje bij te houden op je pc en dan alles in 1 keer plaatsen ^^
Oja gub, het was eigenlijk praktisch bijna donkergrijze lucht en het begon zelfs te regenen ... Er was echt niets van reflectie jammer genoeg :) mss moet ik eens gaan uittesten met een flits op het reflectiescherm

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 23:29

Het zijn er 104 deze week... -O-

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:40

Jeetje wat n inzendingen weer! Ik ga nog even moed verzamelen voor ik aan feedback begin hoor :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 23:46

Sterkte... :(:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:54

Zo wat een boel mensen doen er mee!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:03

Zal ik maar aftrappen voor week 4 dan? :))

Afbeelding

Foto van n vriendinnetje van mij die zwanger is <3

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:50

Wat een lijst zeg! :oo ben benieuwd hoeveel er over blijven aan het einde van het jaar!

Iedereen weer heel erg bedankt voor de feedback, top dat jullie dat toch geven ondanks de vele inzendingen! :D