[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanca

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:41

zonder softbox ga je niet echt hetzelfde resultaat krijgen, je kan evt wel je flitser achter een witte (dunne) doek zetten ofzo...

Thanks allemaal :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:02

Heb het topic in een flits gevolgd en eigenlijk lijkt mij dit project ook heel leuk (zag dat andere topic ook maar bleek voor zelfportretten te zijn). En vind dit eigenlijk wel een uitkomst :D Nu ben ik absoluut geen goede fotograaf ( :') ) maar iedereen kan leren, toch? :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:17

Inderdaad nayomie, we willen allemaal meer leren en echt niet iedereen is zo wauw als sommigen hier,
inclusief ikke want ik moet nog veel leren :')

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:21

bedankt voor alle feedback iedereen, gaaf om te horen :)
@Jolandaa_ Ik heb veel gespeeld met curves, verder waren de kleuren op de onbewerkte foto al erg fijn, dus heb er eigenlijk weinig aan gedaan, plus de ogen bewerkt maar verder niet..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:54

Dan wil ik dit project ook eens proberen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:26

Welkom Nayomie!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:33

Nayomie schreef:
Heb het topic in een flits gevolgd en eigenlijk lijkt mij dit project ook heel leuk (zag dat andere topic ook maar bleek voor zelfportretten te zijn). En vind dit eigenlijk wel een uitkomst :D Nu ben ik absoluut geen goede fotograaf ( :') ) maar iedereen kan leren, toch? :D

Welkom :) Ik ben ook zeker niet de beste. Maar daar is dit topic voor, om te leren en vaker je camera te gebruiken. :)

Heb trouwens gisteren op zolder dit mooie ding gevonden.http://nl.tinypic.com/r/25iavcn/5
Ik ga eens rolletjes kopen en kijken of ie het (hopelijk) nog doet. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:52

Had je topic toevallig gezien maar wat betreft de rolletjes heb ik geen verstand :o
Wel een gaaf ding :D

Foto week 4
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:54

eclair98 schreef:
Hmm jammer van de hele discussie, helaas was mijn foto dus niet zichtbaar. Moet ik hem nu opnieuw plaatsen of moet ik nu stoppen met het topic!

Ik probeer geen oude foto's te plaatsen, maar mijn tentamens gaan voor!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:02

Nayomie schreef:
Had je topic toevallig gezien maar wat betreft de rolletjes heb ik geen verstand :o
Wel een gaaf ding :D

Foto week 4
[ Afbeelding ]

Zie ik als enige dat die kat een snor heeft :') zo schattig :)
hele mooie foto! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:23

eclair98 schreef:
eclair98 schreef:
Hmm jammer van de hele discussie, helaas was mijn foto dus niet zichtbaar. Moet ik hem nu opnieuw plaatsen of moet ik nu stoppen met het topic!

Ik dacht dat je een grapje maakte...

Als je foto niet zichtbaar is, is het handig als hij opnieuw geplaatst wordt. Ik heb hem nog niet in de lijst staan, dus het is misschien handig als je hem nog een keer plaatst.

Edit: ik zie net dat het gaat om de foto van week 3. Deze kan ik ook niet zien omdat je google account niet werkt? Ik heb even teruggekeken en zie alleen een linkje staan die leidt naar een google-account die niet werkt. Foto's in linkjes werkt niet voor mij. Een geplaatste foto zie ik staan, maar linkjes lees ik overheen. Je kan hem nog een keer plaatsten, maar mijn advies is niet via google. Ik zal hem dan wel in de lijst aanvinken als "geplaatst in week 3" (omdat je in principe wel op tijd was...)

Overigens, oude foto gewoon plaatsen als je geen tijd/inspiratie hebt, hoor. Die oude foto is dan jouw PotW. :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:48

Ik wou eens een foto maken vanuit een ander standpunt, Dus de teckel op de tafel :D en ik half onder de tafel. hij wou eerst niet stil blijven zitten, Maar uiteindelijk zijn er toch nog een paar nette foto's uitgekomen :')

Mijn week 4
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

@DmNqUe; mooie foto! Die voorpluk waait ook erg mooi weg zo! Ruiter en paard hadden van mij nog wel iets donkerder gemogen.
@Racheel; leuke foto, ik vind het persoonlijk wel jammer dat hij net niet helemaal scherp is.
@xLoki; wauw, gave foto zeg! Ik wil ook heel graag nog een keer zo’n foto proberen te maken!
@Bellatrix; Het halster en hek op de achtergrond vind ik inderdaad een beetje jammer. Ik denk dat als dat er niet op gestaan zou hebben dat deze foto een heel mooi gevoel van vrijheid zou weerspiegelen voor mij!
@poetser; lieve foto! Jammer dat de kindjes er niet helemaal op staan, nu mis ik net een stukje van de voetjes.
@MyHu; ik ben het met je eens dat het jammer is van het pootje en de staart, maar de sfeer in de foto vind ik heel mooi!
@Djura99; mooie foto! Er had van mij net een stukje van de bovenkant af gemogen.
@Irene96; haha, arme blote voetjes! Wat je al niet voor een foto over hebt ;) Ik vind het een hele mooie foto, alleen vind ik het jammer dat het hekje er aan de rechterkant niet helemaal op staat.
@XiiaaooNaa; mooie foto zeg! Jammer dat je been er net zo’n klein stukje op staat.
@binky; ik vind het een leuke foto, alleen jammer dat de onderste bloemen zo donker zijn.
@SachemLover; heel leuk gedaan!
@Agossie; ik vind het een hele leuke foto, alleen had het koor van mij nog wel iets meer uit de foto mogen springen.
@EngeltjeS; leuke foto en compositie! Dat oortje is heel lief zo.
@Ann_Pam; ik vind hem heel geslaagd! Erg leuk gedaan.
@Marit; wauw! Prachtig!
@Calice; leuk gedaan, de scherpte had van mij alleen iets meer naar rechts mogen liggen.
@ismy; ik vind het een hele mooie sfeer in de foto en genoeg om naar te kijken maar niet te druk. Ik vind het zwarte aan de linkerkant wel wat storend.
@Marjoow; jammer van de missende ruimte aan de bovenkant, misschien als je hem nu nog wat verder uitgesneden had dat hij beter had gepast. Wel een mooie foto!
@Jolandaa_; mooie foto! Misschien had hij vanuit een iets lager standpunt genomen mogen worden.
@Mb_foto; wauw, heel gaaf gedaan!
@Nayomie; mooie foto!
@monbyou; wat een grappige en leuke foto! Jammer van de streep op het plafond en witte stukje op de tafel.

Bedankt allemaal voor het leuke commentaar op mijn foto van week 3! :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:43

Bedankt! :D

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:58

Mijn POTW 4:
Afbeelding
Baal heel erg van de ruis. Heb deze keer wat meer bewerkt om te kijken of ik dat mooier vond en ik vind hem wel geslaagd

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:13

Agossie schreef:
eclair98 schreef:

Ik dacht dat je een grapje maakte...

Als je foto niet zichtbaar is, is het handig als hij opnieuw geplaatst wordt. Ik heb hem nog niet in de lijst staan, dus het is misschien handig als je hem nog een keer plaatst.

Edit: ik zie net dat het gaat om de foto van week 3. Deze kan ik ook niet zien omdat je google account niet werkt? Ik heb even teruggekeken en zie alleen een linkje staan die leidt naar een google-account die niet werkt. Foto's in linkjes werkt niet voor mij. Een geplaatste foto zie ik staan, maar linkjes lees ik overheen. Je kan hem nog een keer plaatsten, maar mijn advies is niet via google. Ik zal hem dan wel in de lijst aanvinken als "geplaatst in week 3" (omdat je in principe wel op tijd was...)

Overigens, oude foto gewoon plaatsen als je geen tijd/inspiratie hebt, hoor. Die oude foto is dan jouw PotW. :j[/quote]

Oke, dankje wel! Het was ook even snel snel, ik dacht dat het wel kon :+

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:16

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij!

Hierbij mijn foto voor week 4. Deze keer eens een zonder mijn dochtertje ;)
Het thema van het lijstje waar ik mee werk was 'soft' deze week.

Afbeelding

Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden, maar verwacht voor maandag geen tijd meer te hebben om nog een betere foto te maken. Dus maar zo. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik verzamel trouwens hier http://nl.tinypic.com/a/2v6dh/1

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:54

Er komen echt gave foto's langs!
Ik ga vandaag, als het hier ophoud met regenen mijn foto maken!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:54

Week 4 vanaf waar ik gebleven was tot nu:

IsMy: heel cool! Alleen ik snap je 'doorkijkje' maar het stoort me wel een beetje helaas. Maar al met al een heel tof zelfportret!

Marjoow: schattig die fjordenbol! Hij lijkt me alleen niet goed scherp (ja wel ergens op z'n benen maar ik had graag het scherpte punt op zn hoofd/ogen gezien) en inderdaad wat meer ruimte boven had fijner gekeken :)

Jolandaa_: mooie foto! Alleen het scherpte punt lijkt inderdaad meer op z'n borst te liggen dan op z'n hoofd. Maar ik vind je dof mooi en de compositie ook!

Mb-foto: tja gewoon heel vet! Knap gedaan :)

Nayomie: wat een prachtige kat <3 de foto lijkt alleen niet helemaal scherp. Zwart wit vind ik er mooi bij passen (misschien iets lichter maken aan de rechterkant van t kattenkoppie) en je compositie is ook netjes hoor!

Monbyou: grappige compositie, eens een keer heel wat anders! Probeer de volgende keer schept te stellen op zijn oogjes (nu is de neus scherp) en misschien iets oplichten :) maar goed gedaan hoor!

Manonnevot: mooie sfeer! Misschien de volgende keer proberen de hond wat meet rechts in beeld te plaatsen zodat er links ruimte is in de foto waar de hond naar toe kijkt (beetje krom uitgelegd haha)

Gub: mooie 'zachte' foto, dus je thema zit goed ;)

Zo nu eens aan de slag met mijn eigen week 4 :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:56

Vervolg feedback week 4:

Marjoow: Leuke foto! :) Mij stoort het eigenlijk niet dat er geen ruimte is links en boven. Het enige wat ik wat jammer vind, is dat het oogje niet scherp is (maar dat is natuurlijk niet gemakkelijk om dat doen als ze rollen).

Jolandaa_: het idee van de foto is zeker leuk! :) Ik volg jou betreffende je eigen feedback; jammer dat het niet scherp is op het oog.

Mb_foto: _/-\o_ - meer kan ik niet zeggen... Of ja misschien toch iets: zet je logo gerust groter op zo een goede foto :D

Nayomie: eerst en vooral WELKOM! :) De blik van de kat vind ik wel leuk, jammer dat je foto niet scherp is op de ogen van de kat. Zwart/wit is leuk.

Monbyou: Hihi, nu moet ik even iets kwijt - toen ik gisteren snel even naar de foto keek, leek het op het eerste zicht alsof het rode van het sjaaltje zijn tong was :+ helemaal mis gekeken natuurlijk :P Echt een schattige hond heb je daar, het idee is leuk. Wat mij een beetje stoort, is dat het hoofd er in verhouding nogal groot op staat, snap je wat ik bedoel? Maar zeker niet mis!

Manonnevot: er zit inderdaad wat ruis op je foto, maar dat stoort mij eigenlijk niet echt; ik had hem wel nog wat lichter proberen maken (maar ik snap dat dat met de ruis soms minder goed resultaat geeft). Verder is het een leuke foto :)

Gub: ik vind de foto wel iets hebben; hij straalt rust uit vind ik. Misschien nog wat contrast toevoegen? Want ik heb wel het gevoel dat er iets mist.. maar ik kan niet meteen zeggen wat..

Voila, bij deze weer bijgewerkt. Mijn foto komt ook nog vandaag of morgen - prachtig fotoweer vandaag! :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:13

Schepte kan wel kloppen ja. Aangezien mijn eigen camera binnen 5 minuten 2 batterijen verbruikt fotografeer ik met 3 MP :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:20

Als het goed is heb ik straks tijd om de fotos van week 3 van commentaar te voorzien

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:36

deviltjh schreef:
onderste vind ik beter

jaa maar eerst zagen ze er ook anders uit hahha :) maar hierop vind ik de onderste ook mooier denk ik

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:40

Haha, bedankt allemaal!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:48

Feedbacks Week 4

Agossie, Mooie foto, goede positie en goede lichtinval :D
Ann_Pam, heel mooi!
Bellatrix, heerlijke sfeer zeg :D Als je hem nóg specialer wilt maken, misschien idee om het hek nog proberen weg te werken :)
Binky, vind de lichtinval niet heel mooi, persoonlijk :o
calice, leuke positie, niet helemaal scherp
Djurra99, jammer van het strootje, maar het koppie is wel leuk :D
EngeltjeS, eens wat anders, had het liefst nog een stukje ook gezien, maar dat is meer persoonlijke voorkeur
Gub, vind de foto wel mooi genomen, maar niet erg veelzeggend :)
Irene96, wauw, prachtige foto!!
ismy, ik blijf er maar naar kijken, gaaf!
Jolandaa_, mooie positie, niet scherp, maar wel mooie positie
Marit, Wauw, die is prachtig _/-\o_
Marjoow, Awhh wat een cutie, die fjord ^^ Volgende keer beetje meer verscherpen op het hoofd :)
manonnevot, ik vind die foto wel wat hebben eigenlijk, Zo van 'Baasje, kom je ooit nog terug? '
Mb_foto, _/-\o_ _/-\o_
Monbyou Haha, dat koppie :D Dat witte volgende keer wegwerken, dan is hij heel mooi :D
MyHu, Mooie foto, heerlijke sfeer. Let wel op de horizon.
Poetser, niet echt bijzondere foto. 1 voet is verdwenen, :)
Racheel, mooie actiefoto, alleen was het mooier geweest als die grijze paal links beetje weggewerkt was :)
Sachemlover, oehh die is gaaf :D
XiiaaooNaa, leuke foto, mooi scherp ook. :D
xLoki, ik kan er niks over zeggen, hij is gewoon prachtig :D

Eigenlijk vind ik dit niet leuk te doen, aangezien ik commentaar geef op mensen die malen beter dan mij fotograferen :')