Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xWouter schreef:SuperLiesje schreef:Ik ben deels uit mijn lenzendilemmaIk heb besloten dat ik mijn 75-300 ga vervangen voor de 70-200 F4 non IS.
Nu zit ik alleen nog met mijn kitlens. Deze wil ik toch ook graag vervangen door een iets veelzijdiger lensje ivm vakanties en dagjes weg etc. Ik wil hier gewoon leuke huis tuin en keukenplaatjes mee kunnen maken zonder dat in constant van lens moet wisselen, dus hoeft volgens mij geen lens uit het top-segment te zijn. De canon 15-85 vind ik dan ook een beetje te prijzig. Waar ik nu naar zit te kijken zijn de canon 17-85 en de canon 18-135
Welke raden jullie aan? Of is er nog een ander die ik over het hoofd zie?
Ik zelf heb voor maar liefst 50!!! Euro een perfecte lens, al zeg ik het zelf, 2e hands gekocht voor op vakantie. Gewoon ook huis tuin keuken omdat ik zo mijn dure lenzen thuis kon laten. Foto's zijn haarscherp en stelt snel scherp. Praat over de Sigma 18-105 f2.8-4
Sylbana schreef:Hallo bokkers![]()
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede lens.
Ik wil graag een lens waar ik portret foto's mee kan maken, maar ook rijfoto's/wedstrijdfoto'telezoom arden van ver af. Ik zelf dacht aan de tamron 18-200, (het liefst wil ik niet elke keer de lens verwisselen), ik fotografeer nu met een EF-S 18-55 (standaard) lens en een canon EOS 450D.
Het liefst wil ik een zo goedkoop mogelijke lens aangezien ik niet zoveel geld heb, dus geen lens van 400 euro haha..
Ik weet dat ik moet letten op de F-waarde, ik heb hier alleen niet zoveel verstand van als het gaat om op meerdere locaties fotograferen. Iemand zei tegen mij; een lagere f-waarde = meer licht in de lens, maar welke kan ik dan het beste hebben? Ook zei ze dat ik moest letten op de IBS (image stabilizer), zegt mij eerlijk gezegd niks..
Ik fotografeer niet alleen paarden, ook mensen en andere (huis)dieren!
Al met al, weet iemand een fijne lens?
Alvast bedankt
edit; kan iemand mij ook het verschil uitleggen tussen een telelens, zoomlens en een telezoomlens? Mijn moeder heeft het wel uitgelegd maar ik weet niet welke ik het beste kan aanschaffen, ik had ergens een mooie telezoomlens gezien voor een leuke prijs nml..
Sylbana schreef:juliedo24 schreef:Ik heb je een pb gestuurd over diafragma
dankje heb ik beantwoord net!
@horsefreak, dankjewel! Dus eigenlijk is de 'telezoomlens' het best?
Ik heb een lens gezien met diafragma f/3,5-6,3 (18-200 zoals ik eerder had genoemd) is dat goed?
Sylbana schreef:Logo komt me wel bekend voor dus had al wel het idee dat het bekend was haha! Ja een winkel hier in de buurt heeft hem ook, wel voor 100 euro goedkoper. Dacht eraan om hem misschien daar te proberen en dan evt te bestellen, vind dat alleen zo eng ben dan altijd bang dat hij kapot gaat of kwijt raakt..
Heb even reviews opgezocht en las er veel goeds over, dat het een canon is ipv een tamron vind ik ook wel fijn!
Ja precies! Heb jij toevallig zelf ook ervaring met deze lens en eventueel wat foto's? (ik weet dat het grotendeels ook aan de fotograaf ligt maar ben wel benieuwd naar meerdere ervaringen) Heb de begin post al gezien hihi
Mijn moeder zegt alleen dat zij zelf eerder voor een zoomlens zou gaan dan voor een telelens. Het is voor haar al wel een tijd geleden (zeker voor mijn geboorte) dat ze fotografeerde, wat raad jij aan voor de dingen die ik wil fotograferen?
Sylbana schreef:@joysie ik zat in het zelfde dilemma en kijk ff naar het advies wat ik heb gekregen..
@bagheera wat bedoel je precies met vast brandpunt?;$
Ik heb de 55-250mm lens gereserveerd en ga 5 juni kijken of het wat is (helaas kan eerder niet doordat we dan pas die richting op moeten).
Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best beweegbare plaatjes kan vast leggen? Zoals paarden die springen, mijn adhd kat. Ik betrap me zelf elke keer weer op een paar onscherpe stukjes..
xMayo schreef:Hallo!
Ik fotografeer sinds ongeveer anderhalf jaar met een Nikon d3100 met een tamron 18-200 mm.
Nu wil ik graag een andere lens kopen, ik richt mij vooral op paardenfotografie. Ik begreep dat de Nikon 70-200mm hier fijn voor is?
Hebben jullie tips voor mij, over welke lens het beste is. Ik heb hier nog vrij weinig verstand van.
Ik vind het belangrijk dat ik goede scherpe beweging én portretfoto's kan krijgen.
Sylbana schreef:@joysie ik zat in het zelfde dilemma en kijk ff naar het advies wat ik heb gekregen..
@bagheera wat bedoel je precies met vast brandpunt?;$
Ik heb de 55-250mm lens gereserveerd en ga 5 juni kijken of het wat is (helaas kan eerder niet doordat we dan pas die richting op moeten).
Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best beweegbare plaatjes kan vast leggen? Zoals paarden die springen, mijn adhd kat. Ik betrap me zelf elke keer weer op een paar onscherpe stukjes..