SSDesign schreef:Zo, dat is een hele waslijst. Zelf heb ik geen/weinig verstand van Nikon, vooral van Canon. De Canon 300D, 350D, 400D, 450D, 500D zijn allemaal redelijk oud. Die zou ik links laten liggen. Kun je die eigenlijk nog wel nieuw kopen? Zo te zien zijn dit tweedehands camera's? Als dat het geval is, dan is de kans groot dat ze al heel veel clicks op de teller hebben staan.
Canon D500 bestaat niet.
Canon 1000D: bij die ene heb je er een flitser en grip bij. SD kaarten zijn niet heel duur, zonnekap zal er bij beide bij zitten. Ik vind de prijs voor beide setjes nogal hoog, want ook de 1000D is niet nieuw meer.
In dit geval zou ik voor de 600D gaan, eigenlijk vooral omdat die het nieuwste is. Tassen en andere accessoires zijn relatief goedkoop. Maar ook die camera vind ik vrij duur. Is een nieuwe 1100D niks??
Bedankt voor je reactie! Ik heb nu alleen naar degene gekeken die tweedehands aangeboden worden. Ik heb even gekeken naar de 1100D, dat zou ook nog een optie zijn! Wat voor lens zou ik daar nog bij moeten kopen om goede foto's te kunnen maken van dieren in beweging?