[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:03

Afbeelding
Afbeelding

xJolijn

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:05

Gave foto's hierboven!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:40

Stille meelezer meldt zich.
Dit topic bloed dood! Super jammer want ik volg de verzameltopics al minstens 2 jaar. :D

Doe maar weer foto's posten allemaal! :P
Ik zal zelf ff kijken of ik ook een bijdrage kan leveren de komende dagen...

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:03

Wat jammer, het is juist zo'n leerzaam en leuk topic! Misschien dat er met de mooie herfst kleurtjes wel weer wat foto's geleverd worden. :D
Natuurlijk was ik al weer hélemaal in mijn element toen we naar de dierentuin gingen, het was alleen een hele uitdaging om foto's van springerige dieren te maken zonder dat er andere mensen op kwamen te staan! Ook heb ik ruzie met mijn camera, op de een of andere manier wil hij gewoon niet doen wat ik van hem verwacht. -O- .
Hier dan toch even een foto van een flamingo, vind hem zelf niet erg bijzonder en ben dus in voor alle (opbouwende) kritiek.

Vond hem hier zelf wat grauw en donker..
Afbeelding

Hier zit er een lichte bewerking overheen, helaas nogsteeds te donker!
Afbeelding

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:30

Maureenloveu Ja inderdaad! Ik vond het ook altijd zo'n leerzaam topic, ik keek elke week wel ff maar nu valt het zo stil. :)

Heb je die foto in raw of jpg geschoten? Anders kan je de exposure nog proberen een stuk omhoog te schroeven zodat ie wat lichter wordt misschien?
Ik heb zelf sinds kort Lightroom. Daarmee kun je vaak foto's die donker uitvallen toch nog een heel stuk lichter maken, vooral als je in raw schiet. :)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:35

Unleash: JPG, ik heb helaas nog geen spiegelreflexcamera. Ik werk ook nog niet met Photoshop, misschien moet ik me daar eens in gaan verdiepen. :o

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:41

Ik zou zeker in photoshop gaan verdiepen :j, het is erg handig en je kan het maximale uit je foto's halen :))

2 foto's van gister :)
Afbeelding

Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:54

@Marleenloveu: Hij is inderdaad nog erg donker. In photoshop verdiepen kun je doen, maar misschien kun je wat meer met de instellingen van je camera verdiepen? Er zit vast wel ergens een knopje op zoals witbalans o.i.d. misschien kun je daar mee aan de slag?
@Its_Juliaa: tweede foto vind ik echt prachtig, erg mooie kleur ook! Eerste vind ik iets minder, ligt niet aan de kwaliteit van je foto hoor, die is perfect, maar de compositie spreekt me niet zo aan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:10

Unleash schreef:
Dit topic bloed dood! Super jammer

Je hebt helemaal gelijk!!

Op de vorige pagina heb ik 1 foto van mijn reis naar Australie geplaatst en daar kan ik nog wel even mee door gaan :D

De prachtige woestijn in bloei:
Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:11

De flamingo vind ik nog te donker, jammer.
De honden vind ik beiden erg leuk!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:15

Its_Juliaa Leuke foto's! Misschien kun je bij die 2e foto's het koppie van de hond wat meer verscherpen? Het lijkt alsof daar iets van de scherpte mist die je op de rest van de foto wel hebt.

Goof Mooie scherpe foto's! Je zou niet zeggen dat het een woestijn is, haha.

Laatst was ik in het park op iemand te wachten. Ik zag een boom waar de zon leuk doorheen kwam dus ik een kwartier zitten twijfelen of ik mijn camera uit de tas zou halen of niet. :') Toen ging de zon achter de wolken en dacht ik laat maar. Maar toen kwam ie een 2e keer tevoorschijn en toen heb ik toch maar mijn camera uit de tas gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:39

Mooi Unleash! Vooral die bovenste vind ik heel gaaf met die donkere tak met dat licht erachter..

Hier een magisch zelfportretje, gisteren gemaakt:
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:40

Leuk hierboven! Vind alleen de kleding afbreuk doen aan de sfeer :P Mooi jurkje oid had mooier geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:10

Prachige fotos marit, zoals gewoonlijk;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:39

Goof, mooie scherpe foto's! je zou inderdaad niet zeggen dat het in de woestijn is.

Unleash, mooie foto's met het licht zo :j .

Nobbie91, creatieve foto, wel mist er iets voor mijn gevoel maar kan mijn vinger er niet op leggen wat het is :+ .

Marit, prachtige sprekende foto's :) . Vind de tekst in foto 1 wel iets wat storend.

Mijn fotografie heeft even op een wat lager pitje gestaan omdat ik er niet meer zoveel puf voor had. Maar met mijn nieuwe paardje heb ik weer een leuke uitdaging kwa fotgrafie :j .
Afbeelding

En nog een vlinder in blijdorp :) .
Afbeelding

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:16

nobbie91, vind het ook erg jammer van de kleding. Maar top bewerking!
Marit, dat ziet er sprookjesachtig uit
Calice ik vind jou vlinder prachtig :)

Mijn bijdrage

Afbeelding

Afbeelding

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:40

Het topic bloedt inderdaad dood, daarom enkele foto's van mij. Ik twijfel vooral aan de tweede foto. Weet niet of ik hem nu mooi of niet vindt :p

Afbeelding

Afbeelding

De flamingo vindt ik inderdaad een beetje donker, in lightroom zou je dit nog goed kunnen oplossen!

Goof, ik vind je foto's heel mooi! lekker scherp!

Unleash, Wat een geluk dat je je camera uit je tas gehaald hebt! Anders hadden wij deze mooie foto's niet gezien :) Vindt het heel leuke foto's, vooral dat je zo precies door die blaadjes heen kan kijken!

nobbie, inderdaad, jammer van de kleding, maar wat een gave foto!!!

Marit, super gave foto's, moet je trouwens nog zeggen dat ik je blog echt super vindt! Ik kijk er dan ook echt vaak op en probeer telkens alles uit :D Dank daarvoor!

Calice, leuke foto, vind het jammer dat je de schaduw nogal hard ziet. Zo lijkt het net alsof je het hoofd er zelf op gemonteerd hebt! Maar ik weet uit ervaring dat het vaak niet anders kan! Je vlinder vindt ik trouwens wel prachtig!

Cleo, Ik vind het op zich wel een leuk onderwerp, alleen, heb je met flitser gefotografeerd? Ik weet niet waarom, vind er nogal een gek licht op schijnen! Maar op zich ben ik wel voor je foto! Heb ook op de eerste foto pas na 4x zien het tekstje gezien!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:09

Oh super leuk om te horen! Ik zie wel hoeveel vieuws ik heb maar ik heb natuurlijk geen idee wie het zijn haha. Maar hartstikke leuk om te horen!! :D
Je tweede foto vind ik juist gaaf! Veeeel mooier dan de eerste. Echt een pakkende sfeer! Nog íetsje verscherpen en je hebt echt een top plaat.

Dit topic moet inderdaad weer ge-upt worden, want het nieuwe topic is blijkbaar toch niet voor de echte fotografen. Dus allemaal maar weer gezellig mee doen :D

Afbeelding

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:13

Waaauw mooi Marit! Ik hou van die sprookjes sfeer <3

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:05

Geen idee hoe ik deze kan verscherpen, misschien een ideetje voor een tutorial? Hahaha ;)

Alweer een prachtige foto Marit!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:06

Marleenloveu : Je foto's zijn erg donker. kan je niet nog wat meer oplichten? Of volgende keer iso omhoog?

Its Julia: foto 1 vind ik heel mooi scherp. 2e foto is een beetje overbelicht voor mijn gevoel. Wel mooie compositie

Goof: geen woorden voor :oo <3

Unleash: weet je nog wat voor lens je gebruikt hebt en welke instelllingen. Je foto’s trekken me aan :j

Nobbie, ik heb mooiere foto’s van je gezien, deze trekt mij niet zo eerlijk gezegd :)
Marit: mooie foto’s. alleen de tekst vind ik niet zo mooi in foto 1

Calice: wauw <3

Cleo, persoonlijk had de tekst iets meer opvallender gemogen, wel mooie foto :j

Chrloot wauw die 2e foto is echt tof :j

Marit, vind de bloem erg mooi maar ik ben niet zo van de glitter :p

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:19

@charlotte, aparte sfeer, vind het wel erg mooi!
@marit mooi! echt sprookjesachtig!

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:03

Afbeelding

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:00

Jolandaa_: klopt, ik vind ze zelf ook te donker, ik beschik helaas niet over een spiegelreflexcamera en met photoshop ben ik nog niet echt bezig, dat komt nog wel een keer. :)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:58

Fair met welke lens heb je deze foto gemaakt? Het hoofd van de fries lijkt een wat vertekend beeld te geven. Verder vind ik de ogen iets té bewerkt. Wel een erg mooie achtergrond kleur.

Jolandaa_ Ooh mooie omgeving! Weinig op de foto aan te merken, alleen had ik denk ik de onderkant van de palmbomen er ook opgezet zodat je ziet waar ze vandaan komen.

Hier wat plaatjes van mijn kant. De foto's zijn wel alweer een paar weken oud.

Afbeelding

Afbeelding

edit: op de eerste foto staat mijn logo heel lomp op. Wat dat betreft werkt Lightroom niet erg goed mee maar heb nu mijn oude logo-programmaatje niet op de pc staan.