centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:26

F_Orumster schreef:
Lipydo schreef:
Maar daar heb je toch ook straten/ wegen? Hoop ik voor jullie haha

Zandpaden ;)
Marleen, waar woon je dan?

Op ongeveer 8km van Heerenveen Friesland af :)

Lipydo

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:30

Fijn dat thema in de smaak valt! Morgen is misschien een leuke dag: mensen die het winterweer trotseren (including jezelf haha) :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:31

Ik moet morgen jureren en haal mijn schrijfster op in Amersfoort, daar staat een hele mooie vestingmuur en om 08.00 's ochtends op zondag rijdt er vast nog niemand, kan ik mooi even mijn auto stilzetten en een paar foto's schieten. :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:43

Marleenloveu schreef:
Hmm, enige 'beetje' stad is 8km verderop (en dan heb je nog niks) ik woon in the middle of nowhere! *D

Hahaha waar woon je dan ?
Ik denk wel dat het hier moet gaan lukken, moet alleen tijd vinden..

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:48

Dit is echt heel toevallig :') Ik ben net voor een project voor school de stad in geweest om foto's te maken, dat was vrijdag. Dat moest ook het thema 'stad hebben'. Maar die fotos heb ik dus al eerder gemaakt..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:56

Marleenloveu schreef:
Op ongeveerHeerenveen Friesland af :)

Dat is niet zo'n wanhopig gebied :) Bij godsverlaten friesland denk ik aan noordoost friesland.

Zelfs in heerenveen zijn wat oude buurtjes te vinden, verder in grou, gorredijk, joure wel, steenwijk... Om even rond heerenveen te denken.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:42

Nou, ik ben net de sneeuw ingedoken voor het geval de wegen morgen alweer sneeuwvrij zijn!
Mocht het verder deze week niet meer lukken heb ik iig een inzending! :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:44

Ik ga volgend weekend eens kijken of ik wat leuks kan schieten :) Sneeuw genoeg aankomende week haha

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:00

Ik heb in ieder geval vandaag een reservefoto gemaakt, even zien of mijn oorspronkelijke idee wat wordt en anders stuur ik deze in :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:08

nog even wachten tot het helemaal licht is, en dan ga ik weer. Vind het echt een leuke opdracht! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:35

Is er ook interesse naar een bewerkingstopic, waar bijvoorbeeld per termijn (bv 2 weken)
Of a) een stockfoto wordt geplaatst en iedereen een bewerking daarop kan maken, graag aangeven wat ze ongeveer gedaan hebben (of mensen kunnen vragen hoe dat is gedaan) en evt met competitie en dat de winnaar de volgende stock kan plaatsen?
Of b) iedereen een eigen foto bewerkt en de voor- en na foto plaatst?

Ik weet niet of iemand het zoom magazine kent. Hier is ook altijd een rubriekje als beschreven bij A) en vind het erg leuk wat anderen ervan maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:37

Hoe bewerken bedoel je dan? Als in een foto beter maken? Verbeteren? Of er van alles in shoppen ofzo?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:39

Tja, echt verbeteren kleuren bewerken e.d vind ik wél leuk, manipuleren vind ik nooit echt leuk omdat ik het eigenlijk nooit na afloop echt geloofwaardig meer vind, van niemand niet :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:44

Er was ooit een topic waarin de eerste persoon op de lijst de foto levert. De 2e shopte er iets in, dan ging de foto naar de 3e en die deed er ook niets mee enzovoort. Was op zich leuk maar zo goed kan ik nou ook weer niet shoppen. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:46

F_Orumster schreef:
Is er ook interesse naar een bewerkingstopic, waar bijvoorbeeld per termijn (bv 2 weken)
Of a) een stockfoto wordt geplaatst en iedereen een bewerking daarop kan maken, graag aangeven wat ze ongeveer gedaan hebben (of mensen kunnen vragen hoe dat is gedaan) en evt met competitie en dat de winnaar de volgende stock kan plaatsen?

Ik weet niet of iemand het zoom magazine kent. Hier is ook altijd een rubriekje als beschreven bij A) en vind het erg leuk wat anderen ervan maken.

Er is al een dergelijk topic: [FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 110!
Ik weet niet of dit een beetje overeen komt met wat je in gedachten had?
Ik ken inderdaad Zoom.nl, maar ik kan me die rubriek even niet voor de geest halen...

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:46

F_Orumster schreef:

Er bestaat hier al een centraal fototopic voor :)
Moet even zoeken waar ook al weer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:47

Lara, ik schiet in raw dus moet altijd nog wat keuzes maken, maar dat noem ik meer nabewerken.
Echt gekke dingen doen vind ik ook niet altijd mooi, maar vind het wel interessant wat allemaal mogelijk is.
Heb hier nu een boek liggen die wel leuke dingen doet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:50

Agossie schreef:
F_Orumster schreef:

Er is al een dergelijk topic: [FK] [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 110!
Ik weet niet of dit een beetje overeen komt met wat je in gedachten had?
Ik ken inderdaad Zoom.nl, maar ik kan me die rubriek even niet voor de geest halen...

Dat is inderdaad waar ik naar op zoek was. Wel jammer dat het alleen om paarden gaat :o
Bedankt voor het opsnorren van het topic.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:59

Nee maar er zijn verschillende manieren van nabewerken :)
Ik fotografeer ook raw maar met precies dezelfde foto zal er bij mij een andere foto uitrollen als bij een ander. Omdat iedereen zijn eigen stijl heeft, dat lijkt me wel erg leuk om te zien :) Wie er voor kiest er een zwart wit van te maken, heftige kleuren, roteren/croppen e.d :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:04

Ja dat is zeker waar. Ik ben niet van het extreme, maar vind het wel een wondere wereld.
Het gekke shoppen vind ik bijvoorbeeld een fotokubus, of een 3d effect alsof iemand uit ene foto stapt.
De levitation of de kleuren doorlaten zoals Loontje in haar tutorial beschreef vind ik ook leuke dingen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:31

Vind het eigenlijk wel een leuk idee F_Orumster! Dan inderdaad gewoon stockfoto's, iedereen dezelfde foto en dan kijken hoe divers er wordt bewerkt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:40

Ik, die nogsteeds in de meeleesmodus zit en steeds niet op pad gaat met haar camera, vind het ook een leuk idee Forumster!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:58

Leuk idee inderdaad! Maar gezien ik al met drie fototopics bezig ben, wordt een vierde mij te veel. Ik zal mij daarom dus niet aanmelden.

Overigens heb ik vandaag geheel onverwachts drie mooie (straat)foto's gemaakt! Ik kan alleen niet kiezen welke ik wil inzenden. :=

*twijfelt nog even*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Ik heb ze gezien en ik zou zeggen de eerste. De middelste, zonder fietsers, is net te kaal. Die zou ik trouwens meer contrast geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:01

Bedankt. :j Ik was daar al wat mee aan het prutsen ja. :) Vooral bij de tweede foto is het wat lastig; de sneeuw wordt er lichter op en de gebouwen vreemder van kleur. Dus even een balans zoeken.