Nou, 't is geen huiskamer topic, dus we kletsen hier niet echt. Mensen stellen vragen in dit topic, en die worden hier dan weer door anderen beantwoordt
okee ik snap het ik ga m'n best doen om ook zo goed mogenlijk ook de vragen te beantwoorden!!
lucifertje
Geplaatst: 20-02-13 23:43
Vandaag de eerste dag van de cursus gehad! Veel geleerd en een aantal dingen had ik al zelf uitgezocht. Voor de les moesten we een 4tal foto's mailen en deze werden besproken. Veel van geleerd Aankomend week hebben we huiswerk mee gekregen, de scherptediepte instellingen. Ik heb weel heel wat te oefenen dus!
Leuk lucifertje. Waar doe je dat? Ik ben ook bezig met een fotografiecursus. Nog maar 2 lessen gehad, vorige week ging het door de weersomstandigheden niet door en deze week is het vakantie. Maar erg leuk om te doen.
Ik volg de cursus aan de volksuniversiteit in Venlo. Op blz 57 staat het cursus programma. We zijn met een klein groepje van in totaal 5 cursisten. Erg prettig om zo'n klein groepje te hebben. We werken met het boek het grote digitale fotografieboek (kost een 10tje) Ik weet niet of ik hier foto's mag posten. Als dat wel mag zal ik dat eens een keertje doen
Oke, overheen gelezen. Lekker klein groepje. De cursus die ik volg heeft ongeveer hetzelfde programma. Maar de groep is 2 x zo groot en we hebben nog een praktijkdag. Leuk om te doen he. Anders blijf je zo hangen.
Cursus is idd erg leuk en leerzaam. We maken ook tijdens de cursus al heel veel foto's en bespreken deze ook. Het is echt heel erg veel oefenen oefenen oefenen en ik ben nog aan het sparen voor een nieuwe lens
Ik vind 18-55 niet een handig bereik en vaak zijn de kitlenzen niet zo lichtsterk (de f waarden die erop staan). Maar bereik is net wat je veel wil gaan fotograferen. Toch zul je met 18-55 snel lenzen wisselen.
Klein vraagje, ben beginnend. Ik heb vanmiddag fotos genomen in de binnnenbak en er zit ontzettende ruis over en vaak ook niet super scherp. Ik heb de A stand gebruikt. Hebben jullie tips dit te verbeteren?
Veel ruis = hoge iso waarde Onscherp= toch nog een te trage sluitertijd.
Als je iso al zo hoog is dat je echt last hebt van de ruis. En de sluitertijd toch nog zo laag dat je fotos onscherp zijn... Kun je alleen nog een diafragma kiezen dat verder open is. Maar daar zit natuurlijk een grens aan.