[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 04:15

Jep, bekend met Sony (de spiegelreflexen dan)!
De enige waar ik tot nu toe zowel qua prijs als qua (beeld)kwaliteit echt van onder de indruk was was de Alpha 700... Vooral de 200/230/300/350 zijn echt NIET bruikbaar voor paardenfotografie bij weinig licht. Boven ISO 400 wordt het schuurpapier met grove korrel en bij ISO 1600 aangekomen komen er grindtegels ipv foto's uit. De Alpha 700 daarentegen presteert héél veel beter - ISO 4000 is zelfs goed bruikbaar.

Alpha 850/900 zijn vrij goede camera's, al vind ik ze wat te duur voor wat ze kunnen bieden + niet echt beginnerscamera's (ik ga er even vanuit dat je een beginner bent gezien je post).

Het grootste voordeel van Sony: beeldstabilisatie in de body (de IS van Canon/VR van Nikon). Alle lenzen zijn dus ineens voorzien van deze stabilisatie, ook al stabiliseert het iets minder goed dan de IS/VR. Zit ook weer een technische reden achter maar da's een lang verhaal ;)

Het grootste nadeel van Sony: Het is een "klein" merk. Goede lenzen zijn dus niet zo makkelijk te vinden, vooral niet tweedehands. Als je ze wel vindt zijn ze vaak van Sony of Minolta zelf en idioot duur. Mocht je een lichtsterke tele nodig hebben: Gisteren een Alpha 700 met Tamron 70-200 2.8 uitgeprobeerd en dat werkt bijzonder goed. Voor 618,- kan je dus al wel een hele mooie tele met beeldstabilisatie scoren op een Sony.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:04

Nu mijn vorige fototoestel verkocht is geraakt, is de jacht op een spiegelreflex geopend :D

Ik wil graag bij nikon of canon blijven, wegens jarenlange goede kwaliteit ;)

Wat valt er aan te raden?

Het lijkt me duidelijk dat het toestel voor 1 specifiek iets gebruikt zal worden, namelijk paardenfotografie :D

Met mijn vorige panasonic dmc fz 28 had ik gigantisch last van ruis...

Wie weet er een goede nikon of canon te koop waar er ook een boek van is uitgebracht en welke van de 2 merken zijn gewoon het best?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:47

momenteel twijfel ik tussen de canon EOS 1000 D en de EOS 450D...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:57

Waarom twijfel je? Laten we daar eens mee beginnen...

Verder denk ik niet dat of Nikon of Canon beter is. Ze zijn allebei erg goed en doen hun best om beter te worden dan de ander. Concurrentiestrijd... er moet wat geks gebeuren wil één van de twee écht winnen. Tot die tijd hebben wij het best mogelijk voor zo min mogelijk geld :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:43

Van zowel de 1000D en de 450D zijn goede boeken uitgevbracht trouwens ,van de 'bewuster en beter fotograferen met...' reeks. Dat vroeg je je af toch?
Inderdaad, waarom twijfel je? Anders is het moeilijk om advies te geven :]

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:31

het is al eerder gevraagd,
maar als ik vandaag wat bestel bij fotokonijnenberg,
hoe lang duur het dan voordat ik het in huis heb :)?

edit
er staat namenlijk niks over op op de site

en als ik een geheugenkaart wil bestellen, iemand enig idee onder welk kopje dat valt?
ben nu al een kwartier aan het zoeken op die site maar kan niks vinden! :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:41

Wat dacht je van geheugen&lezers? :D
En als je dan gewoon op SD zoekt of op CF zou je het zo met de zoekmachine moeten vinden lijkt me?
Edit: zelfs als ik zoek op geheugenkaart vind ik er een paar, een beetje beter zelf zoeken dus.

Qua verzending weet ik niet, maar als ie op voorraad is kan het niet langer dan 2 dagen duren lijkt me.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:59

_Charlotte_ schreef:
het is al eerder gevraagd,
maar als ik vandaag wat bestel bij fotokonijnenberg,
hoe lang duur het dan voordat ik het in huis heb :)?

edit
er staat namenlijk niks over op op de site

en als ik een geheugenkaart wil bestellen, iemand enig idee onder welk kopje dat valt?
ben nu al een kwartier aan het zoeken op die site maar kan niks vinden! :o

Ik heb ze wel bij cameranu.nl gevonden
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=85&sg_id=230

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:39

bedankt
ach wat dom hahaa ik zag het de hele tijd over het hoofd!
ik zat gewoon bijna een kwartier te zoeken naar die SD kaarten. haha domdom
toch bedankt :)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:02

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe camera.
Deze volgende camera's lijken me intressant. De vetgedrukte staan niet in het topic
- Canon Powershot A710 IS
- Panasonic Lumix DMC-FX01
- Pentax Optio M30
- Lumix DCM FX10
- Casio Exilim EX-H10
- Panasonci DMC-TZ6

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:51

Ok ik ben er ondertussen uit :D Het zal de Canon 450D worden. Ik twijfelde omdat er toch €200 verschil op zit, maar het feit dat de 450D een beeldstabilisator ingebouwd heeft trekt me toch over de streep, heb niet altijd een even stille hand :D

Waar kun je het boek over de 450D kopen?

Daar kan elke lens wel bijgekocht worden zeker?

Ik wil vooral zuivere foto's van mijn paarden, rijdende paarden en mijn gezin thuis nemen. Aangezien de 1000D ietswat goedkoper is, vroeg ik me af of dat goedkoop geen miskoop kon worden. Met mijn panasonic DMC FZ28 had ik daar vaak problemen mee, foto's waren op het eerste zicht zuiver, maar vanaf dat je begon te zoomen zag je toch de ruis. Die trok enkel goed in openlucht vond ik, terwijl ik ook graag zuivere foto's maak in een binnenpiste.

Hoogstwaarschijnlijk lag het aan mij hoor :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:00

chipieke schreef:
Ok ik ben er ondertussen uit :D Het zal de Canon 450D worden. Ik twijfelde omdat er toch €200 verschil op zit, maar het feit dat de 450D een beeldstabilisator ingebouwd heeft trekt me toch over de streep, heb niet altijd een even stille hand :D

Alleen is dit niet zo... alleen Sony-spiegelreflexen hebben een beeldstabilisator ingebouwd. Het effect wordt daar bereikt wordt door de sensor te bewegen.
Als je beeldstabilisatie hebt op een Canon zit het altijd in het objectief (men beweegt één lens of een lensgroep, afhankelijk van het type lens), en als het in dit geval gaat om het kitlensje scheelt dat precies 30,- (die kan je nl. ook los kopen).

Grote voordelen van stabilisatie in het objectief zijn dat je verder kan gaan met stabiliseren (het is technisch beter mogelijk om een lens of lensgroep ver te laten verplaatsen dan een sensor) en bij stabilisatie in het objectief staat het zoekerbeeld gewoon stil ipv dat het trilt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:50

Hallo,

Op school gaan wij Themaboxen maken voor dementerende ouderen. ik heb in 1 thema box boerderij, en in 1 themabox fotografie. en over dat laatste wil ik wat info.

Ik ben op zoek naar een werkende Polaroid Camera. het liefst zo oud mogelijk, maar wel met 'navulling' zegmaar. ik wil er dus wel dat fotopapier bij hebben. het liefst in zwart wit/ sepia of wat er vroeger was rond 1950. Geen kleur. of als er echt niets anders is wel kleur.
Wie kan me helpen. ik heb eigenlijk géén budget gekregen van school. ik wil dus maximaal voor €20 euro iets zoeken. (excl navulling) wie o wie kan me helpen?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:22

Hallo, wil me even voorstellen.
Na jaren te hebben 'gekloot' met een gewoon digitaal fototoestelletje met opties nul de ballen, wil ik nu graag overstappen naar iets proffessioneler :) Wat wil ik er mee kunnen?
- landschappen
- portretten
- actiefoto's - springen, dressuur (enkel buiten lijkt me momenteel voldoende)

Iemand een ideetje welk toestel mij past?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:43

Umeo schreef:
Hallo, wil me even voorstellen.
Na jaren te hebben 'gekloot' met een gewoon digitaal fototoestelletje met opties nul de ballen, wil ik nu graag overstappen naar iets proffessioneler :) Wat wil ik er mee kunnen?
- landschappen
- portretten
- actiefoto's - springen, dressuur (enkel buiten lijkt me momenteel voldoende)

Iemand een ideetje welk toestel mij past?

Wil je een overstap maken naar een spiegelreflex of voldoet een goede compact camera ook? En ook niet onbelanrijk -> Wat wil je er aan uitgeven?
Wil je jezelf echt meer in fotografie gaan verdiepen en je hebt een leuk budget om een camera en wat leuke objectieven te kunnen kopen dan zou ik absoluut voor een spiegelreflex gaan.

Blijf je toch liever op automatische standjes fotograferen dan kan je met compactcamera's ook hele leuke dingen bereiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:35

En wat is je budget, Umeo?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:13

Ik wil een spiegelreflex en een echt budget het ik niet. Het moet niet super duur worden! Stel maar wat voor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:13

Umeo wat vind je niet super duur? wat wil je maximaal uitgeven en wat zijn je eisen verder?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:34

Na een aantal jaar foto's maken met de Panasonic Lumic DMC-FZ8 wil ik nu toch graag wat meer, ben al een tijdje aan het rondkijken voor spiegelreflex.
Ik zit nu rond de 350 euro en als ik doorspaar, komt daar ongeveer 25 euro per maand bij.
Camera's die ik op het oog heb: Nikon D3000, Sony A230 en de Sony A350.
Die laatste lijkt me heel mooi, maar heeft Compact Flash geheugenkaarten, wat is daar het voordeel van boven SDkaartjes? Want daar heb ik er toch wel aardig veel van door mijn oude camera's.
En is het verstandig om één van die goedkoopste instapmodellen te nemen, of kan ik beter doorsparen voor een uitgebreidere camera en dan maar wat langer wachten?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:55

Ik wil nu ook graag een spiegelreflex kopen, en ik zit te twijfelen tussen:
-Canon 1000d
-Nikon 3000D
-Sony A330
Ja, ik weet het, 3 verschillende merken :o
Ik weet niet precies waardoor ik twijfel. Ik heb heeel veel revieuws ed doorgelezen, maar kan nog steeds niet kiezen. Ik heb nog nooit een spiegelreflex gehad, en weet er ook niet zoveel vanaf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:31

Hoi!

Hopenlijk kan iemand me helpen.
Mijn oog is gevallen op de Olympus FE 4000.
Hij is erg mooi plat, mooi kleurtje.

Breedbeeldfunctie, veel pixels en 4 of 5 inzoomen.

Ik kan geen voorbeeldfotoos vinden helaas. Kent iemand de camera? Is t een aanrader?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:53

Noatjuhh schreef:
Ik wil nu ook graag een spiegelreflex kopen, en ik zit te twijfelen tussen:
-Canon 1000d
-Nikon 3000D
-Sony A330
Ja, ik weet het, 3 verschillende merken :o
Ik weet niet precies waardoor ik twijfel. Ik heb heeel veel revieuws ed doorgelezen, maar kan nog steeds niet kiezen. Ik heb nog nooit een spiegelreflex gehad, en weet er ook niet zoveel vanaf.

Ik zou het wel weten: Canon! Maar misschien komt dat omdat ik voornamelijk met Canon fotografeer en het hele fijne camera's vind :P (heb overigens wel ook een Nikon en heb een Sony gehad...)

Ik zou naar een grote fotozaak gaan en vragen of ze die drie cams even voor je uit het schap pakken. Even proberen, voelen enz... Dan merk je het vanzelf wat jij het fijnst vindt.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:56

Antheman schreef:
Hoi!

Ik kan geen voorbeeldfotoos vinden helaas. Kent iemand de camera? Is t een aanrader?

Hahaha, dat de prioriteiten toch anders liggen haha. Mijn prioriteiten liggen echt niet bij de kleur en de platheid van een camera voor ik iets koop, terwijl dat voor de ander kennelijk wel belangrijk is.
Wil je gewoon je camera in je zak kunnen steken en eruit halen en klikklikklik, dan is deze camera heel geschikt lijkt me. Ik ken hem niet, maar je kan altijd reviews opzoeken, die zijn over elke camera wel te vinden :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:59

Loennalover schreef:
Antheman schreef:
Hoi!

Hahaha, dat de prioriteiten toch anders liggen haha. Mijn prioriteiten liggen echt niet bij de kleur en de platheid van een camera voor ik iets koop, terwijl dat voor de ander kennelijk wel belangrijk is.
Wil je gewoon je camera in je zak kunnen steken en eruit halen en klikklikklik, dan is deze camera heel geschikt lijkt me. Ik ken hem niet, maar je kan altijd reviews opzoeken, die zijn over elke camera wel te vinden :)

Ik heb een groooote camera en heb geen zin om dat ding altijd mee te sjouwen. Ik wil een ding wat ik altijd in mijn jaszak kan steken.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:54

ik ben vorgeweek zondag aan het oefne gewesst met me nieuwe camera ma kom er egt niet uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding