Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:Misschien aan je witbalans?
Ik heb op bijna al mijn foto's zodra er iets minder zon is en de foto's wat donkerder worden dat de kwaliteit drastisch achteruit gaat. Foto's worden min of meer groenig, met een apart soort ruis. Waar kan dit aan liggen? (eos 300D)
Oja, en scherpstellen op snelbewegende objecten.. gaat bijna altijd misTips, iemand
?
Mlies schreef:Kheb niet het hele topic doorgelezen.. Maar, op sommige foto's heb ik nog wel eens een beetje blauwige gloed.. Neem aan dat het komt door verkeerde instellingen, maar ik niet niet welke/hoe/wat..
Iemand een idee?
[Canon EOS350D overigens..]
Butterfly14 schreef:imo ogen heeft het niet veel nut om een statief te gebruiken. Bij de sluitertijden die jij noemt heb je niet zo snel een statief nodig, en bij langere sluitertijden is het paard toch bewogen, en maakt het dus ook niet uit of jij wel of niet de camera bewogen hebt.
Daarnaast is een diafragma van 2.8 ook niet heel vanzelf sprekend. In ieder geval niet met een zoomlens, wat je meestal toch wel gebruikt met sportevenementen.
Voor de interessante foto's inderdaad gewoon de creativiteit in de strijd gooien en veel uitproberen/oefenen.
JW18 schreef:Een paard kan ook stilstaan/stappen dan is een statief zeker wel makkelijk
Butterfly14 schreef:Wat bedoelen jullie precies met 'moeite met scherpstellen op snelbewegende objecten'? Bv:
-je krijgt hem niet op het goed punt scherp, er is iets anders scherp dan het onderwerp.
-bewogen door lange sluitertijd, vooral de benen ed zijn bewogen
-heb je allemaal horizontale lijnen? (wat eigenlijk ook icm de sluitertijd gebeurt)
-of nog iets anders?
Dat kan namelijk naar verschillende oorzaken/oplossingen gaan.
Butterfly14 schreef:als ik deze foto's zie lijken ze wel goed scherpgesteld, maar met een te lange sluitertijd genomen. Kan je je diafragma of iso instellen? En heb je verschillende standen op je cam, die je bv met een wieltje kan veranderen?