[Verhaal] Mishandeling: Damage!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:03

Ik probeer het zo spannend mogelijk te houden en hoe het afloopt weet niemand. Ik gebruik gewoon mijn fantasie en probeer het net echte lijken. Jullie komen er wel achter, teminste, als jullie blijven lezen! Mijn trouwe fans! Hihi!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:04

pag. 7 *cheert*

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:05

JAAAA Blz 7 !! NIEUW STUK!
( Posten heeft gewerkt )

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:07

Haha, helaas moet je tot morgen wachten want ik moet nog voor de spelling controleren! Volgens mij zitten we een beetje off-topic te doen, hihi!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:07

Boeie hoopelijkk komt ie snel

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:11

jaaaa blz. 7

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:16

Flauw..

Ja ja, SMOESJE SAS ! JE wilt ons gewoon langer in spanning houden

jollyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:36

nieuw stuk nieuw stuk

SaskiaKur

Re: [Verhaal] Mishandeling: Damage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:54

Hier hebben jullie het nieuwe stuk!

Hoofdstuk 7:

De dagen die daar op volgden gingen makkelijker. Gabriëlle praatte weer en ze zag ook beter uit. Haar ouders waren dolblij dat ze weer een beetje bijdraaide. Alhoewel ze wel steeds vroegen wat er nou aan de hand was, is de vriendschap tussen mij en Gabriëlle sterker dan ooit tevoren. Ze vertelt steeds meer over haar probleem. Ze beschreef de man, wat uiteindelijk dezelfde bleek te zijn waar ik en mijn vader zijn langs geweest. Guillermo. Ze heeft nog lang niet alles verteld. Maar we zijn wel op weg. Gabriëlle heeft nog niet verteld wat er precies met haar is gebeurt, maar ik weet gegarandeerd dat ze het mij zal vertellen wanneer ze er klaar voor is. We zijn vriendinnen en ik doe er alles aan om haar te helpen. Gabriëlle begon weer een beetje lol in haar leven te krijgen en we spraken bijna elke dag af, het was toch tenslotte zomervakantie!

Op een dag zaten we gezellig liggend in het hoge gras in een weiland. Het zonnetje kwam na zoveel weken uiteindelijk door. We hebben nu al 4 dagen zon en ik laat er geen gras over groeien om even het zonnetje mee te pikken. Zo dacht Gabri er ook over. Zo zaten we samen dan in de middag gezellig te bakken in een weiland. De zon scheen lekker op onze gezichten. “Aah” pufte ik. “Lekker, hè?!” en ik keek Gabri aan. “Mm” en ze draaide haar hoofd weer in de zon. Ik plukte een graansprietje en deed die in mijn mond. Mm, lekker om op te sabbelen. Beide genieten we van de zon en we hadden ook niet veel gesprekstof. “Gabri? Zullen we dadelijk een filmpje pakken?” vroeg ik. Gabri ging rechtop zitten. “Thuis of in de Bios?” en ze pakte net als mij een graansprietje. Ik keek omhoog en ik zag haar mooie bruine haren voor mijn neus. Haar kleine neus en zwoele lippen keken me beduusd aan. Haar twinkelinge oogjes maken haar een onschuldig maar lief meisje. Ik ging ook rechtop zitten. “Bios! Kunnen we de nieuwste films bekijken!” en ik knipoog! We gingen beiden in een kleermakerzit zitten en keken elkaar oog in oog aan. “Gabri?” begon ik. “Ja?” en ze trok een wenkbrauw omhoog. “Ik wil je zeggen dat je mijn allerbeste vriendin bent en dat ik je nooit kwijt wil!” en ik boog mijn hoofd. “Ik hou van je, schat!” en een traan liep over mijn wangen. Gabri keek me aan. Ze wist dat ik alles voor haar overhad en dat ik dit echt meende. “Oh, Tess! Ik hou ook van jou! Je weet dat we elkaar steunen!” en ze omhelsde me. We snikten nog wat na en ik veegde toen me tranen weg. Gabri wist me altijd te troosten en me altijd op me gemak te stellen. Ze wist hoe ik in elkaar zat, binnen en buiten. Een betere vriendin kon ik niet krijgen! En ik ben blij dat ik haar ooit op deze wereld ben tegengekomen. “Word niet te sentimenteel, hè!” zei Gabri en ze snotterde ook een beetje. Gabriëlle stond op en tuurde in de verte. “Zullen we eerst even gaan douchen en dan gaan? Want ik zweet me als een otter” en ze maakte een gebaar met haar neus dat ze naar koeienstront rook. Ik schaterde het uit. “Nou, dan moet je niet mijn voeten ruiken als ik gesport heb.” en ik giechelde. “Dat wil ik ook niet!” en Gabri lachte ook. “Ooh!! Jij gemenerd!” en ik porde haar in haar zij. Zo stoeiden we daar. “Kom op!” en ik rende weg. “Hé! Wacht op mij!” en Gabri rende me wat sukkelig achterna. Gabri kennende is zei totaal geen atleet terwijl ik juist elke morgen ga rennen. Wat jullie al weten! Ze hield me nooit bij en na 2 minuten was ze me al uit het zicht. Ik verstopte me in de struiken en bleef wachten tot ze voorbij kwam. Maar na 3 minuten was ze er nog steeds niet, 5 minuten…Ze zou toch niet zolang erover hebben gedaan? Bezorgt liep ik uit de struiken en keek de straat in. Link,rechts, maar geen spoor van Gabriëlle te bekennen. Ik kreeg het toch nu echt benauwd. Ik begon een loopje te maken en ging elke straat af. Waar is ze nu potverdorie heen! Het zweet brak me uit en ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik ging op het dicht bijzijnde bankje zitten en hing voorover gebogen. Waar is ze nu? Zal ze verdwaald zijn? Ze weet toch wel hier de weg? Verschillende gedachtes gingen door mijn hoofd over wat er gebeurt zou kunnen zijn. Opeens hoorde ik gekraak van achteren. Ik schrok me kapot en draaide me vliegenvlug om. Eenmaal de persoon te hebben gezien wie achter me stond verdween mijn bezorgdheid.

Het was Gabriëlle die zich helemaal in een deuk lag. Ik was ene kant kwaad maar de andere kant ook weer blij om haar te zien. “Wil je me dat nooit, maar dan ook, nooit meer doen?!” en ik zuchtte diep. Gabri kwam niet meer bij van het lachen maar ik was niet mee te genieten. Ja! Zij vind het wel grappig!
Na enige tijd naast haar lachende gezicht te hebben gezeten moest ik me toch sterk inhouden om niet in lachen uit te barsten. Op een gegeven moment lukte dat niet meer en zo zaten we weer. 2 pubers die elkaar in de zeik zitten te nemen. “Nou, kom!” schaterde ik nog na. “We moeten nu echt gaan!” en we stonden op. “Nu gaan we samen!” zei Gabri. En stak een arm uit. Zo liepen we samen, arm in arm, als net een echtpaar naar huis. Eenmaal thuis douchten we ons en kleedde we ons om. “Mam? Kun je ons wegbrengen?” zei ik op een piepstemmetje. “Ja hoor!” en ze pakte gelijk haar autosleutels. Ik gaf haar een kus en mam reed ons naar de Bioscoop. Eenmaal daar aangekomen stapte we uit. “Ik heb mijn mobiele mij me, dus ik bel je wel wanneer je ons kunt ophalen!” en ik gaf mam een kus. “Tess? Maak je het niet te laat!?” en ze keek een beetje bezorgt. Mijn moeder kennende, altijd bezorgt. “Ja! Ik weet het!” en ik gaf haar nog een kus. Ze zwaaide nog wat na en we gingen dolblij naar binnen. Eerst gingen we een hele discussie onderhouden wie welke film wou zien. We waren er na 10 minuten discussiëren uiteindelijk erachter gekomen, het werd: Ice Age 2. We kochten de kaartjes en wat popcorn. We hoefden niet te wachten want de film begon 2 minuten nadat we de kaartjes hadden gekocht. Gabri en ik hadden een lol en we vonden de film echt super leuk! Lekker humheuristisch. Toen de film klaar waren heb ik meteen me ma opgebeld dat ze ons konden ophalen. Ze zei dat ze zo snel mogelijk kwam. Het duurde nog wel een kwartiertje dus probeerden ik en Gabri ons te vermaken. We kletsten wat gezellig en lolde wat bij elkaar. Opeens was de stemming verdwenen. Guillermo stond daar met een groepje mannen te praten. Oh nee! Dit moeten we helemaal niet hebben! Ik porde Gabri aan met mijn elleboog in haar zij. “Auw!” schreeuwde ze. “Ssht!” en ik legde mijn vingers op haar lippen. Ik knikte naar de kant waar Guillermo stond. Beide verkrampten we. Gabri keek me angstig aan. “Wat moeten we doen?” en ze begon te fluisteren. “In ieder geval moet hij ons niet zien!” en ik trok haar mee. We verschuilde ons achter het Bioscoopgebouw en tuurde in de verte en probeerde wat mee te krijgen van het gesprek. Je voelde je net een dove. Je verstond niks en je kon nauwelijks wat zien. “Ik ga dichterbij” zei ik tegen Gabri. “Nee!” schreeuwde Gabri en ze schrok gelijk weer door het harde geschreeuw van haarzelf. “Je laat me niet in de steek!” en ze hield me arm vast. “Gabri! Als ik je wil helpen moet ik toch echt iets van die man te weten te komen! Of je blijft hier of je gaat mee!!” en ik keek haar streng aan. Gabri streefde met haar gevoelens. Wat moest ze nu doen? Haar eigen angst onder ogen zien of haar vriendin alleen laten gaan en haar in gevaar brengen. Beidde wou ze niet maar ze moest toch echt een keuze maken. Na een lange stilte had ze haar besluit genomen. “Oke!” en ze zuchtte. “Ik ga met je mee! Onder 1 voorwaarde! Als het te gevaarlijk word dan gaan we terug en wachtten we op een veilige plek op je moeder! Oke?” en Gabri keek me aan. Ik zuchtte. “Oke!” en ik keek haar zo onschuldig mogelijk aan. Natuurlijk zou ik dat niet doen. Dit zou de kans zijn om erachter te komen wat die vent nou van ons wilt! We liepen een straat dichterbij. Zo zaten we 50 meter verwijdert van de groep en konden we het gesprek toch al goed horen. Ik gebaarde naar Gabriëlle dat ze stil moest zijn en goed moest luisteren. Het gesprek kon je nu luid en duidelijk horen. Het gesprek ging als volgt: “….”

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:12

Verderrr
ik ben het nou al de hele middag aan het lezen
dus verder

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:14

ik denk, dat ik vanavond weer een stukje plaats! Speciaal voor jullie! Maar ik weet het niet 100 procent zeker!

Noraly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:41

doe maar wel! kom op !!

Liefs

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:17

Nee sorry lukt niet meer. Moet dadelijk nog even weg en dan kom ik pas later terug! Jullie moeten tot morgen wachten! Nog meer reacties op mijn verhaal? He! Waar blijven mijn fans, hihi! Grapje!

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:26

leuk stuk;) ben benieuwd hoe het gesprek gaat.

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:35

wauw, weer een prachtig stuk. zoo spannend

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:56

Wow dit is heel erg mooi geschreven, ook met datails en je leeft je helemaal in, in die persoon

Ik zag wel een foutje waarvan ik er nog een paar van heb gezien, misschien iets om wat meer op te letten;
Citaat:
`Pap?´ en

ik

ging voor hem staan. Pap keek gebukt omhoog en ging staan. Hij rekte zich even uit en richtte toen op
mij
. `Ja?´ en hij keek me aan. Het zweet stond op zijn voorhoofd. `Die man hè…waar wij vorige week zijn heen geweest hè…uhm..´ zei Tessa langdradig. Hoe moest ze dit zo onschuldig mogelijk gaan vragen? `Wat Tessa? Wat is met die man?´ en hij ging ongeduldig weer verder met het tuinieren. `Wie is die man?´ zei Tessa voldaan.

Ik denk dat allebei die vaders er wel wat mee te maken hebben, omdat die vader van Tessa er zo raar over deed .
En ben beniewd naar het volgende stuk!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:03

Hey Suusje! Heel erg bedankt voor je reactie, ben blij dat je het erg mooi vind! Inderdaad, ik heb in sommige stukjes zo´n fouten zitten. Ik vind zo´n fouten erg moeilijk vindbaar. Dat heb je wel gemerkt omdat het nu nog steeds voorkomt! Ik hoop dat je het er niet mateloos aan stoort...

Ik zal mijn best doen!

Noraly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:35

Kom op kom op!

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:13

veder...veder

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:49

haha, verder verder...

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:01

leuk stukje

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:04

Nou kom op mensen nog maar 3 berichtjes
*huphuphup*

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:49

dacht dat er vanavond nog een stukje kwam? is nu kei spannend..

Vesper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:53

LEUK weer...!
Blz 8 al?

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:52

MEER!