Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:30

@ Austria: ziet er vet gaaf uit, hoe heb je dat gedaan????

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 08:47

Wineds @ Ik heb dit al lang niet meer gedaan... Dus weet niet wat je bedoelt dat ik eens iets nieuws moet proberen?

pipanda

Re: Bewerkingstopic, allemaal dezelfde foto bewerken, ronde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:41

Bedankt voor jullie positieve reacties op mijn bewerking er komt nog een vervolgals het lukt.dat ga ik staks uitwerken eerst maar een paar beoordelingen

Blz 3

marciatjuh;ik vind die rekjes er niet leuk bij.
Otje merlot;leuk gedaan alleen de naam iets te vaag van kleur ik zou dezelfde kleur doen als het randje.
X_Forden_X;leuk idee met die tekst ik mis alleen schaduw bij de paardjes.
Mon_ami;dit is niet mijn smaak maar om hem te verbeteren zou ik proberen de overgang van rood naar paard vloeiender laten verlopen dit doe ik met gummetjes van 5% of minder.(kan waarschijnlijk makkelijker maar ik heb nog niet uitgevonden hoe)
Bobjuh;voor de 1e keer mooi gedaan ik zou het paard wel iets in het water laten staan en niet er op.
Liezzie;dit is zeker iets vaags.
Bloempje;opzich wel leuk maar dat paard zonder hoofd links vindt ik niet mooi beter het hoofd gebruiken.

BLZ 4

Love saros;mooi gedaan ik had alleen voor de buitenste rand ook de foto van het paard genomen.
Luf_horses;niet zo mooi(het is geen wedstrijd alleen een topic om van elkaar te leren)
Sronnie;ziet erleuk uit maar te klein om echt te beoordelen
Melia forever;2e het is de bedoeling dat je je 1e verbeterd
DebbiJ;mooi gedaan leuke achtergrond,misschien alle lijstes hetzelfde maken dus ook de buitenste hetzelfde.
Brigit_evita;leuk gedaan misschien nog een lijstje eromheen.
Gaska;mooi,het paard iets in het water zetten niet erop en een spiegeling maken
Shalimar;grappig ik weet niet hoe mooiier te maken
Ceent; leuk idee nu nog schaduw bij de paardjes en hiij is af.

BLZ 5

Kanzi;Die is weer mooi,weet niet hoe te verbeteren,misschien iets minder wazig maar ja dan is het effect weer weg.
Woopietjuh;Mooi achtergrond paard iets in het water zetten en spiegeling maken.
Nynkk;mooi geheel ik zou alleen het paard in het water zetten en niet erop
Philadelfia;2e het is de bedoeling je 1e te verbeteren
Boemba;sepia soes,leuk idee de achtergrond is iets te flets/vlak iets meer contrast in achtergrond.
Mandy 101;Beetje simpel ik zou in iedergeval de witte delen niet wegmaken (maar dat is natuurlijk jou smaak)naam vindt ik ook niet mooi op het paard,van een lijsrje wordt het niet drukker.
Paolien;Mooi achtergrond redelijk gekniptalleen bij het achterste been zit nog een hele strook achtergrond,misschien dacht je dat het staard was.Hij zweeft nu zo in deze foto zou ik niet weten hoe hem voeten aan de grond te geven dus zou ik hem laten zakken ,dan maar geen voetjes.
Noa fleur;Ondeugend stikkum toch 2 ik beoordeeel alleen de 1e en die vindt ik leuk geen aanmerkingen
Elena;Hij lijkt simpel.
Suzanne_k;mooi achtergrond nu nog schaduw maken.
Love_paarden;nog erg simpel en ik vindt het ook niet mooi.Je wilt er geen komentaar op die krijg je toch als TIP; ik gum altijd als het priegelig wordt in een vergrote foto.Ik zag dat je al aan de gang bent geweest met de gum ziet er al iets beter uit maar als in een vergrote foto gumt wordt het vast nog beter.

BLZ 6

Austria;echt gaaf gedaan, mag ik vragen hij je dat licht erachter krijgt.
Eros;Opzich leuk gedaan ik vindt denk alleen het kader te breed ten opzichte van foto
Wineds;mooi gedaan ik mis alleen schaduw
Odette lover; ik vindt het niet zo mooi gedaan alie baba valt weg alleen dat stuk roos op alie baba is duidelijk.

Wineds schreef;[quote]nu nog het witte plekje op z'n kont weg en hij is top!
Dat is een vlek van het paard dus dat heb ik expres niet weg gegumd.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:47

pipanda schreef:
Wineds schreef;
Citaat:
nu nog het witte plekje op z'n kont weg en hij is top!
Dat is een vlek van het paard dus dat heb ik expres niet weg gegumd.

Dat klopt! AliBaba heeft bovenop zijn kont een kleine witte vlek...

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:39

zo hier komt mijn tweede bewerkte foto zo wat heb ik er mee gedaan

*ik heb in zijn gezicht wat beter over proberen te laten lopen zodat het halster nog minder opvalt heb ik met een penseel gedaan
*ik heb het paardje naar de voorgrond gehaald zodat er iets meer kleur in komt
*de achtergrond heb ik met een penseel bewerkt zodat het wat meer overloopt
*ook heb ik er een roosje op geschilderd met een penseeltje
*en wat klimop blaadjes gestrooit ik heb het spiegelbeeld wat anders neer gezet en kijk nu aan de andere kant van alibaba vliegt een klein vlindertje

Afbeelding

nou ik hoor wel of hij zo beter is of niet

mijn comentaar volgt later in de week

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:43

Boemba @ Erg jammer van de afgesneden hoefjes. In zijn staart zitten allemaal hapjes en de spiegeling klopt niet.

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:06

JA JA boemba een roos geschildert nogalliefs ik geloof er niks van gewoon een foto hahahahahahaha weer een dag gelachen(toch nog Ik vind de achtergrond toch nog iets te vlak je hebt meer kontrast gedaan in het paard was beter geweest als je dat in de achtergrond had gedaan.Nou ja volgende week weer een nieuwe foto.

Ik heb de mijne ook verandert ben benieuwt wat jullie hiervan vinden dat de sterretjes twinkelen is een idee van soes boemba ik heb het wel zelf gemaakt boemba heeft het uitgelegt(ze heeft hetzelfde programma) hier komt tie

alie baba in een van die 1001 nachten
Afbeelding

Austria; ik geloof dat ik al heb uitgevogelt hoe je dat licht erachter kan maken.
Ben benieuw af er nog iemand vindt af hij saai is of dat er nog wat mist
groetjes pipanda
Laatst bijgewerkt door pipanda op 08-03-06 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:18

Ben vergeten te schrijven wat ik gedaan heb
*halve wolk weggegumt
*paard en wolk samen iets kleiner gemaakt.dus meer ruimte boven paard
*laag gemaakt met een heel licht gele bijna witte vlek rond het paard en die doorzichtig gemaakt deze laag ligt achter de laag met het paard natuurlijk.
*sterretje uitgegumd en met kleur lopen spelen tot ik het mooi erbij vond passen steretje een aantal keer gedupliceert somige iets groter andere iets kleiner gemaakt
*alle lagen opelkaar geplakt laag 6X gedaan op elke laag 2 steretjes met zwart overgeschildert telkens 2 andere natuurlijk
*hier een gif bestand van gemaakt en foila klaar is kees
Ben hier denk anderhalf uur mee zoet geweest.
Nogmaals de groetjes

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:48

pipanda mooi hoor soes tien met een griffel

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:05

@pipanda: de gloed rond het paard is heel eenvoudig gemaakt (met Adobe photoshop) LayerStyle. Je vinkt Outer Glow aan en verandert wat instellingen.
@Ceent: het beentje is wat knip- en plakwerk en heel veel Filter Liquify. Dat is een beetje oefenen maar je kan echt veel mee. Ik gebruik het veel bij het retoucheren van gezichten. Je kan er neuzen mee verkleinen, borsten mee vergroten....

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:32

Deze keer pas ik ik kryg helemaal geen inspiratie by deze foto Sorry

lotte_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:33

Mijn 1e bewerking
Ik vind hem wel gelukt. wat vinden jullie?
Afbeelding

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:39

het heeft even geduurd, maar hier mijn bewerking:

Afbeelding

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:54

lotte_es: beter dan mrl hahaha
(oeps nou kan ik morgen wel een pakslaag verwachten )

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:32

Pagina 6 vervolg

Eros eng dat paard midden op de weg!!! Zit echt om hem heen te kijken of er geen vrachtwagen aan komt... Ik vind je kader iets te breed tov de foto, maar je hebt de kleuren wel goed gekozen.
love_paarden joh dat ziet er toch al een heel stuk beter uit! Gewoon lekker gummen hoor.
Wineds heel mooi die gloed om het paard heen. Ik vind persoonlijk dat een eenhoorn wit zou moeten zijn, op elke andere kleur paard vind ik een hoorn niet zo kloppen op de één of andere manier. Wel mooi gedaan hoor!
Odettelover ik vind deze twee foto's niet zo goed bij elkaar passen, het zou misschien beter bij elkaar komen als je een uitsnede van alleen het hoofd had gebruikt.

Pagina 7

Boemba kleur is een stuk beter zo! Spiegeling klopte op je eerste bewerking niet helemaal maar wel beter dan nu.
Pipanda leuk idee om in de sprookjessfeer te blijven! Toch vind ik je eerste bewerking mooier, maar die was zowiezo al moeilijk te overtreffen.....
Lotte es je hebt de foto's mooi in elkaar over laten lopen. Misschien wordt het effect wat beter als je de achtergrond bij het paard eerst wat rustiger maakt.
Luxje flitsend!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:38

Hier is mijn verbeterde versie. De eerste staat bovenaan pagina 5.

Afbeelding

Ik heb 1 laag gemaakt van een gefilterd paard en 1 van een ongefilterde. De eerste heb ik aan de voorkant vervaagd en de tweede aan de achterkant en daarna over elkaar heen gelegd.
Hierdoor is de voorhand wat duidelijker geworden tov mijn andere bewerking.
Persoonlijk vind ik de eerste mooier, wat abstracter. Het paard verschijnt daar als het ware uit de achtergrond.

pipanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:32

Zoals ik al dacht is nu inderdaad het effect weg,eerst vond ik ook mooier

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:01

nou hier volgt weer een waslijsie we gaan weer verder waar ik was gestopt

mandy101 het idee is leuk maar ik houd liever van een heel paard had het desnoods een andere kleur gegeven

paOlien Netjes uitgeknipt ik vind de pootjes wat wazig en echt veel meer dan op een achtergrondje is er volgens mij niet mee gedaan

Noafleur vind dat je het wit netjes heb weggewerkt het is nu alleen geen alibaba meer maar wel heel netjes gadaan ook netjes uitgeknipt

Elena ziet er erg dromerig uit mooi hoor

suzanne K niet zo heel erg netjes uitgeknipt maar je heb daarbij dan wel een goeie achtergrond uitgekozen zodat het bijna niet opvalt alleen zou ik het gras een beetje over zijn voeten laten lopen het ziet er een beetje opgeplakt uit

Love paarden hij is inderdaad niet netjes uitgeknipt maar ik zo zeggen blijven oefenen gewoon goed inzoemen dan kan het bij wijze pixel voor pixel

Pagina 6

austria heel mooi mooi uitgeknipt en wat leuk gedaan met dat been zo gedaan netjes geknipt en mooi dat lichtwe gloed over alibaba

eros vind de lijst wat aan de dikke kant wel netjes geknipt

Love paarden ziet er inderdaad al iets beter uit mocht het je nopg nioet helemaal lukken probeer er dan een andere achtergrond bij te zoeken waardoor het niet zo opvalt

Wineds heel mooi gedaan maar wat heeft dit paard deze keer hij is deze keer veel op water gezet maar iedereen zet hem er boven op kan hem beter wat laten zaken in het water wel heel netjes uitgeknipt en leuk gedaan met die hoorn op zijn hoofd

odettelover er is volgens mij niet veel mee gedaan alleen een foto van een roos achter geplakt en laten doorschemeren waardoor alibaba been beetje wegvalt

he soes pipanda is het al opgevallen dat er een sterretje blijft branden lol whahahahahah ojee ben je er een vergeten soms

lotte es hij loop mooi in elkaar over niet echt ingewikkeld maar wel mooi

luxje mooi hoor heb je het bewegende zelf gemaakt of van internet afgehaald

Kanzi het paard homt er wel beter in uit maar inderdaad het effect is nu ook een beetje weg

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 05:07

Boemba schreef:
luxje mooi hoor heb je het bewegende zelf gemaakt of van internet afgehaald

de vorm is een downloadbare basisvorm voor psp, die ik heb verkregen uit een les op het psp forum.de vorm heb ik zelf ingekleurd en in animationshop aan het bewegen gemaakt.
met een beetje hulp dus zelf gemaakt

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:43

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:44

de grotere versie doet het helaas niet

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:01

Vreemd, als ik m aanklik doet hij het inderdaad niet. Haal je de locatie van de kleine en typt ' Grote' voor foto dan doet ie het wel!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:13

Ik heb het geprobeerd om deze foto te bewerken, maar hij spreekt me niet voldoende aan en hij mislukt steeds. Ik sla deze ronde dus over. Maar, ik denk wel dat ik commentaar ga geven.

Miss_DJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:47

ik krijg hem niet bij mijn album

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:43

Afbeelding

Hij is niet zo geweldig maar ik heb mijn programma nog niet zolang het hartje is een beetje vaag geworden maar verder vind ik hem eigenlijk wel lief