[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:46

Voor 12 uur werk is 20 euro eigenlijk veel te weinig...
Ik vind het ontzettend knap, maar de tekening van jouw shet (bijvoorbeeld) spreekt me toch meer aan.
Dus ik beoordeel nu eigenlijk meer op mijn smaak...

Eline

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:27

Ik loop drie pagina's achter

Silverstorm: 25-30 euro minimaal. Wat je mist aan techniek/anatomie maak je absoluut goed met fantasie en stijl Wat me wel opvalt is dat sommige van je tekeningen veel beter zijn dan andere, er zitten af en toe 'missers' tussen (niet die je hier laat zien)

_Maanmeisje_ als je geen tijd meer hebt, geen betaalde opdrachten meer aannemen want dan sla je dood is mijn ervaring. Deze 'foto van een scan' vind ik moeilijk te beoordelen.

Fantine: eerst verder oefenen, dan pas geld vragen, je wordt vanzelf beter

Poison: probeer vooral te letten op details, in het algemeen ziet het er goed uit, maar bij de arabier zijn de manen dan weer alleen krassen. Als je daar ook op let kan je langzaamaan beginnen met geld vragen.

Spirit: ziet er toch goed uit Als je van jezelf vind dat je meer moet oefenen eerst zou ik dat meteen doen, maar als het portret wat je hier laat zien op A4 is, vind ik het toch wel minstens E10 waard.

Marjoke: mooi met potlood geprutst Maar ik denk dat als je echt portretten voor mensen wil tekenen moet proberen om levensechter over te komen. Dat willen de meeste mensen zien in een portret.

Nikki: ik denk dat je daar inderdaad nog niet aan toe bent. Het portret is mooi van kleur en overgangen, maar lijkt nog niet genoeg.

MagicUnicorn: ik zie te weinig op deze foto's om er iets van te kunnen zeggen.

Hafjesbokker: rond de 10 euro _zou_ je kunnen vragen, maar misschien is nog even gratis werken om te zorgen dat je tekeningen wat minder vierkant en wat levendiger overkomen ook een idee.

Frouk: als je portretten wilt tekenen moet je zorgen dat de gelijkenis in orde is. Ik denk dat je daar nog veel op moet oefenen voordat je geld kan vragen.

Lontje: Ook ik vind je shetlander mooier Taxeren vind ik moeilijk, juist omdat de 'markt' voor potloodtekeningen die niet in opdracht gemaakt zijn of portretten vaak niet zo groot is, mensen hebben liever kleur aan de muur.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:12

en mijne? (ik ga hem niet verkopen, want het is pas mijn 2e gemaakte tekening, en wil die bewaren , maar k ben gewoon benieuwd wat jullie in de tekening zien ) (hij is met potlood op A4-formaat, maar is wel uit een tekenboek, om te oefenen )

: Afbeelding

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:43

1234: aangezien het een nagetekende tekening uit een tekenboek is kan ik er niets zinnigs over zeggen. Je hebt een plaatje nagetekend, geen portret gemaakt van een bestaand paard, snap je? Ik vind het er goed uitzien, daar niet van (al snap ik die walgelijk grote letters eroverheen niet)

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:13

ellende@ okeej ik snap het en die letters kon ik niet meer weizigen k ergerde me er ook een beetje aan

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:42

zo, hier is er ook weer eens eentje van mij..
ben ik al wat vooruit gegaan

Afbeelding

*edit* ik heb het krasserige al wat minder gemaakt maar helaas doet de scanner het niet helemaal meer..... dus kan ik 'm niet laten zien (de vernieuwde versie..)

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:14

smeetjoew:Je bent zeker al vooruit gegaan! Je veegt niet meer! Maar in plaats daarvan zijn ze wel vrij krasserig. De oogjes zijn een beetje te 'zwart' en de overgangen lopen niet zo lekker.
Verder.. Hmm 5 euro voor A4?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:24

overlaats gemaakt
Afbeelding

3uur aan gezeten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:16

Ellende schreef:
Spirit: ziet er toch goed uit Als je van jezelf vind dat je meer moet oefenen eerst zou ik dat meteen doen, maar als het portret wat je hier laat zien op A4 is, vind ik het toch wel minstens E10 waard.

Dat portret was ik geloof ik niet A4, wel getekend op A4, maar wel een stuk kleiner eigenlijk

Ik vind zelf dat ik nog wel wat meer contrast mag gebruiken, onder andere, dat stoort me het meest.
Ga binnenkort wel weer eens tekenen en dan zal ik die tekening wel weer hier plaatsen

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:24

marjoke schreef:
smeetjoew:Je bent zeker al vooruit gegaan! Je veegt niet meer! Maar in plaats daarvan zijn ze wel vrij krasserig. De oogjes zijn een beetje te 'zwart' en de overgangen lopen niet zo lekker.

5 euro vind ik eigenlijk wel wat veel
Ze is wel al een stuk vooruit gegaan! Kijk bijv. naar valiente, die vraagt ook maar 5 euro. Terwijl dat toch echt wel een stuk beter is.
Ik zou eerder zeggen een euro of 2/3
T is natuurlijk wel altijd 'Wat de gek ervoor geeft'

Even in t algemeen.
Ik merk wel dat de prijzen van tekeningen de laatste tijd toch wel een stuk omhoog aan het gaan zijn.
Zoals je de tekeningen van ik pak even valiente hebt. En de tekeningen van iemand anders(weet even niet wie) maar die ook €5,- vraagt terwijl ze toch duidelijk een stuk slechter tekenen vaak.
Vinden jullie dat ook?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:29

Wow, wat zijn hier veel goede tekenaressen!
Ik vind het te moeilijk om te oordelen, ik doe lekker niet mee.

Pattypaard: Misschien vraagt Valiente er wel gewoon te weinig voor.
Ik vind het niet te veel, Smeetjoew kan goed tekenen!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:34

Pattypaard schreef:
marjoke schreef:

5 euro vind ik eigenlijk wel wat veel
Ze is wel al een stuk vooruit gegaan! Kijk bijv. naar valiente, die vraagt ook maar 5 euro. Terwijl dat toch echt wel een stuk beter is.
Ik zou eerder zeggen een euro of 2/3
T is natuurlijk wel altijd 'Wat de gek ervoor geeft'

Even in t algemeen.
Ik merk wel dat de prijzen van tekeningen de laatste tijd toch wel een stuk omhoog aan het gaan zijn.
Zoals je de tekeningen van ik pak even valiente hebt. En de tekeningen van iemand anders(weet even niet wie) maar die ook €5,- vraagt terwijl ze toch duidelijk een stuk slechter tekenen vaak.
Vinden jullie dat ook?

ik vind 5 euro eigenlijk ook niet zo veel hoor!
vraagt valiente er werkelijk maar 5 euro voor????????????
die vraagt er echt VVVVVEEEELLL te weinig voor!!!!
en ik dan, 2 á 3 euro... ik zit zo gemiddeld aan een tekening 3 uur en al die materiaal kosten...

niet aangevallen voelen hoor. ik weet dat het hier is bedoeld om je mening te uiten, ik vind het ook niet erg dat je dat vind dat ik er zo veel voor moet vragen! maar dan uit ik mijn mening nu

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:09

Ik vind dat Valiente voor veel minder geld werkt dan haar werk waard is.
Dat kun je dus niet helemaal vergelijken.

meisketj14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:43

2 euro

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 22:50

Ok dan geen katachtigen meer
Hier de verbeterde versie van mijn Shet, A3 papier, potlood en grafiet.

Afbeelding

Ik heb even terug gebladerd en A4 werd ik tussen 20-25 geschat.
De oude versie van deze werd in eerste instantie op 10 euro geschat maarrr toen wisten ze nog niet dat het op A3 was (al dat kleuren )

@1234: ik sluit me bij Ellende aan, zodra je aan portretten toe bent moet je maar weer iets laten zien. Maar het is geen slechte tekening.

@hafjesbokker: Ik vind het een leuke tekening maar op de een of andere manier heeft het 't net niet vind ik. Kan alleen niet precies aangeven waarom niet... Wel knap gedaan die pose maar tja, misschien iets te weinig gedetailleerd? Toch zou ik hem tussen de 5 en 10 euro inschatten.

@smeetjoew: ik denk dat ik met de anderen mee ga en inderdaad een 5 euro schat. Je bent zeker wel aan het vooruit gaan met je tekeningen.

En tja, ik heb nog even bij Valiente gespiekt en vind ook dat ze te weinig vraagt voor de kwaliteit die ze neerzet.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 22:52

meisketj14 schreef:
2 euro

2 euro voor wat?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:29

Ik vind dat je dit niet kunt zeggen.
Mijn vader is kunstschilder en die vraagt ook wat een gek ervoor geeft bij wijze van.

Het gaat er niet om of dingen in verhouding liggen, want de opzet is niet per dedinitie realistisch te zijn.

Beauty is in the eye of the beholder. De een zal er 10 euro voor geven en de ander meer. Ik vind dat voor die shet zeker wel rond de 50 euro gevraagd mag worden.

Voor mij is het ook gewoon hobby maar wanneer ik iets wil verkopen gaat het dus echt niet voor een prijs als 10 euro weg. Alleen met materiaal is dan al 10 euro... en dan al die uren die je erin hebt gestopt..
Als ik iets maak wat ik zelf echt mooi vind hou ik het liever zelf dan dat ik het verkoop voor 10 euro.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:13

Lontje schreef:
meisketj14 schreef:
2 euro

2 euro voor wat?

Kan je negeren, is een schaduwaccount die wel meer rare berichtjes heeft gepost :/

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:15

@lontje: voor je shet tekening zou je er ong. 40 á 50 euro voor kunnen vragen!!! ik zou het namelijk niet verkeerd vinden om die PRACHTIGE tekening in mijn kamer te hebben hangen
super gedaan!!!
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 13-12-05 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:19

Lontje: op A3 formaat minstens 50 euro, maar zou 100 euro nog niet gek vinden. Gezien de hoeveelheid werkt die dat oplevert en de kwaliteit die je afleverd

Van

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:22

om even terug te komen op dat ik te weinig vraag (volgens jullie)
het is maar een hobby ik hoef er geen bakken geld aan te verdienen

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:24

valiente schreef:
om even terug te komen op dat ik te weinig vraag (volgens jullie)
het is maar een hobby ik hoef er geen bakken geld aan te verdienen

dat is ook weer helemaal waar
als je het voor je hobby doet is geld helemaal niet belangerijk...!
en nog een voordeel: lekker veel opdrachten

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:27

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:05

Erg leuk topic. Om te voorkomen dat ik voor niks aan een tekening begin vraag ik altijd een borgsom, Fnanne. Voor tekeningen beneden 100euro vraag ik een borgsom van 20euro, voor werk boven 100euro vraag ik de helft van de uiteindelijke prijs vooraf.

Ik ben wel benieuwd hoe mensen mijn werk taxeren. Ik werk overigens doorgaans op minimaal A3 formaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over het algemeen teken ik niet een specifieke foto na, vaak teken ik zelf uit mijn hoofd. Wanneer ik wel ene foto nateken, vraag ik veel minder voor een tekening. Ook gebruik ik vaak onrealistische kleuren. (zoals bij deze twee: http://josav.com/art/andalusier.jpg en http://josav.com/art/achalteke.jpg)

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:14

Citaat:
ik vind 5 euro eigenlijk ook niet zo veel hoor!
vraagt valiente er werkelijk maar 5 euro voor????????????
die vraagt er echt VVVVVEEEELLL te weinig voor!!!!
en ik dan, 2 á 3 euro... ik zit zo gemiddeld aan een tekening 3 uur en al die materiaal kosten...

niet aangevallen voelen hoor. ik weet dat het hier is bedoeld om je mening te uiten, ik vind het ook niet erg dat je dat vind dat ik er zo veel voor moet vragen! maar dan uit ik mijn mening nu

ok, ik weet ook niet hoeveel je aan materiaalkosten uitgeeft en hoelang je over een tekening doet. Maar deze prijs gaat ook meer uit omdat ik vind dat het steeds maar duurder word. Dat mensen eerder beginnen met geld vragen en ook als ze nog niet zo goed kunnen tekenen eigenlijk best veel vragen. (Bedoel niet dat ik hier zelf niet bij zou kunnen horen ) Ik weet niet goed maar hoe ik het moet verwoorden maar hoop dat je/jullie me zo een beetje begrijpen
Je mening geven mag natuurlijk altijd (ook al word deze als niet goed/leuk beschouwt door anderen)