[verhaal] Afspraakje via msn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

urdal_lover

Re: [verhaal] Afspraakje via msn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:11

jeroen is wel een schat zeg .. die ouwe vent niet .. maarjaa moet wel goed komen hoor .. helemaal mee eens dat je moet schrijven als je zin hebt en genoeg tijd hebt.. anders niet doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:18

Ik ben nu weer met een stukje besug (h)..
Zit op dit moment helemaal in het verhaal..

T'is ook een bedoeling dat jeroen als een schat overkomt

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:27

haha .. wel zielig voor haar maarjaa als het maar goed komt hea .. en jeroen niet weg gaat omdat het is gebeurt ofzo !!! ..

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:30

Wauwwieee!!
Dit MOET naar de uitgever
(moet je natuurlijk zelf weten)
maar je hebt echt talent!
ik ben helemaal fan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:41

Ik had dus eerst HW net
En toen lag Bokt er uit :S..

Maar goed.. hier is t dan:

Hoofdstuk 7:
’Trring..’ doet het alarm van mijn telefoon. Snel druk ik het alarm uit. Het is vier uur in de nacht. Ik kleed me aan en leg wat kussens onder mijn deken, zodat het lijkt alsof ik slaap. Zo stil mogelijk sluip ik mijn kamer uit en loop de trap af. De krakende treden sla ik over en algauw sta ik bij de deur. Zachtjes open ik deze en glip er door heen. Ik loop de oprit af en daar staat hij. De engerd. Hij sleur me mee de auto in, tot mijn schrik zie ik nog een man in de auto zitten. Hij bind mijn polsen samen terwijl de engerd de auto zachtjes wegrijd. Tranen staan in mijn ogen, ik kon gewoon niet weigeren, want dan hadden ze me gehaald. Bij het bos stopt hij de auto. De achterbank en de achterbak zijn één geheel, waardoor ze veel ruimte hebben. Langzaam wordt ik uitgekleed. De tranen lopen nu al over mijn wangen. Ik voel vier handen op mijn lichaam. Omstebeurt komen ze in mij, terwijl ik niks kan doen. De tranen blijven over mijn wangen lopen, ik voel me gebruikt en verschrikkelijk vies. Ik ben blij wanneer het eindelijk over is. Ik krijg mijn klere weer aan en wordt voor de oprit uit de auto gegooid. Stiekem glip ik naar binnen, gelukkig slapen mijn ouders nog. Snel kruip ik weer in mijn bed, de klok verteld me dat het vijf uur is en dan val ik in slaap.

Om zeven uur wordt ik wakker van het geluid van mijn echte wekker. Ik sta op en herinner me gelijk weer de gebeurtenis van vannacht. Snel ga ik onder de douche en probeer weer het vieze gevoel van me af te spoelen, maar het lukt niet. Over twee dagen moet ik ongesteld worden, denk ik bij mezelf, terwijl ik sta te douche. Na het douche kleed ik me aan, ontbijten doe ik niet, ik heb helemaal geen honger! Mijn ouders zijn ondertussen al naar hun werk, dus weten ze niet dat ik niet heb ontbeten. Moeizaam doe ik mijn tas achterop mijn fiets en fiets dan naar Rebecca toe. Wanneer ik bij Rebecca aankom staat ze er niet! De gene die er wel staat is Jeroen. ‘Rebecca is al naar school, ik heb haar gezegd dat ik graag even alleen met jou wil fietsen.’ Met een knik bevestig ik dat ik zijn woorden heb gehoord. In stilte fietsen we het eerste deel van de weg naar school, ik merk dat Jeroen steeds naar me kijkt. ‘Er is iets gebeurd, zeg niet dat er niks is gebeurd, want ik zie het aan je gezicht,’ zegt Jeroen ineens. Ik schrik van zijn woorden, beschaamd kijk ik naar de grond en ik voel weer tranen in mijn ogen. ‘Stop is,’ zegt Jeroen. Ik rem af en stop. Jeroen zet zijn fiets neer en slaat zijn armen om mij heen. Ik kan er niks aan doen, maar ik begin gewoon te huilen. Na een tijdje stop ik weer me huilen. Jeroen blijft nog een tijdje met zijn armen om mij heen staan. Bij hem voel ik me veilig, denk ik bij mezelf. Maar toch durf ik het hem niet te vertellen. Even later fietsen we weer verder. Jeroen zijn hand ligt boven op mijn hand. Hij pakt mijn hand en we fietsen hand in hand verder. Wanneer we het schoolplein opfietsen staan er allemaal klasgenoten te kijken, zeker weer Rebecca haar schuld, denk ik bij mezelf. We zetten de fietsen op slot en ik loop naar Rebecca toe. ‘Was het gezellig? Zo met z’n tweetjes?’ vraagt ze met een knipoog. ‘Ja hoor,’ antwoord ik nuchter. ‘Wat is er allemaal gebeurd onderweg?’ vraagt een andere klasgenoot. ‘Niet zoveel bijzonders,’ antwoord ik. Ik wordt gek van dit gezeur. Ik wil me net omdraaien en weglopen als Jeroen naast me komt staan. ‘Ga je mee?’ zegt hij tegen mij. Ik knik en loop met hem mee naar binnen, op weg naar het klaslokaal. De lessen zijn best wel gezellig. Ik zit telkens naast Jeroen en daar voel ik me veilig. Zijn blik straalt zoveel warmte uit en zijn stem is zo lief. Alles wat hij zegt of doet laat mijn hart smelten.

In de grote pauze spreek ik Rebecca pas weer. ‘Jullie hebben het wel gezellig hé, zo met zijn tweetjes,’ zegt ze. ‘Ja hoor, het is gezellig ja,’ antwoord ik. ‘Al gezoend?’ informeert ze voorzichtig. ‘Nee, waarom wel?’ antwoord ik, ik draai me om en loop weg. Ik heb helemaal geen zin in dat soort gezeur. Ik loop naar buiten als ik Jeroen achter me hoor. Hij komt naast me lopen en legt een arm om me heen. ‘Kom maar mee,’ zegt hij tegen mij. Samen lopen we naar een bankje bij een rustige plek, waar niet veel mensen komen. Ik ga zitten en Jeroen komt naast mij zitten. Zijn arm om mij heen en mijn hoofd tegen zijn borst en zijn andere hand raakt mijn gezicht. ‘Het spijt me,’ fluister ik. ‘Wat spijt je?’ vraagt Jeroen. ‘Dat.. Dat ik je niet kan vertellen wat er is gebeurd, ik durf het niet en ik ben bang voor nog meer ellende!’ En ik voel weer tranen in mijn ogen. ‘Rustig maar,’ zegt hij zacht. ‘Vertel het maar als je het wel durft, ik heb alle tijd, maar je moet wel weten dat ik er altijd voor je ben!’ Dankbaar kijk ik hem aan. Zijn ogen en mijn ogen kijken elkaar aan. Een geweldig gevoel stroomt door mijn lijf. Het oogcontact wordt onderbroken door de bel. Ik pak mijn tas en samen lopen we naar binnen. De rest van de lessen gaat het zelfde als de lessen voor de pauze en ik ben wel blij als de dag eindelijk is afgelopen, geen saaie vakken meer! Denk ik bij mezelf. Samen met Rebecca fiets ik naar huis. Ze blijft maar door ratelen over mij en Jeroen, eigenlijk wordt ik er nog al gek van! Thuis gekomen zet ik mijn fiets weg en ga naar boven. Iets te eten pak ik niet, ik heb geen honger, ik heb de hele dag nog niet gegeten. Ik loop naar boven om mijn huiswerk te maken. Wanneer ik op mijn kamer ben belt Jeroen me, we kletsen wat. Ineens lijkt zijn stem heel ver weg en het wordt zwart voor mijn ogen. ‘Hoor je me?’ klinkt een stem boven mijn hoofd. Het is Jeroen die naast mijn bed staat. ‘Wat is er gebeurd? Hoe kom jij hier?’ ‘Je zat met mij aan de telefoon, ineens hoorde ik een klap en was het stil, ik ben heel snel hier heen gefietst. De achterdeur was open en toen vond ik je hier, je was flauwgevallen,’ antwoord Jeroen met een bezorgde blik. ‘Hoe gaat het nu met je?’ vraagt hij. ‘Ik voel me goed,’ lieg ik. Ik voel me helemaal niet goed, ik voel me vies en gebruikt en ik voel me ook heel erg slap. Jeroen blijft nog even bij me, maar dan moet hij echt naar huis, om zijn huiswerk te maken. ‘Ja, het gaat echt!’ zeg ik tegen hem. Hij geloofd me niet voor honderd procent, maar toch gaat hij weer naar huis. Ik sta op en loop naar mijn bureau en probeer mijn huiswerk te maken. Het lukt niet echt, ik heb hoofdpijn en ik voel me moe. Langzaam val ik boven mijn huiswerk in slaap.

‘Kom je eten?’ klinkt er achter mijn deur. Verschrikt kijk ik op. Ben ik boven mijn huiswerk in slaap gevallen? Ik knipper even met mijn ogen en loop dan naar beneden. Ik kan merken dat ik niks heb gegeten vandaag, ik voel me slap en heb nu wel honger! Onder het eten wordt er weer vol op gepraat. Ik probeer een beetje te luisteren en geef braaf antwoord op alle vragen. Na het eten zeg ik dat ik ga slapen, ik voel me echt verschrikkelijk moe en ik heb hoofdpijn. Ik kleed me om en kruip diep onder mijn dekens, al snel val ik in slaap.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:01

Als jullie allemaal even het volgende lezen:
viewtopic.php?f=68&t=209238

Dan zie je dat er nieuwe regels zijn wat betreft de reacties op verhalen:

Citaat:
Oneliners en off topic reacties zijn niet toegestaan en worden zonder bericht verwijderd
Geef in je reactie altijd aan waarom je wat vind. Dus niet 'Dit is het mooiste verhaal wat ik ooit heb gelezen', maar 'Dit is het mooiste verhaal wat ik ooit heb gelezen, de manier waarop jij mensen mee laat voelen met de hoofdpersoon is geweldig"
Reacties als 'Wow, wanneer komt er meer', hebben niets met het verhaal te maken en zijn dus off topic en niet toegestaan. Als je het graag wilt weten, stuur dan een pb.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:05

Eve_lien, ik snap die regel wel, maar wat moet je anders zeggen als je geen commentaar hebt. Dan lijkt het net alsof niemand leest..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:06

Erg mooi! Vind het ook met gevoel zegmaar geschreven (weet niet hoe ik het anders moet zeggen)

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:08

Weer een mooi stukje hoor Ze moet het echt proberen te vertellen aan Jeroen dan kan die haar helpen en is ze van die engerd mss af:)

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:09

veraA schreef:
Eve_lien, ik snap die regel wel, maar wat moet je anders zeggen als je geen commentaar hebt. Dan lijkt het net alsof niemand leest..

Niks?
De regel is er niet voor niets..

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:34

hey meid heb alles gelezen wat een super verhaal echt mooi je hebt echt talent en je moet zeker door gaan en nog succes met de verhuizing

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:35

Ja idd,
ik ben geen geboren commentaar gever dus kan het dus eingelijk niet goed en misschien zijn er meer mensen die dat hebben,
dan lijkt het idd net of niemand het leest!
edit: oké commentaar:
met veel gevoel geschreven!
heel mooi bedacht, kan zo naar de uitgever!

maar stiekem zeg ik meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:50

Ier, het wordt steeds beter en beter,
ik zou zeggen, stap naar een uitgever,
ook met je eerste verhaal!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:12

Weer een mooi stuk!

Het enige waar ik me persoonlijk aan erger is de -dt fouten. Het is niet "ik wordt" maar "ik word". Bij de derde persoon enkelvoud is het stam + t

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:14

Ier, ook dit verhaal: super!
Er zitten wel enkele foutjes in, maar die kom je vanzelf wel tegen als je het een keer doorleest ofzo Is verder ook niet erg

Ik wacht op het volgende hoofdstuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:19

Die foutjes kom ik idd wel een keer tegen
dt fouten btjj dom ja
Ik weet t wel, maar das gewoon domheid,
En mn spellingscheck geeft t ook niet aan :s..
Ach ik zal em binnenkort is helemaal doorlezen (h)
En H1 t/m 4 zijn in mn word wel aangepast qua DT fouten,, maar ik kon die berichten hier niet meer veranderen,

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:54

Goed geschreven weer, je blijft goed de verhaallijn volgen, en dat is prettig lezen...
Succes met verder schrijven

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:57

Heel leuk verhaal om te lezen!!

Jij laat juist de goede dingen op zich wachten, of noujah ik bedoel de dingen die je graag wil dat er gebeuren, gebeuren bij jou pas later zodat het echt leuk blijft. Sommige verhalen hier op CB hebben dat niet echt, die vertellen teveel ''leuks'' achter elkaar...

Super!! Ik blijf het volgen

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:58

De spellingscontrole geeft inderdaad niet altijd wat aan.
Maar toch vind ik het reuze meevallen met foutjes hoor, ik stoor me in ieder geval nergens aan.

Fijn voor haar dat ze een vriend als Jeroen heeft.
Ik bedenk me wel....ze vertrouwd hem heeel erg, ik hoop echt voor haar dat hij ook te vertrouwen is...want als hij niet te vertrouwen is, nou dan is ze kapot voor het leven denk ik.

Maar echt super geschreven weer, ik ga er helemaal in mee. Erg spannend!
Go on!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:15

Mischa schreef:
De spellingscontrole geeft inderdaad niet altijd wat aan.
Maar toch vind ik het reuze meevallen met foutjes hoor, ik stoor me in ieder geval nergens aan.

Fijn voor haar dat ze een vriend als Jeroen heeft.
Ik bedenk me wel....ze vertrouwd hem heeel erg, ik hoop echt voor haar dat hij ook te vertrouwen is...want als hij niet te vertrouwen is, nou dan is ze kapot voor het leven denk ik.

Maar echt super geschreven weer, ik ga er helemaal in mee. Erg spannend!
Go on!

Idd, ik hoop ook STEEDS weer dat ze het aan Jeroen durft te vertellen.. dat zou ook een stuk meer opluchten, want ze moet het toch OOIT aan iemand vertellen ; anders worden de problemen alleen maar groter

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 22:51

ik blijf het een spannend verhaal vinden.
net alsof diegene die dit schrijft zelf heeft meegemaakt..
je heb een goeie verhaal lijn erin.
het is zowel een zielig als een spannende verhaal lijn.
ga vooral door.
je moet hiermee eens naar een uitgever gaan ofzo

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:35

mee eens Je word steeds beter in het schrijven. Ik moet tog wel zeggen dat ik zo'n groot stuk text wel leuker vind dan allemaal kleine stukjes. Wat is die jeroen een lieve jongen

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:14

wow, echt een heel mooi verhaal.
Ik wil echt snel verder lezen ben nu wel heel erg benieuwd hoe het afloopt
Jij moet echt schrijver worden!!!

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:03

Dit is echt geweldig.! K ben er verslaafd aan het te volgen heb het allemaal even in een keer gelezen...
wacht met spanning (hoe het afloopt ) op het vervolg groetjes bjorna

klessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:32

egt een geweldig verhaal!!! ik vind het super knap van je dat je zo iets kan bedenken ik zou het zelf egt niet kunnen :S succes veder met het schrijven en ik wacht op het volgende stuk