... Waren bij ben, zou hij echt een vriendin hebben?
De regen werd al erger, en mijn haren plakten tegen mn gezicht, een rilling door m'n lijf liet zien dat ik het koud had.
"Patty?" Hoorde ik ineens achter me. Een auto kwam op me af gereden, en de portier ging open. "Kom gauw binnen" Ik keek in de auto, en zag dat het ben was. Ik stapte in, en zag Joost op de achterbank slapen. "Hij lag op de grond. Ik begrijp dat je hem hebt laten liggen." Zei Ben lacherig.
We reden weg, en Ben legde z'n hand op mn natte broek. "Nou zal ik je thuis afzetten?" Vroeg ie. Ik knikte, en Joost begon te brabbelen. "Ik versta je niet!" Zei Ben. "Ik wil naar huis..." Zei Joost beroerd. "Oke, we zetten jou eerst thuis."
We reden langs mijn huis, en reden richting allemaal boerderijtjes.
Ben keek me best vaak aan, maar ik dacht alleen aan de kou, die ik had. Ben's hand ging van mn broek af, en ging weer aan het stuur.
We reden ineens langzaam, en Ben sloeg een straatje af. Na een paar huizen, stopte hij. "Joost, we zijn er !"Zei Ben. Ik keek naar buiten, en zag achter een dikke rij bomen, een mooi landhuis staan. Mijn gezicht stond verbaasd. "Wonen jullie hier?" Vroeg ik. Ben moest lachen. "Nee het is onze vakantie huisje. Klein ding, we wonen normaal in een villa." Ik keek ben aan. "Grapje zeker?"
Ben leek echt serieus, en ik hield mn mond maar. Joost stapte uit, en liep snel langs de bomen naar binnen. Hij slingerde, en struikelde over z'n eigen benen, maar kwam zonder te vallen het huis binnen.
Ben toeterde, en reed weer weg. Ik keek het huis nog na. Jemig wat een mooi huis vond ik dat!
Ben reed iets langzamer, en stopte de auto na tien minuten rijden. Hij keek me aan, en z'n hand ging langs mn haren.
Een glimlach op z'n gezicht, maakte me nieuwschierig. Hij boog zich naar me toe, en zoende me.
Ik zoende niet mee, waardoor Ben ook stopte. "Waarom stop je?" Vroeg ie aan mij.
"Je hebt toch een vriendin?" Zei ik. Ben's gezicht stond radeloos. "Ik een vriendin? Nee joh, het is al drie weken uit."
Ik liet het hier bij, en Ben zocht mn lippen meteen weer op.