Lief pennymeisje 10. Vaarwel...
Ik keek in de tas, en zag dat er nog een tas in zat.. en nog meer spullen. Ik keek eerst maar in in die extra tas. Het was een staart.. De staart van nonix! Wat mooi.. en hij rook naar nonix-geur.. Hmm.. lekker! Verder zat er nog een halster in.. zijn halster.. en een naam bordje, dat op de deur van zijn stal had gehangen.. dan nog een kaartje.. wat zou dat zijn? op de voorkant zag ik dat het een kaartje van het eiland texel was. Ik keek op de achterkant en zag:
Hallo, lieneke
Bedankt voor wat je allemaal voor vos hebt gedaan.
( al die mandarijntjes enzo.. )
Daarom mag je met mij in het voorjaar een weekendje
mee naar texel.
ini + nonix
Woow!wat was dat mooi zeg! ik mag mee naar texel!..
Ik bekeek de zak nog eens goed.. en dacht: Moet ini dan niks hebben?
Toen ik thuis kwam, heb ik het halster + bordje opgehangen. ik heb de staart goed gewassen, en het kaartje op tafel gelecht. Mijn moeder's en vader's reactie was: Woow, leuk zeg! Nou, dan moeten we ini wel bedanken hé! Ja, zei ik!! dat wist ik ook al wel hoor.. 
Lief pennymeisje 11.Het nieuwe paard.
Die volgende dag, wachte ik op een sms-je van ini. Maar heb ik de hele dag niet gekregen...
Die zaterdag daarop, vroeg ik ini meteen of het nieuwe paard gezond was.. En ja hoor! hij was gezond, en ini wou hem kopen! Ik kreeg meteen een foto. Het koppie was wel leuk.. maar de rest kon ik niet zien. er zat, net zo als bij nonix, gelders bloed in, maar minder.
Ik vroeg of ik mee mocht hem ophalen. En dat mocht. als ik vrij kon krijgen van school! wij hadden immers 1 snipperdag. Toch hoefde ik dat niet te doen! Wij hadden laatste uur uitval, en mocht de laatste les overslaan. gelukkig! geen biologie!
Buiten stond ik te wachten op ini. Ik zag daar haar auto aankomen, maar haar vriend zat erin. Ini was nog op het werk, dus moesten we even bij hun thuis wachten. Ze hadden er 2 poesen. 1 had een balletje, waarmee hij in het bekje naar mij toe kwam gelopen. Hij legde hem voor mijn voeten neer. Huh? dacht ik.. Gekke kat.. De vriend van ini zei dat het een soort hond was.. Ik moest hem weg gooien, en dan kwam hij hem weer terug brengen.. dus ik maar gooien.. ik vond het wel leuk.. Toen was hij moe, en kwam op mijn schoot liggen. Aah.. lieve poes. Toen ini kwam, ging ini zich even omkleden, en gingen we weg. Opweg naar de fokker. het was iets van een half uurtje rijden met de trailer. Toen we bij de fokker de papieren hadden gehaalt, gingen we door naar de DA want hij was gecastreerd. Er kwam een koppie uit de stal.. We hoorden dat hij vivaldi hete.. ik vond het maar een rare naam, maar we zouden er wel aan wennen. Hij was nog nooit in een trailer geweest, maar hij liep er gewoon in..