[Verhaal] Nog zonder titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroentje

Re: [Verhaal] Nog zonder titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:04

snik snik.... we moeten veel te lang wachten Knipoog je moet s een keer wat langer er voor zitten zodat je af en toe stukje kunt posten (tip tip)

en BTW: deze volgende reactie komt alweer op pagina 7 Ja

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:44

*zoekt stress balletje*
*gaat hoopvol zitten wachten tot vrijdag* Tong uitsteken

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 19:46

Het is vrijdag! Go jij! Go jij!
Het nieuwe, niet zo lange, stukje:

Een paar minuten later kwamen Christel’s ouders het kamertje binnenlopen. Haar moeder pakte Christel’s gezicht bezorgd vast. “Chris, lieverd, wat is er gebeurd?!” ze knuffelde haar dochter, die begon te huilen. “Mama, ik ben zo bang.” zei Christel bijna onverstaanbaar, en ze begon nog harder te huilen. Christel’s vader zat treurig toe te kijken, en nam vervolgens Christel ook in zijn armen. “Wil je naar huis?” vroeg hij zacht. Christel knikte. Meneer Heyman liep met de drie mensen mee naar de auto. Nadat Christel’s ouders de man hadden bedankt voor de steun en opvang van hun dochter, stapten ze in de auto en reden weg. “We kunnen beter even wachten, het even laten bezinken. Chris, zodra je eraan toe bent kan je ons alles, maar dan ook alles vertellen. Jij kunt er helemaal niks aan doen.” zei haar vader nadat ze een paar straten verder waren. Christel’s moeder stemde toe door middel van een zachte “hmmhmm”. Even later reden ze de brede oprit in. Haar vader pakte de afstandsbediening van de garagedeur en liet de grote, grijze deur zich openen. Haar vader reed langzaam de garage in, en stapte uit. Bijna tegelijkertijd openden Christel en haar moeder ook hun deuren. Christel voelde zich anders. Een eenzaam, bang meisje, dat niet voor zichzelf durft op te komen. Een verlegen, stil meisje, dat nooit meer zichzelf zal zijn. Twee week geleden was ze nog dat populaire, leuke meisje, dat heel zelfverzekerd was. Dat gezellige, kletsende, meisje dat gelukkig was…

Niet zo'n geweldig stukje, maar de laatste zinnen vind ik zelf erg mooi.

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:55

ik vind het juist leuk stukje
ook goed beschreven dat 1 ding je helemaal kan veranderen
ben benieuwt naar vervolg :J

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:57

*vindt t wel een geweldig stukje Tong uitsteken* meeeeer!! Go jij! Go jij!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:42

was weer een mooi stukje!!! wanneer komt er nog een stukje? Schijnheilig

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:05

Leuk! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:55

leuk hoor Ja (en jammer dat we vanochtend niet meer gepraat hebben Knipoog maar Hillie is zeker heel erg leuk/braaf Ja)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 15:51

Jaja, het is alweer een halve week later. *voelt zich schuldig.
Maar er is weer een nieuw stukje! Voila:

Tien minuten later zaten ze alledrie met een kopje thee en een koekje in de kamer. Christel had een trainingsbroek, een fijn shirtje en een fleecevest aangetrokken. Ze voelde zich ziek en had het koud. Christel begon te praten, denkend dat dit het beste voor haar was. “Ik.. eh, ik weet niet hoe ik moet beginnen. Suzanne en de andere meiden konden het niet hebben dat ik was overgestapt naar Loes. Ze moesten wraak op me nemen, me bang maken, me veranderen. Ganiël, je weet wel, die lastige vierdeklasser, was aangeschoten. Hij wilde best doen wat Suzan hem vroeg, en dat was mij ‘even een lesje leren’. Daarvoor hadden die stomme wijven me vastgebonden aan een boom in een stil bosje vlakbij school. Het klinkt ongeloofwaardig, ik weet het, maar ze hebben het echt gedaan. Een tijdje later kwam Ganiël naar me toe, probeerde aan me te zitten. Ik kon me niet tot nauwelijks verzetten. Meneer Heyman voelde nattigheid, en besloot polshoogte te nemen. Gelukkig. Hij draaide flink door toen hij ons aantrof. Ik was zelf, tja, wat is een goed woord ervoor? Van slag, denk ik. We hebben een gesprekje gehad met de meiden en Ganiël, maar meneer Heyman zal een straf voor hen bedenken. Hij heeft mij opgevangen totdat jullie er waren, en tja, de rest weten jullie.” Haar ouders hadden de hele tijd aandachtig geluisterd. “Jemig meid, wat een verhaal. Dit is vast een grote klap voor je. Heb je nog speciale wensen over hoe je dit graag zou willen verwerken?” vroeg haar vader. “Nee pap, ik voel me al een stuk beter. Ik zal praten als ik ergens mee zit, maar verder moet ik niet zoveel aan mezelf denken. Loes en Frank staan voor mij nu op de eerste plaats.” antwoordde ze. Haar moeder sprong in. “Ik weet dat je dat ook vreselijk vind, het ís ook vreselijk, maar zet ook voor jezelf weer even alles recht. Als je met problemen zit, maar die verbergt, word het alleen maar erger.” Christel stemde toe dat haar moeder ook wel gelijk had. “Ja, maar ik kom er wel. Ik voel me sterk.” Haar moeder moest nog wel iets toevoegen. “Chris, denk er niet te licht over. Je stelt je echt niet aan als je hulp zoekt, en ik wil niet dat je er een trauma aan over houd.” Christel grinnikte. “Jaa-haa.” Ze gaf haar moeder een knuffel en zei: “Mam, ik hou van je.” Met een glimlach vertrok Christel naar haar kamer. Ze was moe van deze vreemde dag, nu wilde ze eerst heerlijk douchen en slapen.

Word het niet te nep?

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:29

valt mee hoor! is weer goed stukje... maar w88 nu echt s op een langer stukje Knipoog aha

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:20

neej hoor niet dat ik er last van heb
en het is nog steeds super Haha!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:54

nog steeds leuk leuk en nog eens leuk! Lachen meeer? Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:35

Neej hoor! Leuk hoor niechiej, ga zo door!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:50

Gaat heel goed...Vind alleen dat Chris een beetje simpel over komt in het laatste stukje zo van...ja dat is er gebeurt en dat was 't...Ze lijkt er echt heel makkelijk over te praten...Maar verder vind ik 'm geweldig Haha! ga door

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:44

Kom op kom op kom op met dat volgende stukje! Ik word nerveuheus!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:19

Jaa maar ik heb het zoo druk.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:14

tuurlijk joh! vooral met foto's maken zeker... nou als je dat belangrijker vind Knipoog (hier gaan je fans afhaken hoor! Haha!) haha...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:58

pleahease wanneer komt er een nieuw stukje??? Ik ben een week naar denemarken geweest, ben net een nachtje thuis, jump achter de computer om te kijken of er een nieuw stukje is...maar nee hoor :'(

ietsje overdreven hoor \"Tong

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 11:46

Jaa maar ik had deze week ook al geen zin en tijd, maar ik dacht er zelf ook al aan dat het al veel te lang heeft geduurt. Zo raak ik m'n lezers kwijt.. Verdrietig Maarja, eigen schuld. Ik kijk of ik straks nog een stukje kan schrijven..

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:19

Gedaan. Lachen

Christel liep de trap op en ging naar haar kamer. Ze pakte schoon ondergoed, ging naar de badkamer en trok haar kleren uit. Ze stapte de douche in en draaide de kraan open. Stralen warm water stroomden over haar lichaam, het verwarmde Christel’s lichaam, en ook haar gevoel. Wat was zo’n warme douche toch heerlijk als je een heftige dag had gehad.

Daarna trok ze haar ondergoed aan en ging weer terug naar haar kamer, waar Christel haar pyjama aantrok. En daarna moest ze alwéér terug naar de badkamer om haar tanden te poetsen. Christel besloot daarna nog even naar beneden te gaan, waar haar vader en moeder zaten. Ze kletste nog even met hun, en daarna bracht haar moeder Christel naar boven. Het was al een paar jaar geleden dat haar moeder haar voor het laatst naar bed had gebracht. Maar het was een heerlijk gevoel, zo veilig, zo warm. “Lieverd, slaap lekker, ik blijf morgen voor je thuis. We maken er een gezellig, rustig dagje van. Okee?” zei haar moeder. “Okee.” antwoordde Christel met een glimlach. Nadat haar moeder de deur achter zich had gesloten, viel Christel in een diepe slaap.

Christel draaide zich nog een keer genietend om. Ze zag de wekker in een flits. Huh? Ze fronste haar voorhoofd, en keek nog eens goed. 11.34?! Was het serieus al half 12 geweest? Christel was meteen goed wakker. Ze ging naar beneden, ze had wel héél lang uitgeslapen, en nu ze wist dat het al zo laat was, zou ze toch niet meer kunnen slapen. “Hee lieverd, lekker geslapen?” vroeg haar moeder, die allang in de veren was. “Zeker.” antwoordde Christel lachend. Ze smeerde een broodje voor zichzelf, en ging aan de keukentafel zitten. Haar moeder kwam tegenover haar zitten. “Wat een vreselijk rare week.” zei Christel ineens. “Dat kun je wel zeggen ja.” antwoordde haar moeder. “Wat gaan we vandaag eigenlijk doen?” vroeg Christel, die snel van onderwerp veranderde, omdat ze anders alleen maar triest werd. “Wat jij wil! Shoppen?” vroeg haar moeder met een knipoog. “Ja, vet!” antwoordde Christel glunderend. Ze genoot al van het idee. Wat was ze toch onwijs toe aan een dagje shoppen.

Ik dacht er net nog aan dat ik misschien wilde stoppen, ik heb nooit zin en inspiratie. Maar als ik zo schrijf, vind ik het eigenlijk toch wel heel leuk en lekker. Vinden jullie het verhaal wel waard om door te gaan eigenlijk? (Graag serieus antwoord, want ik twijfel aan mezelf over het verhaal.)

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:07

Eeuh... wel leuk dat je weer s schrijft...maar misschien is t toch beter om een slot te schrijven?

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:23

waarom? Bloos! ik vind t nog steeds lekker lezen hoor! Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 14:25

Ja, heb je wel gelijk in Tonnie, maar.. ja, wat maar? Uhh.. ik wil het niet geloof ik. Het verhaal is nog lang niet mooi af. En anders voel ik me niet voldaan. Maar ik heb zoveel leuke ideeën voor een ander verhaal. Het is zó moeilijk..

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:38

vroeg haar moeder, die allang in de veren was >> uit de veren.
En ja ik lees nog steeds!
En ik vind dat je moet doen wat jou goed lijkt.
En als je geen zin meer hebt in dit verhaal, maar wel om te schrijven, dan stop jet het met een passendd slot en begin je een nieuw verhaal Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 16:11

Okee, bedankt voor de correctie! Ik zal het even veranderen in Word. Lachen